Správa železnic po roce završila tendr na modernizaci úseku Čelákovice – Mstětice

Současná úrovňová nástupiště ve Mstěticích nahradí jedno ostrovní. Pramen: Správa železnicSoučasná úrovňová nástupiště ve Mstěticích nahradí jedno ostrovní. Pramen: Správa železnic

Ve stanici Mstětice vznikne nové ostrovní nástupiště se dvěma nástupními hranami a podchod pod kolejištěm.

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ušatá

Schází pořád zastávka v Záluží, je zbytečné, aby se lidé museli vracet z Čelákovic, navíc s přestupem na autobus. Byly k tomu připomínky a nic se neděje.

Jan Dobiáš

Ono to už přes Záluží nepovede. Zastávka v místě zastávky autobusu Cihelna by Záluží moc nepomohla a od nádraží by byla pro vlaky zbytečně blízko.

Jan Dobiáš

Ví někdo, jak to vypadá s přípravou Kladno – Kladno-Ostrovec?

Jan

Je vubec v planu, ze se tam nekdy vratej hradecke rychliky?

Zdeněk

Bez hradeckých rychlíků by zdejší modernizace trati do značné míry pozbyla smyslu. Přece se nebude trať nákladně rekonstruovat, aby pak rychlíky jezdily jinudy, nota bene tratí o parametrech lokálky.

Alibaba

Zase na druhou stranu, když tudy nebudou jezdit hradecké, tak po postavení Všejanské spojky tu budou jezdit liberecké/boleslavské.

Alibaba

A jakou lokálku myslíte?

Ondřej

Shut up už s těmi naklápěcími jednotkami v každé prezentaci SŽDC.

gawain

Modernizace Vysočany – Lysá 2017 – 2025 a 5 minut úspora času, tleskám .

Jakub

Tak rychlík to jezdil za 22 minut, teď to pojede 17 minut i s nějakou vatou. Podle mě je to slušná úspora.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Asi jste úplně nepochopil smysl modernizace této trati s téměř výhradně příměstským provozem, že ano?

Mrc

Ale razantní navýšení kapacity zkrácení prostorových oddílu že zhruba 5 km na 1 km..

Josef

Modernizace je jen o rychlosti?

Georg

podle sotousku ano.
kdyz si sotousek modernizuje dum, vzdy prida nejmene patro navrch! 🙂

Berča

Možná jde spíš o úsporu pracovních míst na této trati a napojení na dálkovinu.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Fascinující! Napadají mě dvě věci: Bude ve Mstěticích alespoň jedna (v každém směru) kolej pro náklady, nebo náklady zde definitivně ne? A proč se vůbec mluví o rychlostech pro naklápěcí soupravy, když jich máme 7 a jsou v polovině životnosti? Žádné nové už nebudou a stejně tady, nebo do Budějic nikdy jezdit nebudou. Leda že by tam po zprovoznění udělal Manekýn Potěmkiádu s 200.

Vojtěch Suchan

Ve Mstěticích budou 4 dopravní koleje o délce přes 740m, k tomu dvě manipulační napojené z obou stran na straně AHCP/Keraclay 380 a 390m, jedna 245m u baaráku a ještě jedna kusá 275m na stejné straně.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

To by asi šlo… Asi tam do toho promluvily i strategické důvody, takže Dobrá Správa musela vyhovět. Mimochodem, když už jsme u toho, existuje ještě ta vlečka do lomu Gabčíka a Kubiše? Bude se zapojovat?

Vojtěch Suchan

To by měla být právě vlečka Keraclay, ne? Nic z v současnosti existujících vleček nezmizí.

Y.K.

Rychlost pro naklápěcí soupravy se prostě vezme z projektu, kde je vypočítaná… Nic to nestojí a je to vyšší číslo než to druhé nižší. Prostě PR, lež to není a vypadá to hezky. 🙂

Muv

Trať se využívá jako objížďka při průseru na koridoru, jestli se nepletu… Takže možnost NS určitě větší, než v jižních Čechách.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

To je samozřejmě pravda, ale i kdyby tam to Pendolino jelo, tak těch 160 prostě nepojede, protože kapacita 2kolejné trati. Na druhou stranu už by to chtělo z těchto důvodů alespoň ten úsek VRT do Poříčan (no a klidně hned až do Pardubic, aby se neuralgickým bodem nestal Kolín).

Vojtěch Suchan

Chtěl jsem říct „alespoň jedna pozitivní zpráva“, ale když vidím to datum 😀