Správa železnic chystá v Teplicích další investice. K opravě nádraží protáhne podchod a postaví parkoviště
Nádražní budova Teplice po rekonstrukci, vizualizace. Pramen: Správa železnic
Vybudování parkoviště má vyřešit dlouhodobý problém s nedostatkem míst okolo nádraží.
A kam se poděla ta skla s leptem? A sochy? To mě bude rozhodně chybět!
Jaké sochy? Já tam dvě vidím a skla s leptem… no asi se nechtělo modelovat úplně všechno.
Nádraží ČD Řetenice bylo rekonstruováno údajně za 980 milionů. Kdykoliv tam nastupuji-vystupuji, jsem jediný cestující.
Takové prachy do regionální zastávky a Teplice hlavní nádraží je stále ve stavu, že musí být hanbou Teplic.
Taky tam občas vystupuji. Ale davy tu nebývají…
To nebyla ale cena jen za nádraží ale za celý úsek od Hlaváku po Oldřichov
Ty peníze byly použity na nevyhovující koleje,výhybky, zabezpečovací zařízení,nová nástupiště,opravy nadchodu.Ty peníze využívají všechny vlaky Teplice- Oldřichov.
Hlavně by měl by se mělo konečně něco udělat s tím nesmyslným názvem nádraží.
Žádné město „Teplice v Čechách“ neexistuje a nikdy neexistovalo.
To je čistě chorý železničářský výmysl. Chápu že je třeba odlišit aby se nádraží v ČR nejmenovali stejně, ale to lze udělat i rozumněji a citlivěji, než takhle zprznit název okresního města.
Vhodné by bylo například Teplice, hlavní nádraží.‘
Teplice by si hlavní nádraží určitě zasloužili, navíc zastávka MHD a regionálních autobusů před nádražím se již se „Teplice hlavní nádraží“ mnoho let jmenuje.
Jen ještě dodám, že se nejedná ani o historický název.
Historicky se toto nádraží jmenovalo Teplice – Šanov
Když jsme u toho, tak také přejmenovat Řetenice na Teplice-Řetenice, Prosetice na Teplice-Prosetice a Teplice Zámecká zahrada na Teplice nemocnice.. 😉
Teplice Zámecká zahrada rozhodně není možné označit za Teplice nemocnice
Tak tedy Teplice – Zámecká Nemocnice? Papír snese vše…
To jako proč? Vždyť to nádraží přímo sousedí s areálem teplické nemocnice.
Super nápad. Taky bych se k tomu přiklonil. Ono takových nesmyslných názvů je víc, třeba Vávrovice a Kylešovice, které jsou součástí Opavy už mnoho let. Přitom městská část Komárov je brutálně daleko, ale nádraží se jmenuje Opava-Komárov. 😀
Jako jo, ale jak byste to chtěl v celorepublikovém pojetí odlišovat? Teplice 1 (na Moravě), Teplice 2 (v Čechách)? Pro Váš klid – je hodně měst, jejichž zastávky a stanice se jmenují jinak než město – namátkou neexistuje třeba Zábřeh na Moravě, Staré Město u Uherského Hradiště, Hranice na Moravě, ani Hranice v Čechách….Asi bude lepší se s tím smířit…o))
Jenže Teplice jsou na území Čech jsou dvoje,
Teplice a Teplice nad Metují, na Moravě pak Teplice nad Bečvou.
Čili žádné jiné město ani obec čistě s názvem „Teplice“ se v České republice nenachází.
To že si v jisté době začali železničáři začali vymýšlet svoje smyšlené názvy nádraží je podle mě hodně špatně.
Naopak právě toto, vede dezorientaci příležitostných cestujících, pokud se nádraží a město ve kterém se nachází jmenuje úplně jinak.
Teplice hlavní nádraží se navíc přímo nabízí, obyvatelé Teplic takto nádraží už označují mnoho let.
Vymyšlené názvy jsou kvůli rozlišení.
Jak jinak by jste to chtěl v JŘ odlišit, kór teď v počítačové době?
Znovu už po třetí opakuji.
Máte Teplice, Teplice nad Metují a Teplice nad Bečvou. Co na tom chcete odlišovat? Tři obce a města s třemi různými i když podobnými názvy.
Název nádraží Teplice v Čechách je naprostá železničářská uchylnost, nehledě na to že Teplice nad Metují jsou taky v Čechách.
A nebo je to prostě jenom sledování jednoho systému? Pokud je tolik Teplic a na Slovensku další, tak pak dávalo jenom smysl že všechny se pojmenovali jako Teplice + přídomek.
Ono „katastrální absolutno“ taky umí vyplodit pěkné úchylnosti. Ať nechodíme daleko, např. „Rtyně nad Bílinou, Velvěty, Kozlíky, náves“..
Nevím, jak váš problém z názvu Teplice v Čechách vyřešit, mě tento systém vyhovuje.
A není to federální pozůstatek?
To co jste vyjmenoval, tak existuje jako oficiální název tarifního bodu na železnici. Železnice vždycky pro jednoznačnost potřebovala upřesnit kde se daný bod nachází, v Československu se přebral systém přívlastků a to celých. třeba v Německu používají zkratky, takže Frankfurty jsou (M) a (O), ve Švýcarsku se používají zkratky kantonů.
Jak jinak by jste to chtěl v JŘ odlišit, kór teď v počítačové době?
Není pravda, v ČR máme železniční tarifní body Týniště nad Orlicí a Týniště.
Tak proč by nemohlo být pouze Teplice a nebo Teplice hlavní nádraží ?
No vidíte, a já bych k tomu Týništi doplnil „u Kutné Hory“.
Rekonstrukce vypada fakt dobre. Ale bez investice mesta do prostoru prednadrazi to bude porad mrtve misto.
Aby misto zilo musi mit obchody a kavarny dostupne z ulice. Silnice v soucasnosti krasnou budovu odrezava od parku a znemoznuje jednoduchy prijemny pohyb chodcum.
Udelalo mesto Teplice urbanistickou soutez jako napr Breclav na sve prednadrazi?
auta by mohla být směřována na Nákladní ulici, to by tomu prostoru mohlo dost ulehčit, ne?
Celý prostor před nádražím je v plánu předělat. Variantou je vybudování nového přestupového uzlu, který spojí veškeré typy veřejné dopravy. Jsou v úvaze 2 varianty – prodloužení podchodu tak, aby lidé nemuseli přecházet rušnou Hrázní ulici. Druhá schůdnější varianta je vytvoření pěší zóny a odklon dopravy do jiných ulic – z Nádražního náměstí by se stala skutečná pěší zóna, jen s veřejnou dopravou a bez aut. Toto vše si můžete přečíst v detailu ve schváleném Plánu udržitelné městské mobility města Teplice na stránce mobilita-teplice.cz
Mimochodem, je to sice už delší doba, kdy jsem ten Plán mobility četl, takže si nepamatuju všechno do detailů a přesně, ale myslím že i ten plán mobility počítal s tím, že bude v zanádraží vybudováno parkoviště a přístupové cesty, takže plán správy železnic je s tímhle v souladu.
Konečně to někoho napadlo, parkoviště za nádražím se hodí.
Aspoň to šlápoty nebudou muset cestou do práce obcházet.
No, dle vizualizací…, nádhera. Jenže jsem trochu životem pesimista. Budova na úrovni zámku, včetně s tím souvisejících stavebně-technologických konsekvencí vs. který lemry to budou schopny „zmuráriť“? Protože ne málo stavebních projektů se, obrazně rozpadá po 5-ti, 8-mi letech a to jedou na ytong, sádroš a krov z fošínek. To zde fakt jako nebude, tedy pokud se to nerozhodnout to zmršit. A to nemluvím, že si za vezmou majlant. Ta druhá věc je… Kdyby náhodou PánBůh dal a vše bylo s rekonstrukcí vcajku, kdo se tam usadí (mimo majitele, samozřejmě)? Neb přeci jen vyhozená 1 mld. by se mohla trochu rentovat,… Číst vice »
„nepochopil, kde kdo bere peníze na spreje“
Ty spreje pocházejí z trestné činnosti, prostě a jednoduše je kradou.
Moc rozumu jste tedy nepochytil…
Vy dva jste trochu sausage of haters, nenapadlo Vás že jednak toho spreje na zeď zase tolik nespotřebujete a že lidi mají proste různé priority? Někteří lidi neřeší jestli budou zítra jíst hovězí, kuřecí, suchý chleba, nebo ohlédance, ale vypálí celu výplatu za vařené šneky na jednu noc. Stejně tak jsou lidi co výplatu utratí za spreje a neřeší že budou celý zbytek týdne jíst strouhanku s cukrem, neřeší že za týden mohou skončit pod mostem… Znal jsem jednoho takového a nikdo co jsme jej znali jsme nepochopili jak ten člověk funguje. Existovalo pro něj jenom teď, nic víc, žádné… Číst vice »
Přesun budov z ČD pod Správu považuju z pohledu cestujícího za jeden z nejlepších kroků posledních 10 let a tenhle projekt (myšleno rekonstrukce nádraží) je toho důkazem. A že už se dostáváme do fáze, kdy si SŽ dokáže ohlídat architektonickou kvalitu a nevracet na krásný budovy ohyzdný kýč nadpisy a nezamorduje prostor pestrobarevnými letáky, plakáty a plachtami, je megaúspěch!
Jako na první pohled to vypadá dobře. Ale když mi například ukazoval dopravní zaměstnanec, jak „zfušovaná“ je např. rekonstrukce Chřibské nebo Jedlové ve vnitřních prostorách… tak mé nadšení trochu opadlo. A další věc je pravidelná údržba těch budov po rekonstrukci, což je taky věc, kterou SŽ podle mých zkušeností moc neumí nebo nedělá.
Já jsem tam byl naposledy před pár lety. V zimě. Tudíž uvnitř tohoto kdysi překrásného nádraží bylo několik existencí, které zde pouze vyhledávaly teplo a sucho. Myslím, že by bylo přínosné kromě ostrahy zřízení další nocležny nebo azylového domu. Prostě místa, kam se mohou tito lidé obrátit.
S tou neůdržbou si dovolím nesouhlasit, protože se to liší na každém nádraží.
Palec nahoru za nápis na budově ( že není v tom modrém hnusném plastu )
Vizualizace architektonického studia (když ptáčka lapají, hezky mu zpívají) a skutečnost nejsou synonyma …
Už by si to zasloužila. Je to podle mě jedna z nejhezčích nádražních budov, které jsem v Česku viděl. Je špatné, že to SŽ nechala takto zchátrat. Nebo na to mají nějakou výmluvu?
Donedávna byly vlastníkem ČD, tam se ptejte
ČD na to neměli finanční prostředky jako má teď SŽ.
Ano ČD byly vlastníkem, ale po ČD se politicky požadovalo aby nebyly ve ztrátě, aby nabízely přepravní služby za co nejméně peněz …
To ekonomicky nekoresponduje s investicemi do staničních budov …
To by musel existovat ekonomický model, který by investice do stanicích budov účetně odděloval od provozních činností …
Zhruba tak, jako to formuloval zákon číslo 9/1993 Sb.
Donedávna? Je tomu už 18 let. To není zrovna krátká doba.
18 let je od vzniku SŽDC – SŽ.
Budovy SŽ dostaly/převedeny do správy tak cca 5 let dozadu, nechce se mi to hledat. Do té doby byly budovy ČD.
Ten barák chátral již v dobách „reálného socialismu“ ….
Nevíte náhodou, co tam po zrušení ředitelství ATE bylo?