Smartwings odmítly vstup státu do aerolinek. Chceme jen garance, říkají
Boeing 737-800 společnosti SmartWings. Foto: Smartwings
Vývoj kolem záchrany leteckých společností Smartwings a ČSA se mění každým dnem podle toho, co který z ministrů řekne. Letecká
Takže na základě podobných znalostí problematiky SWG viz í Rozhovor s ministriní Benešovou „Pokud vím, tak pan Šimáně (podnikatel Jiří Šimáně – pozn. red.) má ve společnosti 14 procent, dále tam mají podíl Korejci, plus do toho celého spadly ČSA jako takový přívažek. Jde o to zachránit národního dopravce, a ne Smartwings. Když to neuděláme, tak nám linky seberou Katovice a jiná města. Jak bychom létali? Přes Mnichov, přes Katovice. Ale to není na pořadu dne. Zároveň ve Smartwings mají podíl Korejci, kteří se o to ale přestali starat. Takže to taky není ideální. A kdo to tehdy způsobil? To… Číst vice »
Co to mele? Jací korejci?
o tom prostě neví ani základní fakta, ale ví, že by se Šimánmu mělo pomoct. a podle toho se také ve vládě rozhodne. Hrajou s náma betla.
tak pro většinu velmi obyčejných Čechů je kdokoliv s šikmýma očima Vietnamec. Takže Čínan nebo Korejec, bába nebo sníh, hodinky nebo holinky, sadař nebo sadista…Vždyt je to jen ministryně.
Baba měla být už dávno v důchodu a štrikovat ponožky….
tak hlavně proč odpovídá na něco o čemmnemá zjevně ani páru. Stačí říct, k dané věci nemám momentálně všechny informace. Tady člověk vidí, co nám vládne za totální amatéry!
A s takovou znalostí problematiky bude hlasovat ve vládě o pomoci Smartwings. Kam jsme to dopracovali? Jestli je to takto i v jiných případech, tak teda potěš…
je to samozřejmě i v jiných případech.
Mno, tak ten slibovaný audit vypadá nějak takhle….
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/klicovy-muz-u-havlicka-rekl-co-rozhodne-o-pomoci-pro-smartwings-106443
Dnes ráno jsem viděl na Idnes zajímavý článek. Co prý letečtí experti o dotaci pro Smartwings a že jí schvalují. No aby ne, Babišovo plátek použil názory lidí, kteří jsou dost spjati s tou společností. Pan Kůla, po tom, co byl odejit z ČSA začal za nějaký čas pracovat pro tehdejší konkurenci Travel Service na top pozici, tak asi je jasné, co bude psát, jaký bude mít názor. další, pilot Keller, jeden z prvních pilotů Travelu, samozřejmě s Vikem jedna ruka a má tam spousty kamarádů. Je to expert na bezpečnost létání, nevím na kolik je expert na ekonomiku letecké… Číst vice »
V článku je citován jako odborník ještě čtvrtý člověk – pan Kovanda. Jeho zaměstnavatelem je rodina Rusňákových, tj. zeť resp. dcera Aleny Schillerové. A rodina Rusňákových investuje zejména půjčené peníze. IMHO není veřejně známé kdo půjčil ty peníze které investuje rodina Rusňákových (a ze kterých je mj. placen pan Kovanda)
Je to pěkná prasárna za státní peníze.
Oni přece nepotřebují celou částku hned, potřebují to financovat postupně. Na audit je tak času dost, ale chápu že ho dělat nebudou, protože by to nedopadlo a pokud ano tak by to to bylo na kriminál.
Skoro 50% bude tedy ČR zachraňovat Číňanům a pak jsou tady ty dceřiné zahraniční společnosti – proč by je měl stát vůbec zachraňovat? Když je nepotřebuje.
No, je to pěkná snůška odborníků. Mě baví fakt a spojitost s ČSA. ČSA je jednou z nejstarších leteckých společností, ČSA je značka, ČSA je členem SKYTEAM a podobně, vykřikují odborníci na slovo vzatí. Teď se to najednou hodí, že. Ale doposud si QS dle zkušeností a názorů cestujících ČSA, s ČSA vytíralo prdel. Kde jste byli pánové, proč jste se nevyjadřovali veřejně. Hanba vám. A ještě jedna poznámka k panu Kellerovi. Pane Kellere jaká značka ČSA, se podívejte, co letá na pravidelných linkách ČSA vy ňoumo, který nebyl schopen zachovat ani kolegiální postavení/dekórum k pilotům etiopského letadla, které žuchlo… Číst vice »
Kellera znám osobně. Všude byl, všechno ví a od všeho má klíče. To je skutečný Brouk Pytlík.
A podíval/a jste se blíže na pana Lesného. Musel jsem se :))))). Pro QS je na BV jedna velice důležitá krajina s přáteli. Stačí si do google zadat jméno pána Lesného a zjistíte to okamžitě, která. Auditu bude proveden správně.
tady jde i o „vlajku“? Chápu, že míněno obrazně, ale letadla SW ji ani na letadlech nemají. A cca před dvěma lety jásal babiš jak jenrád, žense ČSA zbavili. Tak co to zase mele Šíp o vlajce. Na nějaký sentiment není čas ani místo.
Asi má zadání od Miloše a Mynáře. Jestli chce být znova premiér, tak to těm Číňanům musí zachránit…
Když jednou jako fyzická osoba nepoplatím každý měsíc co je třeba, obdržím výhrůžku, když jí nebudu respektovat, sežere mě soukromý exekutor posvěcený našimi ambivalentními zákony. Končí mi po druhé smlouva na dobu určitou u společnosti, kde jsem se dost nadřel za mediální mzdu. Mám slušné vzdělání, ale mizí odbyt, tak než najdu v našem regionu alespoň nějakou náhradu, musím na pracák….ptám se, kdo se mi zaručí třebas bezúročnou půjčkou s odkladem za ušlý zisk?
Zkusil jste finančáku poslat hezký voucher? Nebo nabídnout zdarma změnu termínu splátek až do roku 2022?
Přeji ať se Vám co nejdříve povede sehnat novou práci!
Pro Petr Novák … když Vám soudní povolí osobní bankrot, tak zaplatíte jen část dluhů. Zbytek Vám věřitelé prominou. Pravda, v osobním bankrotu přijdete o zbytný majetek a utáhnete si opasek. Podobně může dopadnout SMW/ČSA. Že životaschopná část firmy může přežít poté co proběhne insolvence. Upřímně: vůbec nerozumím jednání pana ministra Havlíčka, který se tváří, jako kdyby neexistovalo standartní řešení firem v problémech = insolvence (řešená buďto firmou konkurzu = firma patrně zanikne a je rozprodána po kouscích … nebo formou reorganizace = firma v okleštěné podobě přežije, a obvykle dojde k výměně vlastníka a následně k výměně části managementu).… Číst vice »
jednání pana Havlíčka rozumím. Adrej řekl, že kamrádovi Jirkovi je třeba pomoct.
Čím dál tím více začíná být zřetelné, jak by té firmě prospěl řízený bankrot. Vyčistily by se vztahy mezi akcionáři, protože by museli začít komunikovat. Proces, během kterého by měl být odejit Vik jako zdroj většiny potíží SWG. I kdyby ho měli z té firmy vyplatit. Nízkou firemní kulturu, založenou na vyhrožování zaměstnancům vyhazovem, má na svědomí on a SWG je jí pověstná. V takové atmosféře jsou pak různá porušování předpisů tolerovanou normou a Veselého jednomotorový let logickým výsledkem. Pokud bude slibovaný audit opravdu důkladný, mělo by být jasné, že je zbytečné tam ve stávající podobě lít nějaké peníze.
Je to tak. Je opravdu šílená představa, že by například vedení PP (a jejich legendární chovaní k zaměstnancům) byli státní zaměstnanci. Kdyby stát vstoupil to téhle firmy a nechal současné vedení, je to stát gauner.
coje to prosím PP? Děkuji
To kakov: PP = Palubní průvodčí
A to je v praxi kdo? Lidé aerolinky na palubě letadla (tj. všichni ti kteří nejsou piloti), plus lidé za přepážkou aerolinky umístěné na letišti, plus lidé aerolinky v salonku aerolinky?
Tj. je „palubní průvodčí“ každý zaměstnanec aerolinky, který/-a během cesty poskytuje servis/obsluhu cestujícím?
Palubní průvodčí jsou stevardi a stevardky, tj. létající personál který má na starosti cestující na palubě.
Děkuji.
Nová doba, miliardáři potřebují půjčit od dětí.
bohužel ne půjčit, ale darovat…
Zeman říkal, že u nás Číňani budou investovat stovky milionů, ale už se nezmínil o tom, že budou chtít, aby jim za ty investice ručil český stát.
Tahle parodie na investora jestli projde, tak už všechno….
Samozřejmě , že nechtějí vstup státu, chtějí ručit za úvěr,aby až to například nevyjde,riziko bylo na straně státu
A od toho máme mít odborníky ve vládě, aby neskočili na vějičku. Prozatím je můj osobní pocit, že pan ministr Havlíček nepatří k těm kdo rozpoznají „vějičku“. Protože rozhodnout se, aniž by znal fakta o detailní/aktuální situaci SMW/ČSA… to je amatérské
Nechápu zdejší a priori nenávist k SMW/ČSA od některých zdejších diskutérů. Jsou to aerolinky. Asi podprůměrné, ale existují i horší. Z mého pohledu jako obyčejného spotřebitele: Jestli SMW/ČSA nyní začne všemi silami pracovat aby přežili (úspory místo blbých keců), tak na podzim část úspor věnujeme na leteckou dovolenou někde v Evropě, na jihu – ?Černá Hora?. A letenky budeme chtít kupovat u SMW/ČSA, abychom je podpořili. I kdyby to mělo být dražší. A přestože do Vídně/Katowic to máme blíž. Ne proto, že se mi ty aerolinky líbí, ale proto, abychom ty aerolinky podpořili, protože přese všechny kiksy a přes aktuální… Číst vice »
To je pravda, horší jsou třeba Air Koryo.
No nevím jak vy, ale já nebudu kupovat dražší letenky u smartwings jen abych je podpořil. Můžu letět ve srovnatelné kvalitě s Ryanairem, taky z Prahy, a letenky budou stát zlomek ceny. Jsou to pro mě aerolinky jako každé jiné a nemám zvlášťní preferenci platit za letenku nasobne víc abych podporil takovou nebo makovou aerolinku.
To neupřímnost jejich protichůdné vyjádření mi vadí a celá aféra s „podporuje prostě podezřelá.
Pro Tadeáš – kdyby nebylo nynější epidemilogické situace, tak bychom se doma taky rozhodovali podle trochu jiných měřítek.
Pouze mi šlo o to zdůraznit, že přes časté chování SMW jako „slon v porcelánu“, tak pořád jde o firmu dávající práci zdejším lidem.
Takto se chovají zákazníci v Rakousku, že spíše dávají přednost nákupům od domácích. Na druhé straně nemám pocit, že by firmy v Rakousku se chovaly podobně jako SMW (=např. loňské perly typu „je v pohodě letět na jeden motor“), nýbrž při takovém kiksu by se omlouvaly až až.
Já mám problém vnímat tu firmu jako nějaké národní aerolinky. Jsou nechvalně známí snad ve všech hodnocení leteckých dopravců. Jejich cenová politika je také přinejmenším zvláštní – řecké ostrovy cca 8500 Kč, apod. Neprůhlednost, neproplácení náhrad, arogance, lži, a to ani nemluvím o té vlastnické struktuře, kdy se ani neumí domluvit mezi sebou.
Je mi úplně jedno jestli přežijí nebo ne. Pokud ne, přijde někdo jiný a horší to už být stejně nemůže. Ale přežití je starost akcionářů. Pokud nemají cash, měli by si najít investory. Stát by od toho měl dát ruce pryč.
Pro Nicky … já nevím co to jsou „národní aerolinky“. Upřímně samotný titul je mi šumafuk. Pro nás doma je klíčové jestli firma má zde sídlo = jestli zde zaměstnávají lidi v zázemí, nejen v samotném provozu. Tj. je mi vcelku lhostejné jestli na letadle je nápis ČSA nebo např. Česká letecká společnost. Když budou na podzim a v zimě jejich letenky dražší maximálně o 20%, tak koupíme letenky u nich (a předpokladem je, že uvidíme smysluplné kroky k záchráně = dohoda s věřiteli o odpuštění dluhů, část akcií si koupí zaměstnanci místo části mzdy,…). Jinak asi zvolíme klasickou dovolenou… Číst vice »
Tato firma vede v současné době tak nesmyslný dialog, z kterého se dá indukovat, že ani v budoucnosti nebude schopna své chování změnit. Odpuštění dluhu v podnikání prakticky neexistuje.
Jo, ty vyjádření různých lidí za SWM/ČSA jsou fakt tragické (ředitel SWM=menšinový spoluvlastník chce prodat za 1 Kč, druhý den – cosi jako ?mluvčí? menšinového spoluvlastníka Tvrdík=neexistuje nabídka za 1 Kč…. nebo ten vtip ze včerejška, že loňský PROVOZNÍ zisk je takový a makový, což sice vypadá zajímavě, ale v případě zadlužené firmy je provozní zisk nutné snížit o zaplacené úroky, čili info o provozním zisku SWM/ČSA je vcelku na nic). Obecně – připadá mi to jak některé díly seriálu „Hustle“ (český název „Podfukáři“). Ad odpuštění dluhu – no já mluvím třebas o tom, že dluh činí např. 100 Kč… Číst vice »
Pro Axel:
1) Já myslím, že největší pohledávky tam mají sami akcionáři, zejména ti čeští – budou to minimálně 2 miliardy. A pokud se ani sami akcionáři nejsou schopni domluvit co vůbec chtějí, tak by se stát měl držet dál.
2) Zaujal mě příspěvek o tom jak si obvykle nedopřáváte leteckou dovolenou. Já létám tedy docela dost, už jen z toho důvodu, že je to pro mě nejlevnější forma dopravy (levnější i než chození pěšky). Ale nekupuji si letenky u Smartwings.
S malými dětmi není úplně easy dovolené ve vzdálenějším zahraničí (např. průjmy nebo horečka nebo….) a ty samé trampoty jsou s malými dětmi v letadel.
Ad kolik miliard dluží SWM/ČSA vs. je reálné zkoušet dotacemi udržet při životě SWM/ČSA – IMHO je ztráta času se pokusit vyčíslovat celkovou sumu pohledávek. Bo tohle neví nikdo jiný než SMW/ČSA a konkrétní věřitelé. Např. otázka smluvních pokut u dlouhodobých smluv, např. nájemních … ,tj.bez detailní znalosti smluv a bez detailů jak moc nebo jak málo je smlouva naplňována – bez těchto detailů se nedá zjistit kolik miliard fakt dluží SWM/ČSA
Ona celá ta společnost vlastně nic nevlastní, vše je pronajaté (na rozdíl třeba ad Ryanair který vlastní cca 70% letadel a když potřebuje cash tak je může zastavit). Tzn. že musí neustále za ty pronájmy platit a to i teď když nelétají. Další měsíce a roky nebudou mít z čeho platit, bude nutné dotovat a hrozí předlužení. Věřitelé se s nimi párat nebudou. Když neplatí za letadla tak si je leasingovky vezmou, palivo jen za cash a bez zaplacených letištních poplatků je letiště neobslouží…
A máme tady argument s dětmi :o) a proto je třeba pomoct SWG. Ach jo. Můžete mi prosím vysvětlit, co dělám špatně, když lítáme s malým dítětem od jeho 2 let po celé Evropě a bez problémů i s přestupem? A ani jednou jsme neletěli se SWG, protože jejich cenová strategie, kdy chtějí násobek toho, co LH, Swiss, Brussels Airlines, TAP a svého času i Germania je prapodivná a za mě, pokud zkrachují, tak se nic neděje. A pro Vás asi zajímavá informace, že se dá lítat i s dětmi …
Ale já nechci pomoct SMW/ČSA. Já chci pomoct aerolinkám, které zde mají sídlo. Tj. jestli už na podzim bude v ČR fungovat aerolinka založená lidmi vyhozenými/odešlými z ČSA/SMW, tak budu vybírat i z jejich nabídky. Prostě chci podpořit domácí firmu.
Velmi zvláštní vyjádření SMW/ČSA spíše berou chuť podpořit domácí aerolinky.
Mám to úplně stejně jako Vy. Nesnažte se ho pochopit. To je diagnostikovaná česká mentalita. On si radši koupí kostelecké párky z mouky a separátu, i když jsou dražší, než německé z 95% masa, prostě protože jsou české.
Pro Dan … já si nekoupím „mouku a separát“ místo masa, protože by mi to chutnalo. Ale protože místního výrobce postihla katastrofa a pokud přežije kritických pár měsíců, tak v mimosezónním období místího výrobce podpořím nákupem.
A zdůrazňuji, že tuto zásada „bližší košile než kabát“ uplatním jen výjimečně a té „mouky a separátu místo masa“ jsem ochoten tolerovat jen určité množství.
Ámen.
No ta vlastnická struktura mne fakt bavi.
49,9% čína, 11% Vik, 27,7% Canaria travel tedy Viková, zbytek Šimáně a Šur.
Sice Hyundai je taky domácí firmou dávající praci zdejším lidem, přesto jezdím Renaultem, protože jsem si ho vybral, líbí se mi a jsem s ním spokojenej. A ani přesne nevím kdo ho vyrobil, páč mají taky fabriky v několika zemích.
Zopakuji – tento přístup (podpořit aerolinky zaměstnávající lidi v ČR) souvisí s dnešní epidemií, která dopadá držitě na (jakkékoliv) aerolinky.
Kdyby nebylo epidemie, tak mi můžete věřit, že si rádi odpustíme případné zopakování adrenalinového letu na jeden motor. -:)
oprava: místo „… držitě… “ na „… drtivě…“
Nalít peníze z důvodu coronavirusu mohou země, které mají velké společnosti, velkou část trhu, velkou flotilu, přes 200 letadel. Samozřejmě plus dobrou Image, a obrovský počet pracovníků, taková společnost, když e dostane znovu do pohybu, tak je tm záruka, že postupně obnoví své postavení. Lufthansa. Tam to zvládne Merkel levou rukou.
Ale já nemluvím o dotování SWM/ČSA z mých daní (dotováním myslím také např. půjčku od státu nebo garanci poskytnout státem). Za situace, kdy SWM/ČSA utajuje klíčové informace, tak je neseriózní vůbec zvažovat nějaké dotování z našich daní.
Já mluvím o tom, že jako zákazník chci koupit letenky mimo sezonu a tím podpořit aerolinku, která má zázemí v ČR.
Kupte si a pak napiste, za kolik a kam letite
A kupte primo od aerolinky, nikoli od preprodejce letenek.
Tam je i ten problém jak ta společnost funguje. Zaměstnává na sezonu a pak posílá lidi na pracák. Z daní také moc nezaplatí. Ono celé to letectví je hodně rizikový byznys s nízkou marží…stát tím nic nezíská, jen problémy s aerolinkou.
Ale i ostatní aerolinky zaměstnávají lidi v ČR. Mají tady prodej skrze agentury, dávají práci lidem na letišti, potřebují ŘLP apod ….
Pro Jirka B.: Bylo by prosím možné mi vysvětlit jak konkrétně se liší model provozování linek, který z Prahy praktikuje např. Lufthansa nebo Ryanair ve srovnání s modelem provozování aerolinky SMW/ČSA. Já myslel, že SMW/ČSA zde zaměstnává lidi z administrativy společnosti, což ostatní aerolinky zaměstnávají jinde, tam kde mají sídlo. Pletu se?
Vždyť takto se v ČR často chovají např. české pobočky firem z Německa či z Japonska: Zaměstnávají dělníky, nižší a střední výrobní management a plus lidi co zajišťují odbyt. Ovšem nákupní, vývojové, back office oddělení zde obvykle nemají.
Nemůžete zaměňovat využívání služeb, kterých může využívat kdokoliv (a svůj ekonomický přínos to má) a práci pro lokálně sídlící firmu (kdy se pořád využívá těch samých služeb). To jsou hodně odlišné věci a to druhé přináší mnohem více socioekonomických benefitů ať už je to obor jakýkoliv.
A vy majitelem snad věříte že chtějí zachránit aerolinie pro cestújíci, zaměstnance nebo aby dělali byznys ?? Proč najednou nechtějí kapitálový vstup státu ale pouze půjčky resp. garance za komerční půjčky. Mám doma několik dopisů od pana generálního ve kterých slibuje a prosí a když přišlo k placení tak se tváří jako mrtvý brouk. Lež je jejich pracovní metoda. Každému kto se alespoň chvíli pohyboval v leteckém byznysu musí být plány majitelů více než zřejmé, hlavně pokud mají představu o budoucím cash flow a perspektivách. Za ty peníze co ptají se dá postavit nová firma bez těch dvou šašků.
Majitelům skoro nevěřím. Ale je možné, že jejich zaměstnanci vezmou situaci do vlastních rukou. Např. že část mzdy si nechají vyplácet ve formě akcií … a doufám, že si dají pozor na hulvátské chování k zákazníkům.
Myslím, že pracovníky v první linii s klienty to nikdo neučil, neprošli v tomto směru potřebnými kursy, nebo se to nekontroluje.
Tak ono záleží na charakteru. Ale někdy je to vcelku prosté. Např. pan Žůfánek, když rozjížděl lihovar, tak prý uspěl proto, že „se nechoval jako kretén“ vůči zákazníkům: pijanům/barmanům.
Jakou hodnotu ma dnesni akce Smartwings? Neni vubec verejne obchodovatelna, takze cenu zjistit nelze.
100% akcií má asi nějakou cenu. Ovšem 49% akcií (čínský stát) nebo 50% akcií (Šimáně+…) má hodnotu IMHO takřka nulovou.
Ale to jen tak střílím od boku. Prostě nejsou zveřejněny potřebné údaje pro odhad. Plus je zde faktor nejistoty – epidemie a toho jak solventní budou zájemci o letenky.
Jsem ochoten kupovat dražší letenky, pokud mi poskytnou patřičnou službu.
Nelítam jen znízkonákladovkama (hladolety) protože jejich služby jsou z mého pohledu mizerné. Nicméně třeba servis na palubě ČSA/SW ve srovnání třeba s UTAir (Rusko) vyšlo ve prospěch UTAiru… (Brno Moskva, 2010-2011).
Je mi úplně jedno, kdo vlastní ty či ony aerolinky. Chci za své peníze službu. Pokud vhodnou službou bude třeba hladolet, poletím třebas Ryanem. Pokud je pro mne výhodnější leiště Wíděň poletím z Vídně. Pokud bude pro mne vhodnější Bratislava, Katovice, Prahy… poletím z Bratislavy, Katovic, Prahy…
Zopakuji – jde o reakci na epidemii. V normální situaci bychom se rozhodovali zhruba dle kritérií, které jste popsal.
Mi osobně v rámci epidemie, taky ani nepřidal, ani neubral práci. Nosím náhubek jako všichni, tam kde se to musí. Nevidím důvod, proč někodho protěživat. „rýmička“ prošla mnohými státy a lekterým způsobila vyšší ztráty než ČR. Já osobně vždy budu vážit za co své peníze utratím, „rýmička nerýmička“. Pokud mi SW nabídnou ekvivalentní službu, budu lítat s nima. Pokud ne poletím s tím, který bude pro mne výhodný. Nechápu, proč bych měl své rozhodnutí ohledně leteckých cest, jen kvůli nakažlivé chorobě, měnit.
Chápu. Můj postoj je poněkud jiný. Ale jen výjimečně, kvůli epidemii jsem ochoten připlatit max 20% nad cenou zhruba srovnatelné letenky. A předpokládám, že do té doby SWM/ČSA pokorně přizná své dřívější arogantní chování k cestujícím, což je první krok k tomu, aby se toto chování přestalo opakovat.
Tak to si asi toho moc nekoupíte, když chcete připlatit 20% :o) Ale poradím vám, zkuste to koupit jinde a ušetříte minimálně těch 20% a možná i spoustu nervů a starostí.
Když bude SMW/ČSA u zhruba srovnatelných letenek na podzim nebo v zimě 2020 dražší o víc než 20%, tak se rozhodnu dle peněženky, vlastenectví a podpora domácích firem má své meze.
Wíděň 🙂
taky podle si možnosti rád připlatím za produkt od tuzemské firmy, potažmo od evropské, pokud si můžu vybrat. ale, upřímně, u QS vidím pouze „velký špatný“ – a vše to i pěkně shrnujete – katastrofální přístup k zákazníkovi, ohýbání bezpečnostních předpisů, neuvěřitelná zpoždění. to samo mně stačí k tomu, abych se jim vyhýbal – nejsem masochista. a i kdybych se do jednomotorového leladla QS sám klidně posadil, tak své dítě tam nikdy neposadím. a v tomto případě je jejich nesmyslně napálená cena a mnohem bližší vídeňské letiště už jen malinký doplňkový důvod, proč ne QS… takže dál si budu v… Číst vice »
Pro „Nekdo“… no, upřímně: jestli SMW/ČSA radikálně nezmění své chování k zákazníkům, tak podzimu nedožije.
Vzpomínáte si jak asi před 25 lety spustila Škoda Mladá Boleslav reklamu ve které byl popis co všechno vylepšili (=opravili) na Škoda Favorit? takový týpek se tak různě pohyboval a na všechny vylepšené (=opravené) díly dával vlaječku…. Podobný přístup čekám od SMW/ČSA: že se omluví za minulé hovadské jednání k cestujícím.
JJ pamatuju.. a tak yna model Škoda Henlain… škoda že to tak brzo zařízli (Českou sodu)
https://www.youtube.com/watch?v=2gHjW8TRQZo
Jo, Škoda Favorit Henlein Edition (a ten parodický přízvuk v češtině), to bylo.
Axeli, obecně neexistuje žádná a priori nedůvěra vůči firmě. Firma si vytváří svou důvěru (Corporate Image) sama, svou podnikatelskou činností, ve službách navíc svým vstřícným přístupem ke klientům. Tak je tomu i v tomto případě, tak je tomu vždy.
No, jestli do podzimu radikálně nezmění své chování k cestujícím, tak na podzim žádný SWM/ČSA nebude, i kdyby nyní někde sehnali spoustu peněz.
To je správný přístup! Kdo chce ten ať klidně prodá barák a děti, a zasponzoruje je. Já raději poletím s kýmkoliv jiným. A výhodou je, že nebudu muset nic a nikoho prodávat.
Už pár roků jsme neměli pořádnou dovolenou. A taky máme máme naspořeno. A když se to tak sešlo, tak holt něco připlatíme firmě, která má zde sídlo, aby přežila těžké časy … teda jestli do podzimu stihne změnit své chování k cestujícím, bo jinak určitě nepřežije.
tak jestli plánujete dovolenou v rámci Evropy, tak z našich zážitků můžeme moc a moc doporučit pobaltí (případně pak pokračovat do Finska, to jsme měli naplánováno na letos). užijte si dovolenou!
Pobaltí (+západní Bělorusko) už bylo. Bus, vlak, stop/spolujízda, pěšky asi před 10 roky (bylo to po uzavření Ignaliny). Letecky do Pobaltí – to se člověk ochudí o zážitky.
Teďka chceme vzít prcky, aby poprvé viděli móře a taky chceme zažít trochu tepla (protože asi pojedeme na podzim a dáme repete v zimě – jednou vezmeme staršího prcka, podruhé mladšího – když jsou spolu, tak dost zlobí). Totiž doufáme, že mimo sezónu + dopad epidemie – že nás dovolená na jihu vyjde levněji.
Děkujeme za přínosný spam k tématu😴
Jo, to co jsem napsal, je z větší části OT
Byl jsem od začátku pro podporu ČSA a SW. Teď říkám slovy klasika: Akcionáři SW polibte nám pr..l…
Šimáně Šimáně, co to neseš ve džbáně?
Nesu nesu koledu „dej prachy a nech to u ledu“.
✈️ GreedyWings
Smartwings: „Pardon, to jsme si nerozumněli. My nechceme, aby nám stát vůbec kecal do vedení naší čínské firmy. My jen chceme, aby nám nasypal penízky.“
Ať si přihlásí do COVID nebo Antivirus, stejně jako ostatní firmy. Anebo ať ztráty uhradí z „vaty“, o které mluvila rudá ministryně spravedlnosti..
Budou potrestaní vstupem obou států. :):)
Šimáně si myslí, že jsme všichni pitomci a nepamatujeme si, co bylo včera, natož před měsícem: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/nemame-kam-couvat-dosla-nam-hotovost-rika-spolumajitel-smartwings-simane-98492
a ještě třeba tady: https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/simane-stat-by-nemel-resit-ze-smartwings-spoluvlastni-cinane/r~e80ecfc8892d11eab408ac1f6b220ee8/
A ručení vlastním majetkem Šimáněmu zavání socialismem. To je vtipálek 😀
https://zdopravy.cz/simane-pro-hn-neverim-ze-cinsky-akcionar-smartwings-pomuze-palime-150-milionu-mesicne-47668/
Kde tam říká neco jineho nez ze preferuji zaruku na půjčku?
https://video.aktualne.cz/dvtv/statu-se-otevira-cesta-do-smartwings-cinane-nabizeji-svuj-po/r~fb9164208eaf11ea9d470cc47ab5f122/
Tohle nepotřebuje komentář
klasika… vyjebávat ve státním, to klukům z pézetek vždycky šlo.
Tak tohle prohlaseni je sebevrazda. 🙁 je mi lito vsech zamestnancu a lidi z cestovniho ruchu vubec
Hlavne ze rikali (Simane) ze je jen na statu jakou formu zvoli. A najednou nabidku statu odmitnou. Husty
Asi takto, AB zavolal svému kámošovi s TVS a řekl, už je to moc profláklé legálně to nepůjde, uděláme to takto, ty si od banky XY půjčíš 15 mld., my jako stát se ti zarucime, a když to nepůjde zplácet, což dlouho nepůjde, tak část splátek nějak v budoucnu smázneme 🙂
hele, takhle to mezi nimi zase nefunguje. veksláčci, točvolanti, pézétkáři, estébáci jsou kámoši jen do doby, než se jejich zájmy skříží, pak klidně dlouholetému „kámošovi“ bodnou kudlu do zad. takže když to bude výhodnější, tak prostě stát jako firma ten QS odepíšou…
a taky pozdravuji Máru Prchala a jeho lidi, dělejte si poznámky a čárečky, jak to tady vidí „lid“.
cywe, nejdřív vyžadují miliardy a když přijde nabídka, tak to chtějí jinak…
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=3134425889953477&set=gm.915363642264882&type=3&theater&ifg=1
Ne, ne, ne. Žádnou garanci v žádném případě (to je cár papíru, když zkrachují, a to se při tom, jak se chovají, dá čekat). Takže podpora letiště ANO, Smartwings NE!
https://www.petice.com/stop_dotacim_pro_smartwings
Ano, podpora letiště tu měla být už dávno. Dřív než vyhodili stovky zaměstnanců ☹️
Letiště žádnou podporu nepotřebuje.
Ale jo, ve stylu náhrady za nižší sazby (poplatky). Tady bych se tomu vůbec nebránil, navíc to je státní firma, navíc má výsledky…
Naprostý souhlas!!!
To jsou slibované stamilionové čínské investice co říkal Zeman.
Myslím, že minimálně za ten čínský podíl by se měla zaručit Čína. Pokud by o tom stát tedy vůbec uvažoval.
tady nikdy nešlo o něco budovat, tady jde o patenty a moc
Čínský podíl zřejmě vyjedná skupina Hradu.
Okamžitě ukončit všechna jednání o ,,pomoci,,!!!!!!
čili zaručit se má stát (potažmo my daňoví poplatníci), ale měl by jen z prahu ranveje přihlížet …no to není špatný :-))))), to by asi chtěli všichni no ne?
Ach jo, kdyby měli nějaký koncept komunikace. 🙄
Jejich vyjádření se mění podle toho jak zrovna foukne, a podkopavaji vlastní důvěryhodnost.
Jak jim pak může člověk věřit, že cokoliv řeknou je pravda a ne jen štěk aby vytahnuli co nejvíc peněz? Protože tohle už se netvari jako záchrana ale jako tunel ☹️
No tak už je kdo o ty peníze žádá – jsou to miliardáři, co mají peněz a majetku kterým mohou ručit za úvěry více než dost.
Jinak koncept komunikace byl a je u této společnosti značně zmatený Vyjádření jsou často protichůdná a nedávají mnohdy žádný smysl. Předpokládám, že je to buď úmysl, nebo kokain.
„Koncept komunikace“ odpovídá vekslácko-pézetkovému backgroundu těch manažerů.
Ani ta čínská větev není nezajímavá – je tam Luftjarda Tvrdík – zelený mozek co to už jednou přivedl k bankrotu a komunističtí soudruzi co vyznávají sociální kapitalismu, tedy soukromé podnikání na riziko státu.
No, ano… Paní Dufková není moc schopná PR manažerka. Těch kauz, co přežila…
Už je z toho pořádná fraška. Pro smartwings je blbé hlavně to, že se toho chytla opozice a je schopná to téma tlačit včetně zmínek o holandském daňovém ráji apod. Skupina voličů ANO a koupáků, kteří zažili hladolet se také může docela hezky překrývat. V tu chvíli už i Babiš větří možný problém. On si ztrátu nějakého toho procenta může asi dovolit, ale stojí mu kamarádi z mokré čtvrti a část byznysu pro své opravny za to?
Ty opravny bych do toho netahal – pokud jsou OK nebudou mít problémy se zakázkami i bez politických kontaktů.
A pokud akcionáři daní zisk ze Smartwings v daňových rájích, měli by se na tyto daňové ráje obrátit s žádostí o garanci.
Velimi trefně napsané, přesně tak to je.
Čtu vás velmi rád a samozřejmě umím zavřít něco co cist nechci a ve většině souhlasím. Je to váš server… Přesto bych rád v dobrém řekl že čeho je moc, toho je příliš. Moc se těším až se o qs bude psát zase jednou za dva měsíce. Navíc ve finále negativní reklama taky reklama. Omlouvám se, nechci se vás jakkoliv dotknout. Berte to jen jako zpětnou vazbu. Díky.
Osobně mě taky zajímají jiné věci, ale je to aktuální téma, a důležité.
A kde jinde by o tom měli psát? Vždyť tohle je stránka o dopravě! To, že na Novinkách napíše nějaký amatér článek s tvrzením zaplaceného ekonoma, to chceš?
to jste si přečetl na intranetu QS, že jsme tady zlí děláme Vikoj a Šimáně bebí?
😀 😀 Omlouvám se za zkratkovitý a neobsažný komentář, ale nešlo odolat a dár sem ty smajlíky.
Souhlasím. Ale to vyřiďte géniům typu Schillerová, Havlíček, Babiš, kteří tohle řeší neustále dokola a každý den přichází s novou perlou. Upřímně mě to psát také nebaví, ale v dopravě jde nyní o jedno ze zásadních témat, kde musíme řešit aktuální vývoj.
Upřímně když uz provádíte rešerše jinych médií udelejte ze vsech článků za určité období alespon vytah a nekopirujte sem ty clanky stylem copy/paste. Pak.je tech článků opravdu moc
Can’t be a better time to start a new Czech Airlines and save some of people money!
Totally agree.
Dotaz na redakci – Bylo by prosím možné zveřejnit všechny otázky? Tedy i ty otázky na které jste nedostali odpověď? Děkuji. Protože klíčové je vědět: a) kolik celkem dluží SMW/ČSA (=aby se neopakovala SAZKA, která byla čím dál víc předlužená takže nakonec skončila tak jak skončila… Jde o to vědět kolik peněz z našich kapes poputuje k současným věřitelům SMW/ČSA, např. k pronajímatelům letadel SMW/ČSA … možná totiž jsou tito pronajímatelé rovněž ve vlastnictví pana Šimáně/Šmejkal/Vik či čínského státu – podobně to měl Fischer – vlastnil aerolinky i půjčovnu letadel) b) jaká je struktura tržeb SMW/ČSA – aby šlo odhadnout… Číst vice »
Tohle je prohlášení, žádný rozhovor. S žádostí o rozhovor jsme zatím neuspěli.
Držím palce, ať se Vám podaří s nimi mít kulturní rozhovor. Třeba nám odpoví i na ty relevantní otázky, které tu padají v diskuzích u článků.
Pro HonzaLB: Díky za info. A pokud by rozhovor proběhnul – tak zeptáte se firmy SMW/ČSA jakou částku dluhů jim věřitelé chtějí prominout a tedy jaká částka dluhů SMW/ČSA zbyde k zaplacení z našich kapes – nás daňových poplatníků?
Mějte se.
Pokud rozhovor proběhne, tak téma zadluženosti firmy je určitě jedno z těch zásadních.
Pokud by se povedlo, tak za sebe prosím o jejich politiku zaměstnanosti a využívání/zneužívání systému – kdy pro ně lidi půl roku pracují a druhý půl rok berou podporu. Zdravá firma přeci neposíla lidi každý půl rok na úřad práce a neprehazuje tak svoje náklady na stát.
Další dotaz prosím na dálkovou flotilu, jestli mají nějaké plány na ni (fandím jim pokud ano!) nebo jestli je naše země příliš malá na to mít dálkové linky.
To je nějak legislativně ošetřeno, ale nevím přesně jak. V každém případě je to vnitřní věc firmy, a stát by neměl těmto lidem vůbec nic proplácet. Je to v podstatě rozvržení pracovní doby.
Svého času operovali Karibik i Thajsko Boeingy 738 s řado tankování, často i s koupáky na palubě. Ale i Češi jim to postupně přestali přes CK kupovat, protože dva dny po příletu i návratu byli v rekonvalescenci. Asi největší extrém byla operace Praha – Sal – Isla Margarita – Cancún – Gander (Azory) – Praha. S dálkovými lety od SW nepočítejte.
A zeptáte si jich, zda uvažovali/ uvažují o sbírce na daruj.cz nebo hithit?
Když přepravují českou klientelu, jsou ten „národní“ dopravce, atd.
Třeba by ty peníze vybrali od lidí, když je nechtějí dát z vlastní kapsy..
Rád jim přispěju 406 tisíc mil a zlatou kartu OK PLUS.
a já přidávám jednu stravenku a lupen na MHD v Olmiku…
A s kým ho chcete vést? Šimáně vám ho nedá, Vik se ztrapnil. Tak možná Tvrdík, ten přece rozumí všemu a teď má čas.
a co Laděnka? ta snad chodí i sem… 😀
Ani česky…?
Dluží hodně. Jen cca 30 kontraktorům kterým nyní dali výpovědi (6mes vývpovědná doba) a neplatí budou dlužit 60M, na nevyplacených slíbených bonusech pro posádky již nyní dluží alespoň 40M a to přijde vlna propouštění tak pustí 50% pilotů to bude slušný balík na odstupném. Plus Šimáně do toho nalil formou půjčky, někdo to tu psal 700M a úvěr od banky nejméně 1000M myslím. Takže dluhů až až …. chartery su teto rok už pomalu ztracené, pronájmy do kanady a jinde přes zimu nebudou, na trhu bude převis nabídky tak nastane cenová válka …. a u smart propustí samozřejmě prvé ty… Číst vice »
Kdo je to kontraktor? Tim se mysli piloti? Diky
Jo piloti ale ne v zaměstnaneckém poměru ale přes agenturu případně na OSVČ, většinou zahraniční. Ve smlouvách mají 6 měsíční výpovědní dobu přes kterou je musí platit a aktuálně neplatí, že prý nemají peníze …. tak buď lžou a porušují smlouvu a zákon nebo jsou v platební neschopnosti a měly by vyhlásit bankrot.
Sazka nebyla prostě čím dál víc zadlužená – zadlužila se v podstatě jednorázově na záchraně plánovaného mistrovství světa v hokeji investicí do Sazka arény, pak nějaké roky se ty dluhy zmenšovaly, a pak z nějakých důvodů nebo bez důvodů se přestalo s dosavadním splácením s použitím vytloukání zbývajících dluhů dluhy novými, a tím se to při narůstajících sankcích za nesplácení hnalo do bankrotu.
Pokud by o tom stát měl vůbec uvažovat, tak by tato společnost měla nejprve projít hloubkovým auditem, aby měl jistotu, že je společnost vůbec životaschopná a nespláchne ty peníze do záchodu. Čeští miliardáři i čínská společnost mají dost jiných aktiv, kterými by se mohli za úvěry zaručit. už jen skutečnost, že nechtějí ručit svými penězi ale podnikat na riziko státu ukazuje, že ve firmě mohou být ekonomické problémy.
Je otázka, kdo by ten audit dělal. Pokud ho tam pošle stát, organizovaný kšefty Babiše, tak výstup bude jako bazva nákup. A naopak.
Nezávislá respektovaná společnost na účet Smartwings.
Nerikali pred tim ze tech moznosti jak pomoci je hodne? Ted tvrdi ze od zacatku je na stole jen jedna varianta? Koukam ze PR SW dela maximum pro to aby verejne mineni o teto spolecnosti dostali do zapornych cisel 🙂