Autobusy Doprava ve městě Tramvaje

SOR dodá další autobusy do Mostu a Litvínova. Dopravce čeká do konce února poslední novou tramvaj

Autobus SOR NS12. Foto: Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova
Autobus SOR NS12. Foto: Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova
Do konce roku bude v Mostě a Litvínově jezdit už třináct autobusů SOR NS 12.

Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova nakoupí další čtyři autobusy SOR NS 12. Zaplatí za ně 21,25 milionu korun. Modernizace vozového parku pokročí i v případě tramvají.

Vyplývá to z nově uzavřeného kontraktu v registru smluv. Dopravní podnik obou měst byl prvním v zemi, kde došlo k nasazení autobusů SOR NS 12. SOR Libchavy vyhrál veřejnou soutěž, která na nákup čtyř autobusů proběhla. Všechny autobusy mají být dodány do 3. prosince letošního roku.

Pro SOR jde o třetí zakázku s novými autobusy v Mostě, kterou vyhrál, poslední kontrakt uzavíral dopravce loni v lednu. Oproti poslednímu kontraktu je nová zakázka o necelého půl milionu korun levnější. Celkem bude mít dopravce ve flotile už 13 těchto autobusů.

Vozy budou vybaveny vnitřním kamerovým systémem, včetně čelní kamery, a USB porty pro dobíjení drobné elektroniky, bude jich nejméně pět. Všechny dveře vozidla budou vybaveny automatickým počítáním cestujících pracujícím na principu infra senzoru. Součástí dodávky bude i software na vyhodnocování obsazenosti vozidla na jednotlivých zastávkách (nástup/výstup/počet cestujících).

Do konce února se v Mostě objeví také poslední nová dvoučlánková tramvaj EVO 2. Završí se tak dodávka tramvají za evropské dotace ze soutěže, kam se neměl šanci přihlásit nikdo jiný než společnost Pragoimex.  Dopravce soutěžil dodávku celkem pěti nových tramvají ve dvou různých tendrech.

28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Josef Král

Je dobré, že si v Mostě vybrali domácího výrobce.

Pája

To zní hezky, ale furt je to jen SOR

FenyAMG

A jaké autobusy místo toho budou vyřazovat?

Poudy

No tak to ať si tam ty perly českého průmyslu užijí…

Pája

Už teď ty cestující lituju 😦. Bez klimatizace ve vedru, tak to je jako starý Erťák

Kernteriér

Jsou už nejspíš zvyklí, s klimou nemají na MHD snad nic.

Petr K

Všechna EVO mají klimu.

Kernteriér

Pravda. Tak v autobusové části.

Pája

Na klimu ve vozidle MHD si člověk velmi rychle zvykne. Vlastně nejen v MHD. Není to ideální vzduch, ale v letních parnech posledních let opravdu význam má.

Jerry

Ježíš zas ty šunky od sor

Jindra

POMLOUVAT.,Poomlouvat,pomlouvat.Jak je možné, že v Liberci jsou tyto autobusy oblíbené? Cestuji jimi velmi často a lidem se líbí.

Karel Kouba

Bohužel tohle píší lidé, co to neřídí a ani nejezdí jako cestující. Takový ti, co všude byli a všechno znají. Prostě pindalové.

Pája

V Liberci klimatizace není?

Pája

Myslel jsem v autobusech MHD?

Jak. Strojvedoucí

není

Pája

Pane Jindro, jsem syn autobusáka a bývalý pracovník údržby trolejbusů a autobusů MHD. Věřte mi, že letité zkušenosti hned tak něco nezmění. Tím samozřejmě netvrdím, že to vůbec nejde.

Pražák

A máte nějaké zkušenosti se SOR NS?

Pája

S tímto typem ne. Zkušenosti jsou s výrobcem.

Paddy

Já jsem si vždycky přál, aby autobus, kterým jedu měl senzory na počítání cestujících…..
Tolik let to trvalo a dočkal jsem se:-)

Karl vB.

Pokud byste provozoval MHD, tak vám věřím, že jste s tímto přáním usínal a vstával. Jedná se o nejlevnější způsob, jak získat objektivní data o přepravních proudech v kontinuální řadě, aniž byste si musel najímat a platit různé externí dodavatele, kteří si na průzkum najmou motivované lidi z ÚP.

Jan

Jak je to spolehlivé? Pokud je tam nějaká optická závora, tak to funguje dobře asi jen když jede pár lidí, jakmile nastupují větší davy tak už to splyne v jednu masu. Leda že by to v každé zastávce vážilo vůz a podle váhy průmerného cestujícího to odhadlo jejich počet a změnu.

Karl vB.

Z textu: „Všechny dveře vozidla budou vybaveny automatickým počítáním cestujících pracujícím na principu infra senzoru.“

Kernteriér

Uff, už jsem se lekl, že by třeba v požadavcích byla klima.

Marek

V rychlosti jsem ve veřejné soutěži hledal, jestli je požadavek na klimatizaci v celém autobusu a nic jsem nenašel. Jedině v kabině řidiče je požadavek na klimatizaci. To opravdu v prostoru pro cestující nebude klimatizace?

Kernteriér

Ne, stejně jako v případě dříve dodaných NS12.

Peeetr

Nebude. Při šetření v ekonomické krizi by vám ji stejně skoro nikdy nepouštěli, takže jsou lepší pořádná okýnka, která si mouhou regulovat cestující.

Jan

Kde jsou pořádná okýnka? Ať se dívám, jak se dívám, tak NS12 má pouhá dvě miniokýnka na straně dveří a celých 5 na druhé straně. To musí být v létě fakt výživné, možná o krapet lepší než v Citybusu.

Pája

V koronakrizi se cestuje v rouškách. Bez klimy nebrat.