Správa železnic po roce završila tendr na modernizaci úseku Čelákovice – Mstětice
Současná úrovňová nástupiště ve Mstěticích nahradí jedno ostrovní. Pramen: Správa železnic
Ve stanici Mstětice vznikne nové ostrovní nástupiště se dvěma nástupními hranami a podchod pod kolejištěm.
Schází pořád zastávka v Záluží, je zbytečné, aby se lidé museli vracet z Čelákovic, navíc s přestupem na autobus. Byly k tomu připomínky a nic se neděje.
Ono to už přes Záluží nepovede. Zastávka v místě zastávky autobusu Cihelna by Záluží moc nepomohla a od nádraží by byla pro vlaky zbytečně blízko.
Ví někdo, jak to vypadá s přípravou Kladno – Kladno-Ostrovec?
Je vubec v planu, ze se tam nekdy vratej hradecke rychliky?
Bez hradeckých rychlíků by zdejší modernizace trati do značné míry pozbyla smyslu. Přece se nebude trať nákladně rekonstruovat, aby pak rychlíky jezdily jinudy, nota bene tratí o parametrech lokálky.
Zase na druhou stranu, když tudy nebudou jezdit hradecké, tak po postavení Všejanské spojky tu budou jezdit liberecké/boleslavské.
A jakou lokálku myslíte?
Shut up už s těmi naklápěcími jednotkami v každé prezentaci SŽDC.
Modernizace Vysočany – Lysá 2017 – 2025 a 5 minut úspora času, tleskám .
Tak rychlík to jezdil za 22 minut, teď to pojede 17 minut i s nějakou vatou. Podle mě je to slušná úspora.
Asi jste úplně nepochopil smysl modernizace této trati s téměř výhradně příměstským provozem, že ano?
Ale razantní navýšení kapacity zkrácení prostorových oddílu že zhruba 5 km na 1 km..
Modernizace je jen o rychlosti?
podle sotousku ano.
kdyz si sotousek modernizuje dum, vzdy prida nejmene patro navrch! 🙂
Možná jde spíš o úsporu pracovních míst na této trati a napojení na dálkovinu.
Fascinující! Napadají mě dvě věci: Bude ve Mstěticích alespoň jedna (v každém směru) kolej pro náklady, nebo náklady zde definitivně ne? A proč se vůbec mluví o rychlostech pro naklápěcí soupravy, když jich máme 7 a jsou v polovině životnosti? Žádné nové už nebudou a stejně tady, nebo do Budějic nikdy jezdit nebudou. Leda že by tam po zprovoznění udělal Manekýn Potěmkiádu s 200.
Ve Mstěticích budou 4 dopravní koleje o délce přes 740m, k tomu dvě manipulační napojené z obou stran na straně AHCP/Keraclay 380 a 390m, jedna 245m u baaráku a ještě jedna kusá 275m na stejné straně.
To by asi šlo… Asi tam do toho promluvily i strategické důvody, takže Dobrá Správa musela vyhovět. Mimochodem, když už jsme u toho, existuje ještě ta vlečka do lomu Gabčíka a Kubiše? Bude se zapojovat?
To by měla být právě vlečka Keraclay, ne? Nic z v současnosti existujících vleček nezmizí.
Rychlost pro naklápěcí soupravy se prostě vezme z projektu, kde je vypočítaná… Nic to nestojí a je to vyšší číslo než to druhé nižší. Prostě PR, lež to není a vypadá to hezky. 🙂
Trať se využívá jako objížďka při průseru na koridoru, jestli se nepletu… Takže možnost NS určitě větší, než v jižních Čechách.
To je samozřejmě pravda, ale i kdyby tam to Pendolino jelo, tak těch 160 prostě nepojede, protože kapacita 2kolejné trati. Na druhou stranu už by to chtělo z těchto důvodů alespoň ten úsek VRT do Poříčan (no a klidně hned až do Pardubic, aby se neuralgickým bodem nestal Kolín).
Chtěl jsem říct „alespoň jedna pozitivní zpráva“, ale když vidím to datum 😀