Infrastruktura Železnice

Správa železnic může začít s elektrizací trati do Zastávky u Brna, majitelé hospody neuspěli s odvoláním

Železniční stanice Střelice. Foto: Michal Chrást
Železniční stanice Střelice. Foto: Michal Chrást

(aktualizováno 14:38) Po mnohaleté snaze o získání všech povolení může Správa železnic začít s velmi důležitou stavbou, která má zlepšit zejména dojíždění lidí do Brna. Ministerstvo dopravy potvrdilo stavební povolení pro modernizaci tratě z Brna do Zastávky u Brna, její součástí bude i elektrizace. Vybraný je i vítěz zakázky: modernizaci provede sdružení firem Skanska a EŽ Praha.

Rozhodnutí o stavebním povolení zveřejnilo ministerstvo dopravy na úřední desce.  Oproti původnímu povolení z něj vyjmulo stavbu dvou železničních přejezdů. Ty podle ministerstva dopravy již stavební povolení mají samostatně od stavebního úřadu ve Šlapanicích a nebudou proto oficiálně součástí „velkého“ stavebního povolení na celou akci.

„Rekonstrukční práce budou zahájeny v řádu týdnů, přičemž nyní probíhají přípravné práce nepodléhající stavebnímu povolení. Vyjmutí dvou přejezdů ze stavebního povolení nemá na stavbu vliv,“ řekla mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

Zakázku s odhadovanou cenou 1,78 miliardy korun získalo sdružení Skanska a EŽ Praha, smlouva zatím není v registru.

Trať bude elektrizována střídavou soustavou 25 kV 50 Hz. Součástí modernizace je i vybudování zastávky Starý Lískovec a Ostopovice, což má zkvalitnit obslužnost lokalit v rámci integrovaného dopravního systému a usnadnit přestupy vlak/autobus. Navržená maximální traťová rychlost je 120 km/h, do doby zavedení zabezpečovacího systému ETCS se ale bude jezdit maximálně 100 km/h.

Původně se měla modernizace 12 kilometrů trati uskutečnit už v roce 2012, jenže už tehdy zrušil územní rozhodnutí soud na popud obce Tetčice. V roce 2016 vydal nové územní rozhodnutí úřad v Rosicích, odvolalo se ale proti němu sdružení Voda z Tetčic. To proti stavbě dlouhodobě brojilo.

Stavba patří mezi strategické projekty na Brněnsku. Celkové náklady železničáři odhadují na více než čtyři miliardy korun, na první etapu naváže ještě druhá, která povede k elektrizaci ze Střelic až do Zastávky u Brna.

Stavební povolení napadlo šest spolumajitelů hospody Vechtrovna v Troubsku. Majitelé Vechtrovny namítali, že stavba zasáhne do jejich budovy a naruší tak soukromé vlastnictví. Projektanti modernizace totiž přesunuli perony na druhou stranu silnice právě k hospodě. Podle jejích majitelů je to ale nesmyslné, pro nové umístění nástupišť prý není místo. „Projektanti tvrdošíjně trvali na svém nesmyslném řešení, které je pro uživatele zastávky vyloženě nebezpečné (například peron o tak malé šířce, že projíždějící rychlík ohrozí zde čekající občany oproti stávající pozici perónu o možnostech šířky tanečního parketu),“ napsal jeden z majitelů hospody Petr Řehořka v diskusi pod článkem na tomto webu 11. dubna. Autenticitu příspěvku deník Zdopravy.cz ověřil.

Správa železnic nicméně s jejich námitkami nesouhlasila. „Spolumajitelé napadají, že se stavba dotýká jimi vlastněné nemovitosti, což se nezakládá na pravdě. Stavba se pouze dotýká pozemku, na kterém je nemovitost postavena, který je však v majetku Správy železnic,“ uvedla Friebová. Parcela podle katastru skutečně patří státu, budova Vechtrovny na ní pak šesti soukromým osobám. Ty ovšem argumentují mimo jiné tím, že hranice části budovy je totožná s hranicí parcely.

(v původním verzi jsme uvedli informaci, že zakázku získala společnost Swietelsky Rail. Informaci poskytla mylně Správa železnic, za chybu se omlouváme)

Odebírat
Upozornit na
guest
168 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
michalrama

Jestli chcete zlepšit dojíždění do Brna, tak by jste měli začít tratí 340. Děkuji

Vrtak

Asi by bylo dobre mit zdvokolejneny a ve drate cely jizni tah Plzen-CB-Jihlava-Brno. Nejhorsi stav je z Veseli n.L. do Jihlavy, tam to chce nove trasovani. Je take jasne, ze dokud ne nepostavi Vrt Praha-Brno, JD se moc nepohnou. Vcera jsem tudy jel a tech 10minut zpozdeni se nepodarilo srazit, takze nam ujel pred nosem pripoj v Brne. Puvodne jsme zvazovali jet i pres Prahu, ale na severnim tahu se projevil onen smolny patek jeste hure. Proto je dobre, ze to da objet spodem, ale chce to investice.

K.S.

Toho dobrého by bylo povícero.
Třeba ba bylo dobré mít minimálně elektrizovaný úsek z Týniště do Letohradu. Bylo by dobré mít posílenou kapacitu kolem Třebové, respektive z Ústí do Třebové (tunely beru jakože v přípravě). Bylo by dobré mít elektrifikovanou železnici z Břeclavi do Jihlavy a podobně.

pave69

Ty 4 miliardy by byly potřeba fest na VMO Brno, kde se to týká cca 50 tis. osob denně. Oproti tomu do/ze směru Zastávka bude cestovat tak 2000 lidí per day.
Velmi smutné…..

kakov

já bych to řekl jinak, potřeba je obojí

Jedine vlaky

Po zavedení 15ti minutového intervalu přesáhne počet cestujících jednosměrně na 6500. Celkový obrat 13 000, vůbec to není špatné číslo.

pave69

Leda tak že by jezdili ze Starého Lískovce na 4 točený do Vechtrovny.

Franta Jouda

Co to je 15ti?

Lemmy

Jen ten VMO se nestaví proto, že by chyběly 4 miliardy, ale proto, že mu chybí ÚR, že ano… 🙂

Bob

„Spolumajitelé napadají, že se stavba dotýká jimi vlastněné nemovitosti, což se nezakládá na pravdě. Stavba se pouze dotýká pozemku, na kterém je nemovitost postavena…“

Ehm, doposud jsem si tedy myslel, že nemovitostmi jsou nejen stavby, ale především pozemky. Ale jak vidno, se sebenesmyslnější argumentací se asi dá dnes u soudu uspět, když má soud správnou motivaci.

Andrej

Ten pozemok, na ktorom je nemovitost postavena, vsak patri SZ. Samotna budova nie, pozemok okolo nej ano. Stavba sa dotyka len pozemku, vo vlastnictve SZ, nie stavby hospody. Argumentacia je teda spravna.

Lemmy

Kdybyste citaci neukončil předčasně, tak byste se dozvěděl, že základem argumentace není pomýlená práce s definicí nemovitosti, ale to, že zmíněný pozemek je v majetku investora.

Ondrys

Víš co znamená myslet?

robert

No sláááááva!! 🙂
Ale stejně mě štve, že se na popud jednoho člověka dá stavba zastavit, ale postavit něco na popud jednoho člověka už ne. My přece máme stavět a zvelebovat, ne bourat nebo nechat chátrat. A když to budou ekologové, tak nám jde přece o stejnou věc – o ekologii.

Bob

Většina staveb vznikla na popud jednoho člověka. Jen ho většinou ani neznáme.

Martin z Moravy

Že by to byl bůh? 😀

Lemmy

Bůh ovšem není člověk, což byste měl vědět. (Kurt Gödel je brněnský rodák.)

Dalibor

že by první případ v ČR kdy pivaři prohráli žabomyší obstrukční válku s veřejným zájmem?
Že bychom se snad posouvali nekam kupředu?

Struhadlo spravedlnosti

Taky by měly zdvoukolejnit a elektrizovat trať Praha-Mladá Boleslav-Turnov

Tomáš V.

To chci teda vidět. Místní v dotečných pražských částech vás sežerou za živa. Už teď se tu ječí kvůli D0. 🙂

Nekdo

Kolem 14 hod. dnes odpoledne jsem u trate nyl a konkretne v Bohunicích už jsou i první sloupy! Skvělá zpráva. A tu hnusnou hospodu si můžou přestěhovat ke Dvořákům do Tetčic…

Andrej

Tak snáď konečne. Viac než 10 rokov sa dohadovať, odvolávať, súdiť atď. o elektrifikácii už existujúcej trati v pôvodnej stope, to je na palicu.

Kandelábr

Tak bych čekal, že hospodský bude mít zájem o pravý opak, peron vedle podniku, s ohledem na potenciál návštěvníků.

Jakub P

Což naznačuje, že můžou mít pravdu a že to řešení který SprŽel silou prosazuje, je na houby…

Milan

Nejdřív si otevřel hospodu u trati na Jihlavu. Ale chodili mu tam lidi.

Jiří Kocurek

Možná jenom nechce, aby mu opilí hosté padali ze dveří do kolejiště z vysokého peronu. Když tam peron není, nemají to tak hluboko.

thegrid

Jo, a není ten důvod náhodou ten, že se trať na čas uzavře a majitelé přijdou na čas o část živnosti?

okk

Myslíte tu výluku, která už běží?

Nekdo

Nemyslim. Vetsina hostu jsou mistni, kteri prijdou pesky nebo prijedou ma kole…

fazik

Co to je ta „elektrifikace tratí“?.. Bydlím ve stotisícovém městě a nic v celém kraji takového není. hihi

Honza D.

Nesmíš bydlet pod Ještědem. 😄

Bob

Tam je spousta elektrifikovaných tratí. Jmenovitě dvě tratě tramvaje a pár tratí lanovek, z toho jedna dokonce patří ČD.

Dáda

máte výhodu, že vám bude teoreticky jezdit vlak i když dojde uhlí v elektrárně.

Jiří Kocurek

Těžko říct, Temelín uhlí nepotřebuje. A až dojde uhlí pro elektrárny, tak sotva bude ropa/nafta.

Dalibor

„ropu“ můžeme snadno vyrobit ze toho co máme na skládkách (krak, hydrokrak, obecně depolymerace) Uhlí se vyrábí blbjejc. No a Uran je pro moc lidí fuj fuj!!

Jiří Kocurek

A čistě teoreticky je teda možné jezdit z Prahy do Olomouce v nezávislé trakci. Prakticky to lze dnes ve vlaku Arrivy.

Lektor

Za to pod dráty se s dieselem jezdit nedá.

Jedine vlaky

Snad už se to podaří..nesmyslně se to táhne už 8 let..ještě ty dráty to chce dotáhnout až do Jihlavy..

Jirka Z

Přesně tak, určitě by stálo za to minimálně začít plánovat další pokračování na Náměšť a Třebíč. Bude tam asi trochu problém, co s tím prudkým stoupáním za Zastávkou, pokud by se ho podařilo zmírnit, mohla by ta trať být perspektivnější i pro nákladní dopravu.

K.S.

To jsme tu a i na K-reportu řešili několikrát, to by se musela postavit nová trať, není tam místo a sklon údolí je snad 25 promile. I když se zvolila horní kóta 400m.n.m. tak nad Zastávkou by to pořád bylo při 10 promile na 370, 355, pokud by tam bylo 15 promile, nevlezou se tam ani oblouky na 300m, takže nic jako Semmering se tam udělat nedá, To je na novou trať a to už by bylo lepší najít ještě lepší trasování, ona by se musela pro ten účel předělat celá. Nakonec to Plánování pokaždé skončí buď u II. hlavního… Číst vice »

Tuzemák

Když už není snaha o zadrátování 240, proč se vlastně nejezdí od Veselí elektricky přes Havlbrod do Brna? Od Budějovic by to nemusel být úplně marný spoj. Občas tudy vedl i odklon při nějaké mimořádnosti. Přiznám se bez mučení, stav této trati a obsazenost neznám. Jel jsem tudy hóódně dávno, ale minimálně by se ušetřil přepřah a nafta. A právě snad proto byla 225 elektrifikována až do Havlbrodu.

Tuzemák

Teda myslím pro osobní dopravu, né náklad. Jestli se nepletu Rychlíky od Plzně/Budějovic jezdí jen přes Jihlavu a dál na naftu na Třebíč.

Jiří Kocurek

Rychlíkové spojení Jihlavy, Třebíče a Brna. Totiž jak to udělat a nevynechat atomové město Třebíč. Zastávkovým osobákem z Třebíče do Brna pojede málokdo. A přitom to není lokálka s 10 lidmi ve vlaku, takže vlak tady má smysl.

Tuzemák

Tak vemu to zase z jiného pohledu. Když není Vysočina shopna/ochotna tuhle trať nechat zrychlit a zadrátovat. Proč by měli trpět i obyvatelé sousedních krajů – jižní Čechy Budějice,Veselí,Hradec a vlastně i Jihlava. Kdysi dávno se ty tratě elektrifikovaly s nějakou představou a volba padla na 225 s napojením na hlavní trať Praha-Brno. Schválně o kolik by to zrychlilo propojení takových Budějic s Brnem. Jako chápu ministerstvo, snahu šetřit a jedním spojem ošetřit co nejvíc měst. Ale jestli se drží provoz vlaků, objenaných MD od Jihlavy na Třebíč, nebo od Třebíče na Brno, jen proto že by tudy jinak nikdo… Číst vice »

K.S.

Myslím že byste se měl podívat na sklony, i s tím omezením u Tišnova je možná vozba „težkých“ nákladních vlaků ve střídavé trakci takto. To by spodem nešlo. Proto se to tehdy zadrátovalo takto. Dále se počítalo s tím že se zadrátuje trať z Brodu do Znojma a Břeclavi, to se dodnes nestalo. V určitý moment se začala Komunistům totiž ekonomika natolik hroutit že nebyli s to ani udělat rekonstrukce pro zvýšení propustnosti a raději elektrifikovali trať přes Holíč do Hodonína jenom aby objeli Břeclav. Měly být 3. kolej na koridoru z Přerova do Ostravy, není dodnes… Plán na přesun… Číst vice »

okk

Moc by se neušetřilo – časově to vychází téměř identicky. Je to přeci jenom o 44km delší (148km přes HB vs 104km přes Třebíč).

Kalina

Brno – Havlíčkův Brod má sklon 17 ‰ a je pro nákladní dopravu hojně využívaná, tak 25 ‰ by byl s postrkem taky zvládnutelný.

Dáda

přesně tak. Tato stávající trť mnoho šancí na rozvoj v sobě nemá.

Jiří Kocurek

Pokud najdete Osla, který se otřese a padají z něj zlaťáky…
Zastávku objet ze severu, před lomem zatunelovat a u Příbramského mlýna vyjet nad zem. Pod silnicí I/23 zastávka a po půl kilometru hurá znova pod zem. Vyjede se u Chvojnickéh potoka a obloukem trefíte stávající most. Je to asi 15 až 18 promile, odpadá problém s opadávajícím listím. Ale jak říkám, ještě toho Osla.

K.S.

Ano, pokud najdu osla ze kterého padají zlaťáky… Oproti tomu budou všechny ostatní varianty kde je 0-1 velký most a 0 tunelů stále levnější. 15 až 18 promile je pořád pro nákladní dopravu moc. Stavět novou trať přes Dukovany, nebo dokonce jenom jednu spojku ve Znojmě by mohl vyjít na nízké jednotky miliard, zbytek se dá lidem nakecat že budou mít lepší a rychlejší spojení.

medical_examiner

Třeba by nějaké zvíře mohlo sežrat papíry ohledně oprav D1…
A peněz by najednou bylo…

Co navrhnout úpravu(částečné přetrénování) trati č. 310?

K.S.

Ne-e, to se nedá moc, skončíte z té olomoucké strany v luftě, Kritický úsek tu je ještě delší než u Zastávecké a není kam uhnout. To bych spíš hledal jak na Hulín – Frýdek. Nebo možná spíš hledal jak posílit kapacitu na Třebovsku, jak upravit trať přes Poličku, nebo postavit novou trať od Parníku po Ústí n/O.

Jirka Z

To už by bylo jednodušší postavit něco přes 8 km tunelu ze Zastávky někam před Spálený mlýn a byl bych téměř v Kraslicích, sklon kolem 10 promile, pohoda. Jenže na to v dnešní době peníze asi nikdo nedá. Otázka je, jestli se to dá vyřešit nějak levněji s přijatelnými parametry. To Vaše řešení by mělo délku tunelů srovnatelnou, nečekám, že by vyšlo levněji.

K.S.

To jsou asi nejdivočejší nápady, jaké jsem kdy viděl. Ta trať se nedá ani moc prohlásit za strategickou či rychlíkovou, má tam asi o 5 kilometrů vedle jít VRT, byť ji nikdy třeba nikdo nebude stavět, tady tu trať to bude zabíjet co do investic. Maximálně si umím představit že se udělá časem drát až do Jihlavy a trochu se to zrychlí, ale to je tak vše. Pro nákladní dopravu by bylo lepší asi cokoliv jiného, včetně, jak jsem říkal, přestavby tratě přes Nedvědice, novostavby z Dukovan, II. hlavní tah, nebo třeba podobně divoké vedení paralelní tratě mimo Třebovou, třeba… Číst vice »

Jirka Z

Máte pravdu, že i mně to přijde dost divoké, a přínos by v současné době zřejmě nebyl tak velký, aby se ta stavba vyplatila. Na druhou stranu by to bylo výrazné zlepšení oproti současnému stavu. Možná by se našla i jiná, levnější řešení, ale zatím mě nenapadá žádné, jehož přínos by byl takový, aby se vyplatilo do něj investovat, obvykle by přinesla jen drobná zlepšení. Asi tedy nakonec nezbyde nic jiného, než prozatím zadrátovat tu horskou dráhu. Mimochodem, s tím Vašim návrhem na propojení vleček do Dukovan a Náměšťského letiště, díval jste se na parametry těch vleček? Na jejich sklon… Číst vice »

K.S.

Zapojení Dukovanské není problém, to je z BV bez úvrati, v Náměšti by to bylo na trojúhelník. Ano, bude se do nich muset zainvestovat celkem dost, ale to i z důvodu jejich zdvojkolejnění a pod. Ale je důležité že máme „chráněnou“ trasu na které by se dalo úpravami dosáhnout přijatelného sklonu. Například od brány elektrárny po Dolní Dubňany se dá, s po poměrně dost terénními pracemi, dosáhnout sklon 10 promile. Navíc by se tím spojily dva relativně rovné úseky tratí. A čím je trať rovnější, tím rychlejší může být. O mostu vím, a ten bude nejdražší stavba na celé té… Číst vice »

On.

Zase poučení zbytný majetek v podobě budov v blízkosti kolejí neprodávat, ale rovnou bourat, i za cenu nekonečného křiku, jaká je to škoda.

Kalina

Jistě to není první příklad, kdy na sebe stát prodejem soukromníkovi upletl bič a náklady na následné soudní tahanice mnohem převýšili zisk s odprodeje za pár korun. Snad tedy už dostatečné poučení veřejný nemovitý majetek nepřevádět na soukromé subjekty, jen případně umožnit využívání s možností výpovědi.

Jiří Kocurek

Tak ono by stačilo postavit perony tam, kde byly. Ovšem problém se vyrobí tak že se perony navrhnou jinde, aby ke konflitku došlo.

Jan

lituji všech 6 spolumajitelů hospody v Troubsku

Lektor

Proč co sem jim stalo?

kakov

proč?

Nekdo

já ne. a od doby, co jsem zjistil, jak prudí proti elektrifikaci, tak ode mně již neuvidí ani korunu.

Jan Chroust

O elektrifikaci vubec nejde… jinak dekujeme, nashle

Dáda

Kvůli čemu e litujete? On jim někdo nějak ublížil? Jsou těžce nemocní, nebo tak něco?

thegrid

přijdou kšeft po dobu rekonstrukce no, o tom to celé bylo

Lemmy

Dobrá zpráva, a škoda té promarněné dekády.
Pozitivem je, že Brňáci nezaháleli a v prostojích dořešili ještě Židlochovice a Hustopeče. 👍
Co tam mají dál? Boskovice? 🙂

Kubin

Že by se ozvaly Pohořelice? 😀

Martin z Moravy

Já bych postupoval dál na trati 244, nejdříve M. Bránice, Ivančice, pak do Miroslavi a později až do Laa 🙂

Jirka Z

To jako páteřní trať nemá perspektivu. Rozumnější by bylo postavit novou trať z Vranovic kolem Pasohlávek do Hrušovan a pokračovat rekonstrukcí tratě do Znojma.

Martin z Moravy

Vaše varianta vede téměř neobydleným územím jako kus 244. Když už, tak postavit trať z Brna přes Pohořelice, Miroslav a Práče, kde je daleko větší zalidnění a potenciál obsluhy je velký ať na stranu do Znojma nebo Brna.

K.S.

No něco takového je i jeden z návrhů, který se zkoumá, ale spíš by bylo vhodné to vytáhnout tak aby to šlo přes Pohořelice, takže asi spíš nová stanice v Žabčicích, a pak buď od Břeclavi do Hrušovan, nebo kolem I/53 a přepojit trať v Hrušovanech na Břeclavské zhlaví a udělat tam takovou smyčku se zastávkou v obci. Pokud by měl ale vzniknout třeba nákladní koridor tudy, tak bude třeba brát i vhodné zapojení trojúhelníky v potaz.

Jirka Z

Tam obecně bude víc možností a bude záležet především na tom, kudy by se tu trať podařilo snadněji prosadit. Nová stanice v Žabčicích je nesmysl, stanice by tam byly zbytečně blízko sebe, ale z Hrušovan na Pohořelice by mohla být rozumná varianta. Kolem I/53 by to byla zbytečně dlouhá trasa. Pasohlávky jako rekreační oblast by si trať se zastávkou někde poblíž zasloužily.

K.S.

Podél I/53 by to bylo jenom 14 kilometrů novostavby a asi 20 rekonstrukce, což nemusí být problém. V případě Pasohlávek je to na 25 km novostavby a půjdete přes ekologicky významnou oblast. Navíc pokud jsou poloměry na silnici v oblasti vhodné pro rychlou železnici, takže takové aby dávaly s nedostatkem převýšení 120-160km/h, dá se silnice kopírovat skoro 1:1 a průchodnost bude menší problém. Jenom se budou muset udělat mosty, náspy a zářezy. Největší problém by byl asi sjezd k Pohořelicím. Samozřejmě, stanice v Žabčicích by byla blízko existující, na druhou stranu by tam odbočovala trať a to by bylo asi… Číst vice »

Jan Chroust

Muzou stavet? Bez pravomocneho stavebiho povoleni?

Jen pro info – byla podana spravni zaloba a podnet k prezkumu uzemniho rozhodnuti. A vidim to jeste na provereni stavby bez platneho povoleni. Plus trestni oznameni na jednotlive osoby podepsane pod UR a SP.

On.

Ani jedno z toho nemá odkladný účinek na stavební povolení a ani ho automaticky neruší.

Jan Chroust

Pokud vim, SP zatim neni pravomocne – je to tedy jen kus hadru.

Lektor

Pravomocné se stalo zamítnutím odvolání, takže pravomocné je.

M19

Pravomocným se stane až doručením všem účastníkům, resp. 15. dnem vyvěšením na úřední desce orgánu, který rozhodnutí vydal.

Lektor

Toto platí u stavebního povolení, ne u zamítnutí odvolání, proti tomu se nemůžete odvolat tedy není potřebná žádná lhůta.

M19

Toto platí u jakéhokoli správního řízení. A řízení o odvolání není nic jiného.

Lektor

Správní řádČÁST DRUHÁHLAVA VIDíl 6§ 73
§ 73
(1) Nestanoví-li tento zákon jinak, je v právní moci rozhodnutí, které bylo oznámeno a proti kterému nelze podat odvolání.

M19

Tak čtěte i zbytek, zákon se vykládá v kontextu… ten začátek je také důležitý… a také je rozdíl mezi vydáním rozhodnutí a jeho oznámením, je podstatné co o tom říká zákon, ne něčí dojem… v praxi je to ovšem v celku významnější roli obvykle nehraje, neb mimořádné opravné prostředky nemají odkladný účinek

Bob

Přesně tak, „které bylo oznámeno“. Což v praxi znamená především doručeno.

Petr

Ale ono již dávno doručeno bylo. Teď bylo zamítnuto odvolání, a tím pádem bylo stavební povolení jednak oznámeno a jednak proti němu už nelze podat odvolání. Je tedy pravomocné. U zamítnutí odvolání už žádné další lhůty, nejsou, protože proti zamítnutí odvolání již nelze podat žádný řádný opravný prostředek.

M19

Rozhodnutí o zamítnutí bylo doručeno všem účastníkům? Přečtěte si pozorně správní řád – celý. Vysvětlovat to stále dokola nemá smysl. To, že se nelze odvolat, jen podat případně mimořádný opravný prostředek nemá žádný vliv na nutnost doručení jednotlivým účastníkům. Teprve pak může cokoli nabrat právní moci… Ono, kdybyste měl např. něco konat pod sankcí, tak bez doručení zamítnutí odvolání by vám od okamžiku vydání rozhodnutí začaly nabíhaly sankce, aniž byste to tušil…

M19

Především to oznámeno znamená patnáctý den vyvěšění na úřední desce úřadu vydávajícího rozhodnutí dle správního řádu.

Lektor

Vy především matlate dvě řízení dohromady. Stavební řízení bylo oznámeno i doručeno a zamítnutím odvolání se stává pravomocným. Řízení o odvolání se teprve pravomocným stane, ale to nemá už žádný vliv.

Jan Chroust

A neni to az 15,.dnem po doruceni vyporadsni s odvolanim? Podle mne dnes jeste pravomocne neni

Dáda

je.

Lektor

A pak se divime, že se tady všechno staví tak dlouho, když tu žijí lidé jako vy…

Jan Chroust

Proc ja? Ja nemam s tou stavbou anu budovou nic spolecneho.

Lektor

Vy tady vykrikujete o trestních oznamenich jen proto že není po vašem.

Libor

On nevykřikuje, on popisuje co bude pravděpodobně následovat. Pochybuju že sám by na někoho podával trestní oznámení.

Jan Chroust

Ano, zhruba tak.

Andrej

On nepopisuje, čo bude pravdepodobne nasledovať. On popisuje len jeho vlastné výmysly.

Bola síce podaná ďalšia nezmyslená správna žaloba proti územnému rozhodnutiu, ale táto žaloba nedosiahla odkladný účinok právomocného územného rozhodnutia, ani právomocného stavebného povolenia. Takže žiadne disciplinárne, a už vôbec nie trestné postihy voči nikomu nebudú, pretože je jednoducho klamstvo, že ÚR a SP sú neplatné.

Jan Chroust

Ze by byl zaloba vyrizena jeste v den doruceni? Hmmmm 😀

Jan Chroust

Po mem ani byt nemuze, kdyz s celou akci nemam nic spolecneho 😀

Jiří Kocurek

Ovšem, že máte. Přece ten, kdo hlásí vykolejený vlak, tak ho určitě vykolejil.

Jiří Kocurek

PS: Smutný sarmasmus, bohužel je to tak, že posel zpráv bývá trestán.

Lektor

Tak ono taky záleží jak to hlásí a co říká všude okolo.

Jan Chroust

Rekneme, ze jsem jen vice nez castym hostem hostince, a tak se leccos dozvim a vim.

thegrid

Takže máte informace od těch správných nezaujatých lidí.

Nekdo

No ja byl a uz nebudu. Timhle u mne skoncili.

Martin

Jake je na trati zabezpeceni a jake bude po rekonstrukci?

Dušan

Dnes – žst. Brno Horní Heršpice ESA 11, do Střelic automatické hradlo s kolejovými obvody a s návěstním bodem Troubsko, žst. Střelice elektromechanické zab. zař. se světelnými návěstidly, dvě závislá stavědla. Zítra – žst. Střelice místně ovládaná ze stavědla ESA 44, na trati automatický blok po cca. 700 metrech s počítači náprav bez kódování LVZ, v budoucnu ETCS L2 a max V = 120 km/h, do té doby V = 100 km/h. Po přepnutí Brna na CDP Přerov nově vybudování RDP Brno a dálkové ovládání celé trati. Do vybudování RDP v Brně zůstává ESA 11 v Zastávce u Brna +… Číst vice »

Martin

Znamena to, ze po rekonstrukci bude trat bez zabezpecovaciho zarizeni dokud nedojde k instalaci ETCS L2? A nyni je na trati autoblok?

Ptam se proto, ze instalace ETCS L2 bude asi nejakou dobu trvat a aby nemohlo dojit k nehode….

O snizene rychlosti do te doby a tim take ke nevyhode vuci silnicni doprave nemluvim, to chapu….

Jiří Kocurek

Zrovna na dvojkolejce s Automatickým hradlem je srážka protijedoucích vlaků přecijenom nižší než na jednokolejce řízené D3 a zabezpečené kusem papíru.

Dušan

Byla podána správní žaloba…to jen tak pro info.

Jan Chroust

Příspěvek smazán pro vulgární mluvu

Kalina

Pěkný příklad, proč raději nevyužité objekty zbourat nebo nechat svému osudu, než za babku prodat do soukromého vlastnictví. A to platí obecně o prodeji jakéhokoli veřejného majetku.

Martin

No ani ne, spise je to o smlouve, ktera nepocita s tim, ze by se nekdo mohl ozvat v pripade modernizace a rekonstrukce – zaboru pozemku… Naopak je to asi vyuzivany objekt, ktery nechatra, takze proti prodeji nic nemam, ale ve smlouve o prodeji si muzete vyminit podminky, ktere by umoznili stavbu bez protestu… No jo, je to o pravnicich v danych firmach… Jen si vemte jake smlouvy a podminky mate treba pri koupi pozemku, co vsechno vam stat nadiktuje a jak pravne ma osetrene treba loziska pod zemi, inzenyrske site, ochrana pasma, vstupy na pozemek treba kvuli el. vedeni…… Číst vice »

Levičák

Příspěvek smazán pro vulgární mluvu

Jan Chroust

Vy a podobni jen utvrzujete majitele v tom, ze jednani zcela spravne.

P.S.: Kde bydlite? Mam zajem si u vas doma postavit garaz, samozrejme bez Vaseho vedomi, to se ted tak dela a je to prej v poradku

Levičák

To jsou potom dost hloupí majitelé, chytří by si řekli že je možné své zájmy na úkor ostatních prosazovat jen do určité míry naštvání 🙂

Nekdo

komunistická pakáž, ať si říká jak chce, mezi slušné lidi nepatří!

Levičák

to je argument jak Brno chlape

Jan Chroust

Mne to jen zajimalo i vzhledem k Vasemu nicku. A nazorum. Nic vic. Proti komunistum nic nemam, rovnez jsem sveho casu byl ve strane (i kdyz to dnes povazuji za dost ztraceny cas).

Jedine vlaky

Kdy? Odkud tuto informaci máte? (Nevím, jen se ptám)

Dáda

nemá odkladný účinek.

Levičák

Vždycky potěší když se takhle vymete s nějakým majitelem-sabotérem, kterému o bezpečnost vůbec nejde, jen o zisk 🙂

Jan Chroust

Příspěvek smazán pro vulgární mluvu

Levičák

A nemám pravdu? Ideálně napařit majitelům pokutu, nebo vyvlastnit hospodu, když je tak blízko trati třeba by se hodila 🙂

Jan Chroust

Pokutu, ze haji sva prava? Nejste vy taky tak trochu komunista?

Levičák

Jaká práva? Sabotuje veřejnou stavbu.

Jan Chroust

příspěvek smazán pro vulgární mluvu

Levičák

Takže jaká práva to jsou nejsi schopen sdělit?

Jan Chroust

Pan Sura nedokaze snest pravdu?

Dáda

práva jednoho končí přesně tam kde začínají práva druhého.

Jiří Kocurek

Jenže tohle mnozí respektovat nedokážou. A když jde o bourání cizího majetku, tak by bourali za dozoru ozbrojenců. Především, když na tom majetku někdo vydělává. To je podle nich zločin.

okk

Jenže o bourání cizího majetku tu nejde. Vše je na pozemcích SZ.

Dáda

Jupí, konečně zájem většiny vyhrál nad hrstkou místních ožralů.

Zubař 69

Paráda, už mě tam ty motorové vlaky lezou krkem.

Kubrt

To moc nejásej, směr Ivančice a rychlíky zůstanou v dieselu.

zesp

No jo, hospoda Vechtrovna… Už podle názvu a vzezření objektu typická bývalá drážní stavba, zjevně neuváženě odprodaná soukromému subjektu… Teď se všemi problémy s tím souvisejícími… A to je údajně i problém bývalých strážních domků podél trati Praha – Beroun, kde jejich současní majitelé ze všech sil bojují proti jakémukuliv náznaku pokusu o modernizaci trati…

Jakub P

A je skutečně to přeložení perónů na druhou stranu trati, který jim jako jediný vadí, dobrá (nebo dokonce nutná) věc, nebo SprŽel po vzoru ŘSD postupuje systémem takhle jsme si to vycucali z palce a proto to tak bude, i kdyby k tomu kdokoli měl jakkoli rozumný protinávrh, to to radši natruc necháme desítky let vyhnít, než bychom jakkoliv ustoupili?

Jiří Kocurek

Je tady jedna možnost: Vyvlastnění. Ale vypadá to, že Dráha budovu prodala a teď dělá všecko proto, aby bylo co nejvíce zlé krve.
Zvláštní, že se o vyvlastnění té budovy ani nepokusili, že by on ten veřejný zájem nebyl až tak zjevný?
PS: Jo, když se zavíraí nádražky, kam nikdo nechodil, to je pláče.

Dalibor

je problém jinde. jde o to zda majitelé „domečku“ byli nebo nebyli stavbou zasaženi a měli/neměli se právo k SP vyjadřovat. Protože pozemek je SŽ ( celej koelm dokola), domeček je jejich. renkonstrukce s „dotýká“ pozemku, nikoliv budovy. A o tom celá ta „hádka“ je.

Lektor

Tak ono je potřeba si uvědomit že přemístění nástupiště by znamenalo nové územní řízení a všichni asi ví jak dlouho jeho získání trvalo a pokud jim vadilo tak se měli ozvat už v územním řízení to umisťuje stavby.

Kamui

Dráty do Střelic budou teď, ale do Zastávky (snad) až v roce 2022. To mezi tím te úsek do Střelic bude jen korodovat bez využití?

Dáda

to je osud postupného budování. Vzhledem k materiálu, tak koroze nebude až tak velká ztráta

Lektor

Mezi Střelicemi a Zastávkou bude stejně výluka, tak se bude elektrický jezdit jen do Střelic.

Martin z Moravx

Vzhledem k tomu, že patky na sloupy trakčního vedení jsou už minimálně 2 týdny postavené v původní variantě, neočekával jsem jinou zprávu.

IGCT

No a co že není smlouva v registru. Jsou to základní práce na ohlášku. Takto se postupovalo taky u rek žst přerov 2

Martin z Moravy

Ano, také mě to překvapilo. Asi s tím, že by to dopadlo jinak nepočítali 🙂

Dáda

No občas se umí u SŽ krapet zrychlit.

M19

Ano jsou, minulý týden jsem tudy jel. Betonový základ zhruba čtvercového půdorysu a čtyři úchyty v něm…. Nevím, k čemu jinému by to sloužilo, v té době to bylo po jedné straně trati. Elektrizace železnic Praha měla svůj vlak odstavený ve Střelicích již v pátek před začátkem výluky. Osobně jsem ho tam viděl.

Lektor

Vždyť se to píše i v článku že již probíhají přípravné práce a smlouva ještě není v registru. Tak proč to diveni.

M19

Třeba kvůli tomu, že se má jednat o přípravné práce, které nepodléhají stavebnímu povolení?

M19

„Rekonstrukční práce budou zahájeny v řádu týdnů, přičemž nyní probíhají přípravné práce nepodléhající stavebnímu povolení.“ Jestli je ta citace přesná (a nemám důvod o tom pochybovat), tak betonové patky v zemi, které jsou nedílnou částí liniové stavby a zemní práce s tím spojené asi budou podléhat stavebnímu povolení. Ale záleží jak to případně posoudil příslušný stavební úřad, pokud došlo např. jen k ohlášení… I prostá výměna oken na domě je někde na stavební povolení, někde jen na ohlášení…

M19

Mě popravdě taky, když jsem to viděl a chvíli před tím četl o odvolání. Ale záleží jak to posoudil stavební úřad či zda to vůbec posuzoval. A to nevím. Obvykle tím směrem jezdím dvakrát týdně, ale musí se jet rychlíkem, jinak jezdí náhradní autobusová doprava a to nic člověk nevidí. Kácení probíhalo již letos v zimě (přesné datum si již nepamatuji) a smlouva na něj tuším v registru je.

Lektor

Inženýrské sítě se zpravidla povolují územním rozhodnutím , takový ČEZ na dráty taky staví jen na uzemko a stavební povolení ani nežádá.

M19

Ještě mohou mít na trakční vedení či jeho část vydané stavebko zvlášť. Ale to už je čirá spekulace…

Nekdo

pokáceno je už nejméně půl roku… taky vyčištěný prostor kolem trati z obou stran.

Nekdo

ano, patky už tam nějaké ten pátek jsou. a dnes ve 14 hod. už i několik nainstalovaných sloupů – konkrétně v Brně-Bohunicích…

Kalina

Dobrá zpráva, že to rychle vypořádali. Tak po deseti letech průtahů snad se konečně podaří v ČR nově elektrifikovat aspoň pár km tratě.

JménoStáleJeštěNemám

Do Hustopeč už stačí jenom ty dráty natáhnout a může se drandit. 🙂 Prej v tomto roce.

Lektor

Výluka do Hustopečí končí v srpnu, ale elektricky až od změny jízdního řádu.

Jedine vlaky

Elektricky courákem o 10 minut déle. Paráda.

JménoStáleJeštěNemám

Pokud pojede večer napřímo courák do Hustopeč, tak to člověk ocení. Kor, když pojede nalitej, tak ví, že v Břeclavě neskončí. 😀

Jiří Kocurek

Uničov, Židlochovice, Kadaň město…
Není to jediná akce. Dokonce i Brno – Nezamyslice se dělalo až po revoluci a dokončilo po rozdělení ČR. Což taky vypovídá o prioritách železniční dopravy za minulého režimu. Dvě města přes 300 tis. obyvatel? Jednokolejka bude stačit…

Lektor

Po revoluci se toho dělalo více : Opava, Letohrad,. Velenice, Horní Dvořiště, Kadaň- Karlovy Vary….

vjkm

Brno-Opatov, Šumperk-Kouty, Milovice, Ostrava Střed, Mošnov, Klatovy

Lemmy

No a nezapomínejte ani na trať Česká Třebová-Brno. 🙂

Nicméně tohle, Klatovy a asi i Brno-Přerov byly akce rozjeté ještě za totáče. Další v zásobníku byla elektrizace 200, která se po revoluci odpískala.