Spory o trasy pro rychlovlaky v Bohumíně končí, kraj nechá jen dvě varianty
Nádraží Bohumín. Autor: Vojtěch Dočkal – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=40632898
Pět variant podle radnice brzdilo rozvoj města. Radnice preferuje variantu podél D1.
Podle Bohumína byl postup kraje nelegální, ale podle soudu zřejmě ne, protože jinak by žádnou kasační stížnost podávat nemuseli.
Ad ty mezistátní jednání.. zbytečně neustupovat.. chcete spojit Varšavu s Vídní? Fajn. Vyřešte si ale nejdřív Turów nebo stav kolejí u Žitavy apod.
Jan aby teda nechtěli Poláci vrátit dlužné pozemky (prostě nějaké hektary co jsme si při nějakých hraničních kompenzacích jim ještě nenahradili) co jsme zdědily po rozdělení ČSFR hned.
Turów bych do toho vůbec nemotal, Porajów bych asi připomínal, to se železnicí souvisí.
Z té tratě bude profitovat i ČR.
Proč prosím podmiňovat stavbu VRT nějakou naprosto nesouvisející hádkou o hnědouhelný důl? 😮
Protože to s Polskem asi nepůjde po dobrém. To máte, technickou sůl, lom, nedávnou invazi a nejnověji zvěřinu s parazity. Pokud chtějí povolení VRT, tak ať vyřeší prvně jiné problémy. A pro jistotu nasekat pomalé jízdy z Orlové až na státní hranici.
Něco me říká, že dobře vztahy jsou pro vás sprosté slovo….
Něco mi říká že dobré vztahy můžete mít jenom s někým kdo o ně stojí, což se mi vzhledem k situaci kolem Turówa moc nezdá.
Předpokládám, že to povolení pro VRT chceme (my = stát ČR) taky, tak nějak nechápu proč to kombinovat s něčím co s tím nesouvisí?
Mimochodem, ty svalovce, nebo co jo to za parazity, jsem cíleně poláci posílají?
A pomalé jízdy bude osazovat kdo a proč? Nějak nechápu, proč by to SŽ měla dělat?
Protože je to asi jedna z mála věcí které by ještě šly na Polsko použít. Kdyby byla VRT soukromým projektem, tak by to smysl moc nemělo, ale vzhledem k tomu že jak v tom lomě, tak ve VRT je vlezlý stát, tak to spolu souvisí. V zásadě je to jako byste dovolil sousedovi dovolil stavět přes Váš pozemek cestu, přestože Vám na dvoře padá garáž protože se rozhodl si vedle vykopat díru. Až nějak napraví co tam spáchali, nebo nabídnou nějaké řešení, což klidně může být dodávka vody odpovídající kvality v příslušném objemu na každou studnu, tak pak má smysl… Číst vice »
Vzhledem k tomu, že VRT se staví i v našem zájmu, tak bychom si pletly bič i na sebe, kdybychom to spojovaly s Turówem.
Jinak mám pocit, že od problémů v Turówě respektive k problémům našich lidí za hranicema dává náš stát ruce pryč a řeší to tam maximálně kraj. Ale to je na úplně jinou debatu.
Ano, stát se nechová ideálně, kašle na to co by řešit měla a řeší to na co by měl kašlat. Nicméně, i když ta VRT je částečně i v Českém zájmu, tak ne tento hraniční úsek, nebo rozhodně nehoří tak jako jiné směrem na Ostravu. Potřebujeme dostat dálkovou dopravu z tratě mezi Přerovem a Svinovem aby se na současnou vlezlo více nákladní dopravy. (Uvažuji s tím že se to pak nějak rozprostře po Ostravsku) Nicméně pořád je VRT asi v tento moment jediná páka jak dosáhnout nápravy v ohledně Turówa. V případě dálnic to udělat nejde, to jsou s to… Číst vice »
Úsek nehoří. Připravují ho Poláci. Jde o vzájemnou koordinaci, ideální by bylo, kdyby to následně postavila jedna firma.
Tenhle úsek právě není žádná páka. Pokud ho budem podmiňovat něčím, tak se na to Polák vykašle a my promarníme příležitost.
V případě dálnic jde zakázat jízdu kamionů na současné silnici, což je třeba dneska v úseku Trutnov – Královec zakázáno a jedná se naopak o nějaké výjimce.
Vzhledem k tomu, že českou VRT bude na českém území stavět Česká republika pro potřeby České republiky, na Polsko to jako žádnou pákou použít nelze.
Ale dá, tady ten kousek neobsluhuje v ČR nic.
A v Polsku taky neobsluhuje nic. Takže co? Na nějakou propojenost sítí kašleme a vracíme se někam do socialismu, hraniční kontroly by jste zpět v EU (Šengen) nechtěl?
Ne, chtěl bych aby se Polsko chovalo nějak normálně a když jeho činnost něco spáchá, tak ty problémy vyřeší a napraví.
K těm pomalým jízdám: oni by právě nic dělat nemuseli, stejně jako Poláci u Žitavy. Otázka spíš je, jestli by nám to nepřineslo víc škody než užitku.
Kolik lidí že na tu posypovou sůl zemřelo? Já jen, že na metyl asi 40. A mám teda velké výhrady proti trestání celého národa kvůli pochybení několika málo lidí.
Klid, toto je stavba i v našem zájmu, tady není důvod se zbytečně pouštět do konfliktů.
To už by bylo lepší využít situace k uzavření nové smlouvy o provozování peážních tratí, která by řešila zájmy obou stran.
U peáže by bylo ideální, kdyby se okopírovala podobná smlouva jako máme s Německem ve Fukově. Myslím, že i zastávku v Pojarowě bychom jim mohly postavit. Možnou elektrizaci zakotvit.
Glucholazy nevím, ale jako šotouš bych si představil novou trať do Zlatých Hor někde od Jindřichova.
Se čtyřkilometrovým tunelem. To určitě někdo zaplatí.
Tak je to šoto nápad. 🙂
V Glucholazech mximálně oblouk mimo stanici, na polském území. A třeba odkoupit o majetku SŽbezDC
Tak dle dřívějších informací budou VRT do Bohumína stavět Poláci. Což není špatně. Bohumín bude první město v ČR, které bude napojeno na VRT.
Nebo Břeclav a Brno. Ale to nebude novostavba, jen úprava stávající trati.
…které by v případě pravé varianty byly sevřeny z jedné strany dálnicí a z druhé pak vysokorychlostní tratí…
Bud je v clanku jina mapa, nebo nechapu o jake sevreni jde, jestlize dalnice je skutecne u obce, ale ta trat uplne jinde…
2 nebo 2,5 km od obce není úplně jinde. Jasně, nebylo by to úplně nejtěsnější sevření, ale představa, že nemůžete z domova ani na šestikilometrovou procházku žádným směrem (o třeba 20 km projížďce na kole nemluvě), aniž byste musel překonávat aspoň jedno z dálnice, VRT a státní hranice, asi není úplně příjemná. Omezující by to pro ně rozhodně bylo.
Neříkám, že je to nepřekonatelné a že jiné výhody nemohou ve prospěch té trasy převážit, ale mínus bod to pro ni IMO je určitě.
Hledáte problémy, kde nejsou. No tak tu VRT překoná po mostě nebo VRT překoná po mostě jeho cestu. Úplně stejně, jako by to byla současná železnice.
Ne, jen nezavírám oči před tím, že každá velká liniová stavba přináší omezení průchodnosti území. Proto je tak důležité je zasazovat do krajiny citlivě, dělat co nejvíc přechodů to jde (samozřejmě s tím, že ani při maximální snaze nepůjde zachovat všechny).
Nikde nepíšu, že by tu VRT nemohli překonat (respektive že by nešlo jim zachovat alespoň nějakou cestu i přes tu VRT). Jen, že těch cest, ze kterých si budou moct vybírat, jim nejspíš ubyde. A že mít taková omezení na všech čtyřech stranách od vesnice by nebylo nic příjemného.
Technická, proč by měli lidi a zvířata lézt kamsi hore deset metrů na most a nepostaví se VRT na vyšším náspu a mostech s nějakými rozestupy?
Píšu „nebo VRT překoná jeho cestu po mostě“ Nic o deseti metrech hore.
Doře, nepochopil jsem to na první dobrou. Nicméně v případě VRT nevidím nadjezdy jako dobrý nápad. A je otázka zda v případě kapacitních spojnic by tyto neměly spíš tyto být primárně vyvýšené, než aby byly překonávány mosty atd.
Samozřejmě, záleží na místních podmínkách, ale nějak mi přijde že pokud krajem prochází kapacitní spojnice, tak by to měla být primárně ta, která jde na náspu a s dostatkem estakád.
To je zde ale hodne pravdepodobne, tam se bez viaduktu neda temer obejit, je tam Olse…
Naspy moc za dobry napad nepovazuji, zvlaste zde…
Já bych nějaké zahloubení VRT do tunelu v Bohumíně radši nenavrhoval. Kdo ví jak je to tam poddolované a spodní vody jak se píše v článku taky nebude málo.. Další věc je, zda je nutné jezdit mezi Svinovem a Bohumínem víc jak 200 km/h?
Tunel ale chápu jako možné odhlučnění dalších přidaných kolejí, takže možná pouze nějaký hloubený.
Jinak je dobré, že se to zase někam pohlo a odstranilo se spousta variant v územních rezervách.
No je pravdou, ze je usek mezi Svinovem a hranici moc neodpovida VRT, pokud budou vsechny vlaky stavet v Ostrave, tak ta rychlost muze jit dolu, mozna…
spíš to bude chtít min. ztrojkolejnění mezi ostravou hl.n a bohumínem kvůli kapacitě.
Někde v diskuzi o rekonstrukci ostravského uzlu se píše že dohromady s „VRT“ budou traťové 4 koleje, což podle mě pokud se opravdu nebude jezdit rychleji než 200 bude dostačující.
Tak 320 km/h mezi Ostravou a Bohumínem je zbytečné pokud bude vlak stát i v něm, pokud ale bude přijíždět, nevím proč ho uměle zpomalovat. Trať je rovná a to je pro vysoké rychlosti ideální.
Máte pravdu proč to zpomalovat. Stačí zastávka v OVA.
V Bohumíně stavět nebude….
Umělé zpomalení (na rychlosti pod 200km/h)bych třeba chápal kvůli množství hluku, kvůli modelu obsluhy, kdy Bohumínem toho bude projíždět minimum.
Představte si třeba hypotetický model obsluhy, kdy bude třeba jezdit linka Žilina – Wroclaw, takže přestup bude nejlepší třeba právě v Bohumíně, že by Poláci jezdily do Bohumína a pak přestupovaly na něco rychlého smět Katowice – Wawa/Krakow.
Pokud se podíváte na nákres, tak je tam směrově oddělené zapojení s přesmyky, na České vizualizaci je ale VRT oddělená a bokem, tzn. je tu nějaká krpa a řekl bych že v Bohumíně reálně bude vazba mezi tratěmi a přes Ostravsko povede kombinovaná pro rychlosti do 200km/h. Otázka je pak počet kolejí, jestli 3, nebo 4.