lot
Infrastruktura Stavebnictví Železnice Zprávy

Obrazem: Modernizace stanice Jaroměř finišuje, odhalila základy staré točny

Jaroměř. Konstrukce zastřešení nástupišť byla konzultována s památkáři. Pramen: FB Správa železnic
Jaroměř. Konstrukce zastřešení nástupišť byla konzultována s památkáři. Pramen: FB Správa železnic

Stanice Jaroměř prochází kompletní přestavbou, která má zvýšit rychlost průjezdu vlaků, komfort cestujících i bezpečnost. Stavbu za více než půl miliardy korun o několik měsíců zdržel archeologický průzkum, který mimo jiné odhalil původní točnu z poloviny 19. století nebo úlomky keramiky a pazourků. Modernizace má být hotova letos.

Ve stanici dojde k instalaci nového zabezpečovacího zařízení, které v budoucnosti umožní dálkové ovládání. Vznikají nová ostrovní nástupiště, rekonstruuje se železniční spodek i svršek. Kolejiště dostává novou konfiguraci, vzniká nová trafostanice.

Deník Zdopravy.cz přináší fotoreportáž, kterou Správa železnic zveřejnila na svém Facebooku.

42 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
TPal

Lidi, proč tolik negativity tady?

Petr

Strašný fakt miliardy lítají,místo aby lidi lezli rovnou z peronu do vlaku ale to je všude kde hrábnou,od Dvora šturc,od hradce šturc, 1 průjeznou,potřeba jedno nástupiště a hlavně vrátit kolej do Kuksu co s velkou slávu vytrhali a udělat co je dávno vymyšlené bo bylo výhybna a nebo pro výletní vlaky do Kuksu,osobně hned lezu přez koleje rovnou na nástupiště od kaštanu kde nechávám auto..ty projektanty pozavírat to samí budou Pardubice..vše k prdu,ale bude to nové..teda tak na 10 let..nové..pak už to zas nebude vyhovovat..nějakým normám..

Petr

..teda samo dvě průjezdný,ale prostě jeden větší peron rovnou u budovy,řešení by bylo jistě levnější a jednodušíí,,než dolů a nahoru

Martin V.

Není mi úplně jasné jak chcete zařídit „dvě průjezdný a jeden větší peron rovnou u budovy“. Samozřejmě, že je pohodlnější nástup v jedné úrovni přímo u budovy, ale to tam nesmíte mít víc než jeden zastavující osobní vlak současně, se dvěma už to nefunguje (s bezpečnosstí a s bezbariérovostí) a potřebujete minimálně centrální přechod s tolik nenáviděným modrým zábradlím.

Petr

..třeba tak je tomu u 3 peronu v Hradci..prostě najede v půlce do peronu..

Alibaba

Jeden perón a dvě průjezdné se dá vyrobit spojkami uprostřed nástupiště. Po vzoru Ústí nad Orlicí 4 + 4a kolej. Jen se obávám, že pro Jaroměř je to nepoužitelné-nedostatečné, tam se podle mých odhadů potřebují minimálně 3 hrany.

Lektor

Já si myslím, že lidi, kteří neumí sestavit větu, by neměli mít přístup do diskuze.

Bardotka

Další kdysi krásné nádraží zk……vené podchody a vysokými betonovými nástupišti, místo kolejí….

TPal

Myslíte třeba na lidi na vozíčku? 🙂

Jiří Kocurek

Nejen na vozíku, ze štěrku se do vlaku špatně nastupuje většině starých lidí a s kočárkem taky nic moc. No Bardotka bude asi sokol a v 90 letech stále dokáže skočit salto.

Přemek

Při míře kriplizace naší společnosti se komfortu podle kriplů (omlouvám se těm, kteří za to nemohou a kterých tak moc není)nele divit. Miliardy jen létají a to vyhovuje jen někomu…

Zdeněk

Při etnickém složení Jaroměře, zejména pak její části Josefova, lze očekávat, že se staniční podchod zanedlouho stane zákoutím hrůzy, podobně jako samotný Josefov. Pokud ne, bude to velmi příjemné překvapení.

Jakub

každý podchod by měl být vybaven kamerami, to považuji za základ

TPal

To samé se dalo čekat v Přerově. 🙂

Přemek

Nikoli nutně. Zvířata je třeba zavřít do ohrady a tam je hlídat. Lidi problémem nejsou.

fensterglaser

Růža:
“ Mega peněz, mega pomalé tempo“

Za oboje patří poděkování archeologické verbeži, jenom za autobusy se vydalo navíc několik desítek milionů Kč. Přitom se prakticky nic důležitého nenašlo, to je na tom to nejhorší.

Anonym03

Myslím, že archeologických drážních nalezišť moc není. Takhle stará točna je určitě unikát.

Martin V.

Ale přišlo mi úsměvné, že kromě pazourků, keramiky kultury XY, bronzové spony apod. už archeologové vyhrabávají i točnu z období prusko-rakouské války.

Přemek

Oni jaksi vyhrabou, co jim přijde pod ruku. Ta točna je při jisté proflánknutosti pazourků bezesporu nejcennější nález. Co na to železniční historici?

Frantisek

To počítáte rozdíl nákladů na autobusy a úspor za nejezdící vlaky, nebo jen náklady na autobusy? Když už volíte tak silná slova…

Radek Janata

Většina nákladů na vlaky nabíhá, i když stojí.

fensterglaser

Zvolil jsem ta nejjemnější slova a eufemismus, kterým lze tu situaci v Jaroměři popsat. A ani nechtějte vědět, o kolik už se teď odhaduje minimální překročení konečné ceny stavby kvůli archeologům. Zdejší novináři mohou potom čtenáře za rok informovat.

Růža

Ta stanice a práce na ní, kdo to tam zná,tak je to dosti k nepochopení. Mega peněz, mega pomalé tempo,a kdebude nějaké zrychlení? Podchody chválím.

Alibaba

Zrychlení bude v těch podchodech, vlak bude moc přijet do stanice traťovou rychlostí a výpravčí nebude muset řešit pořadí, aby to nevjíždělo do lidí.

Růža

To asi ano, ale jestli to sníží dobu jízdy Liberec-Pardubice. Rekonstrukce kolejí se prováděla na obě strany a zrychlení zatím nikde.

Alibaba

Tak nevím jaké zázračné zrychlení od (stavby) Jaroměře čekáte? Je to „bodová stavba“ na trase/linii z HK do LI/TU. Všechno tam bude stavět, nikde jsem nečetl, nějaký koncept průjezdu vlaků. Co že tam bylo za ZZ? Bude nové, to taky urychlí stavění vlakových cest. Rychlost v oblouku na Dvůr se zvedne o 10km/h (na 50? nebo na 60?)? Na Skalici by se mohlo odjíždět 70km/h (traťová)? Tady se budou sčítat čtvrtminuty za každý bod, včetně již zmíněných odstranění postupných vjezdů… Hodila by se obecně druhá kolej směrem na HK (nebo až do HK), aby se furt nemuselo čekat na protijedoucí… Číst vice »

Frantisek

Na fotce toho oblouku je tabulka 40. Že by ji tam jen zapomněli? To esíčko od Skalice také nebude asi moc zrychlující. 🙂 Ale zase jde jen o úpravu stanice, nikoli celé tratě. Podchod sice urychlí a zjednoduší stavění cest, což je jistě přínos, akorát je potřeba patřičně prodloužit přestupní časy, pokud nemají cestující po schodech běhat. 🙂

Alibaba

Jestli myslíte fotku 8, tak ta 40 bude asi zapomenutá, nad ní jsou zakryté nové.
O přestupní časy bych se nebál, už teď jsou podle mě na dostatečné délce. Beru hlavně přestupy ve směru HK
– Stará Paka, na Skalici se moc nepřestupuje a Skalice – Paka (kolik toho tam přestupuje?)se zrychlením na zhlaví doba prodlouží.

j.k.l.

Tak jak píšete, 40 dočasně, přestup HK-Paka a opačně bez podchodu. Přestup přes podchod bude delší v případě větší skupiny, s kočárkem (2x výtah) a samozřejmě bicygle. Při šířce schodiště 2,2 m to bude zážitek na to koukat😕

Přemek

Ehm, že by stačilo prdloužit předřazení informace o příjezdu vlaku?

j.k.l.

Doba zveřejnění informace o příjezdu vlaku nemá vliv na to, že to schodiště je prostě úzký.

Vít Jůza

Jo, pamatuji dobu, kdy vlaky do stanic vjížděly do stanic a brzdily pěkně zčerstva. Ale prý také třeba na takovém brněnském hlavním nádraží přibližně co týden povolávali pohřebáky k úklidu.

Jiří Kocurek

Sem kdysi cosi četl o Židenicích… Několik desítek mrtvých, když rychlík vjel do lidí.
No a pak to tam zkurvili perónama, abych citoval Bardotku.

Přemek

Do lidí? Spíš do tupého stáda, co nerespektuje vůbec nic ani to, co je bezprostředně ohrožuje. Už mne nebaví dělat na zvěř dole i nahoře. Přitom k redukci těch nahoře nějak nedochází…

jakub

Podle těch fotek bych teda neřekl, že finišují.

Milan alias Skeptik

Povedená fotodokumentace, snad už se po všech peripetiích podaří tu rekonstrukci úspěšně dotáhnout do konce. Tuší někdo, kdy zmizí ona 40 ve směru na Dvůr Králové? Nějak mi uniká smysl, proč tam vůbec je.

Rychlost

Tipl bych si, že zmizí až po dokončení stavby a provedení TBZ. Byla tam z důvodu malého poloměru oblouku na zhlaví, navíc bez převýšení. Po rekonstrukci budou obě koleje včetně spojek v převýšení (na kuželové ploše), což umožní 80 km/h směr Česká Skalice a 65/70 km/h směr Dvůr Králové

Rossec

Škoda je, že zavřela nádražka.

Anonym03

Co jste čekal? Srbské železnice tam zařídí fastfood.

Jiřík

Proč Srbské? (Pokud je mi známo, tak SŽ je zkratka pro Slovinské železnice. Správa železnic přece používání zkratky svého názvu přísně zakazuje – a sama zákaz nedodržuje…)

Jedine vlaky

Vypadá to dobře.