Smartwings si zaplatily inzerát, v kterém se diví, že jim vláda nepomohla. I s chybou
První přistání Boeingu 737 MAX 8 v barvách SmartWings na ruzyňské letiště. Foto: Letiště Praha
Letecká společnost Smartwings Group si v několika českých denících zaplatila inzerát, v němž se podivuje nad tím, že dosud nedostala
Já bych s těmi dotacemi a zárukami byl hodně opatrný.
Ani vindru bych jim nedal.
Ať Šimáně prodá golfový rezorty a má na to.
Od kdy daňoví poplatníci dotují miliardáře…
Žádná národní společnost to není. To bylo ČSA, než ho vytunelovali ve prospěch TVS….
Ať dají injekci radši LKPR, nebo ČSA technics.
v této zemi dotují daňoví poplatníci miliardáře už dost dlouho….že ANO
Moc se mi libí, jak se tady furt krasně trolí …. jako Axel má jedničku s hvězdičkou. Chlape ty u toho sedíš snad pořád, nebo je snad nějaká aplikace, která furt dokola recykluje dokola ty tvoje moudra a spamuje tím všechny diskuze tady? Je moc pěkný, že se řeší, přetisk jména jedné firmy, nepoužití oranžové barvy atd., ale neřeší se podstata. Ten seznam aerolinek nikdo nezpochybnil, ani částky ani jména …. Když se na věc podíváte racionálně nepřijde Vám, že to má asi nějaký smysl podpořit domácího leteckého dopravce, nebo proč to zbytek světa dělá, proč to všichni nejsou takový… Číst vice »
Naprostá ubohost této společnosti se ted ukazuje v plné nahotě,jejich přístup k zákazníkům a celkový postoj vedeni této společnosti. Když bych měl peníze, dam si také inzerát a budu se ptát: 1) proč létají s jedním motorem 2) proč nabírají zaměstnance na sezonu a poté je vyhodí na pracák 3) proč,když vám zruší let,tvrdí, že nemohou vystavit jinou letenku ačkoliv musí ( a mohou, nebot ČSA je v alianci 4) proč když se vám ztratí během přepravy zavazadlo, musíte dovolenou trávit bez něj ( narozdíl například od společnosti Lufthansa, která vám zavazadlo doručí na hotel na vlastní náklady 5) proč… Číst vice »
Pro Adam – máte tam chybu. Vy reagujete jako zákazník, ale Smartwings/ministr Havlíček+Schillerová svými aktuálními kroky míří k tomu, aby vzali peníze z daní NÁS VŠECH, tj. vzít peníze zákazníkům i nezákazníkům Smartwings.
IMHO – Smartwings nejsou po stránce létání, nejsou tak úplně ubohá aerolinka, přece: na trhu jsou už spousty roků, tak asi v minulosti nebyly úplně špatní.
Ad 3) s alianci to jinak nesouvisi. Oni mohou (a neni to neobvykle u slusnych aerolinek) koupit letenku na libovolnou jinou, jen mezi aliancnimi partnery je to vyhodnejsi.
Vydírání. Teď budou následovat podplacené cestovky, které oznámí, že bez podpory státu pro SW jsou nuceny zvednout ceny zájezdů.
To je ale otázka na ZÁKAZNÍKY Smartwings, jestli chtějí zadotovat Smartwings.
Z pohledu NEZÁKAZNÍKŮ Smartwings nehraje roli názor cestovek, které zaplatily zálohy firmě Smartwings, přestože už z loňska věděli, že ve Smartwings jsou rozhádaní vlastníci, část půjčených letadel nefunguje a z toho plynou vícenáklady. Plus ta hloupá reakce vedení Smartwings na neadekvátní postup pilota když vypadnul jeden motor.
Z našeho pohledu daňových poplatníků bych já osobně počkal až Smartwings odkryje karty o své aktuální ekonomické situaci. Do té doby ani korunu provozní dotace.
Všechno ostatní (inzeráty, cestovky, trollové) to je nepodstatné.
A včerejšek byl takový pěkný den… vy fakt nemáte nic jiného na práci než tady každý den sedět a už skoro 2 měsíce psát to same dokola a dokola? Na vašem, našem, názoru stejně vůbec nezáleží a volba, kterou jsme udělali o volbách, je už stejně mimo naši kontrolu. Já se vám divím… hezky den
Z vašeho komentáře je patrné, že vy pro změnu máte jinou potřebu – psát tento komentář.
Kdo chce, ať píše komentáře k tématu dle svého uvážení.
Nazoru lidi a ztraty preferenci se Neagent StB a pan majitel CeskoFert s.r.o. boji vice nez cert krize. Celkem dobre to bylo videt u zadani na e-myto. Takze ma smysl se ozvam proti teto hrozici cerne dire na penize a ma smysl oponovat trollikum, at uz jsou z QS, z cestovek, nebo jsou jenom Veseli…
zajímalo by mě, jestli i Lufthansa , když žádala o pomoc stát takhle vyváděla a dávala si uplakané inzeráty do Frankfurter allgemeine zeitung.
Nedávala, protože peníze bez problému a obstrukcí dostala…
Jo, rovnostářství. Komunismus miliardářům, póvlu tvrdý neofeudální kapitalismus postsametového ražení. Co matky samoživitelky ( v jedné takové neúplné rodině jsem i s bratrem a nemocnou matkou vyrostl v devadesátkách v 1+1, to byl „lábúž“ – bez ledničky, pračky, tv, vlastního pokoje a sociálka nám nas..la), nebo místní rozpadlé komunikace, 1/3 platu německé uklízečky pro otroka v montovně? Jo, rovnostářství, to je sen….však se i rodíme každý s jinou startovní čarou do života, včetně zravotních dispozic. Podníkání, a vlastně každý den v životě přináší různá rizika, pan Šimáně měl brát v potaz různé eventuality. Varováním pro různé nepředvídatelné situace mohl být… Číst vice »
Ale pan Šimáně není naiva! Ze SW si vyvedl business jety. Teď si na úkor nás, daňových poplatníků, vyvede zpět svoji půjčku. I kompenzaci za uzemněné MAXy lze za plentou „vyoutsourcovat“. A vyžranou skořápku odhodí s brekotem státu = nám. A ještě nás obviní, že jsme zo způsobili my, daňoví poplatníci, naší lakotou. PZkáři uměli vždy dobře počítat, znárodňovat dluhy a vyvádět zisky. Přes dodavatele, partnery i odběratele. I čínský podíl, ne náhodou, končí v daňovém ráji resp. čínský státní fond CITIC, jehož pobočka CITIC Europe Holdings drží 49,9 procent Smartwings. Vlastníkem CITIC i jeho evropské pobočky je společnost Rainbow… Číst vice »
„pro otroka v montovně“
A co brání otrokovi z montovny odejít a živit sám sebe? To že mu strana a vláda nedá umístěnku jinam a při pokusu opustit republiku bude zastřelen?
ja myslim ze to cely ma elegantni reseni … at SWG odproda Havlickovi a Schillerovy CSA za 900mio … CSA se vrati pod stat, ministerstvo dopravy za 100 mio najme uspesnyho ex-CEO z major airlines co je v predcasnym duchodu a nudi se, ten zkompletuje CSA zpatky network i flotilu aby byli alespon trochu atraktivni a meli market share za 5 let to stat odproda za 1,1 miliardu treba Lufthanse … a Vik/Simane dostanou svych 900 mio a muzou ukazat jak jim to s Cinskym partnerem slape 😉
A proč by to měl stát kupovat? K čemu mu to bude, kromě bezedné díry na dotace z našich daní?
Majetkový vstup státu ale odmítla hned v počátku sama SW.
Muzeme vyhlasit nouzovy stav a znarodnit strategicky aero poklad.
Tvrdik je dobry manazer pry. A s aerolinkama ma zkusenosti. Naopak CSA by pak mohla koupit Lufthansu a jeste nam za to nemci zaplati.
Jestli AIG, tak tam se měli Smartwings na pomoc pojistit.
Otázkou je, zdali jim neřekli „Die Tür!“ namísto „Wilkommen“
Celých 20 let se Vik a spol tvářili, že je jim názor veřejnosti ukradený. Dokonce i názor většiny zaměstnanců. A teď se diví, že když chtějí podporu veřejnosti, tak dostanou houby s octem. Jak se říká:
Nešlap po lidech, když jdeš nahoru, protože až půjdeš dolů, budeš je potkávat.
Ze vam to za to stoji … tady tlachat cely den . NIKDO z vas nevi kde je pravda. V te firme nepracujete ale jste same moudro. Fakt sila !
Na to neni treba pracovat ve firme ,kdyz uz i letuska u nich pracujici pripousti ,ze skoro kazdy let mel zpozdeni , kdyz je afera s jednim motorem a firma tvrdi do posledni chvile ze bylo vsechno vporadku ,kdyz jasne prokazatelny narok na kompenzaci musi byt vymahan, nebo reaguji az na pohruzku soudem a spoustu dalsich prohresku kdy se lidi nevraceji vcas nebo se vraceji sotva vyleteli a pak trci na letisti tak o cem tu je rec ? Pan Simane je v leteckem provozu uz davno za zenitem ,nema o soucasnem leteckem podnikani ani paru ,zije v jinem svete… Číst vice »
Tak tam pro Šimáněho pracuj, když tě to tak láká. Tady se neřeší pravda a láska, ty rozumbrado, ale PRACHY PRACHY! Miliardář chce peníze, rozumíš tomu? Na pravdu se.r pes, tu si nech pro povídání v kavárně.
Ale my vime, ze je to skvela firma, na leto bere ubohe holky z pracaku a necha je letat do atraktivnich destinaci. Loni zvladla 61999 leu na dva motory. Zakonne kompenzace vyplaci hned po doruceni soudniho rozhodnuti. A dokonce umi i prestupy, napriklad z Kosic…
Pokud se stát nezaručí za úvěry všem soukromým firmám v ČR, tak nevidím jediný důvod proč bychom měli ručit za úvěry této miliardářské chamradi. Když vydělávali, tak se s námi též nedělili. To je kapitalismus, firmy krachují a nové vznikají.Takže by, by pane Šimáně, Viku, Šmejkale a Juráne.
Pro mě kritériem ekonomická životaschopnost konkrétní firmy ve srovnání s částkou která zajistí že firma přežije a udrží zaměstnání pro většinu zaměstnanců. U Smartwings je velkým otazníkem jestli jde o životaschopnou firmu (zejména je klíčové znát skutečnou výši zadlužení a jaké dluhy firmě odpustí její věřitelé, pokud z našich daní bude poskytnuta dotace ve výši xyz). Ze zveřejněných zlomků informací o Smartwings vyplývá, že zadlužení Smartwings je výrazné a dále je zřejmé že ve Smartwings je minimum zpeněžitelného majetku (téměř všechna letadla jsou si najímají). Jestli je zadlužení Smartwings nadměrné (=výška zadlužení které odpovídá insolvenčnímu stavu dle insolvenčního zákona) to… Číst vice »
V podstatě firma SWG nic nevlastní. Budova , hangáry A a E v nájmu a letadla lízovaný. Tak, že pokud se nezdaří podnikatelský záměr, stát zapláče a vychechtaný Šimáně s ostatními si budou chodit hrát golf a tenis a kontrolovat si žebříček českých miliardářů na jakém jsou místě.
Frantisku…
Vetsina leteckych spolecnosti ma v dnesni dobe letadla na operatitivni leasing.
Je to naprosto bezna praxe dnesni doby a predstav si, ze dokonce i motory tech letadel se berou na leasing zvlast.
Argument ze SW nic nevlastni protoze ma jen letadla v najmu je uplne zcestny. Staci se podivat kolik nove letadlo stoji. Budova pokud vim, je SW. Ostatne i samo CSA si prodalo APC (a zpetne pronajimalo) aby se mohlo jedno ctvrtleti vykazat cernym vysledkem za ctvrtleti.
Souhlasim ovsem s tim, ze by mela byt pujcka poskytnuta naproti zavazku toho ze SW udrzi zamestnanost.
Pro Poletucha15 – nesouhlasím. Je velmi důležitý fakt, že Smartwings uzavřel dlouholeté nájemní smlouvy (např. do roku 2025) viz konsolidovaná účetní závěrka skupiny Smartwing a.s. – ta poslední zveřejněná Vzhledem k tomu, že podstatou část činnosti Smartwings jsou charterové lety (k moři), tak je velmi pravděpodobné, že část flotily Smartwings je nadbytečná. A proto je důležité vědět kolik miliard bude muset Smartwings zaplatit pronajímatelům (půjčovnám letadel) pokud se Smartwings rozhodne ukončit nájem u například 1/3 letadel. Je to podobné jako například když člověk uzavře smlouvu s telefonním operátorem a pak zjistí že člověk stačí mnohem menší počet minut volání (a… Číst vice »
a co je nám po tom? To je SW problém…ne státu a daňových polatníků…
Tak faktem je, že přes všechna negativa je pravidelná letecká linková doprava (=ne chartery) důležitá.
Možná by se fakt vyplatila drobná provozní dotace, aby pravidelná letecká linková doprava z ČR do exportních míst (Madrid, Kyjev, Stockholm,…) byla garantována i mimosezonu
Ovšem dávat dotaci (silně) zadlužené firmě je marnost. Proto je potřeba eliminovat riziko, že dotace pro nějaké aerolinky z ČR (např. pro Smartwings) se obratem vypaří jak pára nad hrncem a jediným efektem dotace by bylo, že insolvence Smartwings nastane o něco později.
Pokud je to nutnost a vlada si to dokaze obhajit na urovni EU, tak at vypise vyberko na Zakladni Doptlravni Obsluznost. Takhle jsou dotovany napr. vnitrolinky z Aten nebo Tallinnu na ostrovy, nebo z Lublane do Bruselu…
oni vlastní naprosté minimum z toho, co chtějí po státu….o tom to je. A kdo ví, jestli vůbec jsou schopni přežít. V bance by mě jako normálního podnikatele s něčím takovým vyhodili….
Poletucha o letadlech a motorech na leasing něco málo vím, pracoval jsem v letectví hooodně dlouho. A budova patří Unimex group a to, že si ČSA prodalo hangáry , APC je něco tak neuvěřitelného, jako kdyby si sedlák prodal stodoly, pole a pak si je pronajal za těžké peníze zpátky. Takže asi tak.
Kdosi napsal, že Smartwings má v leteckém rejstříku zapsáno vlastnictví u dvou letadel. Bohužel je nejasné jestli tyto 2 letadla nejsou zastavené ve prospěch některých věřitelů. Mě osobně je jedno jestli trpí nebo jestli si chrochtá pan Šimáně. Zajímá mě jestli za rozumné peníze z našich daní lze udržet při životě osekanou Smartwings/ČSA zajišťující spoje po Evropě (myslím do míst důležitých pro exportéry, neboť česká ekonomika je závislá na exportu). Pokud Smartwings není životaschopné kvůli enormnímu zadlužení, tak je otázkou zda-li by bylo možné s věřiteli vyjednat odpuštění např. 90% dluhů, pokud zbytek by byl doplacen z našich daní. Alternativou… Číst vice »
No mám pocit, že jedno bylo napsaný na společnost pana Jurána a druhý na SWG, ale zdali to ještě tak platí nevím.
O tom jak moc panove majitele veri QS vypovida napr. to, ze i sve bizjety jiz vyvedli jinam…
Proboha už zase… proč by měli věřitelé odpouštět nějaké dluhy? Oni nechtějí dotaci, ale státní záruku na úvěr… A výrazné zadlužení SW je jen Vaše představa, protože jste se chytnul jednoho čísla v účetní závěrce, kterému nerozumíte, ale opakujete to pořád dokola.
Pro Martin S…. co je nesrozumitelného na tom, že Smartwings uvedl sumu splátek nájemného ve výši 18, 5 miliard Kč (dle stavu k 1.1.2019)? Vzhledem k tomu, že velmi pravděpodobně je velikost flotily Smartwings naddimenzována, tak některé najaté letadla budou vráceny do půjčovny letadel.
Klíčová otázka: co se stane po vrácení letadel s těmi 18 miliardami? Pokud by Smartwings vrátil 1/3 najatých letadel, tak z 18 miliard se stane 12 miliard nebo zůstane dluh ve zhruba stejné výši tj. 18 miliard?
Vazeny pane Axel, nikdy jsem nevstupoval do diskuze, ale nemohu si pomoci. Mohl by jste prosim jasne napsat, komu SW duzi? Pisete o dluzich, ale nikde jste nenapsal komu a kolik SW dluzi. Kdo je veritel? Dekuji za pripadnou odpoved.
Zde mate vzor, pokud vam to nevadi, staci doplnit:
SW dluzi tomuto subjektu……… castku ve vysi……. €/Kc za odebrane a nezaplacene sluzby.
Dekuji. Dle diskuze evidentne nejsem sam, kdo by od vas chtel ziska toto info.
Preji hezky den.
Někteří obchodní partneři Smartwingsviz Konsolidovaná účetní závěrka skupiny Smartwings a.s.. Nejnověji zveřejněná je bohužel dosti stará (zachycuje stav k 1.1.2019). Předpokládám, že i nyní má Smartwings dluhy k: MASL Ireland (13) Limited Horizon Aviation (3) Limited ILFC AIRCRAFT 73B-35275 Limited Česká spořitelna a.s. plus další na stranách č. 59 až č. 64 Pane „Nestranný pozorovatel“, proč Vy jste tuto otázku nepoložil ve skupině Smartwings.a.s? Nebo jste už zeptal? Pokud jo, tak co Vám odpověděli. Proč já jako daňový poplatník (z jehož kapsy by měly být zaplaceny vyšší daně kvůli dotaci pro Smartwings) mám znát konkrétní věřitele Smartwings? Pro mě je… Číst vice »
Vazeny pane Axel, pisete ze predpokladate komu dluzi. Bohuzel jste nenapsal komu, kolik a za co dluzi. Skoda, mohl jste mi pomoci zformovat si svuj nazor. Dle vasich nescetnych prispevku kde pisete o dluzich SW jsem se mylne domnival, ze touto informaci disponujete. Mejte se fajn. PS: dle poctu vasich prispevku soudim ze mate hodne casu 🙂 To neberte prosim jako urazku, jen vam zavidim. Nebojte se, jiz se vas na nic ptat nebudu.
Ano, správně, také se hlásím o úvěr, stačí 100mega, majetek firmy nula nic, ale pomůžete české firmě a budete mít dobrý pocit, muheheee!
Já myslím, že celá ta firma zamrzla někde v 90-kách a vůbec nechápou ty změny co v letectví proběhly za poslední desetiletí a nerozumí českému trhu.
Třeba Jančura zvedl kulturu cestování autobusy na nevídanou úroveň. Teď našel díru na trhu a posílá vlaky do Chorvatska a díky vstřícné cenové politice a službám v ceně má již na spoustu termínů komplet vyprodáno.
Tohle Smartwings vůbec nechápou. Kdyby měli konkurenceschopnou cenu a v ní zahrnuté i nějaké doprovodné služby, tak do toho Chorvatska vyprodají i několik letadel denně, ale takto lidé raději jedou autem. Když u nich je prémiová jen ta cena.
a proto rok co rok generovali zisk, a celkem uspesne fungovali …
… boze. to jsou strasny blaboly.
Do Chorvatska z Česka nikdo nevyprodá několik letadel denně, nevěřte tomu. A co by podle Vás byla konkurenceschopná cena?
Každopádně na Šimáněho a spol. existuje dobré přirovnání: Správná kočka se věnuje svému byznysu – tedy loví myši. Ale co s kočkou, která místo chytání myší somruje granule???
Smartwings: too big to fail? No way!
a je to tu… bů bů bů….příští týden bude inzerát bu bu bu…. a ta chyba, no tak to je paráda. :))) tohle nevymyslíš.
Hm, jak stále píšu, na reklamu prachy mají, do té jim stojí za to investovat, když mohou získat 900 000 000 Kč, ty se jen tak na chodníku nenajdou..
A kdo se ptal na další PR akce oligarchy Šimáněho? Bylo jasné, že IATA není poslední..
Už totálně otravuje číst pořád pláče, nářky a škemrání miliardáře Šimáněho a spol., jak je stát pořád nechce podpořit z daní, tedy z našich peněz..S tou PR palbou už to přepískli. Až si někdo spočítá, kolik za to dali, tak jim to může předhodit k další žádosti o podporu..
Zase brečí a prachy mají 😀 ach jo 😀 už mají být davnov v insolvenci, co tady ještě dělají 😀 ? Není to národní dopravce a stale se diví 😀
Jak se stát milionářem? – Začni jako miliardář a kup si aerolinky.
Jiří Šimáně
Dobrej! 🙂
Jsem hovádko boží, které se nudí, tak sem píšu z různých IP adres hovadiny. Například teď z této 95.216.147.164. Chcete mě?
Když jsi miliardář a stát ti peníze nedá, vždy můžeš jít žebrat na Václavák. Ani nemusíš někam do podchodu. Můžeš tam sedět před vlastním barákem a místo krabicáku popíjet Dom Perignon…
https://www.unimex-group.cz/cs
Další „tiskovou chybou“ je neustále omílání 2500 zaměstnanců. Což je lež jako věž. Tento počet odpovídá plné letní sezóně a je součtem všech bází, které aerolinka měla před 2 lety! Jsou v něm započítány i stovky sezónních stevardek, které pravidelně a záměrně dostávaly smlouvu na 5 měsíců, aby ani po dvou sezónách u Smartwings (toho času Travel Service) nedosáhly na podporu od státu. Dále pak velkou část tvoří i zaměstnanci z Francie, Polska, či Maďarska. Za které Smartwings žádné odvody v ČR neplatí!
Ale ono to sedí. Pokud SW bude letat asi si znovu sezoni zaměstnance najme. Pokud letat nebude tak je jina aerolinka ted nezaměstná. Tudiz ta místa zaniknou.
V zahranicnich bazich SW zamestnaval cca 150 lidi. Zbytek byl na ceskych smlouvách (tudiz odvody v ČR)
Šimáně sám v jednom rozhovoru říkal, že se bude vyhazovat. Ať se prachy dostanou nebo ne. TAKŽE SEZÓNNÍ ZAMĚSTNANCI SE NENAJMOU URČITĚ. To je logické. Hodnoty 2500 zaměstnanců se tak letos a pravděpodobně ani v dalších 2-3 letech nedosáhne. Je to opět jen lež.
Ta místa zaniknou tak jako tak, poptávka po létání bude následující roky o dost nižší. Návrat do normálu se předpokládá až za 3 roky.
Většina stewardů jsou studenti VŠ.
Přesně!!! Není potřeba nic dodávat.
Skromný dotaz: máte-li takováto subjektivní zjištění o úrovni tohoto webu, tak proč jste už neodešel na jiný web? Máte právo volby, nebo ne?
Mluvím o takovém právu volby, které upírá firma Smartwings veřejnosti, když utajuje klíčové informace o aktuální situaci firmy Smartwings.
To je nějaký šotek – reagoval jsem na trolla „Poslanec“, který psal že se mu nelíbí na tomto webu.
Troll je ve fázi blokování.
A troll Axel, který zde píše jen smyšlené informace a šíří fake news je také ve fázi blokování?
90% prispevku jsou bludy. Jen smyslene , nepotvrzene “fakta” Ono samotnej clanek zavani zaujatosti. Tak co chcete 😉
Pro Dan:… co s Vámi,tak když popíráte dokumenty ve Sbírce listin Obchodního rejstříku, např. konsolidovanou účetní závěrku skupiny Smartwings a.s.:
K 1.1.2019 některé dluhy Smartwings a.s.:
celkem 18,5 miliardy Kč pravidelných splátek nájemného, které Smartwings vyčíslil z jednotlivých nájemních smluv.
A toto výše uvedené nájemné za operativní leasing Boeingů a Airbusů reprezentuje pouze část dluhů Smarwings. Jaké částky dosahují ostatní dluhy skupiny Smartwings a.s.?
Predpokladam ze se jedna o provozni dluhy. Tudiz se prubezne splaceji. Dnes ma dluhy i pekarna. Koupi stroje pak to x let splaci. Je to naprosto normalni. Takhle dnes funguje obchod. Ano v letectvi muze byt ta castka vyssi, protoze se i obrat pohybuje v desitkach miliard. Neni nikde znamo zeby SW hromadne dluzil, neplatil zavazky atd. Provozni dluh, preklenovaci pujcky atd jsou naprosto bezne. Pro firmu je vecsinou vyhodnejsi si pujcit nez cekat x let a sporit. Doporucuju si prostudovat zakladni ekonomicke znalosti podnikani.
Pro Dan, ano dluhy jsou běžné – například SAZKA a.s. měla stejný názor, jako Vy. A poté co SAZKA a.s. skončila v insolvenci, tak už to tvrdit přestala, protože Hušáka a spol. nahradil insolvenční správce.
Proto je důležité, aby Smartwing a.s. odtajnil údaje o svých dluzích, před případným vyjednáváním o penězních z našich daní.
Bože, Vy jste demagog ……!
Pro atat – mám spoustu chyb. Ovšem na rozdíl od Smartwings od Vás nechci ani korunu proti Vaší vůli.
V pořádku, to ale nic neměni na tom, ze jste demagog.
axel furt lže, a lže…. ono jde o budoucí závazky z leasingových smluv. prostě ve výroční zprávě našel, že za příštích pět let zaplatí smrtwings 18mld za leasing, a od ty doby tady žvaní o dluzích ….
Pro Tomas… dluh je naprosto správné slovo viz § 1701 Občanského zákoníku. Pokud Vy věříte, že pár miliard provozních dotací by stačily na zaplacení dluhů Smartwings, tak klidně půjčte SVOJE vlastní peníze firmě Smartwings. S ohledem na to, že např. Smartwings nesplatila dluh z loňska 700 milionů Kč, tak já nevěřím, že firma Smartwings je zadlužená jen maličko. viz vyjádření pana Šimáně v červnovém rozhovoru pro Zdopravy A furt čekám, kdy namísto povrchních inzerátů se firma Smartwings rozhodne odtajnit detaily o své aktuální situaci…. na to čekám, neboť firma Smartwings se domáhá peněz z mých daní, několik tisíc Kč z… Číst vice »
Pokud nechcete davat „svoje“ dane na nic co se vam nelíbí tak je neplaťte. Jak prosté milý Axely
To si trollici neuvedomuji, ze nektere lidi treba nastvou tak, ze si najdou praci v zahranici a fakt prispivat do nasich spolecnych penez nebudou…
Diky
Čím víc do toho zabrušujou, tím intenzivnější je dojem, že peněz maj dost, když místo provozu utrácej za takový blbosti
Tak s tou chybou je to mazec. Dobré oči! 🙂 Ale k tématu – prostě jen další ukázka neuvěřitelného diletantismu ve vedení firmy.
Oci dobre, v hlave prazdno 😀
V hlavě má spíš prázdno ten, kdo chybu udělal. Ale chápu, že ve smýšlení QS je tohle normální. Tam se řídí heslem „chyby se dělat mohou, ale co se musí, to je let na jeden motor.“ 🙂
Mám za to, že stát by měl odkoupit zpět značku CSA a SW ať si poradí samy..
co by stát s tou značkou čsa dělal?
Nechal by ji zkrachovat jak je mu zvykem
Prodám golfové hřiště u Berouna. Nabídněte. Zn. Musím zachránit své aerolýnije.
Nemusí prodávat, stačí tím hřištěm ručit za úvěr – miliardu mu na něj určitě půjčí. Jarda Tvrdík sežene druhou a můžou dál létat. A když to nevyjde, tak poletí někdo jiný…
https://www.unimex-group.cz/cs
Jinak anketa je i na idnes.cz a tam asi zdejší „trollové“ nestíhají klikat, resp. občané ČR mají převahu cca 80% , tedy 80% NESOUHLASÍ s podporou pochybnému SW.
No, asi to kamarádství mezi Babišem a Šimáněm má své hranice. Díky bohu. Zdejší mínusáky z CK a QS, kteří jsou teď bez práce, netřeba řešit…
3000 proti 800 z 10milionu
Zeptám se tech 3 co vyjádřili nesouhlas. Co se jim nelíbí na tomto faktu? V dobe co jsem toto psal tak nesouhlasilo 3000 lidi.
To jsou ale chudaci….jak skemraji o prachy….at si Simane zastavi sve palace u bank a nalije to do sve firmy…nevim, proc bychom je meli podporovat…z penez danovych poplatniku….Bude tu litat nekdo jiny…takze at uz to padne a je klid!
Srovnání se světovými společnostmi, které mají světový význam a jejich krach by znamenal výraznou změnu v letecké dopravě (typu KLM, AF, Lufthansa), zaměstnávající přes 100 000 lidí po celém světě mi přijde jako fascinující a vtipné. Tyhle nadnárodní společnosti mají ekonomický význam na infrastruktuře daných zemí, jejich rozvoj a tvoří významnou část produktu daných zemí. Vezměme například krach zmiňovaného KLM – znamenalo by to vypustit do éteru po celém světě okolo 50 000 lidí bez práce, výrazný problém pro nizozemskou ekonomiku, enormní díru pro letiště Schiphol a jeho rozvoj, dopravní infrastrukturu země, HDP a celosvětový ubyt linek. Smartwings ani jedno… Číst vice »
Nehledě na to, že SW od začátku do konce funguje především jako investiční společnost, se zaměřením především na profit investorů Šimáně a spol. Aerolinky zmiňované v jejich „inzerátu“ (inzerát to není, protože nic nenabízí, ani reálně nehledá) se zaměřují také mimo profit na ovlivnění celosvětového leteckého průmyslu, inovací, efektivity. Je otázka a sám jsem zvědav, jak moc nyní bude SW šidit bezpečnost, letuschopnost svých strojů, pokud už jsou v mých očích za normálních okolností jako ti, kteří rádi vše zalepují lepící páskou co to jde, bezpečnost je jim často ukradená a jen a jen a jen jedou na co největší… Číst vice »
Nejsem si jist, jestli lze šidit u letadel bezpečnost, resp. jak dlouho by to procházelo, než by SW měly zakázány lety do EU.
Smartwings aka Travel Service jsou pokud vim jedinou spolecnosti letici pres pul Evropy s nefunkcnim motorem … to neni imho bezpecne … a to nemluvim o poctu vyjeti z drahy za poslednich 10let … staci porovnat s CSA
Ostatní aerolinky dodržují nějakou základní etiku a slušnost ve vztahu k cestujícím, jako je řešení stížností, vyplácení kompenzací za zrušené/zpožděné lety, místo ignorace a reakce až v případě, že je dají k soudu.
Ostatní aerolinky se takhle agresivně a drze pomoci nedožadovaly, včetně vyhrožování, že si v případě nepomoci cestující za dovolenou připlatí.
TAK PROTO.
Takže státní podpora je odvislá od počtu překlepů? Nějak postrádám logiku.
Tomu se rika clanek ! 😀 je to jak v materske skolce. Mamiiiii! Peta rika, ze nase auto ma 5 dveri! Rekni ze mame 3 ! Vid? 😀
Dane, článek je napsaný dobře a výstižně. Jestli s tím máte problém, kritizujte jinde. Ostatně Vaše vyjádření svědčí o způsobu Vašeho myšlení. Pěkný den. Pokud chápete, co je tím myšleno…
Mami, ona tady delaji bebi panum vikoj a Simanemu! No to se musi rict!
Srovnání strategických významů s velkými dopravci (LH, AF,..) nemá cenu opakovat 🙂 V mnohých uvedených dopravcích má stát majoritu, takže by neměli být uváděny jako srovnání. Níže uvádím z jaké části jsou vlastněni státem. – Air Baltic: 80% – Finnair: 55,8% – TAP: 50% – TAROM: 97% – SAS: 14% Stát má v SW nulový podíl. Někteří získali garance, protože jsou součástí vnitrostátní dopravní infrastruktury (Norwegian, SAS). TUI (141 letadel), Condor (ikdyž stále v problémech) jsou přeci jenom vétší hráči než Smartwings. Ryanair, EasyJet, Wizz Air využili nabídku z britské fondu (jen pro firmy zdravé pře krizí). Podmínkou pomoci mnohým… Číst vice »
SW jsou, ač nepřímo, také státní. Jenže dle této logiky je má dotovat ČLR.
Nečetl jsem ještě dnešní Lidový deník, ale třeba tam SW zveřejnily stejný inzerát…
Počítám, že další kolo oblbování budou sliby, jak se SW zlepší, co hezčího přinese koupákovi a jak bude při nepatrné stížnosti aktivně komunikovat se zákazníkem.
A aby vložené prostředky nerozházeli a co nejlépe využili, budou létat jen na jeden motor.
Dejte pokoj furt pořád s tím jedním motorem, už je to ohraná písnička 🙁 Seděl jste snad v tom letadle a nebo se vám něco stalo ?
Tak, že bychom místo toho probrali, jak dotáhnout s cestujícími až do PRG, když vám začne unikat z křídla palivo kdesi nad Samarou? Někdy mě napadá, na co vlastně máme UZPLN. Praha jedna rodina.
UZPLN je vyšetřovací orgán. Takze je tu mame k vyšetřování. Ja chapu ze pod dojmem kriminálky Andel mate dojem že vyšetřování trva 40 minut i s přestřelkou ale budu vas muset zklamat. Zabere to klidně i roky
Máte nějakou informaci, že by se kdy UZPLN zabýval otázkou, zda je v případě úniku paliva nad Ruskem nejbližším vhodným letištěm k přistání PRG? Pokud se mi to správně vybavuje, i případ „jednoho motoru“ začali na UZPLN řešit až se z toho stalo celosvětově přetřásané story, když si stěžovali ATC dotčených zemí a i EASA vydala jakési neslané nemastné prohlášení. A pokud si dobře vzpomínám, tak, když se nakonec rozhoupali, z CVR už nebylo co stáhnout :-). Nicméně, moje poznámka se netýkala primárně práce UZPLN jako bezpečnostní kultuře QS. Děkuji za poučení ohledně délky vyšetřování :-). Mimochodem, víte, kdy se… Číst vice »
Nevim chlapce. Pouc me
kdyby se stalo, tak je 170 lidí někde v moři nebo roztroušeno na poli..asi tak….a mohlo se stát, tomu věřte.
Stalo se mi to, že této firmě nikdy nebudu věřit, pokud je pro zisk ochotná riskovat životy pasažérů.
Já nějakou formu pomoci Smartwings podporuji, ale tenhle způsob mi přijde poněkud ubohý. Tohle mají říkat při tom jednání vládě (samozřejmě ne tak plačtivě) a ne to cpát do novin.
Jaký máte argument, když píšete „Já nějakou formu pomoci Smartwings podporuji“.
Jste-li český daňový poplatník, tak otázka zní, jestli Vy ze své peněženky chcete platit vyšší daně – několik set nebo tisíc Kč, které stát použije pro Smartwings.
Tj. není to otázka o názorech norských daňových poplatníků, jestli oni rádi platí vyšší daně. Jde o peněženky, nás konkrétních obyvatel v ČR, kteří se DOBROVOLNĚ rozhodli, že nekupují služby od Smartwings.
Ano, chci platit vyšší daně, za předpokladu, že se tím zachrání Smartwings/ČSA.
Pro Lkprak … za současného stavu (utajována výše dluhů Smartwings), jste si jistý, že celková provozní dotace např. 5 miliard „zachrání Smartwings/ČSA“?
Tj. vylučujete, že provozní dotace bude mít jen krátkodobý efekt = oddálí finální řešení SW až na období po sezoně … například na podzim/v zimě 2020/21?
Neustále všude píšete že SW má dluhy v řádech miliard z minula. O jakých utajovanych dluzích z minula prosím tedy mluvíte a které se netýkají pravidelných splátek leasingu dle platnych smluv? Sám dobře víte, že o dluzích v řádech miliard se v účetní závěrce nepíše
Vzhledem k rozsáhlé míře oblbování veřejnosti, které předvádí lidé nesnášející společnost Smartwings bych si rád ověřil, že jste napsal pravdu. Děkuji.
Na Vaši (téměř) stejnou otázku jsem Vám již odpověděl opakovaně, například níže v této diskuzi. Je Váš problém, že jste líný číst.
Můžete prosím předložit nějaký relevantní zdroj, kde se píše že utajují dluhy v řádech miliard?
Sbírka listin Obchodního rejstříku a ani web SmartWings neobsahuje účetní závěrku Smartwings a.s. k 1.1.2020.
Pan Šimáně na konkrétní otázky o aktuální ekonomické situaci Smartwings koknrétně neodpověděl – namísto konkrétní odpovědi o výši dluhů pan Šimáně uvedl, že firma dosáhla provozního zisku… což je vcelku nepodstatný údaj, neboť pro posouzení zadlužené firmy je třeba znát CELKOVÝ zisk, tj. provozní zisk snížený o placené úroky firmy Smartwings.
Víte kolikátého je dnes? 12. 6. 2020
Víte, v jakých termínech zveřejňují obchodní společnosti účetní závěrky, zprávy auditora, výroční zprávy? Tak si o tom něco přečtěte a pochopíte, proč to ve sbírce listin není a pravděpodobně dokonce ani nemůže být.
Ne zatim jste na ni neodpovedel ani jednou jen neustale melete to same dokola a kdyz vas zde upozorníme ze toto neni odpověď na polozenou otazku, tak to znovu zopakujete.
Takze naposledy. Komu SW dluží penize? A znovu opakuji ze pravidelne splatky za leasingy ktere jsou soucasti ucetni uzaverky nejsou dluhem. Ten by to byl az v momentě kdyby tyto splatky neplatili coz ale neni tento případ
Pro Roman … odpověděl jsem. Je Vaším právem již moje názory nečíst, pokud Vám nevyhovují.
Stejné právo volby bych si vyprosil v případě tisíců Kč z mojí kapsy a mé rodiny, kterou ode mě vynucuje Smartwings.
Já říkám: NE dotaci pro Smartwings, do okamžiku než z odtajněných dokumentů Smartwings bude zřejmé, že dotace zajistí přežití Smartwings… Já se bojím, že zadlužení Smartwings je tak obrovské, že pár miliard z našich kapse, akorát oddálí finální řešení Smartwings na slabší mimosezonní období.
Já právě taky nechci platit tisíce z mojí kapsy. A proto mě zajímá komu SW dluzí miliardy a zatajuje to? Rád bych si i na základě Vašeho zjištění a předložení relevantních zdrojů udělal obrázek.
A vzhledem k tomu že zde neustále opakujete, že dluží miliardy korun, tak zřejmě k tomu máte detaily. Proto nechápu proč je nechcete zveřejnit.
Pro František – jestli fakt nejste troll placený firmou Smartwings a.s., tak proč se logicky neptáte firmy Smartwings a.s. jaké jsou aktuální dluhy firmy Smartwings a.s. ? Když si zaplatili propagační kampaň na webu, na facebooku, proč dotaz nepoložíte tam? Mě stačí, že na konkrétní otázky pan Šimáně se vždycky vyhnuli poskytnout konkrétní odpovědi. Připomenu, že firma Smartwings chce peníze ode mě (a od ostatních občanů ČR). A já jsem opatrný a chci nejdříve informace. Ovšem Smartwings mlčí, a akorát plýtvá časem na oblbování veřejnosti. Chápal bych pane František, že byste se měl ptal na detaily, pokud bych já chtěl… Číst vice »
Opravdu nejsem nikým placený. Vzhledem k tomu, že v diskuzích neustále píšete o tom, že Smartwings zatajuje dluhy v řádech miliard, tak předpokládám že k tomu máte relevantní zdroj informací.
A jelikož je toto diskuze a já předpokládám že svá tvrzení máte podložena, tak se Vás ptám jakým subjektům dluží míliardy a tají to
Já od Vás také žádné peníze nechci. Toto je diskuze tak se s Vámi snažím na dané téma diskutovat. A to téma jste nastolil vy tím, že všude píšete že Smartwings utajuje dluhy v řádech miliard.
Pro František – co KONKRÉTNĚ Vám odpověděli ze Smartwings, když od vás chtějí peníze, myslím z Vašich daní?
Zopakuji ten příklad se SAZKOU – takřka do okamžiku nařízení insolvence vystupoval management/dozorčí rada SAZKy podobně arogantně jako nyní vystupuje vedení Smartwings.
Rozdílem bylo, že já se mohl svobodně rozhodnout jestli budu mít něco společného se SAZKou. Zatímco u SmartWings jsem BOHUŽEL PROTI SVÉ VŮLI vtažen do situace, kdy se mi (a mé rodině) patrně zvednou daně o tisíce Kč, aniž by byla garance že ty peníze zachrání Smartwings a práci pro většinu z nynějších českých zaměstnanců Smartwings.
Omlouvám se, ale toto je diskuze ohledně Smartwings/ČSA, tak nevím proč se tady bavíte o Sazce.
Smartwings odpověděl, že by bylo fér aby podporu dostali když ji dostaly ostatní letecké společnosti.
Od Vás jsem se zde ale dočetl, že máte důkaz o tom, že Smartwings dluží miliardy ostatním subjektům a tají to. A rád bych tedy od Vás věděl odkud ty informace (předpokládám relevantní) čerpáte. Na základě Vámi předložených zdrojů komu přesně dluží miliardy bych následně přehodnotil svůj postoj, jelikož nechci aby Smartwings tahaly zbůhdarma peníze nejen z mé kapsy, ale z kapes mé rodiny.
SW rika ze chce zaruku na dotaci 900 milionů. Miliarda zacina az od 1000 milionů. Takze nejak nechápu o jaky miliardach z nasich kapes mluvíte?
Já také nechtěl sanovat OKD a sanoval. Takových příkladů bude mraky.
Pro Ted… jaké peníze z Vašich daní byly použity na splacení dluhů OKD?
OKD bylo oddluženo v průběhu insolvence. Stát zaplatil 80 milionů za odkup OKD, které si rozdělili věřitelé.
Tak třeba pomocí úvěru od státní pomoci Prisko, která tam nasypala 7OO mega. Anebo nemusíme jít tak daleko, stačí se podívat na dnešní tisk a člověk si může přečíst “
Firma OKD žádá po státu více než miliardu. Aby prý nemusela propouštět či snižovat platy“. Takže ano, z mojich daní se stále sanuje OKD.
A těch 80 milionů si podle vas vykopal pod pařezem?
O firmu by se měli postarat v první řadě majitelé, tedy akcionáři. Český stát akcionářem není, jsou jím Čína (prostřednictvím Citic) a čeští miliardáři. Akcionáři jsou rozhádaní – Čína se už loni odmítla podílet se na zvýšení základního jmění. Článek měli přeložit do mandarínštiny a vydat v denním tisku v Číně.
Šimáně už ztratil veškerou soudnost, měl by místo žebrání jít do důchodu a krmit holuby. Smartwings není důležitá ani strategická firma a pokud majitelé nemají zájem investovat, mohou jí prodat.
Pro Analytik – nechápu proč chcete urážet podnikatele, neboť se mu právě nyní příliš nedaří. Antonín a Tomáš Bati také ekonomicky zhavarovali – neplatili dluhy.
Ale vyhrnuli si rukávy, získali zpět důvěru věřitelů a zákazníků a nakonec krůček po krůčku se „vyhrabali“ z problémů… A zbytek příběhu už znáte.
Ano, Baťovi vyhrnuli rukávy a krůček po krůčku se vyhrabali z problémů.
Šimáně místo toho žebre jak socka.
Vidíte ten rozdíl?
Ano, rozdíl vidím. Doufám, že pořád je ještě čas pro Smartwings, aby Šimáně a kazisvěti z číny přestali z veřejnosti dělat pitomce. Doufám, že pořád ještě jde odvrátit úplný zánik Smartwings/ČSA. Myslím, že největším problémem Smartwings (kromě rozhádaných vlastníků) je předdimenzovaná velikost flotily letadel. A považuji za velmi pravděpodobné, že pokud Smartwings podepsal nájemní smlouvu s půjčovnou letadel na delší dobu (např. do roku 2025), tak při předčasném ukončení nájmu naskáčou obrovské smluvní pokuty. Pro představu – Smartwings k 1.1.2019 napsal, že půjčovnám letadel má platit 18,5 miliardy Kč pravidelných splátek nájemného … pokud by smluvní pokuty byly v podobné… Číst vice »
Půjčovnou letadel 🙂
šimáně si usmyslel že prostě golfové hřiště neprodá NIKDY NIKDY!!
Je to inzerát, můžou tam psát co chtějí.
Když se do něj podíváte, tak vidíte že řekli A a lle už ne B.
Třeba Lufthansa, ano, stát pomohl, ale získal podíl 20% za pohádkových podmínek, a aby pomoc neohrozila konkurenci, tak se museli vzdát části slotů.
A proč ne my? Protože úmyslně dáváte lživé a zavádějící informace a to jste ještě (naštěstí) žádné peníze nedostali, nechci si představit co by se dělo po garancí státu. Asi byste nám řekli, že jste soukromá společnost, že, jako už několikrát předtím.
existuje i čínská verze inzerátu, která žádá čínskou lidově demokratickou republiku o podporu?
😀 tak tenhle komentář je jednoznačně TOP.
Všechny hlavní čínské deníky přesně toto otiskly a prý se čtenáři ptají, co to je za společnost a na jakém světadíle se nachází ten náš státeček 🙂
Čína není lidově demokratická, ale pouze lidová republika, protože v ní přeci vládne lid.
Taky top komentař
No .. to už je trošku moc….
Jj, je to pres caru, stejne jako pristup QS k zakaznikum, k zamestnancum, k bezpecnosti a vubec…
Cele toto nariekanie o peniaze ceskych danovych poplatnikov je samo o sebe od tej trojice miliardarov v seniornom veku absolutne nedostojne, nestydate a trapne. Ale bude to ta absurdne agresivna „marketingova kampan“ Neberte nam kridla, co sa do dejin marketingu zapise ako ukazkove „jak to nedelat“. Ak bolo jej cielom dostat na svoju stranu cesku verejnost, tak sa to nepodarilo nevidanym sposobom. Keby boli ticho, tak by vacsina ludi bola zrejme ambivalentna, resp. by mozno trochu zafrflala a na druhy den by o tom nestekol pes. Teraz je drviva vacsina entuziasticky proti a ak to kamarat Babis nakoniec predsalen odobri,… Číst vice »
Pro Andrej – nesouhlasím, že špatné žádat o provozní dotaci. Hlavním problémem Smartwings je že jejich žádost o dotaci vypadá jako když šmejdi prodávají „čepice na hubnutí“ nebo „skoro zázračné hrnce za 20 tisíc“… Prostě dosud nás Smartwings zahrnoval samými nepodstatnými informacemi. Ve srovnání s tou obrovskou fůrou žvanění, tak každého „uhodilo do očí“, že firma Smartwings utajuje ty skutečně důležité informace (=aktuální výše dluhů Smartwings a kolik dluhů by firmě Smartwings odpustily její věřitelé,…) A druhým problémem je absolutně nekompetentní postup členů Vlády ČR. Např. ministr Havlíček slíbil strkat peníze do Smartwings, aniž by si prostudoval fakta. Je to… Číst vice »
Ono je to trochu jinak, Havlicek hraje hodneho policajta a Schillerova zleho, a mezitim Mara Prchal kouka, co bude pro pana majitele CeskoFERT s.r.o. lepsi, zda vrazit kudlu do zad kamaradickovi z QS a poradbe zakvedlat, nebo aopak jim strcit balik penez. Co si zada lid delny?
Nojo. Do problémů se dostali především vinou jednoho ze svých vlastníků, čínského státu.
Jak pomohl on?
Menší část problémů způsobil zákaz Vlády ČR v březnu provozovat podnikání. Ovšem květnové, červnové ekonomické ztráty souvisí se zájmem zákazníků.
A samozřejmě vliv čínské epidemie (myslím vir)
Jj, to přesně myslím. Přístup čínského státu k nákaze je prvotní příčinou.
(aniž bych chtěl jakkoli obhajovat tuzemskou vládu nemehel)
Vis proc není zájem zákazníků???
Tak evidentmě mají dost peněz, když si mohou dovolit utratit miliony korun za tyto inzeráty, takže žádnou pomoc nepotřebují.
A i tady platí podobné pravidlo jako „s teroristy se nevyjednává!“ . Toto je jasná nátlaková metoda, kterou nikdy žádná z leteckých společností nepoužila. S tím se zapomněli pochlubit.
Hrát o miliardy a utratit pár milionů za reklamu (dle Vašich slov, nevím zda je Váš odhad reálný), mi nepřijde jako důkaz, že nepotřebují pomoci. Nátlakové metody používají letecké společnosti velmi často, takže i toto tvrzení nedává moc smysl.
Asi počítají s tím, že se jim tato investice vrátí, respektive pravděpodobnost návratu je větší než že jen vyhodí peníze do vzduchu. Stejně jako v USA někteří miliardáří sypou desítky milionů na kampaň na podporu Trumpa, protože se jim to vyplatí v daňových slevách a výhodách.
Ten celostránkový inzerát v Hospodářkách stojí 500 000 a to není první.
Nebo také nestojí nic, protože to může být nějaký barter…
No nejsem si úplné jistý, že zrovna tohle u veřejnosti zaboduje. Spíš naopak.
Tounoucí se stébla chytá a zkusit je potřeba všechno i zoufalosti.
Pro Původní Pražák – co byste navrhoval být na místě vedení Smartwings? Já bych navrhoval: přestat zahrnovat veřejnost samými blbostmi, místo toho odkrýt karty (=např. zveřeřejnit aktuální výši dluhů Smartwings) a ukázat že existují předběžné dohody s věřiteli jaké % dluhů odpustí věřitelé firmě Smartwings, pokud z našich daní obdrží Smartwings dotaci v určité konkrétní výši. Plus závazný slib Smartwings. (podpis smlouvy včetně smluvní pokuty garantované zástavou majetku), že Smartwings bude provozovat spojení do určitých vybraných měst, nezbytných pro české exportéry. Nemyslím Mnichov nebo Vídeň, ale spíše místa kde vlak či auto (či bus) nejsou konkurenceschopné. A nemyslím spojení pro… Číst vice »
Neustále všude píšete že SW má dluhy v řádech miliard z minula. O jakých dluzích z minula prosím tedy mluvíte a které se netýkají pravidelných splátek leasingu dle platnych smluv? Sám dobře víte, že o dluzích v řádech miliard se v účetní závěrce nepíše
Vzhledem k rozsáhlé míře oblbování veřejnosti, které předvádí lidé nesnášející společnost Smartwings bych si rád ověřil, že jste napsal pravdu. Děkuji.
Nemůžu za to, že máte mlhu před očima, takže nevidíte fakta.
Dílčí informace signalizující velké částky nynějších dluhů Smartwings: viz poslední zveřejněná účetní závěrka skupiny Smartwings a.s. = konsolidovaná účetní závěrka za období 2018. Pro leasingové splátky viz strana č. 61. Pro bankovní úvěry strana 58 a následující. Plus vyjádření pana Šimáně z představenstva, který se vyjadřoval k některým aktuálním neuhrazeným závazkům firma Smartwings – vyjádření je v rozhovoru s panem JUDr. Šimáně na tomto webu 3.6.2020.
Nemůžu odpovědět přesně,neboť kompletní a detailní informace jsou utajovány firmou Smartwings.
Koukám, že jsi se nepoučil, a stále jsi tu stránku 61 nepochopil 😀
ale o to víc ji tu opakuješ 😀
Pro Tomas… pravda se nedá okecat. Pozdravujte Vaše kamarády/chleboplátce ze Smartwings. A vysvětlete jim, že pokus oblbnout veřejnost jim nevyšel. Čekáme, až s námi Smartwings začne jednat férově a upřímně, když chce peníze z našich daní.
Proč by s vámi měli jednat férové a upřímně?
Cílem je získat co nejvíce peněz od státu, jde o jedinečnou příležitost od divokých devadesátek. Nejde o upřímnost a férovost.
Pro Michal – jestli platíte daně v ČR, tak jde i o Vaše daně. Neboť stát nemá žádné jiné peníze než které získá od občanů.
Až na podzim přijde další vlna žadatelů o dotace z průmyslových firem, tak kde stát vezme další peníze na dotace pro ty nejvíc perspektivnější firmy, které se dosud drží nad hladinou, ale začnou se potápět na podzim nebo v zimě?
https://ekonom.ihned.cz/c1-66772440-bojim-se-ze-silni-zneuziji-situace
Prosím Tě, přestaň už tady „mlet“ pořád dokola tu stejnou „majdu“, už se to od Tebe nedá číst, chápu, že tu společnost nemáš rád, to už tady od Tebe ale všichni víme tak 2 měsíce…nemáš tam něco nového?
Váš názor chápu takto: „daňoví poplatníci=navalte prachy pro Smartwings a neptejte se k čemu budou … držte huby“
Pekne, kluci z QS, ze priznate, ze ta Vase majda je snuskou blabolu a neda se cist…
Napadlo Vás, proč ty karty neodkryli? Co když je jim jasné, že ta firma stejně půjde do kytek a jen by rádi ze státní pomoci vyškrábli prachy, co firmě půjčili z vlastních zdrojů? Nezapomeňte, že myšlenkově uvázli v devadesátkách.
A ty karty mají odkrýt Vám? No nevím, jestli byste se svými znalostmi ekonomiky a účetnictví, které tady už delší dobu předvádíte, v těch kartách něco vyčetl.
Tu případnou záruku za úvěr, jim také nebudete poskytovat Vy a nebude o tom ani referendum. Pokud jí někdo bude poskytovat, budou o tom rozhodovat orgány výkonné moci tohoto státu a těm musí případně SW odkrýt karty. Můžete se jich podle zákona 106/1999 Sb. zeptat, zda už ty karty mají odkryté.
KdyZ chteji prachy po vsech, tak at pekne odkryjou karty vsem. Tezke pochopit?
Ten inzerát není primárně určen veřejnosti. To je nátlak na politiky, zveřejnění určitého tvrzení, že něco dělají špatně.
Právě že je určen veřejnosti, aby se stal nátlakem na politiky (jinak jim to těm politikům mohli poslate e-mailem, bylo by to levnější a rychlejší).
Obávám se ale, že veřejnost Smartwings moc nefandí, takže to nepadne na úrodnou půdu.
Je to asi stejné, jako když stávkují taxikáři – nejsou populární a oblíbení a veřejnost jejich požadavky nepodpoří, spíš pod pocitem drzého vydírání naopak.
Asi nerozumíte, jak funguje nátlak na politiky. Když jim pošlete mail, nestane se vůbec nic, hodí ho do koše. Když do toho zapojíte média, máte podstatně větší pozornost politiků.
Teď jste ale sám potvrdil, že to co jste napsal předtím „inzerát není určen veřejnosti“ není pravda, když ve svém dalším příspevku píšete, že JE určen veřejnosti protože JINAK by se nestalo nic.
Mají-li na tyto inzeráty, mají i peníze na provoz. Nic, nepomáhat, není jediný důvod.
Proč ne my? Protože zrovna vy ne.
Proč, proč? Irenko, já sa ptám proč…
Docela zajímavé by bylo jejich tabulku vzít a upravit odebráním společností, které provozují vnitrostátní lety například na sátu náležící ostrovy a do oblastí bez dálničních komunikací (= společnosti zajišťují základní dopravní infrastrukturu).
Tam bychom dostali společnosti, které jsou ke státu ve stejném postavení jako Smartwings, a těmi by se pak dalo argumentovat.
Nevím, ale provozovat u nás vnitrostátní leteckou dopravu se mi zdá poněkud neekonomické
S tím by se dalo souhlasit, takže tím ale potvrzuješ, že nejsou pro českou infrastrukturu vůbec potřební, a že by se ty stovky miliónů měly dát raději na rozvoj železniční sítě než krachujícím SW.
Ano, tudíž u nás není letecká doprava základní dopravní infrastrukturou a její priorita tím klesá. Stává se z ní „jen“ velký zaměstnavatel (2500 zaměstnanců) na úrovni třeba LEGO v Kladně.
Něco mi říká, že to LEGO v Kladně bude mít převahu pracovních smluv na dobu neurčitou, kkdežto u SW budou převažovat smlouvy termínované na turistickou sezónu…
Vidím tedy „drobný“ rozdíl.
No, vysmívat se někomu za banální překlep na webu, kde je v každém druhém článku několik překlepů a gramatických chyb mi přijde trochu hloupé… 🙂
a zrovna i zde: IAG (International Airlines Airlines) 😀
Mě spíš přijde poněkud dětinská ta zmínka „V seznamu podpořených firem není žádná firma, kde by necelou polovinu vlastnil čínský stát.“
To není úplně dětinské. Je totiž zásadní rozdíl když nějakou firmu vlastní soukromý kapitál a když je podílníkem stát. Natož čínský. To je stále hlavním důvodem, proč se politici ošívají tu podporu poskytnout. Jim by ani tak nevadilo, že o ty peníze eventuálně přijdou, jim jde o preference a tímhle je určitě nezískají.
A co třeba příklad TUI, kterou spoluvlastní ruský miliardář. V Německu dostali 50mld CZK a chce po státu dalších 30mld. Když by to bylo vztaženo na ČR, tak by Vám to vadilo, nebo nevadilo? Jaky je tam tedy rozdíl?
https://www.aviation24.be/airlines/tui-aviation/tuifly/tui-is-negotiating-further-state-aid-in-exchange-for-hard-cuts-in-its-airlines/?fbclid=IwAR3C5LhRVBFukRz7KRLUHdmz6NfPMDh9sspiA2FbrcdpGmL8a7AVnlUrCD8
Za A: TUI is negotiating further state aid in exchange for HARD CUTS in its airlines. Jaká je tady paralela se SWG, které tohle přesně zásadně odmítají?
Za B: mně je to úplně fuk. Ruský miliardář sice není ruský stát, ale taky nic moc. Já jen popisoval, jakou optikou se na to dívají politici, kteří se starají o své preference víc, než o nějaké Smartwings.
Já si to myslím též. On není hlavní problém, že SW vlastní miliardáři s problematickou minulostí, ani že to defakto není národní dopravce, ale číňani. A protože vládá rozhoduje dle PR tak je to prostě problém. Nebýt tam oni, SW dávno pomoc má.
No jasně, protože v hromadě evropských aerolinek vlastní obří podíly „daleko lepší a potřebnější“ arabáči, co se asi teď musí přednostněji soustředit na pokračování svý tradičních investic do podpory terorismu a stavění mešit v EU, že jimi ovládané aerolinky dostávají tolik evropských dotací.
Jestli máte k tomuhle tvrzení z parlamentních listů podklady podělte se, prosím.
Spíš to ale je takhle :
Obří podíly vlastní penzijní fondy daných zemi, takže budoucí důchodci. To je jeden z důvodů proč nemůžou nechat úplně zkracovat třeba Lufthansu, protože by budoucí důchodci přišli o dost peněz v jejich investičním důchodovém portfoliu.
Navíc Lufthansa je pro německý průmysl kriticky důležitá, bez ní se Němci normálně nedostanou do řady míst, kde dělají business.
Jaký speciální podklady? Opravdu jsou i tady až takoví nesamostatní blbečci, co si ani neumí vygooglit jména velkých evropských aerolinek, a pak jejich nejdůležitější držitele akcií? To jsou zcela veřejné informace.
Vám se zdá podpora čínských komunistů z českých peněz v pořádku?
No já myslim, že tyto uštěpačné poznámky jen poukazují na pochybnou odbornost, nestranost a kvalitu tohoto webu. Pokud budu hovorit jen za obor ve kterem se dvacet let pohybuji a mam tak aspon zakladni prehled tak vetsina clanku je jen prepis tiskovych prohlaseni, prekladu ze zahranicnich webu nebo analyz na urovni blogu studenta SPŠ, které u lidi znalych věci vyvolaji akorát úsměv.
Takže už si kladu jen dvě otázky:
Cui bono?
A kdy se objeví mezi partnery webu Ryanair?
Kdy se objeví mezi partnery webu Ryanair? Až po Air Berlinu, Lauda Air nebo Germanwings třeba… 😉 …oh wait.
Děkujeme za názor, za kterým si tolik stojíte, že se ani nepodepíšete. Ryanair se objeví mezi partnery webu ve chvíli, kdy sám přijde, že si tuto pozici chce zaplatit a podepíše smlouvu, že toto partnerství nemá jakýkoliv vliv na obsah textů.
Takže když si to třeba zaplatí ANO, Komunisti či ČSA tak tu můžou být také?
ČSA ano. Politická strana žádná.
Pane Sůra podepsan jsem jak se na internetovou diskuzi slusi a patri, pokud mate potrebu me kontaktovat emailova adresa kterou jsem uvedl je platna. Nemam potrebu zde ventilovat sve osobni udaje, ale zamestnancem Smartwings ani CSA nejsem. Jako diskutujici si mohu dovolit ustepacne poznamky, na rozdil od novinare, ktery by mel byt nezavisly a publikovat vyvazene, netendencni informace. Pokud mate potrebu se obhajovat vysvetlete mi prosim potrebu posledni vety v clanku, ktera nad ramec bezneho oznameni svym umistenim vyzniva znacne tendencne? Proc jste treba nenapsal ze ve vyctu spolecnosti neni zadna firma v niz by alespon necelou polovinu vlastnil cesky… Číst vice »
Vaše představy a mé se poněkud liší. Těším se na váš nový kvalitní web, kde nám ukážete, jak vypadají kvalitní vyvážené odborné texty. A znovu opakuji, co jsem psal níže. Nevím, zda je dobré podpořit či nepodpořit SW, celá věc má mnoho pro a proti. Sepsali jsme tu o tom x textů, vyšlo k rozhovorů.
Ano, měli jsme tu hodně chyb. I proto jsme investovali do zaměstnání korektorek, které odvádí kvalitní práci, takže Vaše tvrzení je bohapustá lež.
To jste udělali velmi správně, pane Sůro. Nicméně nic to nemění na mém názoru, že jedno prohozené písmeno není téma, které by bylo třeba zmiňovat v nadpisu článku a jen to ukazuje Váš negativní postoj vůči společnosti Smartwings. To mě celkově na Vašem webu mrzí, že nejste schopen odstínit svoje osobní antipatie při psaní článků. Jinak Váš web čtu velmi rád, tak to zkuste brát jako snahu o konstruktivní kritiku, proti které není třeba se hned bránit. 🙂
Neukazuje. Asi se budete divit, ale já opravdu nejsem ani na jedné straně odpůrců či zastánců. Mám x argumentů proti pomoci, mám x argumentů pro pomoc a jsem rád, že o tom nemusím rozhodovat.
Pro Jan Sůra … chcete Vaše argumenty PROxPROTI shrnout do samostatného článku? Včetně širšího kontextu pravidelné linkové dopravy? 1. Zejména by mě zajímal Váš pohled na to, jestli je reálné, aby zaměstnanci propuštění ze SW, založili malou aerolinku „na zelené louce“, určenou pro linkovou dopravu po Evropě (tj. minimální podíl charterů do turistických destinací). 2. Myslíte, že vznikne něco jako FLIXbus pro aerolinky? Tj. že mě jako cestujícího nebude zajímat jak konkrétně se jmenuje aerolinka, ale prostě vybírám ze spousty linek prodávaných na jednom prodejním místě. Neřeším návazné spoje, ale pouze dopravu z bodu A do bodu B, která garantuje,… Číst vice »
To prodejni misto uz existuje,jsou to cestovni a letenkove agentury, at uz kamenne nebo internetove a pak taky agregatory, ktere finguji nad jednotlivymi databazemi. Treba flights.google.com je docela dobry. Najde letenku a psole vas primo k prodejci…
Ve vší úctě pane Sůro, ale v několika diskuzích na jste se jasně vyjádřil že jste proti statní pomoci (několikrát jste zmínil tahání peněz z kapes daňových poplatníků atd.), tak se prosím nesnažte hrát nestranného. To nic nemění na tom že Váš web považuji za velice zajímavý a unikátní.
Ano, člověk nemá dovoleno měnit názory.
Takze kdyz jde o SmrtWings, tak na jednom pismenu nezalezi, chapu to spravne?