Správa železnic na miliardovém nákupu drezín. Koupí jich 50 včetně vybavení ETCS

Drezína MUV 69 z vozového parku SŽ. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářDrezína MUV 69 z vozového parku SŽ. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Nová vozidla nahradí část MUV 69.

Správa železnic (SŽ) se rozhodla výrazně modernizovat své drezíny. V nově vypsané soutěži s odhadovanou cenou 1,3 miliardy korun shání 50 nových „motorových univerzálních vozíků“ vybavených evropským zabezpečovačem ETCS. Jde o jednu z největších investic Správy železnic do kolejových vozidel, takzvané „muvky“ se používají hlavně pro údržbu tratí.

„Účelem veřejné zakázky je náhrada starých vozidel typu MUV 69, čímž bude zajištěna vyšší operativnost a spolehlivost těchto speciálních kolejových vozidel, která vzhledem ke svému stáří nemohou v potřebné míře zajistit bezpečnost a spolehlivost železniční dopravní cesty,“ uvedla Správa železnic v zadávací dokumentaci. Všech 50 vozidel má být dodáno do čtyř let od podpisu smlouvy.

Vozidlo má zvládnout rychlost nejméně 75 km/h, bude vybaveno hydraulickým nakládacím jeřábem. Aktuálně má Správa železnic 339 vozidel typu MUV. „Z toho v tuto chvíli probíhá instalace palubní části systému ETCS celkově u 44 vozidel a na 20 je ETCS již nainstalováno,“ upřesnil mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

Správa železnic v roce 2021 vysoutěžila dodávku ETCS do dalších drezín. V minulosti proběhla v CZ LOKO modernizace téměř padesáti vozidel MUV 69 a pořízení vozidel MUV 75 od CZ LOKO.

Drezíny řady MUV 69 se vyráběly od konce 60. leto minulého století až do začátku 90. let, vzniklo jich přes tisíc. Velká část z nich byla již vyřazena. Nedávno se Správa železnic dohodla na převodu jednoho z těchto vozidel na Národní technické muzeum.

Tagy motorový univerzální vozík MUV MUV 69 Správa železnic
12 komentářů