Správa oprav nádraží. Rekonstrukce budovy v Jaroměři vyšla na 220 milionů korun

Budova je památkově chráněná, veřejnosti se otevře zítra.
Správa železnic se pochlubila dokončením další opravy nádražní budovy. Rekonstrukce památkově chráněného nádraží v Jaroměři vyšla na 220 milionů korun. Navázala na předchozí modernizaci kolejiště a vybudování nových nástupišť.
Zakázku získala společnost Chládek a Tintěra, Pardubice, za 143 milionů korun bez DPH. V porovnání s jinými soutěžemi měl zájem o tuto akci nezvykle vysoký počet firem: 5.
Z původní ceny je po šesti dodatcích smluvní cena již 164 milionů korun. Správou železnic uváděné náklady 220 milionů korun obsahují ještě DPH a například projekční náklady.
Oprava zapadá do dlouhodobé strategie Správy železnic, kdy peníze přednostně míří do železničních stanic a výpravních budov před investicemi do rychlejších tratí a zkracování jízdních dob. Maximální rychlost na tratích u Jaroměře je 100 km/h. Modernizace samotné stanice vyšla na více než půl miliardy korun.
Obrazem: Modernizace stanice Jaroměř finišuje, odhalila základy staré točny
Práce na opravě budovy probíhaly od loňského května, k otevření pro veřejnost dojde zítra. Podle Správy železnic nyní nabízí cestujícím moderní a účelněji využité vnitřní prostory.
Práce probíhaly pod dohledem památkářů, protože budova je společně se skladištěm, poštou, vodárenskou věží, výtopnou, točnou a kolejištěm kulturní památkou. Renovací tak prošla mimo jiné historická dlažba ve vestibulu nádraží a ojedinělý stropní světlík, který do budovy přivádí denní světlo.
Stavbaři zrenovovali fasádu a střechu objektu, současně vyměnili okna a dveře. Cestující získali novou čekárnu a WC. Navíc vzniklo místo pro doručovací a výdejní boxy, úpravy bývalé restaurace pak umožní otevření nového gastroprovozu.
Nový je také systém vytápění, nově ho zajišťují tepelná čerpadla. Výměna se dotkla i vzduchotechniky, stejně jako vnitřních rozvodů vody a kanalizace. Zlepšilo se také zázemí dopravních zaměstnanců.




