Smartwings poprvé letěly se zdravotnickým materiálem pro maďarskou vládu, Čína zdržuje povolení pro další lety
Vykládka zdravotnického materiálu v Budapešti. Foto: Smartwings
Letecká společnost Smartwings dokončila první přepravu zdravotnického materiálu z Asie pro jinou než českou vládu. V Budapešti dnes přistálo letadlo
On dokaze nekdo dodat 17 tun materialu odjinud nez z Ciny?
Koukám, že to netuší jen česká vláda a vy.
No prosím pane Mach, vyjmenoval by jste nám je. Pokud to neuděláte, jste obyčejný žvanil. Mě se taky nelíbí, že se to tahá z Číny. Ale spíš se zeptejte, kdo to tam nechal odtahat kvůli ceně. Naše slavná pravice.
Stejné žvanění jsou vaše řeči o odtahavani čehosi diky pravici. V Číně kvůli ceně vyrábí leckdo z cele Evropy, pravice nepravice. A prosím, zopakujte si češtinu pro základní školy, především paty pád, az budete pana Macha znovu oslovovat.
Když nejsou argumenty, vytáhne se čeština. Super, když nemáte co říct, tak raději mlčte.
Kromě Číny roušky a respirátory vyrábí Vietnam (tam jsme i něco nakoupili), Malajsie, Taiwan (Čína zakázala přelety letadel, ale do Prahy nakonec zboží sami přivezli), Japonsko, ale třeba i Indie. Tam jeden student dohodl v březnu koupi 100 tis. roušek, ale nedohodl se způsob platby.
Ale spíš než nákupy v asijských zemích mě neskonale štve, že v počátku krizový štáb odmítl všechny české dodavatele, kteří se nabídli. Jak se ukazuje, i státní orgány nakonec nakupovali u zprostředkovatelů, ne u výrobců.
Ano, vše je z Asie. Takže cena veskrze stejná. Bohužel takové množství nebyl nikdo ČR schopen vyrobit. My jsme si to měli vyrábět vždy, nikoliv až teď. Stali jsme se otroky Číny. A oni toho krásně využili. Důležité je se z toho poučit. Jenže, když se vše soutěží na cenu, tak to nikdy jiné nebude. To, že je odmítl je škoda, ale nezachránilo by nás to. Ono těch strategických věcí se v té Číně vyrábí více. Divili by jste se co vše.
Ti všichni co tu mínusují, to jsou zaměstnanci Smartwingsu? Vypadá to tak.
To je přeci jasné. Ale ještě jsou tady různí snílkové odtrženi od ekonomické reality,
Ti mínusáci tady, to jsou všechno zaměstnanci Smartwingsu? Jinak to není možný.
Navrhuji zakázat čínským letadlům vstup do českého vzdušného prostoru, když oni nechtějí pustit naše letadla k nim.
Jo, to je vyděsí. Něco co jde obletět za 10 minut.
Ještě bychom mohli vyhlásit válku Polynézii a postavit sochu domorodce na Václavák. Hřib vám s tím pomůže, má již zkušenosti.
Člověk ještě aby radil takovým jako je Šimáně a Babiš (které by takové věci mohly napadnout samé):
Když by SW fúzoval s práškovacími letadly Agrofertu, může z toho být docela silná společnost, i bez státní pomoci. Dnes je všechno o fúzích.
…a to jste napsal jenom proto abyste něco napsal a byl důležitý nebo to má nějaký záhadný význam?
Je to satira, podle dobrý vtip. ale když nemáte smysl pro tak drsný humor, tak to prostě pro vás sdělení není. Díky za optání, pouze dvěma lidem to přišlo jako dobrý joke, sedmácti ne, beru na vědomí.
Snazi se neco letat, ale opet zdejsi prispevatele do diskuze na spolecnost prskaji….
Obchodní oddělení děla co se dá
To myslíte ironicky ??
To je chvályhodné, tak kde to sakra vázne ????
…další trouba co diskutuje sám se sebou…
stačit to ovšem nebude. Jen zbožné přání. Realita je tak jako tak dostihne. Ostatně jako mnoho dalších aerolinek.
Přesně tak – tipuji, že 1/3 nepřežije. A SW má pro krach všechny předpoklady.
Je to story o tom, jak se z byznysmenů stali ubrečení žebráci.
To je opravdu nazor, ktery se zaklada na relevantnich faktech…..ach jo…
Relevantní fakta jsou jasná- SW se sotva držel nad vodou v době boomu. Nenabízí nic co by nešlo rychle nahradit někým jiným. Navíc v celém odvětví lze očekávat velký propad a přežijí jen velcí a silní což SW při vší úctě není.
oni ti zbohatlici z devadesatek privatizátoři pomocí kamarádů jsou všichni stejní… ovšem tenhle masakr převálcuje všechny. kámoši ve vládě budou muset hasit mnohem zásadnější problémy, než nějaké aerolinky bez perspektivy.Budou se snažit předejít mnohem větší sociální katastrofě. je třeba se co nejdříve přijmout realitu, že tímto se svět změnil a nevrátí se do stavu před.
Tohle smete všechny slabší, SW má smůlu a sveze se s tím. Pro stát velikosti ČR nemá smysl vlastnit aerolinky – jsou s tím jen problémy. Lufthansa group, popřípadě LOT dokáží celé SW okamžitě nahradit a ještě zbyde prostor pro lowcosty.
Verim tomu, ze Ryanair je schopen v Praze nabazovat minimalne 15 letadel jeste v letosni sezone a letat chartery pro cestovni kancelare. A cesky zakaznik na tom jednoznacne vydela
S Ryanem? Zákazník vydělá?
Hmmm, tomu se říká naivita.
Okamžitě nahradit ? Takže mají volných cca 40 letadel ?
Volných letadel jsou nyní po světě stovky. Martina má pravdu.
Volných letadel bude mnohem více. A to zejména po zkrachovalých aerolinkách a leasingových společnostech. Do šrotu se posílají stále mladší stroje. Oba výrobci už teď mají strach o nové objednávky, protože trh bude saturován těmito použitými a levně dostupnými letadly. SW také přispěje svojí flotilou…
Stejně by neměl ty MAXy z čeho doplatit.
nebyl to náhodou Šimáně, do tady bulel, že jeho spoluvlastník nekomunikuje? Kdo si vybíral akcionáře do firmy? Nebo mu snad nějaký don Corleone udělal v tomto směru nabídku kterou nešlo odmítnout?
A na zaklade ceho soudite?
https://zdopravy.cz/simane-pro-hn-neverim-ze-cinsky-akcionar-smartwings-pomuze-palime-150-milionu-mesicne-47668/
Tady to je jasně uvedeno – ani sám majitel není ochoten se zaručit svým majetkem. Brečí a natahuje ruku.
Jenže oni mají představu, že stát je bude dotovat trvale. To se prozatím tady nedostalo, ale mám dojem, že něco takového už naznčeného bylo.
Nemělo by to žádný smysl. Stát velikosti ČR má zajistit podmínky aby dopravci přišli na trh a provozovali linky na vlastní riziko. Nejsme Německo, nebo Francie aby rozhodovaly strategické důvody pro národního dopravce.
mínusujte, dupejte nožičkama strkejte před neradostnou situací hlavu do písku…. uvidíme jaká bude realita za půl roku..rád bych se mýlil, ale radostná rozhodně nebude.To horší teprve přijde.:(
Však ještě dva lety, a je to vyřešené. Troubo.
Otazka zni, kdo je tady trouba…..
Troubo nebylo myšleno ve zlém, ale pokud si někdo myslím,že pár letů zachrání SW, tak je to trochu komické.
Prostě jsem tím jen myslel, že diskutér nechápe ekonomiku ani vážnost té situace, a myslí si,že se z toho nějak vyhrabou.
SW budou jednou z obětí této krize.
Myslíte SW jako společnost nebo SW Group?
Budou žádat o státní pomoc a nic nedostanou (není to velký ani strategický podnik, ani velký zaměstnavatel a navíc ti čínští akcionáři co nekomunikují….Babiš bude proti, protože by mu to pošramotilo PR a navíc ČSA už jednou stát zachraňoval a stálo to miliardy). Stejně bude minimální poptávka – žádné chartery cestovek a minimum na pravidelných linkách. Budou potřeba další peníze na provoz a majitelé si dobře rozmyslí, jestli tam budou lít další peníze. A myslím že to odpískají. V celém oboru dojde ke konsolidaci a SW nemá kromě tradice 97 let ČSA co nabídnout. Možná to někomu ještě prodají, ale… Číst vice »
Never tomu….jelikož to z půlky patří Číňanům tak minimálně čínský velvyslanec zavolá nejvyššímu čínskému agentovi u nás a pak už to půjde jako na dratkach….a pan Šimáne je taky kamarád s Zemanem a Buresem a pomoc přijde jako po masle
Když rozdělíte nic na dvě poloviny. Tak je velmi zajímavé tu polovinu vlastnit. přemýšlejte trochu.
Prostě tato Group je o ničem, a nebude ani c Číně nikoho zajímat.
Jediná šance je co nejdříve to položit a začít v menším od nuly. Ale nevím, kdo soudný se do toho pustí. Asi nás čeká to samé co na Slovensku, malé firmy s pár letadly 🙁
Bude potřeba cca 1,5 mld cash na obnovení provozu. Potom budou potřeba další peníze na dotaci běžného provozu (z důvodu minimální poptávky po létání v následujících měsících a letech). Budou se muset platit Maxy – termín cca konec roku až bude certifikace a potom tam bude nějaká kompenzace od Boeingu, ale asi ne cash. Nemyslím, že by SW byl ve stavu, že by to někdo soudný koupil a čínský investor k tomu nemá žádný vztah a nechá to klidně krachnout. Z ekonomického hlediska dává smysl zabalit to co nejdříve, je to černá díra.
Někde jsem zaslechl, že by možná vyměnili ta letadla za vrtulníky, nebo sdílená kola ??
Už fakt nevím, to je asi nějaká kravina, ne..
Zrovna Babiš, Zeman i Schillerová by podíl v ČSA zase koupili.
Myslím, že by to bylo politicky neprůchodné a ani ekonomicky to nedává smysl. Sám Šimáně už na začátku mluví o 2,5 mld. Reálně lze očekávat minimálně 2-3 x tolik.
Ne nekoupili, protože nemá žádnou hodnotu.
Co vlastně SW fyzicky vlastní? – mám pocit že téměř nic. Sídlo si pronajímají, letadla také, mají značku ČSA a možná nějaké sloty na zajímavých letištích. Opravte mě, pokud se mýlím.
Nemají lautr nic, je to bezedná studna.
Je čas ten Mongolský cirkus strhnout.
to neprojde…Mára Prchal vysvětlí Babišovi, že to bude mít negativní vliv na jeho PR.
Přesně řečeno.
Mám za to, že by o tu podporu žádali pak pravidelně, a udělali si ze státu dojnou krávu. Kdo neumí podnikat, musí alespoň žebrat.
To jsme všichni… někdo méně, někdo více…
Bohužel, vidím to taky tak. Vy, co se z toho radujete, si nevidíte ani na špičku nosu.
Upřímně, pokud SW zkrachují, bude mi líto zaměstnanců, zejména v době, kdy práce v jejich oboru bude asi pomálu. A to přesto, že lítání rád nemám a zrovna o této společnosti moc dobrých zpráv není. Ale kdyby je měl stát s tímto přístupem jejich majitelů (zejména těch čínských, ale i těch českých) draze zachraňovat, bylo by mi ještě daleko víc líto všech, kdo v ČR žijou a platí daně.
Také z krachu žádnou radost nemám. Reálně to bude cca 1.500 dočasně nezaměstnaných. Ale mnohem horší varianta by byla pumpovat do té černé díry další miliardy (a jen jednotky by nestačily). Pracovní místa na letišti to nijak neohrozí, jen linky bude provozovat někdo jiný, zaměstnanci mohou být místní. Jako o nějaké strategické, nebo nepostradatelné společnosti se o SW vůbec nedá mluvit.