Infrastruktura Železnice

Správa železnic poprvé hlídá opravu tratě s pomocí kamer

Železniční zastávka Lipka leží ve výšce 900 metrů nad mořem. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Železniční zastávka Lipka leží ve výšce 900 metrů nad mořem. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Správa železniční dopravní cesty využívá při opravě náspu na šumavské lokálce z Volar do Strakonic kamerový systém. Deníku Zdopravy.cz to potvrdila mluvčí SŽDC Radka Pistoriusová. „Po dohodě se zhotovitelem se při opravě vimperské trati instalovaly čtyři kamery, a to z důvodu dokumentace složitých technologických postupů,“ uvedla. Kamery nejsou on-line, záznam ukládají na pevný disk. Podle Pistoriusové jde zřejmě o vůbec první využití kamer k tomuto účelu na SŽDC.

Regio Sprinter GW Trainu a čerpací stanice ve Volarech. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Regio Sprinter GW Trainu a čerpací stanice ve Volarech.
Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Práce se uskutečňují v těžko přístupném terénu u zastávky Lipka, kde se koncem května po vydatných deštích ocitl násep v havarijním stavu. Řešení spočívá v zajištění náspu pomocí opěrných zdí, dojde rovněž k posunutí koleje na horní straně náspu směrem dovnitř oblouku. Z tohoto důvodu budou nahrazeny dřevěné pražce pražci tvaru Y a bude zde zřízena bezstyková kolej.

Kritické místo je uprostřed lesa a nejbližší přejezd, tedy přístupový bod, je vzdálen 1,5 kilometru. Práce provádějí společnosti Chládek & Tintěra (z Litoměřic) a AZ Sanace. Náklady přesahují podle smlouvy 117 milionů korun bez DPH. Výluka má skončit 30. listopadu, stavba ale potrvá až do dubna.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Pavel Hromek
Host
Pavel Hromek

No,švindluje se,viz oprava dálnice D1 nebo jinde….Kolikrát se neprovede to,co zadává projektová dokumentace,ale peníze za „provedené práce“ firma požaduje…Takže beru.

Drapák Kirovec
Host
Drapák Kirovec

Pánové ze sždc to budou mít místo minecraftu.

Partneři


Newsletter

Výběr editora