Smartwings si zaplatily inzerát, v kterém se diví, že jim vláda nepomohla. I s chybou

První přistání Boeingu 737 MAX 8 v barvách SmartWings na ruzyňské letiště. Foto: Letiště PrahaPrvní přistání Boeingu 737 MAX 8 v barvách SmartWings na ruzyňské letiště. Foto: Letiště Praha

Letecká společnost Smartwings Group si v několika českých denících zaplatila inzerát, v němž se podivuje nad tím, že dosud nedostala

Letecká společnost Smartwings Group si v několika českých denících zaplatila inzerát, v němž se podivuje nad tím, že dosud nedostala vládní pomoc. Podle Smartwings by měly mít evropské aerolinky stejné příležitosti.

Inzerát vyšel v několika dnešních vydáních českých deníků. „Ostatní aerolinky pomoc dostaly, proč ne my?“ podivuje se v titulku inzerátu, ve které chybí tradiční firemní oranžová Smartwings, ale je naopak v modré a červené barvě používané Českými aerolinkami.

Inzerát Smartwings v Hospodářských novinách

Inzerát Smartwings v Hospodářských novinách

V inzerátu se firma ptá, proč Česká republika váhá s poskytnutím překlenovacího úvěru nebo záruky za úvěr. „Žádáme o pomoc vládu, aby nám jako vlády ostatních států pomohla zvládnout situaci s nedostatkem hotovosti, do které jsme se nedostali vlastní vinou,“ uvádí v inzerátu, ve kterém poukazuje na to, že zaměstnává 2 500 lidí a ročně odvede miliardy korun.

Vláda zatím o žádné pomoci nerozhodla, stanoviska ministrů vlády Andreje Babiše nejsou úplně konzistentní. V neděli například ministryně financí Alena Schillerová uvedla, že pomoc nepodpoří. Ministr dopravy Karel Havlíček ten samý den uvedl, že se už o pomoci nejedná, jeho resort ale ve středu oficiálně potvrdil, že jednání dál probíhají. Stálí nejsou v požadavcích ani zástupci Smartwings, z firmy padají za poslední týdny různé částky o tom, jak velká pomoc by měla být. Poslední číslo 900 milionů korun uvedl Jaroslav Tvrdík, který zastupuje ve Smartwings čínské akcionáře, firma tuto sumu vůbec nepotvrdila.

Smartwings zveřejnily seznam různých evropských dopravců s konkrétním příkladem, kolik obdrželi státní pomoci. Hned v prvním řádku přitom mají chybu, když uvádí neexistující leteckou skupinu AIG. Ve skutečnosti jde přitom o IAG (International Airlines Group), pod kterou patří British Airways či Iberia. V seznamu podpořených firem není žádná firma, v níž by necelou polovinu vlastnil čínský stát.

Inzerát Smartwings Group v Hospodářských novinách

Inzerát Smartwings Group v Hospodářských novinách

Ke státní podpoře vyzvalo tento týden i mezinárodní sdružení pro leteckou dopravu IATA.

Tagy České aerolinie ČSA smartwings Top
217 komentářů