Smartwings proškolí kvůli návratu 737 MAX 400 pilotů, umožní bezplatnou změnu na let s jiným typem
Boeing 737 MAX 8 registrace OK-SWA krátce před vzletem. Foto: Smartwings
Zprovoznění jednoho letadla zabere zhruba tři týdny.
Dalo by se říct, kdo má zdravý rozum, nebude hrát ruletu o svůj život. Taková Lufthansa jich má pár a zcela jistě je nenasadí, a udělá si na tom obrovskou konkurenční výhodu. Sorry jako.
Jinak všechno o čem se tady píše a diskutuje, je proti tomu bezvýznamné.
Lufthansa nenasadí v nejbližší době B737MAX primárně proto, že žádné nemá.
Ano. Fanatický nepřítel maxů se ozval
Vždyť SW už nemá 400 pilotů? A z toho zbytku byla oslovena jen hrstka na přeškolení na Maxe. Asi chtějí na takové množství simulátorů dostat nějakou půjčku, jinak si nedovedu vysvětlit to šílený číslo. Jinak škoda, že půjde na sim tak málo pilotů. (možna zatím) Sim na Maxe je jeden z mála v Evropě v Praze v CATC a ty už ho potřebují konečně pronajímat aby se začalo konečně vydělávat. Sim na NG není CATC, tudíž mají zisk jen z provozu a ne z pronájmu, neboť jejich největší zákazník na NG je SW a ten si objednává sloty a platí… Číst vice »
Jak víte, kolik má SW pilotů? Resp. kolik jich podle Vás má? Pokud se bavíme i o těch v záloze 🙂 Podle dostupných informací SW většinu nepropouštěl „natvrdo“, těch ostrých výpovědí bylo pár, ostatní jsou na stand-by, a právě tyto SW postupně proškolí…
Založily. Pracovně se mu prý říká „Fond kapitána Veselého“.
Ale samozřejmě že SW má 400 pilotů.
hlavne aby bylo kam litat..ze..max 15km od baraku decka
Jak je budou chtít školit a lítat, když zítra se vláda usnese, ze se nebudete moci pohybovat 15 km od domova.
Znamena to ze prestane jezdit MHD?
Jedna věc je, že bude jezdit, ale jestli bude přepravovat klienty to je druhá věc.
Už založily Smrtwings fond na odškodnění obětí leteckých neštěstí?
Hodně slabý humor
Ono totiž vůbec nejde o humor.
A až čistě náhodou spadne další, tak budou mít skeptici pravdu.
Odpovídat si sám sobě na vlastní příspěvek je fajn
…. a konečně se budou moci začít věnovat provozním problémům s motory LEAP-1B
Ty samé motory jsou i v A320neo, tam problémy nejsou?
V busech je LEAP-1A.
LEAP-1A—A ako AIRBUS/ LEAP 1B — B ako Boeing === motory sutotožne len sa líšia inštalaciou pre Boeing ,alebo Airbus.
Motory LEAP 1A a B nejsou zcela totožné, ty co jsou na Airbusu by se pod křídlo MAXe nevešly, mají průměr dmychadla 198cm a sedmistupňovou nízkotlakou turbínu , zatímco na MAXu 176cm a jenom pětistupňovou nízkotlakou turbínu, a ty na Maxu se točí rychleji.
Na ta informační videa se celkem těším, myšleno v pozitivním slova smyslu. Zdá se, že opravdu SW přišlo na to, co jsou sociální sítě a jak s nimi pracovat.
Nic nedokáže vyděsit cestující tak, jako video, že se nemají čeho bát.
naprosty souhlas 🙂
Takové to… Jsi v letadle a tam ti pouští „Letecké katastrofy“… Nebo si dáš porci před odletem.
Vzdycky pred letem koukam na letecky katastrofy:)
Upřímně, nejsem si jist, jestli to nebude trochu kontraproduktivní. Myslím, že většina lidí vůbec nepozná, co to je za letadlo, a je jim to úplně jedno. Další část lidí to pak sice pozná, ale holt je cestovka na to letadlo posadí, tak v něm prostě poletí, protože tak mají zařízenou dovolenou. Čekal bych, že těch, co to poznají/zjistí si to a budou s tím mít problém, bude minimum. Ovšem vůbec bych nevylučoval, že nějaká kampaň může u koupáků a lidí, co o tom vůbec nic neví, vzbudit paniku, že mají letět nějakým nespolehlivým letadlem a začnou dělat scény…
Věřte tomu nebo ne, ale u cestujících, kteří letěli se 737 MAX ještě před nehodami vzbudilo obavu i pouhé hlášení kapitána, že se nachází na palubě „zbrusu nového letadla“. A místo toho, „aby byli rádi, že pod sebou nemají proprděné sedačky“ se začaly dotazovat personálu, jestli je letadlo bezpečné a také jestli není v záletu a oni nejsou jen pokusnými králíky. Navíc se na safety cards v kapsách sedadel stejně píše, že jsou platné pro B737-800 i B737 MAX 8.
Nemáte pravdu, letěl jsem MAXem na pravidelné lince z Prahy na Tenerife a nikdo v letadle tohle neřešil. Bylo to prostě fungl nové letadlo – naprostá většina lidí si toho nevšimla a pár nadšenců bylo rádo, že letí novinkou.
To ze letite jednou za rok (ci vickrat) a nestalo se to u Vas na letu tak to neznamena ze se to nedeje. Bohuzel deje a to vcelku pravidelne, stejne jako se u 800vek se split wingletama pulka lidi bala ze leti maxem.
Tak hollt samolepku“ Tohle neni Max“ na winglety zevnitr, nalepit nejdriv na 800 a po zatmeleni zubu na motorech i na Maxy😉
To je jak s tím řidičem. Stále se najdou lidé, kteří požadují, aby řidič najezdil aspoň tisíc kilometrů v provozu než sedne za volant. Zavděčte se takovým…
No ale pak jsou Nažidla.
To by teoreticky mohl být SW první společností v Evropě co Maxy nasadí na linky
Dobrá zpráva. Teď ještě dostat z Boeingu kompenzaci.
U nas v polsku max vzletne asi taky tak nejak – unor/ brezen. SW fandim. Krize jim pomohla. Firma se ocistila personalne, vedeni snad uz taky pochopilo co je PR. Je co zlepsovat ale myslim si, ze to ma spravny smer.
Ocistila personalne… aha, nebo haha?
Maximalne od tech, kteri odmitali porusovat predpisy a zakony a vyzadovali to same i od zamestnavatele!
Ti byli propusteni… z tech, kteri by pro jeji dobro meli furmu opustit, zustalo 10/10 😉
Prosímtě personálně je vše při starém. A starého psa novým kouskům nenaučíš.
Dobrý den, někde v předcházejících diskusích jsem zaznamenal, že jste asi pilot. Pokud ano, bylo by možné vysvětlit můj dotaz, který se týká porovnání nákladovosti B737 NG vs. B737 MAX. Pokud mi je známo, tak B737 MAX je o cca 3.000 kg těžší než B737 NG (majorita těžší motory), což se jednoznačné musí projevit do spotřeby paliva. A když je těžší, tak MTOW je vyšší a s tím souvisí teda cena všech poplatků, přistávacích, navigačních a možná je i rozdílná sazba na handling tohoto typu. Moje otázka zní, kde je break even point (doba letu, vzdálenost), kde se začne projevovat… Číst vice »
Odpověď bych se také rád dozvěděl, ale tohle je otázka spíš na nějakého ekonomického pracovníka.
Bohužel toto nevím, zajímal jsem se o to, ale každý to vysvětloval po svém, kluci co na tom lítali u SW a i u Enteru říkali že jsou ty motory na prd, že čím mají víc nalétáno tím víc žerou.
Taky se pořád měnili. Takže něco jiného bude tabulkový údaj a něco jiného skutečnost.
Na lince WAW DXB byla spotreba cca o 2.5 az 3 tuny mensi oproti NG. Takze rozdil pomerne velky. Ohledne zhorsovani se stavu motoru , tam pokavad vim tak se jednalo jen o urcitou serii. Nicmene nezaznamenal jsem v prubehu 200 naletanych hodin na Maxu temer zadny zhorsujici se trend. Predpokladam ze muze byt v radu desetikil na hodinu letu. Vic urcite ne.
Podle aktuálních stránek ŘLP, pro let platíte za přeletovou jednotku a přibližovací jednotku. Přeletová je podle vzdálenosti (plánované) a přibližovací je za pokus. Oboje závisí i na MTOW. Přeletová jednotka je odmocnina(MTOW/50) * vzdálenost/100 Pro NG s 79 t a 100 km (ať se to potom snadno počítá) je to tedy 1,26 *45,78 EUR = 57,54 EUR za 100 km letu Pro MAX s 82 t na 100 km je to 1,28. 1,28 * 45,78 = 58,62 EUR za 100 km letu. Přibližovací poplatek je (MTOW/50)^0,7 Pro NG je 1,38 Pro MAX je 1,43 Cena za jednotku je 6 800… Číst vice »
Děkuji, mohlo by se tedy říci, že jestli letí NG nebo MAX do 3H je to nákladově absolutně skoro stejné?
No právě že ne. Jestli ušetří 7200,- na palivu na 1000 km dlouhý let, tak je to větší úspora než zaplatí na poplatcích. Poplatky se liší podle letiště, ale pokud by byly dvě Prahy vzdálené 1000 km, tak MAX ušetří 7200 na palivu a na poplatcích zaplatí víc možná o dva, tři tisíce. Max je úspornější pro jakýkoli normální let. Možná jsem to napsal zmatečně, tak to zkusím znovu. ŘLP dostane za 1000 km dlouhý let od MAXe cca 500,- Kč navíc oproti NG. Letiště dostane cca 800,- Kč navíc za přistávací poplatek, pak existují další. Společnost ušetří cca 7000,-… Číst vice »
Nenapsal jste to zmatečně. Alespoň já z těch čísel čtu breaking point někde kousek nad 100 km.
mohu mít dotaz ohledně přistávacích poplatků? Rozumím tomu, že se liší dle typu tzn. rozdíl mezi B777 a B737, ale proč je rozdílný mezi NG a MAXem, když jde o skoro stejný typ letadla? Díky za odpověď
Z oficiální stránky letiště
https://www.prg.aero/sites/default/files/obsah/staticke-stranky/15717/soubory/airportpricelist2021en_0.pdf
2.3 LANDING CHARGES, strana 9
Není to podle typu, ale podle MTOW, za každou započatou tunu. MAX je o cca 3 tuny těžší. Je možnost, nechat si do papírů napsat jinou, menší váhu. Ale potom vás omezí tohle, protože to je vztažené k letadlu. Dřív se to dělalo tak, že se na některé lety aplikovala menší MTOW, abyste spadli do jiné cenové kategorie nebo ušetřili alespoň díky váze. To se nějak zatrhlo, alespoň v EU.
Při odletech z USA se to do jisté míry pořád používá.
Aktuální cena za JET A-1 je kolem 14,50 Kč/l.
Krystofe vykasli se na to.
Nemělo by vedení především pochopit co je to kultura bezpečnosti?
Přesně tak, naprosto souhlasím. Jen dodejme, že by mělo vedení SW pochopit, co je bezpečnost letu, aby to bylo jasné i lidem mimo obor..Ale dle mého názoru je to marné – starého psa novým kouskům nenaučíte..