Správa železnic po roce završila tendr na modernizaci úseku Čelákovice – Mstětice

Současná úrovňová nástupiště ve Mstěticích nahradí jedno ostrovní. Pramen: Správa železnicSoučasná úrovňová nástupiště ve Mstěticích nahradí jedno ostrovní. Pramen: Správa železnic

Ve stanici Mstětice vznikne nové ostrovní nástupiště se dvěma nástupními hranami a podchod pod kolejištěm.

Správa železnic završila po roce od vypsání soutěž na modernizaci posledního úseku tratě z Prahy do Lysé nad Labem, která patří mezi příměstskými tratěmi k nejvytíženějším. Šest kilometrů mezi stanicemi Čelákovice a Mstětice vylepší sdružení firem Eurovia, Subterra, GJW Praha a Elektrizace železnic. Vysoutěžená cena je 2,172 miliardy, když maximální přípustnou stanovila SŽ na 2,39 miliardy. Přípravné práce mají probíhat od letošního listopadu, hlavní stavební práce se rozeběhnou v roce 2023. Akce patří k těm, jejichž zahájení bylo odsunuto z letošního roku kvůli nedostatku peněz.

Součástí stavby budou především dvě nové přeložky, které po dokončení umožní zvýšit rychlost vlaků až na 140 km/h, respektive na 160 km/h pro vozy s naklápěcí technologií. První v délce 1,9 kilometru napřímí trať hned za Čelákovicemi přes částečně zastavěnou místní část Záluží, druhá bude měřit přibližně jeden kilometr a povede mírnějším obloukem volnou krajinou před stanicí Mstětice.

Na zbývajících částech uvedeného úseku se provede rekonstrukce železničního svršku a spodku. Ve stanici Mstětice vznikne nové ostrovní nástupiště se dvěma nástupními hranami o délce 220 metrů a šířce 6,1 metru, nástupní hrana bude 550 mm nad kolejí. Přístup cestujících k vlakům bude zajištěn z obou stran novým podchodem pod celým kolejištěm. V rámci stavby se také zruší dva železniční přejezdy a postaví nové přeložky silnic.

Práce na téměř 30 kilometrů dlouhém úseku Praha-Vysočany – Lysá nad Labem započaly v roce 2017. Hotovo bude v polovině roku 2025 s tím, že více než dvě třetiny úseku mají být podle SŽ dokončeny letos. Po dokončení celého ramene dojde ke zvýšení rychlosti v některých úsecích až na 160 km/h a redukci jízdní doby pro dálkovou dopravu až o pět minut. Cestujícím se mimo jiné otevře nová zastávka Rajská zahrada s přímou přestupní vazbou na MHD. Ta má sloužit cestujícím od jara 2023. Modernizace ramene byla rozdělena do čtyř projektů, celkové investiční náklady se vyšplhají na zhruba 10,7 miliardy korun.

Tagy Správa železnic trať Čelákovice - Mstětice
23 komentářů