Správa železnic otevřela v Semilech první nástupiště, provoz na dvě hodiny zastavil bagr
Proměna stanice má skončit v říjnu, příští rok začne stavba autobusového nádraží.
Cestující v Semilech mohou nově nastupovat do vlaků z nástupiště s dostatečnou výškou pro pohodlný nástup. Velká proměna celé stanice na trati Liberec – Pardubice včera pokročila do nové etapy: večer Správa železnic otevřela první ze dvou nově budovaných nástupišť.
„Teď se zaměříme na výstavbu druhého nástupiště a podchodu. V říjnu chceme mít hotovo,“ uvedla Správa železnic na Twitteru. Kromě pohodlnějšího nástupu už cestující nebudou muset přecházet koleje, protože ve stanici vznikne plnohodnotný podchod.
Otevření předcházela naopak nepříjemnost pro cestující: ve stanici uvízl pracovní bagr, kvůli kterému byl zastaven provoz na zhruba dvě hodiny.
Proměna nádraží začala letos v únoru. Stavba je významná zejména pro samotné město, které chce celou oblast kolem nádraží významně zkultivovat.
„Pro Semily je to zásadní a městotvorný projekt. Na modernizaci stanice v roce 2024 naváže výstavba autobusového nádraží,“ popsala letos starostka Lena Mlejnková. Nejde přitom jen o nové řešení nádraží, ale i bytovou výstavbu, kterou mezi stanicí a Jizerou chystá soukromý developer. Z pohledu dopravy bude zásadní proměnou jednoduchý přesun hrana/hrana mezi vlaky a autobusy z nového autobusového nádraží.
Nový bude rovněž orientační a informační systém pro cestující. Práce vyjdou na více než 173 milionů korun. Zakázku získala společnost Swietelsky Rail. Výpravní budova prošla rekonstrukcí před třemi lety.