Infrastruktura Železnice

Správa železnic chce do konce týdne plně zprovoznit trať podél Berounky

CityElefant na lince S7 v Dobřichovicích. Foto: Jan Sůra
CityElefant na lince S7 v Dobřichovicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra
Jedna kolej na vytíženém koridoru je od 15. února uzavřená.

Velké omezení na železniční trati 171 podél Berounky by mělo skončit do soboty. Betonový základ pro kotevní stožár v Černošicích dnes prošel pevnostní zkouškou a Správa železnic proto začne finalizovat úpravy úseku, kde je od 15. února výluka jedné koleje.

Správa železnic oznámila posun v opravách na twitteru. Ve čtvrtek má dojít k osazení kotevního stožáru, následovat bude vystrojení a napojení do stávajícího vedení. „V sobotu 6. 3. v ranních hodinách chceme zprovoznit 2. kolej na trati 171 bez omezení,“ uvedla Správa železnic.

K omezení provozu trati došlo 15. února po mimořádné kontrole stožáru. Ten poškodilo osobní auto při silniční nehodě 28. ledna. Vůz se dostal na trať a stožár poničil.

České dráhy zareagovaly zrušením některých expresů mezi Prahou a Chebem a také části spojů linky S7 Praha – Beroun. Podrobnosti o omezení dopravy mají České dráhy na svých stránkách. Původní termín pro konec výluky byl 14. března.

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš

Na této trati je krásná akorát okolní příroda, jinak je to na pohled velice smutný skanzen.

Iveta

Je to je krásné už možná 6.3 to půjde .Od 28.1 a až 15.2 zjistím ,že je něco špatně ,přitom jde jen o jednu blbou bránu. Již i patku udělali a prošla zkouškou ,no byl strašnej mráz .Já bych chtěl vidět jak SŽDC spravuje Transibiřskou magistrálu ,to by pro jednu patku stála 5 let a pak by jí člen správní rady Kolovratník zakonzervoval.Hlavně že pro jistého pána z MD se udělá celý nový odbor ůředníků

Novomír

Spíš si tedy myslím, že chytili příležitost za pačesy, nadsadili dobu potřebnou k betonáži tak, aby to pokrylo celou beztak plánovanou výluku této koleje mezi Radotínem a Dobřichovicemi. Takhle to elegantně celé svedli na tu chudák řidičku, aby je obyvatelé Černošic neukamenovali.

Etapa N, N2, N3, N4, N5:
Vyloučí se: …kolejově a napěťově 2. traťová kolej Praha-Radotín – Dobřichovice

Etapa N: pátek 12.března nepřetržitě až pondělí 15.března
Etapa N2:
Etapa N3:
Etapa N4: čtvrtek 25.února
Etapa N5: středa 17.února / čtvrtek 18.února a čtvrtek 18.února / pátek 19.února
sobota 27.února / neděle 28.února
pondělí 1.března / úterý 2.března

Vašek

Na Sibiři není třeba betonovat. Tam vyvrtají mužiki díru, strčí do ní sloup, zalejou vodou a už to nikdy nerozmrzne.

Leinad

Hlavně nespěchat. Když 28.1. auto vrazí do sloupu, není 15.2. ještě brzo na to zjistit, že je sloup nakřivo?

dejf

No připadá mi že s tím pohnuli až ve chvíli, kdy to začalo vypadat, že lidi z berounska udělají na sž den otevřených oken.

medical_examiner

Což je vážné nebezpečí, protože SprŽel má všude před okny vydlážděnou ulici.
I kdyby to vyoknění přežili, tak by je přejelo auto nebo tramvaj…

Facepalm

Mrzlo.

Jiří Kocurek

15.2. to jeli teprve změřit, ne vybetonovat. A jsem si jist, že olovnice funguje a modernější prostředky také.

Facepalm

Ne. 15.2. byl takovej mráz, že smršťující se dráty ohnuly ten ťuklej sloup. To, že bude třeba vyměnit, se vědělo dříve, ale čekalo se logicky na počasí, ve kterém se dá betonovat (a doufalo se, že to do té doby vydrží). A k betonáži došlo první den, kdy to bylo možné. Jsem ten poslední, kdo by hájil Správu, ale to neznamená, že na ni budu nadávat z principu kvůli čemukoli.

Leinad

Takže už 28.1. večer se vědělo, že bude potřeba vyměnit, ale čekalo se na počasí? 🙂

Facepalm

Ano. A smějete se asi vlastní blbosti, že?

Leinad

A mráz brání měření? Nebo chcete říct, že sloup držel v zamrzlé půdě, dokud 15.2. rozmrzáním nevzniklo bláto? 😀

Facepalm

Mráz nebrání měření, ale betonování. Dál se nehodlám opakovat.

Pietro

Na betonování v mrazech existují docela dobré, vcelku primitivní postupy. Ale když je na Sprželi neznají, tak se holt čeká do jara.

Zapa

Někde psali, že se výměna plánovala, ale vzhledem ke klimatickým podmínkám to odsunuli. Na situaci by to nic nezměnilo. Nejezdilo by se stejně jako teď. Ale chápu, že je potřeba opět rozpoutat diskuzi jak je SŽ neschopná, aniž by za to tentokrát z větší části mohla.

Novomír

Myslíte, že dočasné ukotvení stožárů ještě nebylo vynalezeno a vyzkoušeno?
Proč všichni obhajujete v podstatě skoro zastavení provozu, když je možné použít nějaké provizorní kotvení sloupu po dobu tuhnutí betonu?

https://region.rozhlas.cz/stozary-velmi-vysokeho-napeti-ktere-na-rakovnicku-minuly-tyden-strhla-vichrice-7629788

Facepalm

Jako že byste to tam těma lanama kotvil do silnice, případně lidem do zahrad, a to ještě křížem přes druhou trolej? Jako dobrý, no, ale běžte si radši hrát s vláčkama, ale pro jistotu jen s těma na klíček.

Luboš Beneš

Existují provizorní stožáry, pravdou je že kotevní jsou extrémně namáhaný…

Facepalm

Existují, ale v místě jsou nepoužitelné jednak kvůli tomu, že to byl napínací sloup, a druhak se to tam nemá kam vejít.

Novomír

Narozdíl od toho vvn sloupu je tenhle namáhaný pouze v jednom směru, takže hlavní kotva stačí pouze jedna. Dále mi není jasné, proč máte všichni potřebu hned někam vrtat? O součiniteli tření jste u slyšel?

Facepalm

Slyšeli. Ale protože jsme na místě asi tak 150 000x byli, nedovedeme si představit, kam by se tam mělo vejít to, co navrhujete.

Fíra 471

Napiš odkuď jsi, ať víme, jestli znáš místní poměry, nebo máš jenom potřebu se ke všemu vyjadřovat odněkud z Horní Dolní…

Koro

Nechal bych ty tri tydny hodinovy takt a zdvojene soupravy tak jak je to dnes.

PIDofil

Až se začnou hrabat ve Strakonické výpadovce, bude vhodné, když dráha do Prahy už bude fungovat pokud možno co nejlépe, aby ji mohl využít aspoň někdo z těch, kdo teď jezdí autem.

medical_examiner

A pak zkušebně zavedli vlaky do Berouna 3-4x za hodinu (ale bez vložených spojů do Řevnic, které by právě byly prodlouženy)…