SOR dodá 11 parciálních trolejbusů do Bratislavy

Vizualizace trolejbusu SOR TNS 12 pro Bratislavu. (zdroj: SOR/Cegelec; foto a úprava: Jiří Mejstřík)Vizualizace trolejbusu SOR TNS 12 pro Bratislavu. (zdroj: SOR/Cegelec; foto a úprava: Jiří Mejstřík)

Trolejbusy mají být dodány do konce příštího roku.

SOR Libchavy má už jistou zakázku na dodávku 11 nových parciálních trolejbusů SOR TNS 12 pro Dopravný podnik Bratislava. V pondělí podepsal výrobce smlouvu v hodnotě 5,11 milionu eur, tedy zhruba 125 milionů korun. Dodavatelem elektrovýzbroje bude pražská společnost Cegelec.

DPB oznámil SOR jako vítěze tendru již na počátku lednu, k podpisu smlouvy došlo až nyní. Trolejbusy by měly být využívány hlavně na lince vedené od hlavního železničního nádraží (konečná Hlavná stanica) na Kolibu. Tato sklonově velmi náročná linka vznikne spojením současné autobusové linky číslo 41 a trolejbusové linky č. 44. Většinu nákladů má zaplatit evropská dotace.

Na dodání trolejbusů poběží lhůta 18 měsíců, nových trolejbusů by se tedy měla slovenská metropole dočkat před koncem roku 2023. „V Bratislavě již jezdí 120 trolejbusů s naší karoserií starší generace, široce jsou zastoupeny ve vozovém parku DPB také naše autobusy a elektrobusy. Jsme rádi, že dodáme nyní na Slovensko vůbec poprvé i náš nový trolejbus TNS 12, navíc ve verzi tzv. parciálního trolejbusu,“ uvedl Filip Murgaš, obchodní ředitel a jeden z jednatelů společnosti SOR Libchavy.

První zakázka pro Cegelec na Slovensku s trolejbusy

Trolejbusy budou mít kapacitu 78 osob, z toho 35 k sezení. Vybaveny budou sedadly s polstrováním a koženkovým čalouněním pro zajištění pohodlí a snadné údržby. Interiér bude vybaven klimatizací salonu cestujících a USB nabíječkami pro dobíjení mobilních telefonů. Konstrukce trakční baterie umožní denně ujet vzdálenost až 75 km (při opakovaném nabíjení z trolejového vedení).

Dodavatelem elektrické části vozidel bude společnost Cegelec z Prahy, s níž SOR spolupracuje i na několika dalších projektech. Firma v minulosti dodala své řešení elektrické výzbroje pro trolejbusy v různých evropských zemích, na Slovensku však půjde o její vůbec první úspěch na poli dodávek nových trolejbusů. „Trolejbus, potažmo parciální trolejbus, zůstává i přes rozvoj baterií v posledním desetiletí nejlevnější, nejekologičtější a nejudržitelnější formou elektrobusu. Těší nás, že Bratislava jde příkladem nejen dalším evropským metropolím při rozvoji této moderní technologie. Ještě více nás těší, že můžeme být součástí rozvoje tohoto druhu ekologické dopravy v Bratislavě s našimi produkty,“ doplnil za Cegelec Miroslav Opa, výkonný ředitel společnosti.

Tagy Cegelec Dopravný podnik Bratislava DPB SOR Libchavy SOR TNS 12
7 komentářů