LOT 3a leaderboard

Spory o opravu D1. Češi s Italy a Kazachy nestíhají. Chyba ŘSD, tvrdí firmy

Stavba na D1, foto: Ministerstvo dopravyStavba na D1, foto: Ministerstvo dopravy

Modernizace jednoho z nejdelších úseků na dálnici D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem nabírá velké zpoždění a hrozí, že se

Modernizace jednoho z nejdelších úseků na dálnici D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem nabírá velké zpoždění a hrozí, že se nestihne otevřít včas. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) a zhotovitel, česko-italsko-kazašské sdružení se teď přou, kdo za zpoždění může.

Na problémy s pomalým průběhem stavby upozornila agentura ČTK. Ta citovala mluvčího ŘSD Jana Rýdla, podle kterého není možné modernizaci čtrnáctikilometrového úseku už dokončit včas podle plánu v dubnu 2020.

Konstatujeme, že k dnešnímu dni je tady na tom úseku odpracováno zhruba 65 procent prací, které měly proběhnout,“ řekl Rýdl. Odstoupení od smlouvy s dodavatelem je jednou z variant dalšího možného postupu. „Já netvrdím, že se to stane,“ podotkl mluvčí. Společnost Geosan Group, která stavební sdružení vede, podle něj požádala generálního ředitele ŘSD o naléhavé jednání.

Zakázku za 1,75 miliardy získalo sdružení českého Geosanu, italské Toto Costruzioni Generali a kazašského SP Sine Midas Stroy. Italové a Češi mají ve sdružení po 40 %, zbytek připadá na Kazachy.

Podle vyjádření Geosanu provádějí veškeré práce, které lze provádět. „Práce na kanalizaci ve středovém pásu v délce více jak 5 km jsou od 12. 6. 2018 pozastaveny. Toto pozastavení prací není způsobeno pochybením zhotovitele. Po odsouhlasení nového řešení, které se předpokládá během následujících dnů, budou práce opět obnoveny v původní žádoucí intenzitě,“ uvedla firma v prohlášení. „Pozastavení prací výrazně ovlivňuje konečný termín dokončení, který je po splnění určitých podmínek, podle našeho názoru, stále splnitelný„, řekl Kamil Vykydal, výrobní ředitel Geosan Group

Může tak jít o další úsek modernizované D1, který nakonec skončí u soudu. Prvním úsekem, kde se stát a stavaři nemohli shodnout a šli k soudu, je část mezi Velkou Bíteší a Lhotkou. Modernizace úseku mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou začala letos v březnu s mírným zpožděním, ŘSD čekalo na stavební povolení.

Tagy D1 modernizace Geosan Group SP Sine Midas Stroy toto costruzioni Větrný Jeníkov - Jihlava
8 komentářů