Správa železnic hledá projektanta pro VRT Slezsko od Ostravy do Polska
Vysokorychlostní jednotka Avelia Horizon. Foto: Alstom
Na polské straně už se projektuje. Zakázku na úsek od Katovic k hranici získalo jihokorejské sdružení.
At to hodi Polakum, vcetne stavby.
A neříkalo se na začátku, že tenhle úsek budou dělat Poláci (jimi vysoutěžená firma)? Nebo to bude až (jen) stavba?
ten na polské straně je odložen na rok 2035 https://hrj.gov.pl/produkty-i-raporty/#horyzont-2035
První VRT u nás budou 2,5 km u Dolní Lutyně. Pokud se to v té rovině a mimo osídlení podaří Dobré Správě postavit ve stejném čase jako Polákům ten zbytek do Katowic.
U. nás je to průchod jen přes pole a kolem bunkrů, ale když se dívám na mapu hustě osídleného polského území, tak si nedokáži představit jak by u nás nová trať mohla projít přes tolik vesnic. Dobře oni.
Bylo to tady nedávno, Poláci tolik neřeší majetková práva. Prakticky majitel se může soudit o výšku odškodného ale jeho dům už dávno nemusí existovat.
Vis proc to oni maji a my ne? Oni to chteji postavit, my to planujeme stavet.
>> Kdyz se chce, vsechno jde. A u nas se zase tak moc nechce.
Docela bych se vsadil, že z Polské strany budou už koleje na hranicích a SŽ bude teprve řešit soutěž… Možná ani to ne… 🙂
Skonci to tak, ze polaci udelaj „provizorni“ sjezd na soucasnou trat a pak se bude jeste 3 roky jezdit pres Chalupki.
A prd se stane. Tohle nejsou závody.
Nez to Polaci postavi, tak se tady ten SUDOP asi stihne vysoutezit
Az to tady bude pripraveny na stavbu, tak se zjisti, ze je tady takovy statni dluh, ze se to zase odlozi.