Správa železnic chce příští rok začít s přestavbou stanice Brno-Královo Pole, vznikne nová budova
Stávající budova půjde k zemi, nahradí ji nová. Přístup na nástupiště bude bezbariérový, součástí akce budou i úpravy trati z Kuřimi do Maloměřic.
Přestavba a modernizace královopolského nádraží v Brně by měla začít příští rok. Správa železnic (SŽ) dokončuje dokumentaci pro stavební povolení a na jaře by o ně chtěla žádat, řekla ČTK mluvčí SŽ Nela Friebová. Náklady stavby by se měly pohybovat okolo 2,5 miliardy korun.
Současné nádraží slouží cestujícím zhruba 70 let od otevření tratě do Havlíčkova Brodu. Velkoryse dimenzovaná budova s velkou odjezdovou halou je však pro současný provoz nepotřebná, protože vestibulem drtivá většina lidí pouze projde od MHD k vlaku či opačně. Proto půjde současná budova k zemi a nahradí ji nová, dvoupodlažní. „Bude plně bezbariérová, bude v ní čekárna, toaleta, prodejny jízdenek a boxy pro úschovu zavazadel,“ vyjmenovala Friebová. Do patra cestující vyjedou výtahem nebo po eskalátorech. „I v nové budově budou stánky s občerstvením a další komerční prostory,“ uvedla mluvčí. Dokumentace pro stavební povolení zpracovává sdružení Sudop Brno a Sagasta.
Mezi Kuřimí a Maloměřicemi až 120 km/h
Novinkou bude také proražení podchodu za nádraží do Myslínovy ulice, což výrazně usnadní cestu lidem, kteří od MHD procházejí do části Králova Pole za nádražím. Dosud musejí využívat podchod pod tratí zhruba 200 metrů jižně od nádraží budovy. Otevřený bude bez jakéhokoliv časového omezení.
Zásadní proměnou projde v Králově Poli kolejiště: tři dopravní koleje se prodlouží tím, že se kolejové rozvětvení ve směru na Kuřim vysune dále do tratě. Na nástupiště bude podchodem bezbariérový přístup. Rekonstrukcí projde zabezpečovací zařízení.
Po dobu výstavby nové budovy bude zázemí pro veřejnost zajišťovat provizorní čekárna složená z 11 kancelářských kontejnerů, jednoho sanitárního kontejneru a jednoho fekálního tanku. Dispozičně bude provizorní budova rozdělena na tři části.
Součástí zakázky je i rekonstrukce koleje č. 1 v úseku z Brna-Maloměřic až do Kuřimi. Ta navazuje na stavební práce provedené v letech 2015 a 2016 na koleji č. 2. Trať zde dostane nové trakční vedení a zabezpečovací a sdělovací zařízení. Rychlost vlaků se zvýší až na 120 km/h.
V dalších letech se v Brně počítá s výraznou přestavbou nádraží v Židenicích, přičemž nástupiště se mají posunout blíže tramvajové zastávce Kuldova.
ČTK + Zdopravy.cz