Podcast: Nákladní vlaky nemají rovné podmínky s kamiony. Železnice nemá rezervu na rozvoj, říká Sládek

Nákladní vlak v Rakovníku. Foto: ŽESNAD.czNákladní vlak v Rakovníku. Foto: ŽESNAD.cz

Budeme chtít pokrýt co nejvyšší částku na zařízení ETCS do lokomotiv od státu nebo od toho, kdo si to vymyslel. Z toho nemůžeme ustoupit, říká výkonný ředitel ŽESNAD.CZ

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
109 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda

v 90. letech všechno zničili a teď se diví

soumar

Trať Plzeň – Praha, minimální frekvence nákladů v noci. Dálnice – nepřetržitý provoz kamiónů v noci.
Proč? Nebo jde o to, že za Plzeň náklady nejezdí dál než do překladiště Metransu v Nýřanech?
Jinak souhlasím s tím, že nemožnost poslat strojvůdce s lokomotivou do jiného státu EU je těžký a zbytečný handicap.

Oldřich Sládek

Nebojte, kolem roku 2030 se dočkáte 🙂

Já, kdo jiný

Na jednokolejné trati? To bude žůžo. Jste přesvědčen o tom, že Němci udělají druhou kolej?

Oldřich Sládek

V březnu nad tím začal DB Netz bádat. A POZE taky vypadalo beznadějně 😉

Rýpal

Spíš aby to stihli do 2035, kdy chce osvícená EU zakázat spalovací motory…. Teda alespoň jejich výrobu.

K.S.

zakázala nové vozy se spalovacími motory.

Jiří 3

Rád bych se pana Sůry zeptal, jestli bude v budoucnu i podcast s panem Jiřím Pohlem. Pokud už byl, tak si zajdu poslechnout.

Jan Šindelář

Bude po prázdninách. Počítali jsme s ním dříve, ale s ohledem na covid byl odložen.

Odpadlik

Mě by třeba taky zajímalo jestli nějak ŽESNAD nespolupracuje s podobnými spolky/sdruzeními v zahraničí (Slovensko/Nemecko) – třeba aby tlačily společně na rozumné zprovoznění přechodu přes Domažlice (jak zaznělo v podcastu) apod…

Oldřich Sládek

Spolupracujeme samozřejmě se spolky, zjm. s AROSem, nicméně v tomto případě především se Správou železnic a s MD ČR. Aby nedošlo k mýlce, český úsek je dávno vyřešen a všechny stavby v nějakém konkrétním stupni přípravy. Teď je řada na německé straně.

Jaaa

Aby to zas Němci neměli nakonec postaveno dřív než my.

Rýpal

Toho bych se opravdu nebál. Spíš aby v Germánii vůbec stihli kopnout do země, když už u nás bude hotovo.

Petr Šimral

S ohledem na to, že Němci „prakticky“ jen napíchají sloupy, tak se to klidně může stát.

Oldřich Sládek

No, nějaké výhybny nebo dvoukolejné vložky by ve studii vymyslet mohli… 🙂

J.K.

Přál bych Vám zbourat aspoň pár bariér po Evropě – např. s angličtinou a pod ETCS aby mohl fíra všude… (a dopravce , samozřejmě, bez dalších extra licencí a tak)

Škoda že Evropa blábolí o budocnosti bez uhlíku, ale projet vlakem z ČR do Paříže je sci fi

Dominik

To by se nejprve vůbec museli sjednotit dopravní a návěstní předpisy, a kdo komu ustoupí? My máme foukací rozkazy, jinde to třeba není, atd… A s tou angličtinou, jasně fírové by to měli jednoduché – vnitrostátní provoz stačí ti národní jazyk, mezinárodní angličtina. Ale co výpravčí? Všichni komplet povinně angličtina, kdyby se u nich náhodou vyskytl cizí fíra, nebo jen hlavní tahy? A kolik takových fírů, co například pojedou Německo – ČR – Slovensko – Maďarsko, bude? Jasně v příhraničí s Německem/Rakouskem, by se ten jazyk využil, ale někde ve vnitrozemí? Kolik takových situací za měsíc bude, že se tam… Číst vice »

Leinad

A tohle jsou řešené otázky nebo výmluvy?
Na silnici taky nejsou shodné návěsti, stopka je někde jako osmiúhelník, někde jako „dej přednost v jízdě s nápisem.“

XB 1

A povinná angličtina snad na silnici je? Nebo povinná znalost nějakých specifických národních předpisů?

Dominik

Tohle jsou moje otázky, nevím zda je někdo řeší, opravdu pokud se nebudou řešit dopravní a návěstní předpisy, tak jazyk taky můžeme vypustit, je to až to poslední. Na silnici po Vás nikdo nechce zkoušky ze zákonů a vyhlášek dané země, když tam pojedete, na kolejích ano. Takže buďto se sjednotí předpisy ve všech státech (to, že bude ETCS nestačí), nebo se na to můžeme vykašlat, protože kdo bude dělat zkoušky v 5 státech, kdyby tam náhodou jednou za rok zajel? Jazyk je tudíž až to poslední, co bych řešil, a kolik takových případů ve vnitrozemí bude, že tam přijede… Číst vice »

Miroslav Zikmund

To je realita. Pravda – červená, zelená, žlutá mají absolutně stejný význam od Atlantiku na západě – po Vladivostok (Pacifik) na východě stejný význam, něco „mezi tím = kombinace světel“ zhruba taky … trochu nerozumím italským návěstem … ale to není podstatné, „bývalá Jugoslávie“ má stejná pravidle – akorát světla na návěstidlech mají pořadí – přisunout světla by nebyl problém … Nicméně – i německá návěstidla pro „vedlejší“ věci se liší se liší od těch ČD / ŽSR, jinak je tomu v Polsku …. Důležitá je i „dopravní část“, nejen návěstní …. komunikace při výkonu dopravní služby musí být prováděna… Číst vice »

Leinad

Existence jazyka – no jde udělat zkoušku z ICAO angličtiny a neumět hovorovou angličtinu(i když to není časté) a naopak je normální mluvit anglicky a nerozumět leteckým termínům a frázím.

Já, kdo jiný

Do Paříže vodíkovým letadlem.

Miroslav Zikmund

A proč angličtinou – Velká Británie není členem EU a jiná členská země EU nemá uvedenu angličtinu jako svůj národní jazyk. Irsko uvedlo irštinu, Malta maltštinu …. Proč ne třeba němčina, kterou najdete téměř na všech varovných tiskopisech – nefunguje WC, nefungují dveře třeba v Maďarsku …. Jenže s tím ve frankofonních oblastech neuspějete ….

Leinad

Je to tak. Vlečku si musí firma postavit od nejbližší tratě. Silnici má zadarmo až k plotu. Mýto se platí jen někde (dálnice), poplatky za cestu platí vlak vždycky.

K.S.

Možná kdyby položení a napojení vlečky bylo tak jednoduché jako udělat si cestu a nebylo s tím moc dalších papírů, tak s nimi problémy nebudou. Kdybych to pravidlo mohl vytvořit, tak bude-li vlečka napojena nepřímo, tedy tak že se na ni nebude přímo dojet z tratě, ale půjde to jen a pouze úvratí, tak by nebylo třeba nějakých speciálních provozních řádů a licencí atd. S tím že pravidla by se strčila pod nějaký velmi obecný předpis, třeba že Vmax 15km/h, délka soupravy max 90m, atd. atd.

Jaaa

Hlavně jde o to, že tu příjezdovou silnici vám stát (kraj, obec) vypapíruje a postaví za své.

Vlečku samozřejmě ne.

Petr

firma na silnici platí silniční daň, má tachograf, každou chvíli se mu někdo hrabe v nákladu, dokladech, váží ho, měří ho, kontroluje technický stav…

medical_examiner

Říká někdo, že se ta silniční daň nezvedne do životaschopné výše?

Petr

V pohodě. Nezvedne a díkybohu se snížila spotřební daň na naftu, správný trend

Jaaa

Jj, více kamionů a tedy hluku, zácp, více NOx, prachu a CO² je samozřejmě správný trend.

medical examiner

Ona se ta spotřební daň zruší výměnou právě za silniční daň…
A ta silniční daň bude jediný příjem na opravy silnic.

Leinad

Kdyby se to stalo, bylo by to fér.
Proč ze spotřební daně placené sekačkami, vlaky,.. a vlastně i auty na soukromých okruzích.. platit státní silnice.

Leinad

Ok, roční silniční daň, stále daleko méně než stejně těžký vlak za tunokm.
Doklady, předpisy musí splnit i vlak.

Miroslav Zikmund

Viz výše …

Já, kdo jiný

Hlavně BAG jsou výživní.

Miroslav Zikmund

Jakou silniční daň = poplatek za použití dopravní cesty, platí zahraniční vozidla … ? Tohle je zásadní … Přečtěte si zákon o dani silniční a porovnejte ho s právním předpisem určujícím placení poplatku za použití železniční dopravní cesty … Jistě tam najdete markantní rozdíly, jimiž jsou znevýhodňováni VŠICHNI provozovatelé železniční dopravy JAK V NÁKLADNÍ, tak OSOBNÍ DOPRAVĚ …. Soudruh ministr Kalousek před lety můj návrh na „zrovnoprávnění“ podmínek poplatků dle „zákona“ o dani silniční a PPŽDC odmítl = dát to do jednoho zákona o poplatku za použití dopravní cesty – ze zákona o dani silniční by se stal zákon o… Číst vice »

Petr

platěj mýto=poplatek za použití dopravní cesty

Pavel Klicpera

Vlečky do mnoha firem ještě jsou, ale neschválené proprovoz. Roční poplatky (výpalné) pro Spržel jsou pro mnohé přepravce neakceptovatelné.
V kombinací – cena/rychlost/železnice/kamion – má vítěz kšeft jasný.

Adamgolias

Promiňte mou neznalost , stále se tu debatuje o tom , že je malá kapacita trati . (011) . Bydlel jsem v dobách Bobin a Cecilek kousek od této trati. Možná každých pět minut projel nakl vlak o 40 vagónech . V každém nádraží byli vlaky odstavený a doplňovaly se vagony z lokálek ( kouřim , Ledečko , Prachovice) , nebo vagony byly přímo do stanice určené a následovalo ,,šibování,, do místních fabrik , nebo jet byly uhnute aby uvolnily cestu ve špičce. Nyní je v některých časech trať doslova opuštěná , kromě několika hodin špičky kdy je osobní přeprava… Číst vice »

Kubrt

Jsou kritická místa- Liben, Bezpráví, Praha-Beroun, a pak do toho různé výluky a mimoradnosti a pak není kudy sr procpat.

Jsksk

I Morava patří do ČR a výluk a ucpaných míst je tam víc než dost😉

Kubrt

Neměl jsem ambici vypsat vše, jen příklady, co mě napadly.

Martin11

Jediná elektrifikována trať z Čech na Sev.Moravu to je hodně málo.

K.S.

A co v rámci akce VD Hanušovice začít dělat kravál že se musí udělat přeložka tratě v zátopě a že to musí mít jenom cca 10 promile sklonu? Pak bude stačit natáhnout jenom ten drát.

Petr

Kritické místo, je Praha a to nejen pro železniční, ale i pro silniční dopravu, bohužel objet jí není moc kudy. 🙁

medical_examiner

Chtělo by to dodělat obchvat…
Protože jak lze nyní dojet vlakem od jakéhokoliv směru do Kladna bez úvratí?

Petr Šimral

Do Kladna to je přece úplně v pohodě…

Od Kolína, Lysé, Modřan, Uhřiněvsi přes Smíchov společné nebo Prahu Bubny nebo přes Kralupy.
Od Děčína přes Společné nebo Bubny přes Holešovice 🙂
Od Berouna přes společné (Krč – Vršovice), Bubny (Krč – Malešice) i Kralupy (Krč – Hln/Libeň)

Petr

Pořád píšete o spojích procházejících intravilánem Prahy.

Petr Šimral

Dobře no. Tak bezúvraťově od Děčína přes Všetaty, Neratovice, Kralupy. Od východu: CETR – Pardubice – Jaroměř – Stará Paka – Turnov – Neratovice – Kralupy – Kladno, od Plzně – Žatec – Kladno, od Budějovic směr Plzeň a pak už to je stejné 🙂

medical examiner

Nebo naopak o cestě přes půl světa…

Miroslav Zikmund

Jako pamětník si možná pamatuješ, že při jakém si maléru mezi UL a Lovosicemi se tehdejší minorita R z Masaryčky do Děčína vozila přes Chotiměř … ranní karlovarský rychlík 632 objel výluku mezi Lužnou a Žatcem před Rakovník … Problém mezi Olomoucí a Zábřehem se objel přes Uničov … sice se netopilo, ale olomoucký čmelák to zvládal celkem slušně … v Oc se s E preventivně objelo, aby se TO v Zábřehu nezdržovalo … Vrcholem objíždění v roce 1997 bylo „první spojení“ Praha – Ostrava-Vítkovice třemi páry vlaků z Prahy do Valmezu E lok, přes Brno a Přerov (v Brně… Číst vice »

Tumor2017

Už jste s tím Bezprávím trapní. Opravujou vám ho? Opravujou!! To bylo keců, že se musí vlaky plazit Bezprávím 70tkou. A jak rychle myslíte teď jezdí vlaky v úseku Kolín-HB?? Railjet celý úsek 60-70, ani o kousek víc!!!

Petr Šimral

Myslíte samozřejmě úsek Golčův Jeníkov – Světlá nad Sázavou, nikoliv celou trať Kolín – HB.

Dominik

Grapp Vám bez přihlášení neukáže nákladní vlaky.

Petr Šimral

Na to je poměrně jednoduchá odpověď. Osobní zastávkové vlaky zůstaly prakticky stejně rychlé jako byly kdysi, tedy cca 60 km/h. Nákladní vlaky výrazně zrychlily z cca 50 km/h na 80 – 100 km/h. Ale nejvíce zrychlily rychlíky a expresy z tehdejších 100 km/h na 140 – 160 km/h. A kromě toho je nárůst vlaků Sp, R a Ex na cca troj až čtyřnásobek, osobáků na této trati na cca dvojnásobek. A provozování nákladní dopravy, která se za posledním rychlíkem před osobákem musí bleskurychle rozjet, projet alespoň jednu stanici a opět brzdit, aby pustila před sebe další sadu rychlíků a pak… Číst vice »

Dominik

Na jedné straně máme nedostatečnou kapacitu, na druhé straně tu jsou stále strojvedoucí, co ještě žijí v minulém režimu, co nasadí kochací styl a jedou si v klídku, mají Vmax 90 (100) km/h, ale kochacím stylem jedou 70 km/h, však on má do konce šichty času dost, takže pak výpravčí kolikrát preventivně vyhýbá, i když já bych to krásně stihnul do další stanice.

Leinad

Tady je taky otázka, zda a jak funguje komunikace výpravčí – strojvedoucí, případně co strojvedoucí vyčte z návěstidel.
Nákladní vlak se z Radotína courá za osobákem do Řevnic(nechce schytali výstrahu a už vůbec ne stůj), ale ví strojvedoucí nákladu jestli osobák končí v Řevnicích nebo jede dál?
Jedu na svůj čas nebo s náskokem, co je špatného na tom že šetřím?
Odstavení pro pomalou jízdu je v pořádku, ale ať se výpravčí zeptá (mašinu s nedostatečným výkonem nechat předjet, kochalistu zaurgovat).

Dominik

Já mluvím o kochálistech, kteří

Dominik

Já mluvím o kochálistech, kteří tak jezdí úmyslně, i když mají volnou štreku. Na zácviku jsem zažil jen jednou, že mi fíra řekl, snaž se držet maximálky, když výpravčí uvidí, že jedeme tak nás protlačí dál, když to půjde, zbytek to bylo, jeď volněji vždyť není kam spěchat. Když jedu na blok za něčím, tak je to něco jiného. I když, jel jsem jako Lv, dispečer viděl, že se držím za Osobákem, tak v první vhodnou chvíli mě vzal protisrsti, já nasadil Vmax, ve stanici předjel Osobák a až do cíle hezky Vmax plynulá jízda. Já mluvím o tom, že… Číst vice »

Pája

Tohle je velmi rozumný přístup. Kochálisty bytostně nesnáším. Pokud vleče za Kocourem dlouhý kontejnerák a míří k odbočce, chápu ho. Ale Taurus, Větroň a Trax, nebo i dvojice ES? S tím se už dá jet.

Miroslav Zikmund

Máte pravdu zejména u nákladu jedoucího ze Zebrzydowic přes Kralupy nad Vltavou a dále do Litvínova (s malérem ve Světci) brejlákem …. ten má opravdu k té 100 dost daleko …
S jízdním odporem typu T se 700 tunami na háku pouze na rovině, pak to jde s narůstajícím stoupáním rychle dolů …
A ještě není patrné, za jak dlouho a na jaké dráze se na těch 100 dostane ….

Tumor2017

To je zdejší mantra, přeplněné tratě!!! Interval 10 minut?? Tak to jste měl štěstí. I 30,40, 50 minut na 011, 010. Ostatní tratě ani nezmiňuji. Ale přeci jen jednu. Břeclav-Kúty i 90 minut. Ale o tom se tady nesmí psát, pšššt😀

Dominik

50 minut na 010? To jste měl asi hodně bláznivý sen. Taková díra na té trati snad nikdy není (ani v noci), vždyť za běžného provozu jede nějaký vlak směr Třebová co cca 10 – 15 minut (a to počítám jen osobní dopravu).

Petr Šimral

Ono se to někdy může podařit. Už jsem proti správnému směru jel úsek Řečany – Moravany, Kostěnice – Brandýs, Kolín – Přelouč. Samozřejmě v noci.

Dominik

Já jel Uhersko – Pardubice, proti srsti ve dne, což se divím, když vím, že pro některé výpravčí je jízda protisrsti sprosté slovo,a i někteří fírové se jí bojí, jako čert kříže.

Miroslav Zikmund

Pokud se jede po „nulté“, proti které srsti se jede … ? V tom je půvab „dráhy“ …
Dlouhá desetiletí se jezdilo po Ferdinandce vlevo, pak se úderem „půlnoci“ přešlo na pravostranný provoz … byl jsem mile překvapen tím, že na tuhle změnu nedoplatil nějaký cestující -zejména seniorského věku zvyklý na výstup vlevo – životem ….

Josef Nový

O tom melduji pořád. Optimalizace znamená likvidace. Totiž po optimalizaci není ty nákladní vlaky kde předjet (koleje pro předjetí byly v rámci optimalizace zrušeny) a byla úměle vytvořena špatná propustnost trati – špunt. Ono není ani kde naložit , protože v rámci optimalizace (kouzelné slovo) byly koleje pro nakládku zrušeny. Viz Sudoměřice u Tábora,Stránčice nově Adamov atd. A na lokálních tratích , je třeba špatný propustek (co nemá již nostnost) a tak tam náklad ani nemůže. Jinde, kde by mohl , zase není dopravní oprávnění , takže ta kolej tam je ale nakládat se tam nesmí a pak řeknou rušíme… Číst vice »

Jaaa

Ona je to optimalizace směrem k jiným podmínkám, než jaké jsou optimální teď.

Miroslav Zikmund

Projekt ORI – optimalizace rozsahu infrastruktury – rušení stanic (Luka pod Medníkem, Bartoušov), později Rajhrad … Luka chybí pro smysluplný hodinový takt = bez vyčkávacích časů … Luka jsou optimální pro křižování …. V současnosti jsou „úvahy / plány“ na obnovu nebo aktuálně stavba výhybny Rajhrad … Krásně „se prasí“ pod praporem rychlosti 160 v rámci modernizace koridor do ČB. Z Bystřice a Tomic se staly zastávky, transformována byla stanice Sudoměřice, zaniknou Heřmaničky … Možnosti přejíždění z první na druhou a opačně v případě nejen mimořádností, ale i běžné údržby trati se výrazně omezuje. Zatímco na 011 / 171 se… Číst vice »

Miroslav Zikmund

V té době byla návěstidla autobloku na hlavní trati v odstupu 1000 metrů, tudíž do mezistaničního oddílu se vešlo více vlaků …
Spousta zboží se přepravovala formou kusových zásilek, jezdily tzv. rychloběžky pro přepravu „spěšnin“, vozily se jimi i potraviny, např. droždí, z Tábora se vozily sýry, vodákům lodě …
Zkuste si dnes po železnici nechat přepravit LOĎ ….

Pavel Bláha

Přestože konkurence byla minulý rok oslabena omezenou průjezdností hraničních přechodů a koleje se naopak uvolnily spolu s omezením osobních spojů, drážní doprava opět nepřevzala nic, naopak dál klesala! A co teprve až začne odstávka uhelných kolosů typu Mělník (ještě letos), Dětmarovice (2022), Chvaletice…, výhledově útlum přeprav ropných produktů. To bude teprv sešup! Nakonec se celý tento dotovaný drážní business sám sesype jak domeček z karet. A veřejný rozpočet aspoň ušetří.

Petr Šimral

Železnice opravdu nedokáže zareagovat na takto náhlé změny v přepravním prostoru v řádu hodin a zpravidla ani dní. Když už bude mít k dispozici překládková místa, nebude mít lokomotivy, vozy nebo personál. Takže nepřepraví to, co se bohužel v rámci covidu nevyrobí, ale nezíská tak rychle nic, co stojí na hranicích… U silničních přeprav je schopnost jejich velmi rychlé reakce přirozená, což přesně vidíme v loňském roce u jejich velice výrazných nárůstů hrtkm. To bylo způsobeno právě nedostatkem tranzitních vozů a protože výrazně klesly vnitropřepravy, vozy vyrazily na dlouhé cesty do zahraničí. Nezapomínejme, že český řidič a kamión může do… Číst vice »

medical_examiner

Tak se najde něco jiného…
RoLa třeba…

Kubrt

RoLa je ten nejméně výhodný způsob kombinované dopravy.

Petr Šimral

ROLA je zcela nevhodný způsob kombinované dopravy a má smysl pouze pro přepravy v tunelech pod horskými masivy v kombinaci se zákazy jízd kamiónů po souběžných trasách v širokém, dalekém okolí.

Miroslav Zikmund

Doplním – ještě za situace, kdy přeprava kamionu po kolejích bude tak pomalá / dlouhá, že naplní dobu povinného odpočinku pro řidiče (lehátkový vůz – odpočinek na lůžku) … tudíž po vyložení se „jede“ hned dále …

Simi

Tak mne pak vysvětlete LKW Walter a jejich kšeft? https://www.lkw-walter.com/cz/cs

Jambi railfreight

LKW Walter a další jsou jiný případ. Jedná se o nedoprovázenou kombinovanou dopravu a ta i na tak těžkém dopravním trhu dokáže bojovat. Vlak věže pouze návěsy!! Veze jich víc, protože nevezme zbytečně tahače a ke všemu ještě řidiče…

Já, kdo jiný

Podle mě by nepomohlo ani zrušení poplatků za dopravní cestu, ani trakční energie zadarmo. Tady to je o kapacitě, průjezdnosti a jízdní době. Dále se jedná o velkou část železničního nákladního tranzitu, ze kterého nemá český průmysl pražádný užitek.
Terminály kontejnerové nikdo nechce, viz Uhříněves nebo Třebová a JVZ živoří, jednou to zanikne úplně.
Abych nezapomněl, jak se daří státním postrkům? Lítají ty mašiny do roztrhání těla (teda skříně a podvozků) nebo někde postávají?

Petr Šimral

Není – li kudy projet, může být vše zadarmo a stejně to nemůže jezdit. Navíc kdyby nás chtěl stát takto podpořit, tak to musí prezentovat na poměrně mnoho let, abychom mohli koupit drahé lokomotivy, vozy a sehnat i vyškolit personál. A taky to musí být kde naložit. Český průmysl: když toto řekne každý stát, tak zastavíme přeshraniční nákladní žlezniční dopravu, které je dnes již více jak vnitrostátní. A silnice se nám bude smát, až se bude za břicha popadat. Ať se český průmysl zlepší na úroveň toho zahraničního a nebude přece žádný problém, ne? Státní postrky –> někdy jezdí, někdy… Číst vice »

Petr

Přesně tak, není infrastruktura. Pokud bychom chtěli vše co je na silnicích vozit vlaky, tak se to nevejde, ať už lidi nebo náklad. 🙁

medical_examiner

Já to vím…
A proto bude výrazně omezena dálkovina a úplně rozprášena komerce.
Ale všeho s mírou. Všechny přestupní uzly budou mít nějaké příhodné spojení. Ať rychlíky nebo příměstskými Os. A to každou hodinu.

Petr Šimral

Na osobní dopravu nikdo nešáhne. Nedovedu si představit, co by se v ČR muselo stát, aby někdo řekl a provedl, omezení osobní dopravy ve prospěch nákladní železnice. Mimo jiné –> pokud bychom si třeba mysleli, že je železnice schopná přepravit třeba 30% přepravy z D1 v jejím nejslabším místě, pak se bavíme o čtyřtisících kamiónech a cca stopadesáti vlacích denně. To je na nejvytíženějších úsecích nárůst nákladních vlaků na více jak dvojnásobek dnešního počtu a je to k již existujícím vlakům dalších 6 vlaků za hodinu v průměru. A samozřejmě se to musí taky naložit a vyložit, nikoliv jenom odvézt.… Číst vice »

Leinad

Volič bude mít dálnici s menším množstvím tranzitujících kamionů. Politik rozhodne, zda dá peníze do kolejí nebo silnic.

Petr Šimral

Volič takto nefunguje. Volič se bude ptát, co z toho právě on bude mít. A zjistí, že jenom tři roky stavebního bordelu a pak hluk, neprostupnst území atd. Kamióny v kolonách na dálnici ho zajímají pouze když v té koloně stojí a to většinově není u něho za barákem…

medical examiner

Jojo…když mu naslibuju, že na tom on sám konkrétně bude mít nějaký profit…

Jaaa

Průměrný volič vidí dálnici jenom jako pohodlnější širší pruh pro jeho plechový křeslo, dál nemyslí.

Výsledek je pak jasný a to jak v USA, tak v Evropě.

Miroslav Zikmund

K čemu je „voliči“ dálnice s menším počtem kamionů, pokud na ní nikdy nepojede … s voliči to je těžké … některým se zdá částka 4,10 denně za „možnost jízdy po dálnici“ nemravně vysoká, takže raději dálnici objíždí po jiné silnici = krajský politik žádá, aby se úsek dálnic zprostil povinnosti „mýta“.s
To objíždění v rámci „úspory“ stojí nespokojeného voliče mnohem více než ony 4,10 Kč …

K.S.

Vy jste buď troll, nebo magor žijící mentálně v minulém režimu. Rozprášení dálkové dopravy a přidání přestupů, omezení osobní dopravy, tak jak to navrhujete, povede maximálně tak k růstu automobilismu a stejně to nepomůže nákladní dopravě. Ekonomické škody, které tím napácháte budou také značné. Pokud jsou tu kapacitní problémy, tak je jediným řešením tu kapacitu navýšit, přerozdělením nikdo nikdy nikde blahobyt nevytvořil. Na chvilku si akorát sehnal podporu lůzy a pak zhuntoval stát že se propadl z rozvinutého kamsi na chvost vývoje prostou stagnací. Jediným řešením problémů železnice je tak výstavba nové kapacity, modernizace tratí a doplňování trianglů přesmyků a… Číst vice »

medical examiner

Nejdřív jedno, pak druhé…
S případným růstem automobilismu je počítáno. Hlavně finančně.
A železnice poroste do komfortu, protože se z EC přesunou kvalitní vozidla na R. Takže na nynější R9 budou jezdit Bdmpee, Bmz, a Ampz…

K.S.

Hmmm, tak tu vaši psychologii začínám chápat, Vy máte prostě nějaký problém, který si chcete vybíjet na lidech…

Vlastně k tomu i ten Váš nick mediciálnío zkoušeče sedí. K živý by vás v té zemi asi pěkně hnali.

Marcel Štancl

To je zase breku, že dráha nemá podmínky až poveze ŽESNAD z Austrálie lodí 65 000 tun uhlí jako v Bosně s překládkou na vlak tak mu kamiony nebudou moci konkurovat.

Haha

A kudy je má vozit? 🧐 Vždyť se na koleje nevejde.

Pzag

Za to ale nemůžou kamiony a házet jim klacky pod nohy nic nespraví.

Lukáš

Tak co ublíží konkurenci, tak pomůže mně.

Jiří Kocurek

Ne, ale úderka z Dlážděné si tak může vybít vztek nad tím, že musejí jednat s majitelem sousední nemovitosti.
Namísto aby ho mohli postavit ke zdi srovnat mu barák se zemí, zato že se ozval, když se na nej vykašlali.
Vechtrovna a nejen ta, v údolí Berounky celé obce.

Leinad

Co v údolí Berounky? Černošice chtějí lepší dráhu, jenom odmítají dělení obce modrým zábradlím, proti pádu z nástupiště na trávník či chodník.

medical_examiner

Černošice jsou problém, protože není přijatelné zpomalovat ze 160 km/h na 90…

Leinad

Proč by Sp nemohl zpomalit na 90? Os zastaví, dalkovina jede tunelem.

medical examiner

To je vlastně pravda. Už proto, že tam žádné Sp nebudou…
Jen Os 2-4x za hodinu.

Jiří Kocurek

Oni vozí i to uhlí. Jenom ne z Autrálie ale z OKD (Polska?) do Rumunska. Aspoň teda to byly vagony rumunských drah.

A na těch kontejnerech, co mívají na vlaku, najdete loga velkých rejdařství. Taky to jelo lodí a taky to jede z přístavu.

Alibaba

Jestli to jelo do Ploče, tak na téhle trati není problém s kapacitou, protože tam osobka skoro nejezdí.

Oldřich Sládek

Marceli, co to zase meleš za blbosti?!?

Petr Šimral

Ale nech ho být. Lepší to s ním nebude. Teď je holt v Bosně. Za chvíli bude ve Slovinsku a bude to to samé…

Jarek

Dozvěděl se, že do Ploče přijela loď s uhlím z Austrálie a dostal za domácí úkol spočíst, kolik to bude vlaků.

Vojtěch

Hlavně te uhelne vlaky mají mit na koňcí připojený ubytovaci vůz pro Marceleho. 🙂

Jarek

165 000 tun.

Vojtěch

Připadny import uhli z Australie do ČR je jednodušší z piřistavu v Polsku nebo Německu. Přistav Ploče je vchodný pro Bosne a Hercegovine, Maďarsko.