Je to podstatne prijemnejsie oproti NB, ale to nie je zrovna vysoka latka. A zvlast geniovi, ktory prisiel s napadom ovladania klimy/ofukovania okien cez dotykovy displej, by som ho schuti omlatil o hlavu.
80 ich skôr určite nebude ako bude. Podnik má jednak +- 130 12 metrových vozidiel a aj keď má polovica už cez 11 rokov, tak druhak bežia ďalšie tri súťaže na rovnaký počet krátkych autobusov (CNG, batérie, vodík). Či a koľko týchto naftových autobusov sa nakúpi teda bude záležať od toho, ako bude cenovo a prevádzkovo vychádzať CNG alebo či a koľko elektrických umožnia nakúpiť prípadné európske dotácie.
V oficiálnom jazyku „Autobusy budú dodávané v zmysle rámcovej zmluvy na dodanie podľa našich potrieb s tým, že sme oprávnený zadanie objednávok podmieniť získaním finančných prostriedkov.“
Podla SK zakonov sa sutaz na ramcovu zmluvu moze vypisat.. ale nesmie sa objednat cokolvek alebo podpisat dodatok k zmluve na cokolvek, co nie je financne kryte…
A? V podmienkach je jasne uvedené, že zmluva nenadobudne účinnosť skôr ako budú obstarávateľskej organizácii pridelené prostriedky a aj potom je v zmluve klauzula, že od nej objednávateľ môže odstúpiť ak tieto (napriek predošlému prideleniu) nakoniec nedostane. Takže, DPB bude mať 4 rámcové zmluvy na 2×80 a 2×40 autobusov a keď mu mesto, banka alebo OP schváli a poskytne financie na toľko toho či onoho, tak sa to objedná.
Jméno
3 let
Bez ohledu na kvalitu/nekvalitu je výborná zpráva, že se domácí produkt prodává do zahraničí. Cizinci zaplatí, naši mají zisk a práci.
Myslis vo velkom mnozstve agenturnych zamestnancov v automobilkach a u dalsich vyrobcov pretoze malokom z tych “ nasi“ sa aj chce pracovat? Ak ano suhlas… cizi stat zaplati to co obcane ciziho statu udelaji u nas doma…presnejsie znenie vety.
Ano, přesně!
Mimochodem, na ty 2 slovenské Mesršmity ještě nebyla arbitráž ….
Radim
3 let
Super, už i v Bratislavě budou mít ty rozklepané, rozhrkané a uřvané (v zadní polovině) „autobusy“ 😀
Ne, vážně, to to nejde udělat nějak aby se všecko v tom autobuse neklepalo? I když je pravda, že třeba Solarisy jsou to samé (nebo skoro to samé), tak v tom nejsou SORky samy. Otokarem jsem ještě asi nejel a nebo o tom nevím
Mě přijdou městské nízkopodlažní autobusy rozhrkané všechny, ať už sem jel MANem nebo Mercedesem nebo již zmíněnými SORy a Solarisy, všude se klepal a rezonoval plast a obložení…
Veru, tam nič nehrká. Za to tam všetko čviriká. Tuning v podobe rôznych kusov kartónu a pod. nacpatého do všetkých medzier a fúg je typickým javom Citelisu… Aha, pardón, vy píšete o Citarách. Omylom som prečítal Citelis.
Asi tak. Konkrétně v Praze tam kde jezdím, v ulici Zálesí věčně propadlé kanály, vyjeté koleje a prasklý asfalt, to když řidič přehlédl, otevíraly se dekly a padaly kryty osvětlení 😀 Jezdí tam hodně busů a brzdí z kopce do křižovatky, proč tam neudělají betonový kryt? Dále v té oblasti. Nikdy nevyřešený propadlý kanál na Sulické pod železničním mostem, ten tam je fakt 15 let už, opět pitomé, že se tam brzdí do kolony, takže tu ránu nepobere odpružení. No a staré Citybusy, co měly odpružení dávno v hajzlu trpěly nejen zde, ale hlavně o kus dál na Višňové, tam… Číst vice »
Je mi to líto že v Bratislavě si nasadí tento šrot na linky……
Si pěknej kokot kterej autobusum vůbec nerozumí
Jen si je tam vemte všechny alespoň nezbudou na nás. Za mně je to pomsta řidičům. SereseOpravduRychle
Můj známý řidič mi naopak říkal, že NS12 je až na menší výhrady to příjemnější na řízení!
Je to podstatne prijemnejsie oproti NB, ale to nie je zrovna vysoka latka. A zvlast geniovi, ktory prisiel s napadom ovladania klimy/ofukovania okien cez dotykovy displej, by som ho schuti omlatil o hlavu.
Příjemnější z arzenálů DPMB!
Mluvíš mi z duše.SOR to je parodie na autobus.
80 ich skôr určite nebude ako bude. Podnik má jednak +- 130 12 metrových vozidiel a aj keď má polovica už cez 11 rokov, tak druhak bežia ďalšie tri súťaže na rovnaký počet krátkych autobusov (CNG, batérie, vodík). Či a koľko týchto naftových autobusov sa nakúpi teda bude záležať od toho, ako bude cenovo a prevádzkovo vychádzať CNG alebo či a koľko elektrických umožnia nakúpiť prípadné európske dotácie.
V oficiálnom jazyku „Autobusy budú dodávané v zmysle rámcovej zmluvy na dodanie podľa našich potrieb s tým, že sme oprávnený zadanie objednávok podmieniť získaním finančných prostriedkov.“
Podla SK zakonov sa sutaz na ramcovu zmluvu moze vypisat.. ale nesmie sa objednat cokolvek alebo podpisat dodatok k zmluve na cokolvek, co nie je financne kryte…
A? V podmienkach je jasne uvedené, že zmluva nenadobudne účinnosť skôr ako budú obstarávateľskej organizácii pridelené prostriedky a aj potom je v zmluve klauzula, že od nej objednávateľ môže odstúpiť ak tieto (napriek predošlému prideleniu) nakoniec nedostane. Takže, DPB bude mať 4 rámcové zmluvy na 2×80 a 2×40 autobusov a keď mu mesto, banka alebo OP schváli a poskytne financie na toľko toho či onoho, tak sa to objedná.
Bez ohledu na kvalitu/nekvalitu je výborná zpráva, že se domácí produkt prodává do zahraničí. Cizinci zaplatí, naši mají zisk a práci.
Myslis vo velkom mnozstve agenturnych zamestnancov v automobilkach a u dalsich vyrobcov pretoze malokom z tych “ nasi“ sa aj chce pracovat? Ak ano suhlas… cizi stat zaplati to co obcane ciziho statu udelaji u nas doma…presnejsie znenie vety.
Tak ono je dosť jedno aké majú občianstvo, pre ekonomiku je dôležité kde žijú a kde platia dane.
Zajimave je, ze kloubaky doda prave turecky Otokar…
To ma byt pomsta za to, ze nechceme naspat Babisa?
Tak za to byste si zasloužili horší trest 😃
Je pravda, že klimu to mít bude 😀
Možná by jim mohla Škodovka dodat nějaké lokomotivy … 😀
Ano, přesně!
Mimochodem, na ty 2 slovenské Mesršmity ještě nebyla arbitráž ….
Super, už i v Bratislavě budou mít ty rozklepané, rozhrkané a uřvané (v zadní polovině) „autobusy“ 😀
Ne, vážně, to to nejde udělat nějak aby se všecko v tom autobuse neklepalo? I když je pravda, že třeba Solarisy jsou to samé (nebo skoro to samé), tak v tom nejsou SORky samy. Otokarem jsem ještě asi nejel a nebo o tom nevím
Mě přijdou městské nízkopodlažní autobusy rozhrkané všechny, ať už sem jel MANem nebo Mercedesem nebo již zmíněnými SORy a Solarisy, všude se klepal a rezonoval plast a obložení…
Jel jste někdy Citarem? Myslím, že ne. Tam je totiž při jízdě jaksi klid…
Veru, tam nič nehrká. Za to tam všetko čviriká. Tuning v podobe rôznych kusov kartónu a pod. nacpatého do všetkých medzier a fúg je typickým javom Citelisu… Aha, pardón, vy píšete o Citarách. Omylom som prečítal Citelis.
Jel. Není.
Jestli to náhodou nebude spíše stavem silnice a propadlých kanálů než autobusem.
Asi tak. Konkrétně v Praze tam kde jezdím, v ulici Zálesí věčně propadlé kanály, vyjeté koleje a prasklý asfalt, to když řidič přehlédl, otevíraly se dekly a padaly kryty osvětlení 😀 Jezdí tam hodně busů a brzdí z kopce do křižovatky, proč tam neudělají betonový kryt? Dále v té oblasti. Nikdy nevyřešený propadlý kanál na Sulické pod železničním mostem, ten tam je fakt 15 let už, opět pitomé, že se tam brzdí do kolony, takže tu ránu nepobere odpružení. No a staré Citybusy, co měly odpružení dávno v hajzlu trpěly nejen zde, ale hlavně o kus dál na Višňové, tam… Číst vice »
Jestli jsou pro tebe rozklepané Solarisy, co pak říkáš na Citybusy/Citelisy/Urbanwaye?
Přesně! To jsou naprosto největší hrkače už z linky. V Brně spáry v Urbanech vycpaný korkem nebo novinama…
SOR znacku sice nemusim, ale tento typ je tazka pohoda.
SUPER – je to vždycky moc příjemná zpráva, když Česká firma uspěje v zahraničí!!!
Úplně nejlepší je, když se takhle vlastenecky dojímá někdo, kdo si myslí, že česká firma se píše s Č.
Škodovka utřela hubu,to nas…e,co?
Zcela mimo, po všech stránkách.
To je chronosféra téměř neustále.
Nevlastni SOR slovenska J&T? 😀
patří firmě od Křetínského
Spoluvlastnici.
škoda, že je to zrovna firma za ktorú by sa mal každý čech hanbiť 🙁
Do Asie to stačí.
Ví někdo proč byla vyřazena nabídka Otokaru? Děkuji za odpověď.
Protože by porazila SOR 😉
Nesplnil počet sedadel na nízké podlaze.
Asi má Otokar moc uměřený a evropský design 🙁
Tady https://imhd.sk/ba/doc/sk/20981/V-tendri-na-dodanie-12-metrov%C3%BDch-naftov%C3%BDch-autobusov-uspel-%C4%8Desk%C3%BD-SOR?dfpi=15#gi269008 se píše, že důvodem vyřazení Otokaru byl malý počet (4) sedadel bez podesty (požadavek byl 8).
Snad to bude čistější než v DSÚK:
http://www.nssoud.cz/files/SOUDNI_VYKON/2020/0092_3As__2000059S_20211015100324.pdf