Slovensko vypsalo další soutěž, hledá dopravce pro trať, kde jezdí RegioJet
Dvoupodlažní vozy RegioJetu pro Slovensko, vizualizace. Pramen: RegioJet
Slovenské ministerstvo dopravy vypíše soutěž na dopravce, který bude zajišťovat od prosince příštího roku provoz vlaků na trati mezi Bratislavou
„Chceme lidem přinést možnost výběru, dostatek kapacity a především vyšší kvalitu cestování.
To je přece zbytečné nové výběrko dělat. Nic lepšího, než RJ, přece neexistuje.
Jiní by zavedli JŘ z dob před rekonstrukcí tratě a sehnali a začali jezdit s tím nejhorším, co se dá v Evropě sehnat.
V roce 2000 jsem takto cestoval do Velkého Mederu. V Bratislavě jsme museli vystupovat z rychlíku a pokračovat tramvají na nádraží Bratislava Nové Mesto. Celkem stres, když to vůbec neznáte. Pak nástup do 810 a drncačka po dědinách. Bylo horko jak hrom a cesta byla nekonečná. Po příjezdu jsem byl úplně vyřízený. Myslím, že ty patra jsou jistě lepší, než ta muka ve staré 810.
Pětinásobný nárůst, kerej státní moloch to má..
Dobrá, ať tedy vyhlásí soutěže o všechny tratě, kde byla v roce 2003 účelově zastavena osobní doprava, zvlášť na jihovýchodním Slovensku.
Tak až to vyhraje ten správný dopravca a místo klasiky přijede bageta nebo ještě lépe sólo 812, jako je dobrým zvykem na Horehronn,í kapitán Danko bude jistě spokojen, jenom škoda, že on tím jezdit nebude.
Trondo si trapný
Nic k tématu nemáš, trapný Jerry?
Trondo tvoje příspěvky k tématu nejsou.
Tronda má pravdu, aby to tak nakonec nebylo. Ta trať musí ZSSK ležet hodně v žaludku. Takže bych se nedivil, kdyby byl zájem, aby se vrátila do těch „správných“ rukou… a ta řada 810 a přípojňáků se tam nakonec vrátila….
Přesně, aby to nakonec nedopadlo tak, že do roka 2∕3 lidí uteče z vlaku, přestože je teď už konečně Slovenský a to ve všech ohledech. A nebo právě proto?
ZSSK pre nedostatok HKV nevie pokryť ani trate na ktorých jazdí aktuálne
Tak by se holt sebraly 757+N×Bdteer a 861 odjinud kde to není pod mediálním a politickým drobnohledem a fertig…
No jo Trondo.Konec bagrování pro žlutého.Bude regulérní soutěž.
No jo, Apollo. Když se vypsaly regulérní soutěže na linky, které předtím bagrovaly ČD (třeba Šumava), tak se odboráři mohli po*** a hrozili stávkou. Ale to je jiná pohádka, že?
Ano, Šumava je úžasný příklad kvalitnější dopravy po soutěži..
Pochopitelně je to o zdrojích v dispozici každého potenciálního účastníka. Zdroje chápu komplexně jako zdroje lidské, finanční i ty vnější přírodní.
hele vidim prilezitost pro zahranicni ezpanzi nove, digitalni, CD
Tak to je výzva pro novou strategii ČD!
😂
Tak můžeme přijímat sázky, jestli Regojet vyštípají. Já osobně tu vidím pravděpodobnost 99:1, že ano.
„Nesnášam žlté autobusy aj vlaky, musí odísť preč zo Slovenska.“
JUDr. kpt. kkt. Andrej Danko, predseda SNS
Přesná citace: „Neznášam tie žlté vlaky a autobusy. Radšej mám tie naše. Žlté vlaky a autobusy musia ísť preč,“
To by mne zajímalo kolikrát těmi „našimi“ jel?
To je ten, co chtěl ze Slovenska vyštvat firmu ESET, −ených američanov, −atých? Miroslav Trnka a Peter Paško von zo Slovenska?
Napřed zničit světoznámou slovenskou firmu a pak se vztekat, jak Slovensku všichni ubližují.
Chápu, že někdo ESET kritizuje – ta firma sponzoruje liberálně orientované politické strany. Ale Dankovy výroky jsou fakt hloupé.
Máte nějaké použité kritérium hlouposti pro tento případ? Já u Danka vidím vysoce racionální jádro jeho veřejných prohlášení. Každá země by i při vysoké míře spolupráce měla usilovat, aby domácí produkce byla ta nejlepší pro vlastní použití. Pokud není, neznámená to, že třeba již nevzniká. Osobně zde vidím velký potenciál ve spolupráci ČD a ZSSK, jen se obávám, že nový šéf ČD k něčemu podobnému nedospěl ani ve snu. Výměna dobré praxe, pokud existuje, je základem spolupráce. Jednou jí má více ten podruhý onen, to je ta férová tvůrčí soutěž při sdílení jejích plodů…
Aneb nepochopil jste že žijeme v otevřené ekonomice stejně jako Slováci… Měli bychom usilovat o výrobek či službu s největší přidanou hodnotou ať ho koupí kdokoli. Stejně tak by tyto služby měl provozovat kdokoli kdo přinese největší přidanou hodnotu v poměru k ceně.
„kdokoli“
Jojo, a pak se divíme, že Čína vyžaduje, abychom drželi hubu a krok v politicky citlivých otázkách.
Ono to není tak černobílé, jak říkáte. Otevřená ekonomika s totalitními či autoritářskými partnery má nepříjemné vedlejší efekty, potenciálně destruktivní pro neekonomické aspekty života – třeba svobodu slova.
To že prodáme výrobek do číny z nás nedělá totalitní stát, stejně jako věci ze západu před revolucí z nás nedělaly demokracii…
Tak nějak. Starší z nás, rockerů, jezdili do Polska, pašovat kazety. Jednu kazetu Kreator přehrát okamžitě pro kámoše, druhou kopii na výměnu (Kreator za Testament), třetí kopii pro celníka a „originál“ někam schovat, aby ho celník nenašel.
Volný obchod tím pádem existoval, teda až na toho celníka…
Ne, ale vyvinete-li si dostatečnou obchodní závislost, pak se nemůžete divit, když budete muset ty Číňany poslouchat pod věrohodnou hrozbou značných ekonomických škod. Dali už v posledních letech dost jasně najevo, že právě takhle si to představují. Ignorovat tyto události samozřejmě lze – na vlastní riziko.
bolševický debílku, pěkně ses odhalil, podle vztahu k tomuhle hloupému ruskému trollovi je hned vidět kdo je kdo…
„Každá země by i při vysoké míře spolupráce měla usilovat, aby domácí produkce byla ta nejlepší pro vlastní použití.“
A to se dělá tak, že se zlikviduje jedna z top 5 antivirových firem na světě jen proto, že nějaký … politik nabyl přesvědčení, že Eset jsou … američani?
Nemáte někde odkaz na článek o tom, co se tam stalo?
https://dennikn.sk/blog/1557529/fico-ma-pravdu-eset-je-nebezpecny/
Advokacie, že kpt. Danko není hlupák, dělá hlupáka z toho advokáta. Vždyť se mu vysmívají i jeho spolustraníci, akorát ho potřebují.
No ale pokud mocí mermo chtějí zaplatit víc za horší službu jen proto, že splňuje nacionalistické kritérium, je to právo slovenských voličů.
Přemku – jděte se opláchnout a potom si znovu přečtěte, co jste to napsal
Přemek
To chce omévat přirození vlažnó vodó. 😉
nevěřím, že tenhle „doktor“, z vůle strany kapitán byl schopen říct takhle gramaticky i stylisticky rozumnou větu. to prostě nemůže být autentický výrok. nemůže!
„kpt. kkt.“
Checht 🙂
Jestli to bude díky lepší nabídce, tak proč ne…
A kdo ji dá? ZSSK? CD? Asi těžko.
Nabídka ŽSSK nebude lepší, ale bude politicky správná – a to je nejdůležitější.
Co máte proti SLOVENSKÝM motorákům řady 813? 😀 😀
Ja? Vubec nic, teda pokud nebudou masivne exportovany do Cech.
Ten_z_Bíliny: Regiojet si tu trať udrží, protože ZSSK nemá momentálně kapacitu na nasazení tolika jednotek a problémy s počtem strojvedoucích. ČD ZSSK nepoleze do zelí a nevěřím, že by Arriva šla proti Regiojetu.
Co se týče politického pozadí, stav, který panoval před dvěma roky, už opadl. Takže slovenské ministerstvo dopravy nemá problém s Regiojetem prodloužit smlouvu.
To bych té trati celkem přál. Osobně by pro mne byla hrozná představa něco budovat, a pak o to přijít. Té trati by jistě prospělo stabilní prostředí, kdo se značnou mírou podílel na její atraktivitě a má nějakou vizi i do budoucna. Jen by si měli lépe pořešit smlouvu s MD aby mohli pružněji reagovat na další zvýšení kapacity atd