Dopravci Železnice

Slovensko vypsalo další soutěž, hledá dopravce pro trať, kde jezdí RegioJet

Dvoupodlažní vozy RegioJetu pro Slovensko, vizualizace. Pramen: RegioJet
Dvoupodlažní vozy RegioJetu pro Slovensko, vizualizace. Pramen: RegioJet

Slovenské ministerstvo dopravy vypíše soutěž na dopravce, který bude zajišťovat od prosince příštího roku provoz vlaků na trati mezi Bratislavou a Komárnem přes Dunajskou Stredu. Jde o druhou trať, kde nezíská provoz přímo státní dopravce ZSSK.

Plán na soutěž oznámilo ministerstvo dopravy na svých stránkách. Na trati dosud jezdi RegioJet, který získal smlouvu přímým zadáním v roce 2010 a jezdit začal v březnu 2012. Smlouva RegioJetu vyprší v prosinci příštího roku.

Chceme lidem přinést možnost výběru, dostatek kapacity a především vyšší kvalitu cestování. Jde o velmi frekventovaný úsek, proto věřím, že veřejná soutěž potvrdí všechny naše záměry a lidé budou spokojení,“ řekl ministr dopravy a výstavby Arpád Érsek.
Ministerstvo zveřejnilo plán na soutěž více než před rokem, teď již oficiálně běží. Termín pro podání nabídek je 15. listopadu.

Trať zažila v posledních letech velký růst počtu cestující, který souvisí jednak s přesunem obyvatel blíže Bratislavě, tak i nasazení lepších vlaků i integrace jízdného. Od září nově na trati jezdí i dvoupodlažní vozy, které si RegioJet přivezl z Německa. Dopravce už potvrdil svůj zájem o účast v soutěži. „Trať se z hlediska nárůstu počtu cestujících stala evropským unikátem. Oproti roku 2011 jich jezdí až pětkrát  více,“  řekl mluvčí firmy Aleš Ondrůj. Trať Komárno – Bratislava je dnes nejvytíženější jednokolejnou tratí na Slovensku, vlaky zde jezdí až ve 20 minutovém intervalu a nejvytíženějšími spoji zde cestuje až 700 cestujících na jeden spoj. Letos RegioJet očekává až více než 4 miliony cestujících přepravených na této trase.

RegioJet provozuje vlaky na této trase na objednávku ministerstva dopravy, která byla uzavřena v závěru roku 2010 s platností od 4. 3. 2012 na základě předložení cenově výhodnější nabídky pro objednatele a vyšší kvality služeb pro cestující.

První soutěž vypsalo ministerstvo dopravy letos v srpnu pro lokálku Žilina – Rajec. Podle ministerstva se přihlásili dva zájemci, vítěz bude jezdit už od února příštího roku. Ostatní výkony zadává Slovensko přímo svému státnímu dopravci.

46
Diskuze

avatar
9 Komentáře
37 Reakce na komentáře
28 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
28 Autoři komentářů
ElbTen_z_BílinyVbbX 1Apollo17 Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
jal
Host
jal

„Chceme lidem přinést možnost výběru, dostatek kapacity a především vyšší kvalitu cestování.

To je přece zbytečné nové výběrko dělat. Nic lepšího, než RJ, přece neexistuje.

Jiní by zavedli JŘ z dob před rekonstrukcí tratě a sehnali a začali jezdit s tím nejhorším, co se dá v Evropě sehnat.

Ketas
Host
Ketas

V roce 2000 jsem takto cestoval do Velkého Mederu. V Bratislavě jsme museli vystupovat z rychlíku a pokračovat tramvají na nádraží Bratislava Nové Mesto. Celkem stres, když to vůbec neznáte. Pak nástup do 810 a drncačka po dědinách. Bylo horko jak hrom a cesta byla nekonečná. Po příjezdu jsem byl úplně vyřízený. Myslím, že ty patra jsou jistě lepší, než ta muka ve staré 810.

Hezky česky
Host
Hezky česky

Pětinásobný nárůst, kerej státní moloch to má..

Kubík
Host
Kubík

Dobrá, ať tedy vyhlásí soutěže o všechny tratě, kde byla v roce 2003 účelově zastavena osobní doprava, zvlášť na jihovýchodním Slovensku.

Tronda
Host
Tronda

Tak až to vyhraje ten správný dopravca a místo klasiky přijede bageta nebo ještě lépe sólo 812, jako je dobrým zvykem na Horehronn,í kapitán Danko bude jistě spokojen, jenom škoda, že on tím jezdit nebude.

Jerry
Host
Jerry

Trondo si trapný

Tronda
Host
Tronda

Nic k tématu nemáš, trapný Jerry?

Jerry
Host
Jerry

Trondo tvoje příspěvky k tématu nejsou.

zesp
Host
zesp

Tronda má pravdu, aby to tak nakonec nebylo. Ta trať musí ZSSK ležet hodně v žaludku. Takže bych se nedivil, kdyby byl zájem, aby se vrátila do těch „správných“ rukou… a ta řada 810 a přípojňáků se tam nakonec vrátila….

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Přesně, aby to nakonec nedopadlo tak, že do roka 2∕3 lidí uteče z vlaku, přestože je teď už konečně Slovenský a to ve všech ohledech. A nebo právě proto?

30T
Host
30T

ZSSK pre nedostatok HKV nevie pokryť ani trate na ktorých jazdí aktuálne

Miloň
Host
Miloň

Tak by se holt sebraly 757+N×Bdteer a 861 odjinud kde to není pod mediálním a politickým drobnohledem a fertig…

Apollo17
Host
Apollo17

No jo Trondo.Konec bagrování pro žlutého.Bude regulérní soutěž.

Vbb
Host
Vbb

No jo, Apollo. Když se vypsaly regulérní soutěže na linky, které předtím bagrovaly ČD (třeba Šumava), tak se odboráři mohli po*** a hrozili stávkou. Ale to je jiná pohádka, že?

Elb
Host
Elb

Ano, Šumava je úžasný příklad kvalitnější dopravy po soutěži..

Přemek
Host
Přemek

Pochopitelně je to o zdrojích v dispozici každého potenciálního účastníka. Zdroje chápu komplexně jako zdroje lidské, finanční i ty vnější přírodní.

dada
Host
dada

hele vidim prilezitost pro zahranicni ezpanzi nove, digitalni, CD

Roman Svačina
Host
Roman Svačina

Tak to je výzva pro novou strategii ČD!

Roman Svačina
Host
Roman Svačina

😂

Ten_z_Bíliny
Host
Ten_z_Bíliny

Tak můžeme přijímat sázky, jestli Regojet vyštípají. Já osobně tu vidím pravděpodobnost 99:1, že ano.

-TR-
Host
-TR-

„Nesnášam žlté autobusy aj vlaky, musí odísť preč zo Slovenska.“

JUDr. kpt. kkt. Andrej Danko, predseda SNS

micek
Host
micek

Přesná citace: „Neznášam tie žlté vlaky a autobusy. Radšej mám tie naše. Žlté vlaky a autobusy musia ísť preč,“
To by mne zajímalo kolikrát těmi „našimi“ jel?

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

To je ten, co chtěl ze Slovenska vyštvat firmu ESET, −ených američanov, −atých? Miroslav Trnka a Peter Paško von zo Slovenska?
Napřed zničit světoznámou slovenskou firmu a pak se vztekat, jak Slovensku všichni ubližují.

-TR-
Host
-TR-

Chápu, že někdo ESET kritizuje – ta firma sponzoruje liberálně orientované politické strany. Ale Dankovy výroky jsou fakt hloupé.

Přemek
Host
Přemek

Máte nějaké použité kritérium hlouposti pro tento případ? Já u Danka vidím vysoce racionální jádro jeho veřejných prohlášení. Každá země by i při vysoké míře spolupráce měla usilovat, aby domácí produkce byla ta nejlepší pro vlastní použití. Pokud není, neznámená to, že třeba již nevzniká. Osobně zde vidím velký potenciál ve spolupráci ČD a ZSSK, jen se obávám, že nový šéf ČD k něčemu podobnému nedospěl ani ve snu. Výměna dobré praxe, pokud existuje, je základem spolupráce. Jednou jí má více ten podruhý onen, to je ta férová tvůrčí soutěž při sdílení jejích plodů…

Filip
Host
Filip

Aneb nepochopil jste že žijeme v otevřené ekonomice stejně jako Slováci… Měli bychom usilovat o výrobek či službu s největší přidanou hodnotou ať ho koupí kdokoli. Stejně tak by tyto služby měl provozovat kdokoli kdo přinese největší přidanou hodnotu v poměru k ceně.

Marian Kechlibar
Host
Marian Kechlibar

„kdokoli“
Jojo, a pak se divíme, že Čína vyžaduje, abychom drželi hubu a krok v politicky citlivých otázkách.
Ono to není tak černobílé, jak říkáte. Otevřená ekonomika s totalitními či autoritářskými partnery má nepříjemné vedlejší efekty, potenciálně destruktivní pro neekonomické aspekty života – třeba svobodu slova.

Filip
Host
Filip

To že prodáme výrobek do číny z nás nedělá totalitní stát, stejně jako věci ze západu před revolucí z nás nedělaly demokracii…

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Tak nějak. Starší z nás, rockerů, jezdili do Polska, pašovat kazety. Jednu kazetu Kreator přehrát okamžitě pro kámoše, druhou kopii na výměnu (Kreator za Testament), třetí kopii pro celníka a „originál“ někam schovat, aby ho celník nenašel.
Volný obchod tím pádem existoval, teda až na toho celníka…

Marian Kechlibar
Host
Marian Kechlibar

Ne, ale vyvinete-li si dostatečnou obchodní závislost, pak se nemůžete divit, když budete muset ty Číňany poslouchat pod věrohodnou hrozbou značných ekonomických škod. Dali už v posledních letech dost jasně najevo, že právě takhle si to představují. Ignorovat tyto události samozřejmě lze – na vlastní riziko.

Nekdo
Host
Nekdo

bolševický debílku, pěkně ses odhalil, podle vztahu k tomuhle hloupému ruskému trollovi je hned vidět kdo je kdo…

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

„Každá země by i při vysoké míře spolupráce měla usilovat, aby domácí produkce byla ta nejlepší pro vlastní použití.“

A to se dělá tak, že se zlikviduje jedna z top 5 antivirových firem na světě jen proto, že nějaký … politik nabyl přesvědčení, že Eset jsou … američani?

Ten_z_Bíliny
Host
Ten_z_Bíliny

Nemáte někde odkaz na článek o tom, co se tam stalo?

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek
Radka
Host
Radka

Advokacie, že kpt. Danko není hlupák, dělá hlupáka z toho advokáta. Vždyť se mu vysmívají i jeho spolustraníci, akorát ho potřebují.
No ale pokud mocí mermo chtějí zaplatit víc za horší službu jen proto, že splňuje nacionalistické kritérium, je to právo slovenských voličů.

Leoš Konečný
Host
Leoš Konečný

Přemku – jděte se opláchnout a potom si znovu přečtěte, co jste to napsal

X 1
Host
X 1

Přemek
To chce omévat přirození vlažnó vodó. 😉

Nekdo
Host
Nekdo

nevěřím, že tenhle „doktor“, z vůle strany kapitán byl schopen říct takhle gramaticky i stylisticky rozumnou větu. to prostě nemůže být autentický výrok. nemůže!

Marian Kechlibar
Host
Marian Kechlibar

„kpt. kkt.“

Checht 🙂

_Pavel_
Host
_Pavel_

Jestli to bude díky lepší nabídce, tak proč ne…

Rajče
Host
Rajče

A kdo ji dá? ZSSK? CD? Asi těžko.

-TR-
Host
-TR-

Nabídka ŽSSK nebude lepší, ale bude politicky správná – a to je nejdůležitější.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Co máte proti SLOVENSKÝM motorákům řady 813? 😀 😀

dada
Host
dada

Ja? Vubec nic, teda pokud nebudou masivne exportovany do Cech.

noerf
Host
noerf

Ten_z_Bíliny: Regiojet si tu trať udrží, protože ZSSK nemá momentálně kapacitu na nasazení tolika jednotek a problémy s počtem strojvedoucích. ČD ZSSK nepoleze do zelí a nevěřím, že by Arriva šla proti Regiojetu.
Co se týče politického pozadí, stav, který panoval před dvěma roky, už opadl. Takže slovenské ministerstvo dopravy nemá problém s Regiojetem prodloužit smlouvu.

Ten_z_Bíliny
Host
Ten_z_Bíliny

To bych té trati celkem přál. Osobně by pro mne byla hrozná představa něco budovat, a pak o to přijít. Té trati by jistě prospělo stabilní prostředí, kdo se značnou mírou podílel na její atraktivitě a má nějakou vizi i do budoucna. Jen by si měli lépe pořešit smlouvu s MD aby mohli pružněji reagovat na další zvýšení kapacity atd

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll