Smartwings proškolí kvůli návratu 737 MAX 400 pilotů, umožní bezplatnou změnu na let s jiným typem

Boeing 737 MAX 8 registrace OK-SWA krátce před vzletem. Foto: SmartwingsBoeing 737 MAX 8 registrace OK-SWA krátce před vzletem. Foto: Smartwings

Zprovoznění jednoho letadla zabere zhruba tři týdny.

Letecká společnost Smartwings nasadí ještě během února do provozu první letadlo Boeing 737 MAX 8. Do května chce mít firma připraveno pro provoz všech sedm strojů tohoto typu, které stojí téměř dva roky na zemi. Pro cestující chystá informační kampaň.

Návrat do provozu umožní včerejší rozhodnutí evropské agentury pro bezpečnost letectví EASA, kterým dostaly aerolinky opět možnost stroj v evropském vzdušném prostoru využívat. „Smartwings bude postupovat dle požadavků EASA pro znovuzavedení letadle Boeing 737 MAX do provozu. První letadlo 737 MAX máme v plánu nasadit do komerčního provozu ještě během února,“ uvedla mluvčí Smartwings Vladimíra Dufková.

U každého letounu před nasazením do provozu dojde k ověřovacím letům. „Zprovoznění každého letadla zahrnuje proškolení pilotů, aktualizaci software a hardware a další činnosti dle požadavků EASA. Předepsaným výcvikem na simulátorech projdou postupně všichni piloti Smartwings,“ dodala Dufková. Půjde o více než 400 pilotů, návrat jednoho letadla zabere zhruba tři týdny. „Naší absolutní prioritou je bezpečnost cestujících,“ řekla.

Návrat do Izraele a na delší lety

Zahraniční letecké společnosti spustily před návratem 737 MAX do provozu speciální kampaně, ve kterých vysvětlují cestujícím, že nemusejí mít z cestování letadlem obavy. „Chystáme videa, připravujeme speciální sekci na webu věnovanou 737 MAX, a další aktivity. Chceme zákazníkům umožnit bezplatnou změnu letenky na jiný let,“ upřesnila Dufková. Podobnou možnost mají například zákazníci American Airlines. Pokud mají koupenou letenku na let, který má být provozován s 737 MAX, mohou si bezplatně změnit rezervaci na stejnou trasu s jiným letadlem.

Podle rezervačního systému jsou zatím 737 MAX v plánu u linky na Mallorku, objeví se ale i na jiné trasy. „Letadla 737 MAX plánujeme nasazovat na linky na Kanárské ostrovy, na Madeiru, do Spojených Arabských Emirátů, Ománu, na Kapverdy a další destinace,“ dodala Dufková. Letadla mají nižší spotřebu než dosavadní generace 737-800.

Smartwings se s letadlem v dubnu chtějí vrátit také do Izrale. Z Tel Avivu chtějí provozovat linky Tenerife, do Lisabonu a Marakkéše. Před uzemněním už jeden ze 737 MAX v Izraeli působil, firma těžila z delšího doletu a umožnila tak například spojení bez mezipřistání z Tel Avivu na Kanárské ostrovy.

Všech sedm letadel 737 MAX 8 je od zákazu provozu 13. března 2019 odstaveno v Praze. Po celou dobu na nich probíhala předepsaná údržba podle předpisů Boeingů. Detailněji jsme se systému údržby věnovali loni v srpnu.

Tagy boeing 737 MAX 8 smartwings Top uzemnění letadel 737 MAX
52 komentářů