Smartwings se vrátily k jednání o letech z regionů, cestovky už mají jasno
Boeing 737 letecké společnosti Smartwings na letišti v Karlových Varech Foto: Jan Slezák
DER Touristik i CK Čedok plánují lety se Smartwings ze všech regionálních letišť, dopravce je ve vyjádření opatrnější.
Pro mne je odlet z místa bydliště podmínkou. Nevidím důvod letět z jiného letiště, než z toho, které mám 20 minut od baráku. Je to nejdůležitější komfort v rámci celé dovolené.
Řekl bych, že před tímto nejdůležitějším komfortem určitě stojí způsob dopravy (když nepoletí letadlo, byť přímým autobusem nepojedete), destinace (pokud letadlo poletí někam, kam nechcete, na komfortu dovolené to nepřidá) a ubytování, které komfortu dodá snad daleko více, než to, jestli na letiště pojedete 20 nebo 90 minut.
Jen lette, za nase penize.
Hlavne ze mate komfort s usetrenou hodinu jizdy. Na jine se tu delaji sbirky, ale hlavne ze mame letiste na kazdem rohu a dalnicni sit predpotopni zeme.
Hmm, každý má jiné priority zjevně. Pro mě je tedy důležitější kam a kdy letím, ne odkud. :-D.
Ne? Takže vám je jedno, jestli tam kam a kdy poletíte z Prahy nebo z Warszawy?
Jasně že i odkud je důležité. Párkrát už
jsme (třeba na dovolenou) letěli z Vídně, Mnichova, Norimberku – ale už jsme řekli dost. Teď už jen z Prahy. Je to pro nás jako Pražáky nejjednodušší, ceny stejné a odpadá přesun před odletem / po příletu Win win.
Mno, jenže to srovnání kulhá v tom, že z Prahy lze doletět kamkoliv (i když třeba s přestupem), z Budějic až tak ne. Hurgáda a co ještě tam bylo? To není moc výběr. 🙂
Také nejraději létím z Mošnova – letiště 10 minut od baráku,než se kodrcat na vzdálenénější letiště. Vždy si něco i bez cestovky vyberu.
Nevite nekdo o tom neco vice?
Výzva k podání žádosti o kompenzaci provozní ztráty plynoucí ze zajištění LPS na regionálních letištích v České republice v roce 2023
https://www.mdcr.cz/Ministerstvo/Uredni-deska/Vyzva-k-podani-zadosti-o-kompenzaci-provozni-ztrat?returl=/Ministerstvo/Uredni-deska
Stačí si vzpomenout co za haló to bylo, když byl letos první let z ČB. Co za bandu tam bylo. ODSáci Kupka, Kuba. Údajní pravičáci a konzervativci a vůbec jim nevadí lít peníze do černé díry. A SW si je toho moc dobře vědom, takže čeká až přitlačí lidé z letiště/kraje na pilu a přisypou peníze na každý let. Proč by létali za mega, když můžou létat za mega dvě. Hold si stačí jen trošku počkat. Do letní sezóny je daleko, zimní letový řád teprve začal.. Námět na zamyšlení na závěr. Proč myslíte, že většina letních linek s koupáky z… Číst vice »
Není jen Smartwings. Jsou i jiní dopravci.
Á, odhalil jste spiknutí ilumimátů.
ilumináty zatím ne. Pouze se sněžný muž Yetty se objevil 😀
část sedadel na těchto letech se prodává individuálním cestujícím, proto se lety vedou jako pravidelky; ale to je známá a běžná věc, takže se nejedná o nějaké šokující odhalení 🙂
Ono všechno je silně relativní. Aktuálně např. Čedok zrušil lety do egyptské Taby. Plány jsou jedna věc, druhou věcí je realita…
Smartwings jsou už stejná random aerolinka jako ČSA.
To uz i Wizzair je spolehlivejsi…
Tak ono hlavně Smartwings je charterová aerolinka. Takže je random tak nějak z principu.
Skor si myslim ze Smartwings bol prinuteny situaciou v Izraeli a uplne si nezabuchli dvere na male letiska. Male letiska urcite mali zaujem natom aby sa Smartwings vratil.
Letištím to může být jedno s kým poletí cestovky na výlet , to je jejich věc. A jsou horší aerolinky než SW. Kdyby to byly spolehlivé pravidelné linky to by byla jiná 🙂
Taky si myslím, najednou jsou jim dobří, když je málo pronájmů a tak. Prostě jak se to vždy hodí, takto to bylo vždy a bude. Je to i logické a udělal by to asi každý.
Upřímně je to tak v každém businessu.
rozhodnutí operovat regionální letiště padlo ještě před teroristickým útokem v Izraeli, ale i kdyby ne, tak je to přece jedno
No nevím, to moc nemá logiku. Izrael byl byznys na mimosezónu, takových dělávají v zimě více. Regionální letiště jsou naopak otázka letní sezóny, kdy bývají vytížení až až a naopak si musí leasovat letadla, aby to odlítali.
Ale i v létě do Izraele pronajímali letadla. V uplynulé sezoně cca 4-5 Boeingů a skoro pořád tam byl Airbus OK-HEU. Pokud se tedy v Izraeli situace nezmění a SW nenajdou někoho jiného kdo by chtěl jejich letadla, bude i s přírůstky MAXů o 7-9 letadel na léto více, čímž by se mohly eliminovat letní pronájmy od Sunwingu a dalších.
Nezapominejte ze pronajem letadla je nekdy levnejsi nez provozovani vlastniho…
OK, to je fakt, ale nějaká děsivá ztráta to asi nebude, přestože se asi finančně vyplatilo půjčit svoje do Izraele a sami si půjčit na své letní kontrakty.
Zdá se, že nejenom v Izraeli. Něco se pokazilo i s linkou do Káhiry, která měla fungovat od 1.11. Zatím nelétá, odloženo momentálně na Vánoce.
https://zdopravy.cz/smartwings-potvrdily-novou-linku-do-kahiry-do-antalye-bude-letat-celorocne-174721/
rozhodnutí operovat regionální letiště padlo ještě před teroristickým útokem v Izraeli, ale i kdyby ne, tak je to přece jedno
Klasické české letectví, ve kterém je vše podle toho, jak se zrovna Páně Šimáně vyspí. 🙂
Fakt pan Šímáně dělá obchodní jednání? Asi ne, že jo, to není jeho džob. Prostě se Smartwings něco vyplatí a něco nevyplatí, jako každé jiné aerolince. Na podzim shledali, že létat na regionální letiště se jim (za původních podmínek) zrovna nevyplatí, to ale neznamená, že se nemůžou s cestovkama dohodnout na jiných podmínkách, kdy to pro ně už zajímavé bude.
Úplně normální byznys. Musí se se vyjednat podmínky pro všechny přijatelné. Pokud se shoda nenajde, nic nebude, pokud najde, jistě nebudou mít problém létat, odkud cestovky budou chtít.
Souhlas, jen mě mrzí, jak to zde funguje. Ať už se jedná o linku ČSA do Jerevanu, technické zázemí v Budějicích, let do Káhiry, který sice má začít létat za méně než měsíc, ale nevěřím tomu, že se dlouhodobě udrží, a ono by se toho našlo daleko více…
A myslíte, že to jinde funguje jinak?
Nefunguje. Funguje to stejně, jen o tom nevíte, protože se o tom nepíše.
Je to takové to klasické “jinde je tráva zelenější a mebe midřejší”.
Protože to musí přinášet zisk. Když se vyhlášená linka nevyprodává, tak je lepší ji zrušit, než pak generovat ztrátu a mezitím vymýšlet, co by se s tím dalo podniknout. Je to pro cestující co už nakoupili jistě nepříjemné, ale v letectví, kde se letenky prodávají poměrně dlouho před termínem se to holt děje běžně, protože není snadné vydedukovat potenciál a letadlo musí být skoro plné (na každém sektoru), aby to mělo nějaký finanční smysl.
A já myslel, že Smartwings nikdo nepotřebuje a že se k nám pohrnou zástupy aerolinek, aby zaplnili mezeru na trhu….. Předpokládám, že jim pan Vik i pan Šímáně vlastním tělem bránili, aby si ubránili ten svůj monopol….
Vlastním tělem netřeba, stačí nějaké to obchodní jednání. A jeden milibar tlaku pana Kuby 🙂
Tlak pana Kuby? To si malinko pletete – tohle byl ukázkový tlak Smartwings, jak zapracovat na podmínkách charterů.
Zejména tlak na cestovky, a nejspíš i na letiště.
A zdá se, že se Smartwingsu zadařilo.
Smartwings opravdu nikdo, kromě charterů nepotřebuje. Ale ano, díky bohu za to že tu jsou a v sezóně alespoň někoho zaměstnávají v oboru.