Slovenské ministerstvo zrušilo soutěž na vlaky Bratislava – Komárno. Přihlásila se jen ZSSK
Souprava ZSSK v Komárně. Foto: ZSSK
Slovenské ministerstvo bude jednat o smlouvách přímým zadáním.
Slovenské ministerstvo bude jednat o smlouvách přímým zadáním.
Na MD nie je vhodná atmosféra pre rozvoj konkurencie, právne predpisy EU umožńujú do r.2023 zadať zakázky priamym zadaním. ZSSK má už od r.2020 -10 ročnú zmluvu a chce stále väčšie dotácie od štátu, lebo nemá konkurenciu tento stav vyhovuje ZSSK a oligarchom okolo ŽOS Vrútky a iným dodávateĺom. ŽOS dodávajú motoráky pre ZSSK a k tomu obrovské náklady na opravy, otázka je prečo toto MD nerieši ? Ak by bola vôla a MD rokovalo aj so súkromníkmi, tak by sa našli vhodné riešenia pre štát aj dopravcov, lenže sa nerokuje, iba so ZSSK a prečo? Všetky súťaže skončili fiaskom… Číst vice »
Čemu se divíte? Nikdo jiný už prostě nechce mít nic společného se zadubenými slovenskými politiky a úředníky, kteří se ani nenamáhají předstírat, že to výběrko myslí vážně. Blbost odkvetla a přišly plody. Tak si tu zoufalou železnici ukrajinského typu užijte, aspoň bude dál kam jezdit pozorovat skanzen dopravní techniky a učit se, jak se to nemá dělat.
Tento týden starý diskusní příspěvek pana J.K. aktuální situaci na slovenské železnici s nadhledem pregnantně charakterizuje:
https://zdopravy.cz/regiojet-uz-nechce-jezdit-na-slovensku-pro-stat-ztratili-jsme-duveru-tvrdi-dopravce-80307/#comment-523443
Nechápem, že prečo už nepošlú celý Regio Jet s jeho pizdovaním do prdele?! Keď dostal Regio Jet podvodom pred 10 rokmi priamym zadaním bez súťaže do daru výkony na tejto trati, tak to nevykrikoval, že to nebolo transparentné. Ponúkol nejakú sumu na jeden vlakokilometer, ktorú potom požadoval neustále navyšovať. Sľúbenú nízkopodlažnosť nedodržiaval od momentu kedy začala nasadzovať jednotky 628/629 a klasické vozne. Nemal ani prevádzkovú zálohu. Rovnako ako Unipetrol a iní súkromníci preťažoval strojvodcov (služby od 4-6h rána do večera 16-22h). Dvaja známi mi tam robili „stewardov“ a sťažovali si neustále vyvolávanie z práce, aby zaskočili za „vypadnutého“ kolegu. Problém… Číst vice »
http://vyhlasto.cz/h/1j23/ten-chlap-by-se-mel-lecit
1. RegioJet získal zmluvu na trať BA-KN na základe platnej notifikácie podľa zákona, prakticky formou rozstrelu podľa čl. 6 Nariadenia 1370/2007, ako to občas rieši aj české MD. Ponúkol nižšiu cenu za vlkm ako ZSSK. 2. Navyšovanie ceny za vlkm podľa inflácie je súčasťou každej zmluvy. 3. Každá zmluva obsahuje klauzulu vyššej moci, ktorá sa uplatňuje aj na prípady, keď trikrát po sebe náklaďák rozbije vlak na priecestí. Objednávateľ si môže vybrať, či prispeje na nové vlaky, alebo akceptuje náhradu – napr. vo forme DMU 628. 4. Keď objednávateľ počas platnosti zmluvy požaduje okamžité navýšenie kapacity, a pritom nechce platiť… Číst vice »
Není vám divné, že Regiojet „pizduje“, ale nepřihlásil se ani nikdo jiný?
Asi není…
pane boze ty to vidis a nic neurobis..
Otázka je, jestli by to pro MAV nebyla spíš vnitrnostátní linka, když Komárno a spol. není ani tak Slovensko jako spíš Horné Uhry.
Takže ten Jančura měl pravdu..
pokud se vypíše na staré soupravy pak nastave libovolná kombinace z – řev, poptávají se šroty. – a ta parta co nevyhraje k tomu řve…účelofka, kampáň, schválně se to vypsalo na cizí ojetiny, ne na ty naše (a dokonce může řvát oprávněně) – nikdo se nepřihlásí – přihlásí se jen jeden a to pak není soutěž – přihlásí se víc, ale cena je neakceptovatelná – zamotáme do toho drátizaci a ETCS čili…ostuda zajištěna vypíše se na nové soupravy a jsme na tom obdobně: – ta parta co nevyhraje k tomu řve…účelofka, kampáň, schválně se to vypsalo na cizí nové soupravy,… Číst vice »
Ono sa to môže vypísať akokoľvek, ale musí tam byť dostatočná časová rezerva a jasné kritéria. 15 rokov je na životnosť nových vlakov málo, ale to sa samozrejme dá vyriešiť predkupným právom, resp. povinnosťou odpredať vlaky svojmu nástupcovi.
Druhá vec je, že slovenské MD vôbec nedokáže rozmýšľať v rozumných dopravných súboroch. Súťažiť Žilina–Rajec s dvoma súpravami a intervalom 60/120 je úplne na hlavu – len réžia na administratívu a zázemie každého okrem ZSSK ekonomicky zabije.
Za dva roky již nebude možné uzavírat smlouvy přímým zadáním. Jak to budou řešit, když dosud nebyli schopni vypsat úspěšnou soutěž? A v ČR je ta situace podobná.
Ona se vymyslí nějaká jiná alternativa.
Jak asi… Vždycky jezdily ZSSK, tak jim to zase zadají, ikdyby měli dostat pokutu, protože jinak konec. A nakonec z toho bude „zlá únija čo zakazuje prevádzku vlakov“.
Ono se to nějak udělá, stejně jako se to zajisté nějak udělá třeba v Maďarsku, Polsku nebo Chorvatsku.
V Polsku na posledni chvili uzavreli 10-letni smlouvy primym zadanim.
Čím dál častěji mám pocit, že vypsat standardní výběrové řízení, kam by se přihlásili alespoň tři dopravci je u českého a slovenského MD nadlidský úkol a proto vede přímé zadání, které je bezpracné pokud nepodá alternativní dopravce jinou nabídku.
To ano.
Ale jak to pak udělat, aby minimálně hlavní trasy, tj. Praha – Nymburk, Praha – Beroun, Praha – Benešov, a Praha – Xy na trati 090 jezdily rozhodně ČD s osvědčenými 471?
A co kdyby tam za stejné peníze jezdil někdo jiný třeba na patrovém kissu ? Byl by to problém ?
byl. praha dvoupatrový nechce (a smysl to má), protože pomalá výměna cestujících.
A na to jste přišel kde, že je Praha nechce? Jo a proto Praha chce na příměsto DMU 400.
praha si nemůže moc vybírat, na některých trasách musí být dvou patra, protože s jedno patry by nestačila kapacita
Pokud nabídka překonala ministerské představy o ceně, tak pro ně musela být velmi výhodná, ne?
tak hlavný problém nebol cena, ale že tam nikto nemal čo nasadiť – RJ vracal požičané vlaky, ZSSK na to tiež nemala a pýtať Maďarov o vlaky je jednak k ničomu a jednak ťažko politicky priechodné. Riešila by to skorá objednávka z ministerstva, len to spackali a nestihli objednať nič, a tak museli pracovať s už dostupnými súpravami.. Zlepenec ZSSK + OeBB je jedno z mála schodných riešení, a cenu klepali dokým nevyzerala podobne ako bola pôvodne od regiojetu, aby toto jediné schodné riešenie nevyzeralo zle z ekonomickej stránky a ľudia ich nevypískali. A latinčine typu „zrýchlenie súprav“ ľudia aj… Číst vice »
„pýtať Maďarov o vlaky je jednak k ničomu a jednak ťažko politicky priechodné.“ – prečo? (som zvedavý, nepoznám sitáciu)
Národnostný problém.
Kdysi by se řeklo asi „eugenika“…😂
To je úplný nezmysel, naozaj pri súčasnej vláde nevidím problém v prenájme vozňov od MÁV, keby nejake zmysluplné mali. Časy Slotovej SNS sú dávno preč.
nejde o Slotu, ale o maďary
protože Madaři sní do dneška o velkouherské říši, nesnáší slováky a bohužel se dle toho i chovají, takže z politického hlediska je to slušně řečeno velmi citlivá záležitost…..
Svobodu jižní části dnešního Slovenska vybojovaly Československé legie a Maďaři na to nezapomněli. Maďaři nás ani Slováky moc nemusí. Za první republiky nebyla střelba na maďarské hranici nic moc mimořádného. Slováci jako mladý národ jsou na navíc kontakty s Maďary citliví.
Svobodu Slovenska vybojovali na Maďarech hlavně Rumuni. 😉
Tak jednotky se dají půjčit, ta půjčovna od Které to měl RJ má hodně typu i kusů, ale záleží jak moc jsou obsazení
To by museli vědět co chtějí . Spíš to vypadá na vítězství nacionalismu , který tam neměl co dělat , nad ekonomikou provozu a nejvíc prohrál běžný cestující . Chápu neúčast na parodie výběrek. Stojí to čas i peníze a pro nic
Jasně, záleží na MD , ale sehnat vozidla se dají i nízkopodlažní
Sehnat lze cokoli. Jen na dráze obecně je problém konzerv a případně odborů na Slovensku umocněn určitým komplexem. Stejně jako všude . Smlouva na deset patnáct let tři až pět let dopředu s jasnými parametry a je . Otázka je , zda se chce .
Přímé zadání je prohra pro poplatníky i zákazníky , tzn nechat dané úředníky věc dotáhnout kvůli obslužnosti a po dokončení vyhodit a deset let nesmí do státní správy a přidružených zašíváren.
A jak píše výše timon25. Chtěl bych být u toho , když Slovák prosí Maďara o vlak.
Pokiaľ viem, tak jedna z požiadavok má byť aj nasadenie nových poschodových vlakov. A tie Maďari nemajú, takže nám nemajú čo požičať. Teda majú, ale sú to EMU (Stadler Kiss) a tie asi na neelektrifikovanej trati premávať nebudú. Jediné čo prichádza do úvahy je Siemens a Bombardier, ktorí majú vyvinuté nízkopodlažné súpravy s riadiacim vozňom a sú ťahané/tlačené lokomotívou. A ak by sme išli do extrému a v špičke by sme tam zaviedli hodinový takt medzi KN a BA, polhodinový medzi DS a BA a 15 minútový medzi Kvetoslavom a BA, potrebuje tam dopravca asi tak 8 až 10 súprav… Číst vice »