Správa železnic hledá projektanta pro VRT Slezsko od Ostravy do Polska

Vysokorychlostní jednotka Avelia Horizon. Foto: AlstomVysokorychlostní jednotka Avelia Horizon. Foto: Alstom

Na polské straně už se projektuje. Zakázku na úsek od Katovic k hranici získalo jihokorejské sdružení.

Správa železnic vyhlásila veřejnou zakázku, jejímž cílem je najít projektanta pro vysokorychlostní trať od Ostravy k polským hranicím (VRT Slezsko). Předpokládaná hodnota zakázky je 247,4 milionu korun.

Zahájení projektových prací se předpokládá v polovině příštího roku. VRT Slezsko naváže na vysokorychlostní trať Moravská Brána mezi Přerovem a Ostravou.

Hlavním úkolem vybrané společnosti bude zpracování záměru projektu, dokumentace pro posouzení vlivu projektu na životní prostředí (EIA) a dokumentace pro povolení stavby.

Nová trať se v Dolní Lutyni odpojí od stávajícího železničního koridoru a povede ke státní hranici s Polskem, kterou překoná po estakádě přes řeku Olši. Součástí projektu VRT Slezsko je zkapacitnění existujícího železničního koridoru mezi Ostravou hlavním nádražím a Bohumínem.

Nová trať je připravována ve spolupráci s polskou společností Centralny Port Komunikacyjny (CPK). „Projekt pomůže posílit regionální dopravu a zároveň nabídne atraktivní železniční spojení mezi Ostravou a Katovicemi,“ doplnil mluvčí SŽ Dušan Gavenda.

Na polské straně už se projektuje. Zakázku na úsek od Katovic k hranici získalo jihokorejské sdružení složené ze státních drah Korea National Railway (KNR) a projekční firmy Dohwa Engineering.
¨

Plánované vysokorychlostní tratě v České republice. Pramen: SŽ

Plánované vysokorychlostní tratě v České republice. Pramen: SŽ

Tagy Správa železnic VRT Slezsko
12 komentářů