SOR Libchavy zakončil dodávku 500 nových autobusů pro Prahu, průměrné stáří kleslo na 5 let

Předání posledního vozu SOR NB12 pro DPP. Foto: DPPPředání posledního vozu SOR NB12 pro DPP. Foto: DPP

SOR dodal Praze za poslední tři roky 500 nových autobusů, DPP se chce více zaměřit na alternativní pohony.

Dopravní podnik hl. m. Prahy  (DPP) převzal poslední autobus z jednoho největších kontraktů na nákup nových vozidel v historii země. Rozsáhlá modernizace v posledních třech letech přinesla i výrazné omlazení flotily: za čtyři roky spadlo průměrné stáří z 9,56 na 5,39 let.

Autobus SOR NB12 s výrobním číslem 1000 je současně i posledním dodaným vozidlem typové řady SOR NB. SOR vyhrál celkem tři zakázky na nákup vozidel pro DPP, který nakonec odebral 50 vozidel SOR BN 12, 150 kloubových autobusů SOR NB 18 a 300 autobusů standardní 12metrové délky SOR NB 12.

Poslední dodaný autobus má evidenční číslo 4100 a po standardních úkonech bude v nejbližších dnech nasazen do provozu. Jeho domovskou garáží bude Klíčov. Poslední kloubový autobus SOR NB 18 si DPP převzal loni v prosinci a dostal evidenční číslo 5100. Všechny autobusy od SOR z těchto kontraktů splňují emisní normy EURO 6.

DPP za autobusy SOR zaplatil postupně tři miliardy korun. Největší zakázku – 300 dvanáctimetrových autobusů – prověřoval několik měsíců antimonopolní úřad. V případě kloubových autobusů SOR vyhrál těsně: polský Solaris nabídl jen o 220 korun za autobus více.

DPP se podle svých slov chce více zaměřit na nákup elektrobusů, trolejbusů a hybridních autobusů. „Letos nakoupíme prvních 14 standardních 12metrových elektrobusů, které nasadíme do běžného provozu na začátku příštího roku. Tendr na nákup 20 tříčlánkových trolejbusů běží, v nejbližších dnech vyhlásíme veřejnou zakázku na 15 kloubových bateriových trolejbusů, a kromě toho letos vyhlásíme ještě tendr na nákup 140 kloubových hybridních autobusů. V příštím roce chceme také v Praze testovat autobus na vodíkový pohon,“ řekl Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP.

V současnosti používaná flotila autobusů DPP

Běžný provoz:
Irisbus Citelis 18M – 1 vozidlo
Iveco Crossway 12,5 – 9 vozidel
Iveco Crossway 14,5 – 1 vozidlo
SOR BN 8,5 – 20 vozidel
SOR BN 9,5 – 1 vozidlo
SOR BN 12 – 51 vozidel
SOR NB 12 – 535 vozidel
SOR NB 18 – 501 vozidel
SOR Ebn – 1 vozidlo
Solaris Urbino LE 8,9 – 40 vozidel
Solaris Urbino 10,5 – 20 vozidel

Retroprovoz:
Karosa B 951 – 2 vozidla
Karosa B 961 – 2 vozidla
Irisbus Citelis 12M – 1 vozidlo
Irisbus Citybus 12M – 1 vozidlo

Předání posledního vozu SOR NB12 pro DPP. Foto: DPPPředání posledního vozu SOR NB12 pro DPP. Foto: DPPPředání posledního vozu SOR NB12 pro DPP. Foto: DPPPředání posledního vozu SOR NB12 pro DPP. Foto: DPPAutobus SOR NB12 v novém nátěru PID. Foto: Daniel Šabík / DPPAutobus SOR NB12 v novém nátěru PID. Foto: Daniel Šabík / DPPAutobus SOR NB12 v nových barvách Pražské integrované dopravy. Foto: Daniel Šabík / DPPAutobus na Trojském mostě. Foto: P. Hejna / DPP
Tagy Dopravní podnik hl. m. Prahy dpp SOR SOR Libchavy Top
100 komentářů