LOT 3a leaderboard

Spory o opravu D1. Češi s Italy a Kazachy nestíhají. Chyba ŘSD, tvrdí firmy

Stavba na D1, foto: Ministerstvo dopravyStavba na D1, foto: Ministerstvo dopravy

Modernizace jednoho z nejdelších úseků na dálnici D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem nabírá velké zpoždění a hrozí, že se

Zpět na článek
8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vašek

Hlavní problém vidím v neschopnosti ŘSD (a teď píši všeobecně). Neb tam za ty prachy, co tam dávají zaměstnancům, nikdo kvalitní pracovat nebude a někteří stávající zaměstnanci tam pracují na půl plynu. A podle toho toho to také u nás se stavbou dálnic a jejich projekční přípravou vypadá – vše se musí soutěžit (neb „nic“ nezvládnou na ŘSD sami udělat), a když byly peníze, tak projekty nebyly a nakonec šly peníze na železnici, aby se aspoň někde vyčerpaly. A tyto informace mám z různých zdrojů, ne z jednoho.

Sedlák Jirka

Patřím ke konkurenci, ale zde se musím zhotovitele trochu zastat. Od počátku výstavby se všeobecně ví, že přece není možné aby Italové, Kazaši a Geosan postavili nejdelší kus modernizace dálnice D1 a to ještě levněji . Když loni, myslím že COLAS (a může se to stát každému z nás)nestihl své práce dokončit, zaplatil holt pokutu ale nebyl z toho takový poprask. Myslím si že pan tiskový mluvčí malinko svoji roli nezvládl a nechal se unést emocemi stejně jako šéf šéfa jeho šéfa včera v noci (AB). Od toho jsou smluvní pokuty a každá firma si musí počínat tak, aby provedla… Číst vice »

JAN ZLAN

Dovoluji si tvrdit, že se situací jsem obeznámen podstatně více než Tom a ač si o postupech ŘSD myslím své, v tomto případě s ŘSD musím plně souhlasit. To co tam generální zhotovitel předvádí je naprostý amatérizmus. To, že v průběhu výběrového řízení musí firmy splnit reference požadované zadavatelem je věc jedna (počet a typ staveb), věc druhá by měla být požadavek kvalifikovaného týmu , který se na dané zakázce bude podílet. Bohužel nestačí pouze to, že do soutěže pro výběr zhotovitele uvedete pár lidí s autorizací ( geodet,mosty,silnice…), ve většině případů se tyto lidé na zakázce stejně nepodílejí. Dokážu… Číst vice »

Milan Bačík

V civilizovaném světě se to řeší vysokými smluvními pokutami za nesplnění termínu. On si pak každý zajistí sám, aby je nemusel platit.

JAN ZLAN

Naprostý souhlas. Jenže pokuty jsou jedna věc, druhá věc je, že se dálnice musí dostavět. ŘSD si může dělat seznam pokut za každý den prodlení, částka vyroste do obřích rozměrů, firma vyhlásí bankrot, pokuta zůstane na papíře a k tomu nedodělaná dálnice….a všichni budou chytří,proč ŘSD nevyhodilo firmu už ze začátku, protože takový problém nenastane ze dne na den.

Milan Bačík

Opět nic nestandartního. Součásti nabídky musí být pojistka u renomovaného finančního ústavu. Z té se zaplatí škody v případě bankrotu. Výše pojistky bývá přímo v zadávacích podmínkách. Stát tak přesune svojí kontrolní činost na daný finanční ústav.

Tom

Jelikož jsem se situaci trochu obeznámen, tak je to opravdu tak, že ŘSD si nevidí na špičku nosu. Z jejích strany se jedná o záměrnou buzeraci, ať už stavby, tak především projekčních firem, kdy ŘSD svou laxnosti a vymýšlením nejrůznějších připomínek zdržuje odevzdávání projektové dokumentace pro stavbu. Je jasné, když stavba nemá projekt kanalizace, tak ji těžko může realizovat.
A zde opět chyba na straně ŘSD, které ani nemá v pořádku podklady, na základě kterých se tvořil projekt modernizace, toto včera připustil i mluvčí ŘSD, ale nějak to zapadlo.

Pibik

Ministr Ťok není schopen pořádně nic postavit, ani ten tankodrom D1, který už dostal rozpracovaný, nebude v termínu. Jako vždycky to bude špatná stavební připravenost od státu, jejichž neumětelové úředníci neví ani co chtějí, mnohdy je jim to někde, hlavní být včas doma v pátek na chatě a výjezdy, aby to vyšlo na diety a tak se hledá vina jinde. Když je průser kopej to od sebe sebedál.