Smartwings končí na trojici českých letišť, cestovky musí hledat náhradu
Boeing 737 letecké společnosti Smartwings na letišti v Karlových Varech Foto: Jan Slezák
Jednání s jinými leteckými společnostmi potvrdili deníku Zdopravy.cz zástupci dvou největších cestovních kanceláří.
Jako obyvatel Karlovarského kraje pevně doufám, že se pro letiště Karlovy Vary jiný dopravce nenajde a kraj přestože dotovat dovolené pro naprosto minoritní část obyvatel, když ani nemá pořádně zajištěnou ani dopravu mezi okresními městy (kterou potřebují studenti při dojíždění z VŠ) a funkční IDS.
Jenže ono i když na tom letišti mimo těch malinkejch hobby letadýlek nepřistane jediný letadlo, kraj do toho ty peníze stejně na provoz leje. To by to letiště museli zakonzervovat a úplně zavřít a nechat zubu času, aby to nic nestálo. A to se nikdy nestane. Takže pak už je asi lepší, aby tam něco lítalo, když už se tam ty peníze lejou.
Problém je spíše v tom že na příští sezonu nebude dostatek letadel a personálu. Obchodní oddělení podepsalo cestovkách cokoliv co jim daly na stůl ale už se nezeptaly ostatních oddělení jestli na to budou letadla, lidi a čas. Oproti letošní sezoně by na příští rok potřebovali tak cca o deset letadel více než letos(počítám i s vypučenými na tuto sezonu) . TVX má jít v zimě z flotily takže o další méně. Když Čedoku podepíší jenom na Brno o 50 procent více letů na přístí rok jak nic tak se nesmějí divit že když si to až tedka přepočítají tak… Číst vice »
Nebo 319 co daly do srotu a litaj TVPopelnici
A319 mají celkově malou kapacitu ne jen na letní sezonu. I to byl jeden z důvodů proč šli pryč.
A319 nedali do šrotu, 319 vrátili leasingovce a ta je dala do šrotu, protože pro ně nemají zájemce (což hovoří samo za sebe). A319 mají malou kapacitu, to fakt nejsou ideální letadla, maximálně doplněk obří flotily A320, což ehm, ČSA neměli ani Smartwings nemají.
Z Vás musí mít ve SmartWings velkou radost, takto profesionálně vynášet z firmy informace není moc moudré.
Ne kazdej, kdo o diskutovane problematice vi vic, nez vy, musi nutne delat u travel servisu.
Ale ty tam delas a X3 Lord = Tomas = Air Traveller = Lord pizdibidka
Pořád jde půjčit, i když ekonomika pak pláče, jak letadlo, tak posádky – a dodržet to co podepsali. Nicméně touto cestou by mohli jít i sami cestovky – prostě si od někoho půjčit letadlo s posádkou, aby jim odlítal ty Budějovice/Vary/Pardubice přes celou sezonu. U firem jako je třeba GetJet by uspět mohli.
Je to správne rozhodnutí. Není důvod mít v ČR co 200km velký letiště a ještě tak navíc krmit lobisty a kmotry napojený na města a kraje.
Z Prahy do Pardubic to je vlakem hodina a vlaky jezdí nejméně třikrát do hodiny. Cena cca 186 – 289 Kč. A v Pardubicích z nádraží na letiště taxíkem cca za 150 – 200 Kč. Tak proč Taxi za cca kolem 3000 – 4500 Kč.
A společného s rušením letů smartwings to má co?
Nic. Je to jen sonda do hlavy cloveka, jehoz cely svet se toci kolem vlaku. Na tomto serveru zcela bezny druh spamu.
A z Prahy na letiště létajícím kobercem, na koštěti, nebo Arabelin prsten?
No tak se cestovky obrátí na jiné letecké společnosti – je jich dost….a možná pochopí že by už měli přestat protezovat jednu z nejhorších leteckých společností,lítajíci přes půlku Evropy jen s jedním motorem..
Ohrany pribeh, joudo
Jako zamestnanec tuto zmenu “vitam”.
Opravdu mne nebavilo polovinu letu z domovske baze zacit nebo skoncit taxikem mezi regionalnimi letisti. Ta cesta totiz neni nijak kompenzovana ve vyplate.
Bohuzel vysledek bude takovy, ze ta letadla, ktera letos obsluhovala regionalni letiste, budou nekde v zahranici. Tedy nas zamestnance ceka jeste vice prace mimo sve domovy.
Přestávky a rg jízdy vtomto státě neplati téměř nikdo
Mě přišlo, že toho hodně nalétala, i v regionech, i napůjčovaná letadla na wet leasing. Takže by to také mohlo znamenat, že si je příští rok nebudou muset půjčovat. Teoreticky, dovnitř nevidím. 🙂 Ale asi i záleží jak tam u vás pojmou rozvoj v polské a maďarské báze.
Z Prahy do Pardubic to je vlakem hodina a vlaky jezdí nejméně třikrát do hodiny. Cena cca 186 – 289 Kč. A v Pardubicích z nádraží na letiště taxíkem cca za 150 – 200 Kč. Tak proč Taxi za cca kolem 3000 – 4500 Kč.
KONEC SMARTWINGS V PARDUBICÍCH VNÍMÁM JAKO PŘÍLEŽITOST Ačkoliv letiště Pardubice dosud oficiálně neobdrželo oficiální vyjádření od společnosti Smartwings, že přestane operovat lety z Pardubic, tak management společnosti společnosti situaci intenzivně řeší hlavně v úzké spolupráci s cestovními kancelářemi CK FISCHER / EXIM tours. Toto strategické partnerství se nyní ukazuje jako velmi výhodné, neboť silný hráč na cestovním trhu si zajistí přepravní kapacity u jiných leteckých společností, EAST BOHEMIAN AIRPORT navíc v brzké době představí nové charterové destinace. Počet operovaných letů se v novém roce 2024 v porovnání s rokem 2023 ještě zvýší. Podle mého názoru ukončení provozu Smartwings může být… Číst vice »
Přesně Honzo máte pravdu vše špatné k něčemu dobré. Corendon , Condor, Sunexpress, Egypt Air . Přeju jen to nej. A budou nové pravidelné linky??
SmartWings, jednoznačně nejhorší letecká společnost. Boeing 737 MAX, v zájmu zisku sedadla těsně za sebou, vhondé pro trpasličí národy. Občerstvení na dálkových letech tragedie. Proč si neřeknou o více peněz za letenku, aby se nemuseli za své služby stydět. Pokud je možnost, tak se jim vyhneme. Například společnosti jako EMIRATES nebo Qatar Airways, to je jiná liga.
Tak to srovnáváte něco, co srovnat nejde. Smartwings jsou nízkonákladovka, kdežto Qatar a Emirates jsou národní dopravci.
Je sice pěkně řečeno sw nizkonakladovka – ale chováním dělají jako nástupce čsa. Samo se tato dnes skutečně nizkonakladovka rozebere… ve hře je cca 300 000 klientů ck…
Tak ony Smartwings ani nemají ambici síťovým dopravcům nějak extra konkurovat, a těm blízkovýchodním už vůbec ne. Kromě Dubaje ostatně ani neexistuje žádný překryv linek nebo přirozených dálkových destinací.
Na evropských letech standard služeb diktují nízkonákladovky, takže tam je to jedno; a zákazníci cestovek toto moc neřeší – pro ty je podstatné dostat se k moři bez přestupu a ideálně s česky mluvící posádkou.
Přesně!!! 189 sedaček v MAX nikdo nemá, teda kromě…….
No právě a u SmartWings to cestující nazývají dobytčákem
oni to nazyvaji dobytcakem, protoze kdyz to vykladaj pepovi v hospode, tak vypadaji jako velci cestovatele.
kdyby rekli, ze mista na nohy je tam stejne, jako v klm, lufthanse, a dalsich, tak by to nevypadalo dost efektne…
smartwings maji v boeingach uplne stejne roztece mezi sedackami, jako jakakoli jina letecka spolecnost, ktera je provozuje.
nic vam nebrani za tu letenku vic penez vysolit u jineho dopravce. nebo vam nekdo stoji u hlavy s pistoli a nuti vas kupovat si letenky u sw?
krom toho, hospodarske vysledky smartwingsu napovidaji, ze to delaji dobre. csa si pred prevzetim smartwingsem hrala na hogofogo aerolinku , a jak dopadla …
no, srovnejte ceny letenek u smartwingsu a emirates ci katarce, a pak mudrujte.
A na to jste přišel jak s tou roztečí? Smartwings mají v 800 189 míst, KLM 176, SAS 181.. ano, lowcosty mají vesměs 189 míst, ale neříkejte, že je to všude. Navíc Smartwings jsou sice lowcost, ale ceny mají jako legacy aerolinka 😀
Ty budeš asi jejich kamarád a litaš s metrem v kapse když to viš úplně presné
Smartwings převzetím vyhnal z ČSA Korejce, pak jim (ČSA) zrušil linky, flotilu, převedl na ně své dluhy, poslal je do konkurzu a ponechal si je jako “prodejní kanál”, jak to formuloval jeden z jeho šéfů. Fakt to dělaj móc dobře. Taky jako kolaterál degradoval Ruzyni ze středoevropského hubu Sky Teamu na regionální destinaci, odstřihl moravský trh od Prahy a přenechal ho Varšavě a Vídni. Móc dobře to dělaj, móc dobře.
ruzyne byla “hub” skyteamu mozna tak za tvrdika.
v dobe, kdy csa prevzal, uz to zadny “stredoevropsky hub skyteamu” nebyl. jen skomirajici aerolinka na hrane bankrotu.
zbytek tech nesmyslu snad nema ani smysl komentovat 🙂
Roman vzal kalkulacku? Divim se ze az ted … v budejkach muzou pomalu zavirat 😀 😀 arabasi budou litat sotva sezonu a pak lidi radsi pojedou do Prahy stejne.
Podle jakých informací/ zdrojů jste dospěl k tomu, že arabské aerolinky nebudou létat z ČB více sezón? Jejich kvalita není horší než SW. A budou tam létat i další společnosti (nejspíš turecké).
Že se jim nechce do Pardubic , Budějek a Varů se nedivím. Jsou to vícenáklady ( přelety , návoz posádky atd) Jestli ale někdo očekáva od Arabských aerolinek zlepšení tak má asi krátkou pamět. Jenom letos několik letů s obřím zpožděním. Lidí brečíci v halách. Zoufalé telefonáty do TV NOVA , že s nima nikdo nekomunikuje.
Přelety? A kolik jich bylo? Ze všech spojů co z Pardubic letos létaly se prázdné letadlo přelétalo možná na jednom, jinak to byly klasické rotace kdy se začínalo v Praze či Brně a tam se také končilo. Ano, návoz posádky tam byl, ale z Prahy do Pardubic to je pořád lepší spojení jak do Varů.
Tohle můžu potvrdit v jednom případě. Rodiče jeli do Bulharska z Pardubic a letadlo letělo v tom dnu: Praha – Lanzarote – Praha – Burgas – Pardubice – Burgas – Praha. Myslím si, že podobně to tak u většiny případů.
Jojo, jedině Džerba začínala v Praze přeletem prázdného letadla do Pardubic. Pak se letadlo otočilo na Džerbu a zase pak prázdné odletělo z Pardubic do Prahy. Ale všechny ostatní lety letos přiletěly do Pardubic už z nějaké dovolenkové destinace.
No to je neštěstí…ceny jako v 1 třidě Emirates ,ale vše ostatní velká bida.
Hm, asi netušíte kolik stojí první třída Emirates, co? 😀
To bylo takové přirovnání..ve srovnání “ nizkonákladových“ aerolinek jsou podle článku co jsem četl prakticky nejdražší…takže pokud sem chcou dostat další konkurenci tak se jim to povedlo.
A že sem té konkurence zatím přišlo. S Eurowings SmartWings spolupracují. Ryanair přidá pravda jedno letadlo. Ale chartery létat nechce.
Tenhle kafemlejnek jede už od covidu, tedy 2019 a nějak se to nemění.
Mezinárodní letiště do každé vesnice!
6 letišt pro dovolenkáře v zemi o rozloze 500x150km je doopravdy haluz 😀 😀
Já bych chtěl taky jedno v ZLK 😂
Bylo v Holešově, teď máte Kunovice.
A ještě Líně je škoda rušit neboť to lze snadno přeměnit na další mezinárodní letiště!
Z Českého Krumlova do Děčína do bude okolo 300 km. Otázka je poměr nabídky a poptávky a návratnosti investic.
Zrovna České Budějovice mají výhodu, že zájem o dovolené byl velký, přes zimu tam alespoň minimální provoz bude a v létě Čedok ohlásil expanzi a pokud se přidá další cestovka (Fischer, Exim, atd.) tak zájem bude stále, tak by to nemusel být takový provar. Jiná věc je, zda-li nalákají i nákladné dopravu a apod.
A co na to Katka? 😀
Už napsala, že tříletá smlouva s TVS se upravila a na většinu těch původně objednaných výkonů už mají náhradu.
Přímo v článku jste si mohl rovnou přečíst, co “já” na to. 🙂
Vcelku by mne zajimal reálný důvod. Možná expanze ČSA, kterou na rozdíl od Smart wings většinově vlastní původní majitelé nikoliv napůl s Citic.
Další variantou může být v současnosti plno zakázek na leto z destinací, kde mají zázem a je pro ně nevýhodné převážet posádky v rámci ČR, když tam nemají zázemí.
Reálný důvod bude složitost takového provozu mimo báze a menší efektivita (přelety, složitější skládání sektorů, na pytel v případě závad). Možná to bude i výsledek postcovidového oživení, že už není důvod brát cokoliv. Možná si nechtějí půjčovat tolik letadel na sezónu? Asi to bude kombinace všeho.
ono to asi byla dost komplikace pro planovani. pokud vezmeme, ze pilot muze (a tady me kdyz tak znali opravi) litat 10 hodin pred nastupem na odpocinek, a rotace letadla (realny priklad z minulych tydnu) byly treba praha – antalya – karlovy vary – antalya – budejovice – antalya – praha a kazdy ten segment ma neco pres dve a pul hodiny, takze to nevychazi a musely se nekde stidat posadky. ty se musely dopravit do mista nastupu, stara posadka se zas musela odvizt domu … atd atd navic i to, ze letadlo se vic jak 12 hodin neobjevi na… Číst vice »
Čeští cestující jsou na SW zvyklí…Vtipné, co nám asi jiného zbývá?:-(
Na takovou úroveň služeb já si nezvyknu nikdy… Aby mi letuška rozlejvala žlutou limču slazenou cukerínem z petky z Billy za 3,50 CZK, to chce fakt velkej smysl pro humor…
lidí jsou zvyklí na limču za 3,50 z Penny 😀
snad bys nechtěl aspartám, ten je karcinogenní 🙂
Co to zase píšete za hlouposti? To je nějaká novinka? Nebo si myslíte, že by fakt letištní catering jezdil nakupovat do Billy extra limonádu?
Hlouposti píšete vy, je jasné, že to nemusí být TA STEJNÁ limonáda s etiketou z billy, ale že jde o cukrovou žlutou vodu.
Když už tak jen o žlutou vodu. :-))
Když létáte s CK, která Vám takový catering objednala, tak jste si asi zvykl, ne?
Můžete si na palubě koupit pivo, víno nebo colu, když vám nápoj zdarma nejede. 😀 Lidi jsou skrblíci, ale když dostanou skrblickou službou v ceně, tak se durdí, že mají nárok na víc.
Vodu za 0.5l za 60kč ? Tak to fakt dík zlodějnu nepodporuji !
No a kolik myslíte, že budou náklady na to vozit servis letadlem a dostat ho tam? Tohle není supermarket. Není to dražší než voda ve flašce na letišti a podobné jako v obyčejné restauraci.
Když je vám to moc, natočíte si vodu z kohoutku na letišti a nebo si dáte tu věc zdarma co vám není po chuti. Pořád hledat problémy kde nejsou. Nechápu.
A kolik by podle vás ta voda v letadle měla stát?
a co ti lojzo branilo si koupit k piti neco lepsiho?
Přesně tak..bohužel nemáme u českých CK na výběr.
Máš…nejezdí na dovolenou s českými CK….resp.v dnešní době jezdit na dovolenou s jakoukoliv CK je naprosto zbytecnost.
Jenže ono někdy je to s cestovkou nejlevnější řešení a bez starostí. Třeba do Řecka bych se na takovou sumu jako s CK nedostal ani náhodou (v požadovaném termínu). No a pak jsou zas destinace kam se vyplatí letět sám.
Ona to není žádná extra výhra, ony ty turecké či africké chartery jsou pro vymáhání kompenzací ještě horší a lze to pouze u příletů.
není to přesně naopak? tj. jen u odletů.
Myslela to dobře, prostě jen v jednom směru 🙂
Diskuze o ekonomice regionálního letiště. Pan hejtman a pan Sůry ze zdejšího webu
https://plus.rozhlas.cz/regionalni-letiste-jsou-cerne-diry-do-kterych-tecou-penize-vymenou-za-9049049
regionální letiště jsou takové hrůzy, že tam ani nikdo pořádně nechce lítat… já se teda nedivím…
Příprava na prodej společnosti 🤣🤣 a začne to létat ČSA 🤔
Rogalem? 😉
Do ČSA přijde ze Smartwings 15 B737. Už je to opět zapsané v AOC.
Tak to je teda kauf. 😀
Je to někde veřejně, že bych se na to mohl podívat? Díky
jak stará tato informace je?
V tehle zemi se opravdu nic neutaji. Snad se o tom brzo objevi tiskova zprava
aj … tohle csa hateri nerozdejchaj. budou muset pro csa najit novou hate-prezdivku, nez aeroklub csa.
myslím si že zatím nic takového nehrozí a nevím z jakého zdroje se taková nesmyslná zpráva vzala
internet snese ledasco 🙂
Podělíte se s námi o zdroj? Děkuji
Taky jsme letos letěli z Pardubic a s e společností Corendon Airlines a bylo to super!
Měli jsme 2měsíce staré (nové) letadlo B737 Max
To jste měli kliku😉 já letos 3× se Smartwings a vždy staré střepy snad 20 let! Opravdu jsem se bál do toho sednout a nebyl jsem sám co jsem slyšel další cestující …….
a jak laik jako vy pozna, ze je to strep? povidejte, prehanejte…
Smartwings s jejich 20 let starými letadli kterých má většinu jsou tragedii mezi dopravci !! Letos jsem 3× musel letét se Smartwings a všech 6 letadel byly neskutečně staré střepy a opravdu jsme se s x dalšimi báli do nich nastupovat a letět !!!! SMARTWINGS SI HRAJE NA TOP LETECKOU SPOLEČNOST ALE MOŽNÁ I 50% JEJICH LETADEL LETAJÍCÍ VZDÁLENOSTI DO 4 HODIN LETU TOMU ABSOLUTNĚ NEODPOVÍDAJÍ ALE CESTOVNÍM KANCELAŘÍM JE TO UPLNĚ JEDNO !!!!
Protože cena cena cena.
20 let staré letadlo je TOP :))
A co Ryanair? Ty jsou 100x horší. Smart Wings se aspoň snaží. Je pravda, že na LOT nemají. Vyzkoušeli jsme Praha -Krabi, Eurowings – München – Havana a Smart Wings fakt až tak nevybočovaly. Zkušenost z letů do Tirany, či Marsa Alam. Ale Ryanair, to je odpad všeho letectví na úrovni.
To nevim v čem se Smartwings snaží…je to tragédie ty jejich služby. Je pravdou, že Ryanair jim zdatnê konkuruje.
Máte tam málo vykřičníků a jen asi polovina textu je v CAPS LOCKU. Strašná chyba. Jo a taky se mrkněte na airfleets.net , jak jsou vlastně stará jejich letadla.
Jo, jak to není vyleštěná černá jak na BMW a kritik spatří nýty tak je v transu, zblblý pozlátky. Sám jsem podobné narážky nedávno slyšel na A320 Brussels Airlines od nějakého „vzdělance“ za mnou, kterému to éro připadalo staré (no fakt to není spotřebka co se mění jednou za 5 let), prý lacině provedené asi někde v Číně, protože nýty a viditelné spoje na trupu :-). Chtěl bych ho vidět jak ho jeho BMW ochrání v -70C v místech kde se nedá dýchat při rychlosti na hranici rychlosti zvuku. 😀
Nová doba, host vyhazuje vrchního a charterovka rozhoduje odkud si zákazník smí objednat let…
Trochu dramatické, ne?
Aerolinka se rozhodla, že někde nechce poskytovat službu. Nikdo ji nenutí.
Ne, to jste špatně pochopil. Aerolinka chtěla za služby moc peněz, proto se cestovky rozhodly využít služeb jiné aerolinky. A ta původní zhrzelá aerolinka teď teatrálně oznamuje, že nechce nabízet své služby z malých regionálních letišť…
Aerolinka si konečně spočítala, že za stávající ceny se jí nevyplatí dělat další zdržující přelety na malá letiště. Mít v malém Česku tři letiště z nichž létá je víc než dost.
Pokud to jiné společnosti zvládnou přeletět třeba z Polska a levněji, tak je asi něco špatně, ne?
Tak ono by to mohlo jít skoro všude bez přeletů. Ty ostatní společnosti totiž ve většině případů můžou poslat to letadlo z destinace, kam se od nás poletí, aby se tu jen otočilo. Pak přelet nikde nebude.
Z Polska se přelétává několikrát denně na regionální letiště? To bych chtěl vidět. Jestli myslíte 787 do Prahy, tak to opravdu nemusí být levněji.
Ha a na tohle jste přišel kde? Smartwings je totiž nehorázně drahej takže ho fakt přistání na jednom letišti nepoloží
nehorazne drahej?
a mohl bych to videt?
Když jim nevadí na údržbu prázdný
přelet do Praha-Turecko a zpět…opovrženo domácim trhem, okamžitě vrátit peníze daňových poplatníků za záchranu společnosti
Kde beretu tu mantru o těch přeletech? Příklad, letadlo ráno začíná v Praze, letí Burgas, z Burgasu na Brno, opět Burgas, pak Pardubice, opět se vrací na Burgas a večer se vrací do Prahy. Pokaždé s cestujícími. Kde je tedy ten prázdný přelet?
ono tech preletu zas tolik nebylo. to byl (a je) spis ten mensi problem.
Tak pokud jim to finančně nevychází, je to nejspíš správné podnikatelské rozhodnutí. To nehodnotím.
Pořád jste to nepochopil…
No to víte to se stává, všichni jsme hlupáci, jenom vy jste letadlo.
tak ať si třeba Jikord založí svojí leteckou společnost nebo ji založí Jihotrans a můžou vesele lítat… to, že někdo z podnikajících společností nechce něco dělat není nic špatného. To jen státní aparát si myslí, že peníze, co jim přitečou jsou eráru a není nutné je rozumně využívat…
Krasjké aerolinky – nestraš, to je tak blbé, že se to chytne.
Juraji, v klidu. „Lojzík“ je trochu mimo v celé diskuzi tady 🙂
vy jste to moc necetl a nepochopil, ze?
Na druhou stranu, proč by tam létali, když jim to nedává ekonomický smysl a letadla naplní z těch tří letišt 😉
Prostě chudák hejtman Kuba, bude mít hračku za mld, která bude k ničemu….
Stejně si myslím, že tolik regionálních letišť jen s chartrovými lety nedává smysl. Ponechat letiště Praha, Brno, Ostrava
Ale dává. Minimalně Budějovice se měli ponechat do té doby než bude hotova komplet celá dalnice z Budějovic do Prahy ! Pardubice ok. Z nich jste za 65 minut po dálnici v Praze ale Budějovice kor v pátek nebo neděli to je cesta na 2.5 hodiny kolikrát !
Najměte si letadlo s posádkou a konejte dobro na vlastní účet a odpovědnost. V čem je problém? V tom že jste člen party Jetřebů a Mělobysů?
Najměte si psychiatra..evidentně ho potřebujete
Proč žijete v kapitalismu ukažte co místo pindání umíte….
Za 65 minut jste z Pardubic po dálnici na Černém Mostě v Praze nikoliv na letišti 🙁 to musíte ještě hodinu přes ucpanou jižní spojku nebo přes ucpané centrum a Blanku na letiště 🙂 Kde jaký Pražák to má rychleji na letiště do Pardubic než na Ruzyň.
Tak Pardubice budou mít pro 4 nejvytíženější letní měsíce taky smysl, než budovat draze v Praze další dráhu. Jenže prostě teď byl roky nízký provoz, a Pardubice mají neschopné vedení.
Pardubice by se měli soustředit mnohem víc na auta, a vydělávat hlavně na týdením parkování za tisícovku, když je stejně jen pro léto, mohlo by to být lehké polotravnaté sezóní parkoviště na velké ploše pro auta do 2 tun.
ja se bude znovu lítat na ukrajinu, tak Pardubice se zase rozlítají. Pro lidi, co dělají ve škodovce a u jejich dodavatelů je to fajn letiště.
Panečku to bylo ondyno v Budějicicích slávy a radosti…no jak se zdá tak Josef Švejk International Airport skončilo dřív než začalo. Teď si tam pudivítr Kuba může prohánět průvan leda tak v hadroletu a jako copilot může naskočit Zimola. Letu z Budějic zdar! .-)
Asi jste ten článek nečetl nebo číst neumíte… Nebo nedokážete porozumět psanému textu….
Nebo jste Lojza viďte.
Kdyby blbost nadnášela tak můžeš lítat do Budějovic ty.
Pronajmi si letadlo s posádkou a klidně si ty Budějovice lítej, dostaneš i medaili hejtmana kraje za zásluhy…Stačí?
Víme, že Karlovarský kraj chce do svého letiště investovat. Kdo zajistí linky odtud? ČSA nebo jiný dopravce. Tak by tato část státu zůstala bez spojení.
Tam budou létat Ruské linky které si tak politici hlavně z Ods dřive tak oblíbili tak jako bohaté investory udajně přinášející spoustu peněz do Karlovarského kraje 😁 Jen si vzpomeň te jak Topolánek Langer vychvalovali letecké spojení Moskva – Karlovy Vary 😉
Nevěděl jsem, že Karlovarský kraj je ostrov, který nemá žádné jiné spojení s pevninou.
no to víte, pořádnej vlak tam nejezdí….
Jeďte autem. 😉
jezdím
Vary jsou mimo, až bude dálnice D6, tak to na Ruzyň bude takový kousek, že to fakt nemá cenu… popř. se snadno dostanou na pořádně letiště NUE a MUC
Ty zkratky jsou Norimberk (Nürnberg) a Mnichov (München(?
Tak doufejme, že se díky změně dopravce zvýší přesnost odletů. Když jsem byl letos na dovolené tak z asi 20 plánovaných odletů byly 4 zpožděné, z toho 3 odlety byly SmrtWings… Nemají kapacity na to, co si všechno nasmlouvají a pak řeší operativně, koho si můžou dovolit zpozdit nejvíc aniž by museli platit kompenzace.
Kvalita služeb odpovídá „specifickým požadavkům českého trhu“, takže veškerá žádná. Časem se možná bude vyplácet létat z regionů namísto Prahy, pokud se podaří nasmlouvat nějaké lepší dopravce.
Je to těžké, měl jsem letos zkušenost s opožděnými cestujícími na dvou letech – jeden SW a druhý Buzz (de facto Ryanair) na linkách z nasmlouvaných dovolenkových destinací…u SW se na cestující čekalo, u Buzzu jsme zavřeli dveře bez 24 cestujících, protože se jejich autobus nestihl na letiště dostavit včas z hotelu. Pak je otázka, jestli snese cestující na naprosto nedůležité dovolené 1-2 hodinky odchylky, nebo bude čekat do dalšího dne na přebookovaní na jiné spoje, protože (co si budem) jižani to s časem mají poněkud volnější…
Ano Smartwings nemá dostatečně početnou a kvalitní letku !! Možná až 50% jejich letadel jsou staré střepy které aby zvládli všechny lety nasazují od června do konce září ! A jak řiká náš člen rodiny pracující pro Smartwings jako letecký technik – minimalně 6 letadel již v loni mělo být vyřazeno a přesto i letos byly v provozu – dalších zhruba 6 letadel je také před ukončením provozu a prodeji pro vnitrostatní linky Azarbejdžanu – Moldavie- Rumunska !!!
Nevím, jak funguje přidělování slotů. Ale tu zkušenost mám také a je to deprimující u Smartwings čekat a sledovat mnohé jiné společnosti (třeba Vueling) odlétat s minimálními zpožděními.
Nic nového pod sluncem, tento přístup zvolil QS už před lety, už někdy od 2015, 2016. Na druhou stranu bude zajímavé sledovat, jaký dopad to bude mít na dlouhodobé vztahy s Čedokem a potažmo na celý trh. Pokud by Čedok byl schopen si sehnat dlouhodobého partnera (aby nemusel řešit provoz a s tím související problémy s různými společnostmi) a spolupráce bude fungovat, tak je možné, že nás čeká docela zajímavý vývoj na charterovém trhu…
Žádný, smlouvu s Čedokem mají uzavřenou. 🙂
Smlouva uzavřená je, ale není na věky a navíc se každý rok řeší plán letů na další sezónu. Klidně tedy může jít o plynulý exit. S ohledem na vlastníky je klidně možné, že se domluví s někým z ciziny. Český trh by konkurenci potřeboval jako prase drbání.
Hodně bude záležet zda budou Smart Wings konkureschopní. Vždy je možnost nakupovat lety za celou skupinu (tlačit ceny dolů za obří počet letů) a pak to rozfakturovat/ přeprodat v rámci skupiny. Takto se někdy postupuje běžně při nákupu hotelových kapacit. A Smart Wings to ví. Pokud bude Smart Wings pro cestovky výhodný budou ho využívat.
Ano, ale teď se řeší příští léto (a možná další období) a na to zjevně smlouvu uzavřenou nemají.
Otázka zní jakou má srandovně malá cestovka šanci najít jiného dopravce v Evropě proti cestovkám polským německým a jiným, kde je trh násobně větší a bonitnější. 🙂 A propos jste si jistý že letadla QS musí létat z Česka? Notabene v sezóně?
Pokud mluvíte o Čedoku, který je součástí polské Itaky, tak tam ta velikost není nijak směšná. Tržbami je ta skupina větší než SW.
A pokud má SW velkou část cestujících na charterech, tak by je asi bolelo víc, když by jim CK utekly ke konkurenci než by bolelo ty CK hledat si jiného dopravce.
Máte pocit že na trhu je přetlak letadel a posádek? Vy asi netušíte že trend je zcela opačný …
Pokud vím, tak pilotů je dost. Zrovna SW/ČSA jich má stále dost doma na překážkách (nebo něco takového), kdy čekají na povolání zpět do služby. Mezitím se různě protloukají a létají v cizině. Znám takové případy osobně 😉
U letadel je to různé, třeba Lufthansa postupně vytahuje z odstavných ploch A380. SmartWings zase kvůli sporu s Boeingem loni přepustil několik nových MAXů jiným dopravcům. Takže letadla jsou i nejsou.
Pokud vy víte? Tak pokud vy víte tak mi vysvětlete proč v sezóně nejsou letadla ani posádky a chartery kvůli tomu nabírají sekeru, nedejbože když jedna mašina vypadne na poruchu. Neuměl byste jim poradit kde ty lidi a mašiny najít? Evidentně víte ….
Ano, vím 😉 Asi na rozdíl od vás, i když to vypadá že s nimi máte něco společného 😀 Posádek bylo po Covidu spousta ale kdo z nich by šel do SmartWIngs? Třeba i u Emirates propouštěli lidi jak na běžícím pásu, včetně českých stevardek, ale žádná z nich si neřekla tak teď půjdu do SW. A piloti to samé. To že si většina lidí, a to i těch, co dřív u SW pracovali, našli místo raději někde jinde asi o něčem svědčí. SW je společnost zamrzlá v devadesátkách a podle toho se chová. A v dnešní době to dost… Číst vice »
Fajn držte myšlenku po létě 2024 si zase na toto téma pokecáme jo? :-))
O tom, ze se na charterovem trhu chysta “velky tresk” se potichu zacalo mluvit zacatkem zari. Toto je zrejme prvni vystrel. Uvidime s jakou reakci prijdou cestovni kancelare
ČEDOK je součástí polské ITAKy, tam si to vedení ošetří samo přes LOT. Toho se nebojím.
O důvod víc z těchto letist letět. Vyhnout se Smartwings může být pro turisty docela dobrá motivace navíc
Máte pravdu, těším se na hodnocení po příštím roce, myslím, že spousta cestujících bude ještě na Smartwings vzpomínat…
Ano, taky mačkám slzu při vzpomínce na téměř bezmotorový let ze Samosu … 😂
Ale no tak nedělejte z toho drama čeče, kapitán letadla z toho taky drama nedělal a to je chytrej chlap co má školy. :-)) černý humor… .-)
🤣
Dopravců bude více. Někteří budou lepší než SW jiní stejní. Proto i vzpomínky budou pestré.
Ale s kým, když tam prakticky nikdo jiný nelétá?
On se někdo najde a cestovky už jednají, viz i info v článku. Tui, Sunwings, Egyptair, dle různých destinací různí dopravci plus někteří síťoví.
Jarda: A na co budou vzpomínat? Jiná aerolinka těžko nabídne horší služby – zpoždění, nemožnost koupit si občerstvení jako standard, arogantní vyhořely personál, nepohodlné vraky…To vše Smartwings už dávno nabízí, takže jiní dopravci mohou být jedině lepší, v úplně nejhorším případě stejně špatní. Níž lze jít už jen hodně těžko
Souhlas – u Smartwings 50% starých letadel do kterých je strach vlězt – bagetka na 3 kousnutí za 149kč pivo 0.33l za 80kč – zpožděné lety – spousta technických závad o kterých se ani normální člověk nedozví ( když vypráví člen naší rodiny který pracuje u Smartwings jako technický pracovník na letišti tak si vždy řikame že již do žadného letadla nesedneme – přesto ale 2× za rok to riskneme na cestu k moři) ………….
Určitě Sunwing z Kanady se popere o chartery z PED, KLV nebo JCL.
Jasný, já měl na mysli Sunexpress, ale výsledek a podstatu sdělení snad každý pochopil.
Tak já letěl se Smartwings xkráta nemám, co bych vytkl, vše v rámci očekávání. A personál dokonce nad očekávání – na ten nedám dopustit.
Ono, když je někdo škarohlíd, tak si úsměvu a vstřícného jednání sotva všimne.
Já jsem si úsměvu a vstřícného přístupu opravdu nevšiml, ač jsem se snažil. Jen arogance a neochoty. Ve srovnání i s blbým Ryanairem je to úplně mimo. U nich vždycky máte k dispozici to, co je v nabídce a na co máte chuť. U SW je standardem přesný opak. Takže fakt nechápu, kam níž by alternativní dopravci ještě mohli jít. Dna už bylo dosaženo.
No to není pravda, teď v neděli se SW z FUE, sice starým křápem, ale personál milý usměvavý ochotný a přiletěno o 10 mimut dřív:-)
vzdy,, kdyz vidim podobne komentare (predrecniku) co si stezujou, ze se na ne posadka neusmivala a nebyla vstricna, tak si snazim predstavit, jak by to melo vypadat. jak se ta vstricnost meri. kor kdyz interakce s posadkou je vesmes dana – clovek pozdravi pri nastupu a pak si rekne o jidlo a co si da k piti, a pozdravi pri vystupu. nekdy mam pocit, ze nekteri ocekavaji, ze tam posadka bude tancovat a kricet radosti, ze tam prosel nejaky cestujici. ono to bude spis tom, ze predrecnik je bohuzel malinko “neobjektivni”. neobjednal si jidlo a pak se divil ze na… Číst vice »
Podejte, že nehledám chybu u sebe. Já fakt nemůžu nijak za to, že neschopným vyhořelým stevardum došla nabídka. To se mi prostě nikde jinde nestalo, u sw je to dle arogantního „stevarda“ standard. A proč jsem si jídlo neobjednal je na snadě, nedá se to jíst, to ty věci z on board nabídky jsou aspoň poživatelné. A fakt si nebudu dopředu objednávat něco, co se dá stěží sníst za 450 Kč, to fakt sorry. Buď ať ta nabídka za něco stojí, nebo ať je aspoň cenově přijatelná. SW nabízí hybrid jídla, co stojí za hovno a ještě je nehorázné drahé,… Číst vice »
vzdyt jste to ani nemel, tak jak mizete vedet, jak chutnaj? 😀
ta “jidla, co se nedaj jist” patri k tomu nejlepsimu, co si muzete v evrope dokoupit.
Letěl jsem 2× s Wizzair a o třidu lepší novější letadla než u Smarwings. Kolega letěl s Ranyer do Londýna a zpět a to samé – letadlo stáří max.10 let čisté pohodlné ……..
Boeingy 737-800 Smartwings mají průměrné stáří 15,5 roku, Boeingy 737-800 Ryanair ze Stanstedu mají průměrné stáří 14 let a budapešťské Airbusy A320 Wizz Airu mají průměrné stáří 11 let. Skoro u každé aerolinky můžete narazit na fungl nové letadlo i na 25 let starou plečku. Mezi půl roku starým Boeingem 737 MAX 8 Smartwings a půl roku starým Airbusem A321 neo Wizz Air takový rozdíl nebude. Maximálně v kapacitě.
Největší české cestovní kanceláře jsou součástí mezinárodních skupin, které mají navázané obchodní vazby s vícero leteckými společnostmi. Charterové společnosti sídlí nejen v ČR, ale i dalších zemích. Při kombinaci letů pro různé cestovní kanceláře ze skupiny (z různých zemí) lze získat dobré podmínky i od zahraničních společností.
Pokud ty charterové společnosti mají volnou kapacitu…
Podle vyjádření cestovních kanceláří se již povedlo pro větší část Smart Wings odmítnutých destinací zajistit náhradní letecké dopravce. 🛩️
Co na to Tomas?
Vyčkejme, sám jsem na něj zvědav. :-))
Ten se z největšího odborníka na letectví a propagátora Smartwings včera změnil na největšího odborníka na účetnictví a na reality. Viz diskuse. https://zdopravy.cz/dvoumiliardova-injekce-pro-cd-dopravce-prodal-sekyrovi-zbytek-pozemku-na-smichove-178157/?comments=1#comments
Hej takýchto odborníkov nám treba, takýchto schopných a vytrvalých. 😀
Doslova všehoschpných.
A ve finale se klonuje zpet na Air Traveller nebo Lord Pitzdibudka …
No ale to co tam psal o vztahu zisku a prodeje majetku je pravda, sice to tam psal docela kostrbatě a ne uplně „na první dobrou“, ale to že samotný prodej ještě nutně nemusí znamenat zisk pravda je (jakkoliv je to docela velká výjimka a netvrdím že to tak je v tom konkrétním případě)
Pokud prodáváte pozemek, který přešel do vlastnictví ČD, přišel v době výstavby pražského železničního uzlu, tzn. několik desetiletí, možná i století nazpět, ten pozemek je nevyužíváný, budovy na něm vystavěné chátrají, tak si nedovedu představit, že by jeho prodej byla nezisková transakce.
Ano, to já taky moc ne, i když osobně nevím jakou metodou se taková aktiva oceňují, jak jsem psal, neříkám že „neziskovost“ platí na tento konkrétní případ, jehož reálie neznám..
vsimnete si jeste jednou toho, co jsem vam tam psal hned na zacatku diskuse ——— “pokud se z jednoho aktiva stane jine aktivum, tak ti samo o sobe zisk neprinese. jen (pokud slo treba o prosej majetku) pozitivni cash flow. (a ano, zisk pripadne ztratu by pak prinesl rozdil mezi hodnotou majetku v ucetnictvi a tim, za kolik byl prodan)” ——— (coz byla reakce na blabol, ze prevodem majetku na financni aktiva vznikne zisk) a vyste tam pak zacal rozvijet teorie o brownfieldech a vyuziti, ktere s tim vubec nesouvisi. to,nakolik ta transakce byla ziskova, si budeme moci alespon castecne… Číst vice »
Byl jste vůbec někdy na Smíchově? Víte, kde je Smíchov? Víte co to jsou za pozemky? Nevíte o tom vůbec nic. A to jeden z Vašich problémů, nemáte k ničemu žádné konkrétní informace a jen všem predhazujete a vnucujete svoje obecné teorie a uvažujete kohokoliv , kdo s Vámi nesouhlasí. A to je druhý problém.Pak se nedivte, že Vás tu lidi nemůžou vystát.
pro ucely oceneni majetku (v nasem pripade pozemku) je uplne jedno, jestli tam jsou zrezivele koleje a chajdy s fetaky nebo anglicky travnik.
tim kriteriem, ktere v tomto pripade rozhoduje, je mimojine umisteni pozemku, jake vyuziti ma dany pozemek evidovany v katastru nemovitosti, co umoznuje v dane oblasti postavit uzemni plan apod.
Ale my se přece nebavíme o ocenění pozemku. My se bavíme, jestli ta transakce byla zisková nebo, nebo ne a já tvrdím, že absolutně není důvod myslet si, že nebyla. Naučte se prosím číst a pak mě poučujte.
no, vy jste do diskuse furt tahal nejake fetaky a to, ze cd ten pozemek koupily kdo vi kdy a kdo vi jak…naposled dva prispevky zpatky.
takze jste nejspis oceneni resil. ted uz teda zase ne?
JJ to je to Vaše nejspíš.
To se příteli dost pletete. Majetek může mít vliv na hospodářský výsledek a říkám teď pro pořádek hospodářský výsledek nikoliv zisk. Jen v případě pokud generuje náklady nebo výnosy. Prodej majetku, který se nevyužívá, k hospodaření firmy, ale generuje náklady, je vždycky výnos. A výsledovce rozhodně napomáhá ke kladnému hospodářskému výsledku, tzn.zisku.
a ohledne toho, proc. jak byl majetek ziskan nehraje roli… pokud ziskate nejaky majetek, musi byt nejakym zpusobem ocenen, a toto oceneni netrva na vzdy. neni nemenne. ale upravuje se v case tak, jak ziskava nebo ztraci hodnotu. pokud mate majetek, ktery svou hodnotu ztraci (rekneme treba koupene letadlo) , deje se tak formou odpisu. a odpisy – to je vec, ktera se primo promita do vysledku hospodareni jako ztrata (je to ztrata hodnoty majetku firmy) stejne tak majetek, ktery hodnotu naopak ziskava, se precenuje, a generuje ucetni zisk (roste hodnota majetku firmy). takze i kdyby pred sto lety ten… Číst vice »
Člověče vy dobře ťápete jak z jablek, nechcete se na to vykašlat? Víte co je odpis? Odpis není ztráta hodnoty, ale uplatnění části nákladů na pořízení majetku do daňových nákladů účetního období. Pořízení majetku nelze zahrnou do daňových nákladů účetního období jednorázově, nýbrž cenu pořízení majetku zatřídíte dle odpisových skupin a podle toho každý rok uplatňujete v daňově uznatelných nákladech poměrnou část a tak daňově umoříte to co jste investoval. Doučte se laskavě účetnictví, zejména to co jsou odpisy a co jsou oprávky vy matlale.
ucetni odpis samozrejme JE ztrata hodnoty majetku. kdyz poridite majetek, tak nejde cely do nakladu hned (tady mate pravdu, ale to je princip toho, jak funguje ucetnictvi) – duvod je ten, ze ucetne ten majetek ma stale svou hodnotu, tudiz neni duvod ho davat do nakladu cely a ihned. v case pak svou hodnotu ztraci, a to je v ucetnictvi prave vyjadrovano odpisy – ztratou jeho hodnoty. a tato kazdorocni ztrata hodnoty je prave nakladem. a naklad nam, v pripade ze proti nemu neexistuje nejaky vynos, generuje ztratu. abyste se mohl doucit, muzete se dovzdelat. apr zde (nebo na jakemkoli… Číst vice »
Kupte si učebnici podvojného účetnictví a základy evidence majetku. Co vy tady vyluzujete je neskutečné. Není důvod ho dávat do hned do nákladů???? Víte co je to zákon o účetnictví a zákon o dani z příjmu? Víte co upravují a proč? Nepiště moudra která jste si našel na wikipedii. Zákon přesně říká co je náklad a jak se o něm účtuje a co smíte uplatnit jako náklad a v jaké výši. Nemelte pitomosti o tom, že není důvod….
mate v tom trosku (vic) chaos. mozna jste si to asi na te wikipedii precetl, ale moc to nepochopil.
to, o cem tady tak vasnive vykladate vy, uz pak neni nic, nez prakticka realizace odpisu do danoveho priznani – pod nazvem danove odpisy.
coz ale neni nic jineho, nez promitnuti vyse zmineneho do dani.