Správa železnic otevřela v Semilech první nástupiště, provoz na dvě hodiny zastavil bagr
Jednotka Siemens Desiro společnosti Arriva vlaky u nového nástupiště v Semilech. Foto: Město Semily
Proměna stanice má skončit v říjnu, příští rok začne stavba autobusového nádraží.
Vytvořit z vlakového nádraží z X kolejemi průjezdní zastávku se dvěma za 200 mil. Je určitě „prospěšné “ rezignovali jsme na nákladní dopravu na železnici???
Ještě by to chtělo zveřejnit fotografii přístřešku, který je situován tam na konci nástupiště u přístupové rampy k nástupišti od podchodu. Bohužel vlak, který bude toto nástupiště využívat (směr Pardubice -Liberec) bude zastavovat na opačném konci. V případě jedné jednotky budou tak cestující čekající v přístřešku za vlakem muset dojít na druhou stranu nástupiště. Takový přístřešek bez přesahu střechy a dosti vysoký možná tak do Polabí na koridor, ale ne sem na sever. Další varianta pokud bude přístřešek plný je schovat se do podchodu pod kolejiště a po příjezdu vlaku vyběhnout nahoru. Ale to už by se nemuselo stihnout.
Ten den to byl mazec. Nejen ona mimořádka s dvoucestným Liebherrem, ale pak ještě ta s předčasným spuštěním používání 2. (nového) nástupiště jehož zprovoznění bylo již nějakou dobu dopředu oznámeno. V oznámení stálo, že k tomuto zprovoznění pro cestující dojde v noci z 18. na 19.7. Mnozí cestující tak byli zaskočeni, když na příjezd vlaku čekali u nádražní budovy a vlak přijel na opačnou stranu. A že oběhnutí celého nádraží přes jeden nebo druhý žel. přejezd aby se nyní člověk dostal na nové nástupiště nějaký ten čas zabere. Tohle se fakt nepovedlo. Člověku to připomnělo:
https://www.youtube.com/watch?v=5k8J5SI6f3g
🙂
Všichni na zem, je tam bagr!
Pristup od budovy k vlaku z jednotek metru jsou nyni stovky, pres silnicni prejezd na pardubickem zhlavi.
Opravdu nesel provizirni prechod na libereckem konci nastupiste?
Pulkilometr mezi budovou a nastupistem neni normalni.
Ve Vršovicích byla cesta na čtvrté nástupiště delší.
Tam byl provizorni nadchod. Jinak srovnavat Vrsovice a Semily je po vsech strankach dost mimo.
A i kdyby, ze to nekde bylo spatne, neznamena, ze se to ma opakovat.
V dnešní době je tisíckrát důležitější pohodlný přístup z města a ne přístup od budovy. Nádražní budovy již na takto malých nádražích dávno pozbyly svého významu.
Pokud vas bus priveze k nadrazni budove, kde mate dle JR 8 minut na prestup, budete mluvit jinak.
Vcerejsi zkusenost s dvema detmi a zpozdenim autobusu 5 minut.
Ridic nevedel, ze se uz jezdi z noveho nastupiste.
Proč nestaví busak současně? Aby bylo obojí hotovo letos?
To dost dobře nejde. Pokud víte jak Semily nádraží vypadá víte, že prostoru tam příliš na bývalém nákladišti v současné době příliš není (skládky materiálu, vjezd techniky atd.). Nebylo by rozumné rozkopat místo kde bude autobusák a pak potřebovat zajet s čímkoliv ke stavbě podchodu nebo další koleje. Navíc nelze stavět autobusák když není vyřešeno odkoupení pozemku od drah. A do třetice pokud by se stavěl autobusák asi by nebyla průjezdná ulice nádražní. V současnosti je doprava ve městě už tak dost šílená uzavírkou ulice Na Mýtě a ten kdo jede od Kozákova na Jičín má možnost projet kolem nádraží… Číst vice »
Bez přirážky… Arriva žádnou nemá, jednoduše je u kasy o něco nižší cena než ve vlaku. Rozdíl je zlomek přirážky u ČD.
A navíc Liberecký kraj vyžaduje od všech dopravců neuplatňování přirážky.
Ale má koukněte se do SPPO Arrivy – a činí 25,-.
V SPP sice je, ale reálně se neuplatňuje.
Rozdíl v nákupu na pokladně a ve vlaku 5 Kč. A oproti e-shopu je to o 10 Kč ve vlaku dražší.
Nadpis mi připomíná Litoměřice město, kde první nástupiště je drhé a druhé nástupiště je první, tedy také počítáno ne od staniční budovy, ale od řeky.
Spiknutí bagrů.
Ano, šel do práce a říkal si, že na fajront prostě naschvál uvízne.
– Proč máme zpoždění?
– Protože bagr.
To je první železniční stavba, u které vidím, že opravdu „odsejpá“. Makají tam kdykoliv dorazím na toto nádraží a těch dělníků je tam hromada a jsou vidět pokroky každý měsíc.
Když je dobře udělaný harmonogram stavby, tak to jde vždycky líp.
Ono to odsejpá i na jiných stavbách. Jen to třeba není tak patrné…
Už na ten bagr Štefana nepouštějte…