Správa železnic po roce završila tendr na modernizaci úseku Čelákovice – Mstětice
Ve stanici Mstětice vznikne nové ostrovní nástupiště se dvěma nástupními hranami a podchod pod kolejištěm.
Správa železnic završila po roce od vypsání soutěž na modernizaci posledního úseku tratě z Prahy do Lysé nad Labem, která patří mezi příměstskými tratěmi k nejvytíženějším. Šest kilometrů mezi stanicemi Čelákovice a Mstětice vylepší sdružení firem Eurovia, Subterra, GJW Praha a Elektrizace železnic. Vysoutěžená cena je 2,172 miliardy, když maximální přípustnou stanovila SŽ na 2,39 miliardy. Přípravné práce mají probíhat od letošního listopadu, hlavní stavební práce se rozeběhnou v roce 2023. Akce patří k těm, jejichž zahájení bylo odsunuto z letošního roku kvůli nedostatku peněz.
Součástí stavby budou především dvě nové přeložky, které po dokončení umožní zvýšit rychlost vlaků až na 140 km/h, respektive na 160 km/h pro vozy s naklápěcí technologií. První v délce 1,9 kilometru napřímí trať hned za Čelákovicemi přes částečně zastavěnou místní část Záluží, druhá bude měřit přibližně jeden kilometr a povede mírnějším obloukem volnou krajinou před stanicí Mstětice.
Na zbývajících částech uvedeného úseku se provede rekonstrukce železničního svršku a spodku. Ve stanici Mstětice vznikne nové ostrovní nástupiště se dvěma nástupními hranami o délce 220 metrů a šířce 6,1 metru, nástupní hrana bude 550 mm nad kolejí. Přístup cestujících k vlakům bude zajištěn z obou stran novým podchodem pod celým kolejištěm. V rámci stavby se také zruší dva železniční přejezdy a postaví nové přeložky silnic.
Práce na téměř 30 kilometrů dlouhém úseku Praha-Vysočany – Lysá nad Labem započaly v roce 2017. Hotovo bude v polovině roku 2025 s tím, že více než dvě třetiny úseku mají být podle SŽ dokončeny letos. Po dokončení celého ramene dojde ke zvýšení rychlosti v některých úsecích až na 160 km/h a redukci jízdní doby pro dálkovou dopravu až o pět minut. Cestujícím se mimo jiné otevře nová zastávka Rajská zahrada s přímou přestupní vazbou na MHD. Ta má sloužit cestujícím od jara 2023. Modernizace ramene byla rozdělena do čtyř projektů, celkové investiční náklady se vyšplhají na zhruba 10,7 miliardy korun.