Správa železnic na miliardovém nákupu drezín. Koupí jich 50 včetně vybavení ETCS

Drezína MUV 69 z vozového parku SŽ. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářDrezína MUV 69 z vozového parku SŽ. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Nová vozidla nahradí část MUV 69.

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Paveldacicky

Tak trochu by mě zajímalo,za kolik kaček se dá instalace ETCS do MUVky pořídit.
Jinak v kabině už asi moc místa po namontování všeho potřebného moc nezbude. 🤔

Středohor

Prošly by v evropské legislativě dvoucestné terénní pickupy jako jsou běžné v Severní Americe? Traťovým okrskům by mnohdy stačilo jedno pořádné auto, než dva kombíky a MUVKA. Samozřejmě by musel ten pickup jezdit jen po vyloučené, což už na koridorech jezdí i ty Muvky mnohde.

Jiří Kocurek

Dvoucestný bagr projde. A pánové z Mercedesky to vidí pozitivně: https://special.mercedes-benz-trucks.com/en/unimog/road-rail-operations.html

Středohor
Jofrey

To by se moc se zab zař nekamarádilo

Jiří Kocurek

Pokud to vodivě spojí dvě kolejnice?

MUF

Maly prumer kola. Nevybavuje zab zar.
Dvoucestne bagry lze provozovat pouze na vyloucene koleji ne jako vlak.

Středohor

Přesto řidiče dvoucestných bagrů nutí dělat si Licenci strojvedoucího s argumentem, že někdy z té vyloučené sjede na nevyloučený úsek. Typický příklad je z širé vyloučené trati do stanice.

qěcy

Dvoucestňák by měl patřit mezi standardní výbavu SŽ. Též svářeči kolejnic a mnoho dalších strojů pro běžnou údržbu a opravy. Na vzácnější práci jsou pak lepší dodavatelé.

MUF

Ale to trochu motate ucel techto stroju.
MUV je schopna jezdit i jako normalni vlak. To co jste jmenoval je v drtive vetsine urceno na vyluky.
Ale je plno udrzby, ktera se dela za provozu.
Dokonce se zvysuje tlak na strojvedouci SZ, aby s MUVkou bagrovali, manipulovali, nakladali, normalne za jizdy vlaku. I to PMD (posun mezi dopravnami) zacina byt strasny problem. I prepravy kolejovych pasu, ktere se drive delali na nakladnich vozech, jsou nuceni delat pomoci MUV a 3 PV.
Takze MUV musi byt univerzalni, ale hlavne musi vse zvladnout jako vlak.

Alfonse

A jak mu udělají jízdní řád? S hodinovou pauzou na oběd v půlce traťové koleje?

Radim

Šance pro CZ LOKO, přeju jim to