Správa železnic chystá v Teplicích další investice. K opravě nádraží protáhne podchod a postaví parkoviště

Nádražní budova Teplice po rekonstrukci, vizualizace. Pramen: Správa železnicNádražní budova Teplice po rekonstrukci, vizualizace. Pramen: Správa železnic

Vybudování parkoviště má vyřešit dlouhodobý problém s nedostatkem míst okolo nádraží.

Správa železnic ještě rozšířila své plány na proměny teplického nádraží. Kromě aktuálně soutěžené 1. etapy rozsáhlé rekonstrukce výpravní budovy začala připravovat i další proměnu v podobě prodloužení podchodu pod kolejemi a jeho protažení k novému P+R parkovišti.

Plány Správy železnic vyplývají z nové soutěže na projektanta takových úprav. V soutěži Správa železnic hledá firmu na zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí.

„Podchod by měl být prodloužen do prostoru za kolejištěm, kde by taktéž mělo vzniknout parkoviště s kapacitou cca 140 parkovacích míst. Pozemky vlastní soukromý subjekt,“ řekla mluvčí Správy železnic Radka Pisturiosová. Zahájení stavby je plánováno na duben 2023.

V Teplicích je dosud podchod jen k ostrovnímu nástupišti. „Prodloužení podchodu do oblasti za nádražím pomůže vyřešit akutní nedostatek parkovacích míst v okolí výpravní budovy. Dále stavbou dojde k zásadnímu zkrácení přístupu k oblasti přiléhající k novému výstupu z podchodu, a dojde tak ke zvýšení atraktivity a přístupnosti výpravní budovy z celé oblasti za nádražím,“ uvádí se v materiálu.

Správa železnic aktuálně soutěží firmu na první etapu opravy nádražní budovy v Teplicích. Zahrne opravu fasády, oken, střech (včetně krovů) a přilehlého nástupiště. Nejvyšší přípustná nabídková cena je 279,5 milionu korun, oznámila dnes Správa železnic. Podání nabídek je aktuálně posunuto do ledna.

Na opravu fasády a prvního nástupiště naváže druhá etapa, během které budou opraveny interiéry a upraveno okolí výpravní budovy. Vzniknou například nová parkovací místa včetně dobíjecích stojanů a stání pro kola. Hotovo bude na jaře 2024. Celkové náklady na obě etapy mají být podle Správy železnic 954 milionů korun (ještě loni v říjnu uváděla 800 milionů), což opravu nádražní budovy v Teplicích řadí mezi nejnákladnější vůbec.

Otázkou je využití budovy, která je pro potřeby železnice naddimenzovaná. Do budovy se přesune dislokované pracoviště Správy železnic, o využití zbývajících prostor jedná s potenciálními nájemníky.

Nádražní budova Teplice po rekonstrukci, vizualizace. Pramen: Správa železnicNádražní budova Teplice po rekonstrukci, vizualizace. Pramen: Správa železnicNádražní budova Teplice po rekonstrukci, vizualizace. Pramen: Správa železnicNádražní budova Teplice po rekonstrukci, vizualizace. Pramen: Správa železnicBudova nádraží Teplice. Autor: Zákupák – Vlastní dílo, Volné dílo, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=15342646Interiér nádraží Teplice. Autor: User:Aktron – Fotografie je vlastním dílem, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=1065709Nádraží Teplice před rekonstrukcí. Autor: Zákupák – Vlastní dílo, Volné dílo, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=12056251Nádražní budova Teplice. Autor: Qwertz0451 – Vlastní dílo, CC0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=27957467Nádraží Teplice, detail stropu ve vstupní hale. Autor: Marie Čcheidzeová – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=91650446
Tagy nádražní budova Teplice Správa železnic Teplice Teplice v Čechách
47 komentářů