Škrty zabírají. České dráhy výrazně snížily svoji ztrátu, v mínusu zůstala jen osobní doprava
Lokomotiva Siemens Vectron v čele Slováckého expresu u Hoštejna. Foto: České dráhy
Počet cestujících Českých drah za pololetí klesl téměř o 10 milionů, lidé jezdí na kratší vzdálenosti.
Už prověřil management vedoucí zaměstnance (i vedoucí oddělení či skupin) z jejich PC gramotnosti? Na GŘ by se nejeden divil.
Pokud se přestanou uzavírat předražené zakázky a přestanou se kupovat předražené náhradní díly,propustí se půlka trafinkatů na nábřeží,pak by to šlo. A hlavně aby nesli nějakou zodpovědnost,jinak to bude stejný moloch jako do teď….
No hlavně bych škratal v administrativě. Tam by se dala ušetřit astronomická částka peněz.
Kdy začnou odboráři stávkovat, aby firma ČD propouštěla zaměstnance zejména administrativní?
Odboráři aby stávkovali za propouštění? 😀
Co si představujete pod astronomickou částkou peněz ? Deset / sto milionů – miliardu nebo deset miliard ?
Spočítal někdo kolik to bylo za zlaté padáky dohromady?
Tam záleží koho chcete propustit?
No panečku, to je úspěch. Z peněz daňových poplatníků letos nebudeme dotovat dvě miliardy, ale jen půl….to budou odměny.
Na to, jaké překážky v souvislosti s koronavirem bylo třeba překonat, to úspěch je a velký.
A ty roky před tím?
Tak to zaplať ze svýho!
To je logika. Nekdo ma objektivni nazor tak ma zaplatit ztratu dopravce. A když ma nekdo hloupy nazor tak nemusi platit nic?
dokazujes, že bys měl sám raději požádat o zbavení způsobilosti k právním úkonům. protože tohle…je už známka něčeho vážného.
Ztrátu akciovky?
Stát přišel maximálně o dividendy, pokud umíš odhadnout kolik by byly za jiného managera.
krchno, jdi se podívat na to kolik dotací se komu platí. a začni úplně nahoře…agrofert.
pak se podívej…komu stát co zaručil pod záminkou Covid. smrtwings. a žlutý mesias. kupříkladu.
a pak si nafackuj.
Před pěti až sedmi lety byl největším příjemcem evropských dotací švýcarský koncern Nestlé. Mimo jiné bral dotace na rozvoj pěstování sóji v Brazílii, která byla na polnostech vzniklých na mýtinách po vykácených deštných pralesích.
Anglická královská rodina patŕila mezi největší Britské příjemce dotací.
To jen pro úplnost. Samozřejmě nesnižuji dotační podvody Agrofertu v Penamu apod.
ČD žádné dotacemi nedostávají
Konečně někdo veřejně řekl, že lidi kvůli náhubkům méně jezdí veřejnou dopravou a více auty.
A Zeman kritizuje za zácpy Hřiba.
Navíc anonymní ženský hlas ve vlacích vyšší kategorie upozorňuje, že „v návaznosti na usnesení vlády je třeba po celou dobu jízdy nosit náhubky ….“
Není sděleno, na základě kterého usnesení vlády (číslo), ze dne (datum), publikovaného v Sbírce zákonů (číslo částky, datum …)
Marně jsem hledal usnesení vlády, které by něco takového nařizovalo … není divu vláda se rozhodně nebude zabývat tím, aby cestující nemuseli nosit respirátory během konzumace jídel a nápojů, př placení používali bezhotovostní platebního styku ….
Vám už fakt hrabe.
Zrovna tohle, s prominutim debilni, hlaseni ukazuje, co je u CD nekdy problem. Zatimco v jinych organizacich ci u jinych dopravcu na povinnost zakryti bosu a ust upozorni jednou vetou, v nekterych vlacich znelo „V navaznosti na usneseni vlady proti sireni infekcniho onemocneni Sars-Covid 19 Vas upozornujeme na nutnost zakryti dychacich cest respiratorem tridy FFP2, KN95 po celou dobu jizdy s vyjimkou konzumace jidel a napoju“, pak jeste vyzva k omezeni „bezprostredniho osobniho kontaktu“ se zamestnanci, k uprednostneni platby kartou atd. Videl bych to vysledek nekolikahodinove porady se zadanim „najdi co nejvic pridavnych jmen“. Ale mozna to sem pan Zikmund… Číst vice »
Usnesení vlády zde:
https://www.vlada.cz/cz/epidemie-koronaviru/dulezite-informace/mimoradna-a-ochranna-opatreni-_-co-aktualne-plati-180234/#ochrana_dychacich_cest_nove
Jenže po Praze je klíčová jiná doprava než vlaková.
I v Praze mnozí dávají přednost vlastnímu autu bez náhubku před MHD s náhubkem ….
Tak už vidím tu vaši jinou klíčovou dopravu ze směrů od Lysé, Kolína, Benešova, Berouna…
V mínusu zůstala jen hlavní náplň ČD 😀 ale jasně, výsledky Bednarik zatím má, a pořádné hodnocení má smysl až po delší době.
Jestli to nebude tím, že koronavirové opatření se dotkly nejvíc dopravy osob a ne třeba nákladní, nebo třeba telematiky a jiných…:facepalm:
Brutto smluv se to nedotklo ani tak 🙂
zdopravy
Až na ten prohraný soudní spor, tam se vyhazuje miliarda, která se do hospodaření nepočítá, aby to dobře vypadalo 😄
Který spor? 😀 Arbitráž se Škodovkou o pokuty za pozdní dodání 380 nebyla Bednarikova vina.
To nikdo netvrdí. Článek není o vině, ale o hospodaření ČD
Pane Novák, řeč jej o LETOŠNÍM hospodaření firmy…
Firma ČD už v minulosti vyplatila peníze pro Škoda Transportation za spor o 380… Tuším někdy v roce 2019. Či dřív?
V letošním roce doběhl pokus o vrácení peněz. Neúspěšně… Takže do letošního hospodaření ČD se tento spor promítne v nákladech na advokáty firmy ČD (částku netuším)… plus peníze které musí platit ČD fimě Škoda Transportation za jejich advokáty – předpokládám dle advokátního tarifu (tj. z miliardy Kč by náklady placené vítězné straně sporu mohly činit několik milionů Kč).
Tu miliardu už ČD Škodě dávno vyplatila.
a zaúčtovala do nákladů
Kdyby ji zaúčtovala, tak bychom to viděli v předchozích letech
pokud to pravomocně projeli, což projeli, museli to mít zachováno. jinak by nedostali auditni výrok. a je lhostejno, zda natvorili rezervu, dohadnou položku či co.
ano, mohly tu pokutu a úroků vložit do pořizovací ceny majetku a odepisovat, ale to by asi auditor taky nesežral.
zjevně nevíte nic o účtování právních sporů…
teď ještě se dostat zpět na trať 030 a 035 s něčím od Štádlerů a bude dobře v LK
Až se ČD naučí dělat cenové nabídky, pak šanci mají. Jsou to profíci, ale drazí.
Ono by se i hodilo nehledět jen na cenu za km, jak to mají v oblibě místní úřady.
A jak byste to konkrétně řešil? Že by třeba úřad vyhlásil, že má na určitou linku 150 milionů Kč a vyzval uchazeče aby nabídly to nejlepší co mají? Podle čeho se to pak bude hodnotit a vyhodnocovat? Kdo určí jestli je důležitější nízkopodlažnost, klimatizace, nebo zásuvky USB? Kdo rozhodne o tom jestli je lepší kvalitní 10 let stará jednotka z Německa nebo nějaký nový šunt horších kvalit? Kdo pak bude soudit ty spory, až jeden dopravce bude napadat toho druhého u vzájemně neporovnatelných nabídek? Představujete si to hodně naivně.
Jančura tvrdil ve zdejším rozhovoru zhruba toto: že tento typ soutěží (nehledí se na cenu, nýbrž na kvalitu), nakonec sklouzne k hodnotícím kritériím typu: „ve které firmě jsou hezčí stewardky nahoře bez“…
Což asi nikdo nechce, že…
Rozhoduje o tom ne kvalita ani cena, ale kolik daný politik z toho bude mít bokem. Nic víc v tom nehledejte.
Vždy se najde někdo, kdo se podbídne s tím, že si to vezme pak jinou cestou
Jakou „jinou“ cestou? Co máte konkrétně na mysli?
Není se čemu divit. Někteří lidé jezdí vlakem jen do práce, když je ta možnost. Všechno bylo omezené, na výletování není chuť a stále se musí nosit roušky.
Omyl. Je třeba,byt ve střehu a náhubek nasadit jen když jde kolem průvodčí….
Jasně. A autem v obci, když se nikdo nedívá, klidně sto dvacet, že? Protože mám přece právo, když se mi něco nelíbí, dané pravidlo nedodržovat, ale jen tak, aby to nikdo neviděl.
Akorát že ty jejich slavná covid pravidla ruší soudy jedno za druhým jako nezákonná.. narozdíl od pravidel silničního provozu, byť toho ještě teda nezrušili. To je pravda.
On je ruší proto, že jsou neúčinná, nebo nedostatečně zdůvodněná? Nezlobte se, ale s respirátorem se podstatně hůř nakazíte než bez něj.
Právě proto všichni v mém okolí, co opatření dodržovali skončili s covidem doma, viďte že ano.
Další českej blb, kterej nedokáže pochopit, že logická pravidla je dobré doržovat proto, že dávají smysl, ne proto, že je někdo vyhlásil tak či onak dobř či blbě. Navíc tedy, soud ruší jako neplatné různé uzávěry škol, hospod, kultury a dalších odvětví, což ovšem s nějakými respirátory nemá naprosto co dělat.
Pokud chcete, tak si respirátor noste třeba 24 hodin denně. Je to vaše právo. Já ho nosím tam, kde mi to dává smysl (jsou k tomu třeba data) a nebo kde je to správně právně nařízeno. Jsem rád, že žijeme v právním státě. Pokud je mi známo, tak rozsudek soudu byl i o respiratotech. Byť ve vlacích ho nechal. To nezpochybňuji. Byť je v něm stejně ,, tisíc,, výjimek. A pro pana Jindru.. Pokud ministerstvo neumí dát data, zda konkrétní opatření nějak pomáhá a díky tomu to nezdůvodní, tak je to jeho chyba. Soud by to jinak nerušil. A pokud… Číst vice »
A jen tak mimochodem.. ať už jsou ta nařízení právně/neplatná, účinná/neúčinná, tak je hlavně nedodržují ani ti, kteří si to vymyslel… Např. Vojtěch, Havlíček, Maláčová, Babiš. Nicméně i tak bych je dodržoval, kdyby byla právně platná, či při datech, že jsou účinná.
Opravdovou zhovadilost (50 za posledním barákem/křižovatkou, jenom zapomenutá cedule) skutečně dodržovat nemusíš.
1) materiální aspekt, to už bylo u soudu. Akorát s tím opatrně, materiální aspekt nemusí být řidičovi zjevný (hluk, neoznačené místo pro přecházení…)
2) definice obce v silničním zákoně (obec je zastavěné území)
To je samozřejmě úplná pitomost. Zastavěné území ve smyslu silničního provozu definují jenak značky, druhak samotná zastavěnost území. Tedy, pokud je tam značka Začátek obce, platí od ní 50 km/h až ke značce Konec obce. Pokud tam značka není a přesto jsou tam baráky, opět platí 50 km/h. Ale rozhodně to není tak, že pokud je tam značka a baráky následují až třeba za pár set metrů, že by se až k nim smělo jet 90 bez ohledu na značku.
Uvažování klasického českého dementa.
Kvůli kterému byla druhá vlna…
A bude třetí…
čtvrtá. a mrazáky!
Kdyby jen druhá vlna…
Ale no tak. Rouška ve vlaku je jenom jako modní doplněk.
A co má průvodčí společného s rouškami?
Má „buzerovat“ cestující, že nemají náhubek, ačkoli není zřejmé před kým a čím má náhubek chránit …
Jo takhle, ted me to doslo. Ale pruvodci, pokud vim, nepracuji na vedlejsak u KHS ani mestapa natoz PCR. Takze buzerovani od aktivistickeho pruvodciho je zhruba na stejne urovni jako srdceryvne vylevy svedku kovidovych. Nahubek je proto, aby lidi drzeli hubu. Maul halten und weiter dienen, jak by rekl Josef Svejk.
Hele, Miky, já doufám, žes to už měl a nebo to dostaneš, abys věděl o jakých blbostech to zvanis.
já to měl. a nebylo to fakt nic skvělého…a to nemám ani nadváhu a je mi 39. žádné chronické onemocnění. podruhé už mi skoro nic nebylo, to je fakt.
takže…klid. a v jiných zemích…když nepredlozis papír, nedostaneš nažrat.
nemám rád buzeraci. ale myslitele tvého druhu bych tím snad nechal povinné nakazit, at si to vychutnate do sytosti.
Uz jsem mel taky to „stesti“, znova bych to mit opradu nemusel. Ale vseobecna povinnost noseni protiprachovych respiratoru je jen blba buzerace, ktera nicemu nepomuze a skodi. Skodi fyzicky, psychologicky, ekonomicky a spolecensky. Nastesti to statni moc nijak zvlast nevynucuje a agresivniho kovidova svedka odpalit zvladnu, takze lze realne zit i bez toho nesmyslu na ksichte.
Tak vyborne, jen popirate smysl respiratoru. Umanutost je tedy nižší… 🙂 respirator nesnáším, ale beru ho jako výraz ohleduplnosti.
pokud to někdo má, nasadim rovněž. pokud se na to péče, kašlu na to taky. ja to už nejspíš znova nedostanu.
Respirátor, rouška, hadr, to je jedno, v rukou běžného člověka je to zdravotně/technicky k prdu a jak jsem psal, způsobuje to jen další vedlejší škody. Dovedl bych si představit, že by se třeba při chřipkové epidemii rozdávaly čisté, sterilní roušky v čekárnách lékařů, to mě napadlo již před tímto covid-cirkusem. Jinak ať si nosí na puse kdo co chce, jsem člověk celkem tolerantní.
Mám astma, obezitu, covid19 jsem prodělal. Přesto mě vládní opatření štvou, jsou nesmyslná. Nařizuje se respirátor, není řečeno používat podle návodu, takže hodně lidí při nástupu do autobusu vytáhne z kapsy zmačkané cosi s nápisem fpp2, a nedbale to nasadí, aniž by si před tím umyli ruce. Když si vyčistím ruce, vytáhnu necertifikovanou roušku z obalu a nasadím, tak páchám přestupek – certifikát je to hlavní, co viry zastaví. Nařizuje se dezinfekce rukou v obchodech – aby se vypěstovaly kmeny odolné vůči dezinfekci, a navíc aby citlivější měli problémy s kůží prolitou lihem. Zavření a otevření škol se dělá na… Číst vice »
Je to novodobý módní dráb, upozorňující na opatření č. 1(nošení RESPIRÁTORU, roušky), který ovšem nedodržuje opatření č. 2 – dvoumetrový odstup při kontrole jízdenek.
ok, jeden člověk s 2m odstupem. beru. platíte ale 6-8 vyšší jízdné. souhlasíte rovněž? nebo jen vysirate?
Moc jsem mu nevěřil, přiznávám, ale vypadá to dobře. Pokud se pomalu začne lepšit pandemická situace, tak se časem zlepší i ta osobní doprava. Navíc nové objednané soupravy (pro Hamburg – Praha – Buda/Gratz) budou určitě výrazně pomáhat obratu.
Sympatické mi je navíc to, že nastoupil a začal pracovat na řešení problému (zdá se úspěšně). Tradici, za to můžou mí předchůdci a proto vše co rozhodli ruším (byť to místy byly dobré nápady), zdá se opustil…
Souhlas, vidím tam vizi. Největší chyba je, když nový ředitel takzvaně „vyčistí stůl“. Viz zrušení nákupu dalších railjetů. To byla největší chyba za posledních 15 let.
Chyba je spolupracovat se Scheißewerke Pilsen.
380, první „Interpantery“…
Naštěstí 380 už se nevyrábí. Nové regionální Pantery zatím větší problémy nemají, kupuji to teď i Slováci. A nové vozy pro ČD zajištuje Škoda se Siemensem, takže snad si to Rakušáci pohlídají. A nákup loko doufám vyhraje Vectron.
Railjet je velmi dobrý vlak mimo jiné i proto, že Siemens a OEBB při jeho navrhování dbali na spoustu malých detailů, od háčku na oděv na sedadle před vámi, přes jeho tvar upravený tak, aby prostor působil pro cestujícího co nejvzdušněj, tichou klimatizaci po opravdu povedený design nástupních prostor a velmi dobře řešené toalety. Některá z těchto řešení jistě doznají na jednotkách pro čr změn (Například bude zcela jiný tvar sedadel) To může být i výhoda – například odkládací stolíky jsou i v první třídě railjetu bohužel dost malé, a je tedy možnost toto změnit. Nicméně se trochu ovávám, že… Číst vice »
Pantery na Slovensku jazdia od 1.12.2020 v počte 2 kusy 4 článkove. Od januára 2021 sa neustále navíšovali, dnes ich chýba už len 5 z plného počtu 25. Nová objednávka v počte 9 pre Prešovský a Košický kraj začnú jazdiť od roku 2023.
To podstatné se bude dít v průběhu deseti let, kdy budou výběrová řízení v dopravě povinná. A téměř nic se nebude zadávat přímým zadáním.
To, že při výpadku tržeb se snížila ztráta je pozitivní, ale realitu ukáží až plnohodnotné soutěže.
Pro zákazníka jedině dobře.
Ještě propustit některé kancelářské ..lemry.kdyby si ČD dělali jízdní řád sami mohli by i snížit počet vozidel…lepšími oběhy..
Pár příkladů takových možností snížení potřeby vozidel?
Taková PIDí S7 má nesmyslně dlouhé jízdní doby, i pobyty na konečných.
To má na starosti objednavatel,který tu linku platí.ČD nejezdí v PID na své riziko a ty přestávky má také placené objednavatelem.
Ale pendrek. 171 je teď tak rozkopaná, že ani ty vatou vycpaný jízdní doby a časy na obrat leckdy nestačej. Mimochodem, než ta reko začala, tak byly jízdní doby i obraty nakreslený dost naostro, protože se přesně takhle šetřiy soupravy, ovšem téměř každodenní mimořádnosti pak samozřejmě znamenaly velmi častý naprostý rozklad grafikonu. Ale jako pokud chcete definitivně vyhnat lidi z vlaku, pak je to nápad jistě dobrý.
Jinak, vzhledem k dosti podstatnému omezení počtu spojů na S7 tam je teď i při tý vatě potřeba o dost méně souprav, než tomu bylo a bude při normálním provozu…
To byl sarkasmus, asi příště zkusím smail.
To zkuste. Ono rozpoznat zde v diskusích sarkasmus není úplně snadný, neb polovina lidí tu plácá zcela vážně takový kraviny, že by je člověk nevymyslel ani z recese.
V nedávné minulosti byly v Berouně obraty 10 minut, z důvodu „pravidelných“ zpoždění nastupoval v Karlštejně na zadní stanoviště „nový“ strojvedoucí, aby se minimalizoval pobyt v Berouně a krátilo obratové zpoždění … strojvedoucí, který přivezl vlak do Berouna jel pak rg do Karlštejna a tam si počkal na další vlak do Berouna a nastupoval na zadní stanoviště …..
Rovněž na trati přes Hrbatou bývaly obraty 814 na Smíchově 3 minuty …. lze dohledat konkrétní období ….
„Nesmyslně“ dlouhé jízdní doby kreslí výpočetní technika sestavující jízdní řád s přihlédnutím k traťovým poměrům (např. plánované výlukové pomalé jízdy v podobě přirážek k JD).
Veřovice – Studénka..
ČD dostávají zaplaceno za to, aby odjezdily, co kraj požaduje. A to se se třema vozama nedá. Druhá možnost je, že si tam ČD budou jezdit na vlastní triko, podle svého jízdního řádu, a všem nám ukážou, jak jsou efektivní a dokážou smyslupně podnikat.
Státní dráha není od toho, aby podnikala
Jednou je to akciová společnost, tak by podnikat a vydělávat měla, jiný smysl existence obchodních společností nemá.
Přesně, dráha je tu od toho, aby živila nádražáky, i kdyby nebyly peníze na jedinej vlak. To mi před lety povídal jeden nádražák a fakt to myslel vážně.
Státní dráha má poskytovat občanům SLUZBU přepravy. Fungovat za černou nulu, nevytvářet zisk ( což ani v případě ZDO není možné)
Stejně jako energetika, těžba surovin vodárenství, půda a infrastruktura má být zásadně a bez výjimek státní .
Najděte si v učebnici obchodního práva co je obchodní společnost a za jakým účelem vzniká / je založena …
Nahledě na to, že žádná podnikající „státní dráha“ neexistuje.
„Státní dráhou“ je železniční infrastruktura v majetku státu, vlastnická práva a povinnosti vykonává zákonem zřízená státní organizace „Správa železniční dopravní cesty“ přejmenovaná na SPRÁVU ŽELEZNIC …
A ty si najdi co znamená veřejná služba
Státní dráha je Státní dráha, byla a zase bude státní. Soukromého parazit nemá ve veřejné službě co dělat
Státní dráha je obchodní společnosti pouze proto, aby ji opozice mohla rozkrást ( tedy oni to nazývají privatizací) .
Bude transformována zpět na státní podnik a sloučena s SŽ, paraziti zestátněni.
Frenštát- Ostrava..po nástupu push -pull a elektrifikaci a zrychlení..už i teď se s tím dá pracovat.
Aha, nástup push-pull a elektrifikace s tím jistě zamíchají, to by jeden ani nečekal.
Už teď by se tam dalo jezdit rychleji jen upravit jr..furt se někde stojí…
Všechnu moc proletariátu!
Sověty a elektrifikace!
Zapomínáte poučky z dějepisu / občanské nauky / VUML nebo přednášek „pavědy“ marxismus-leninismus – soudruh Lenin to definoval :
„Komunismus = elektrifikace + vláda sovětů“.
Ony by ty škrty mohly být daleko, daleko širší.
Třeba O17 vs. O6, O5 vs. O27, KNSM vs. O26…
Ne škrty ale lepší obehy…ne že soupravy stojí hodinu před obratem
Dlouhé obraty souprav jsou mimo jiné dány neobjednáním vlaků …. totéž se týká silniční dopravy a prostojů řidičů – kraj objedná dvouhodinový takt ….
Jízdní řád sestavuje SŽ podle objednávek. Oběhy hnacích vozidel na špičkové úrovni, jak z hlediska průměrných denních proběhů, tak obratů. Výjimkou jsou zločinně krátké obraty 471 v Kolíně na vozebním rameni přes Lysou. Při zpoždění se přenáší na další vlaky. Viníkem je ovšem LAKOTA Středočeského objednavatele. Za další soupravu = jezdilo by se „přes obrat“ by musel zaplatit …. „Úspora“ ve snížení počtu vozidel je ekonomická naivita. Když snížíte turnusovou potřebu vozidel nesmyslně ostrými obraty, tak nic neušetříte, protože fyzický stav vozidel zůstane …. A navíc ostré obraty při jakékoli mimořádnosti (což nemusí být vina dopravce) – nebo plánované výluce,… Číst vice »
V kolíně je teď krátkej obrat snad z důvodu výluky na koridoru, protože potřebují místo u nástupišt… Jinak to tam vždy vypadalo že jedna souprava přijela a druhá odjela…
Kromě komerčních vlaků jízdní řád vymýšlí objednavatelé dopravy (MD a krajští koordinátoři), takže veškeré připomínky k JŘ směřujte na ně. SŽ na základě toho zkonstruuje trasy vlaků. Dopravce na vlaky pouze nasadí vozidla podle parametrů, na kterých se dohodne s objednavateli a sestaví oběhy vozidel a směny a turnusy personálu. Takže pokud objednavatel vymyslí JŘ, kdy ráno jedou např. 3 vlaky po hodině za sebou do krajského města a poté nejede nic až odpoledne zase po hodině jedou 3 vlaky zpět a jízdní doba je cca 65 min. tak potřebujete 3 vozidla, které většinu dne prostojí – sice odvezu pouze… Číst vice »
dobre igor! 🙂
Konečně muž na svém místě, akorát škoda toho mizerného ratingu, díky kterému si ČD u bank půjčují strašně draze. Za něj ale můžou nekompetentní předchůdci pana Bednárika.
ČEZ má Baa1
ČD o jediný notch hůře Baa2
a dcerky PPF mají např. Ba1, tedy už spekulativní. a banky je financují celkem levně.
loni vydané dluhopisy ČD Cargo měly úrok 1,65% poslední emise ČD, co vím, v roce 2019 byla za 1,5%.
takže jděte s těmito „rozumy“ někam. neříkám, že by to nemohlo a nemělo být lepší, ale to co píšete je mimo.
„Kompetence“ předchůdců pana Bednárika odpovídaly představám politických vůdců a ekonomických představ jednotlivých politických uskupení …
Například po povodních v roce 1997 bylo generálnímu řediteli ČD ing. Vladimíru Sosnovi tehdejším ministrem dopravy ing. Martinem Římanem výslovně zakázáno OBNOVENÍ povodní zničené trati ze Šumperka do Koutů nad Desnou, protože s hlediska ekonomických priorit matky strany ODS to bylo zbytečné plýtvání finančními prostředky státu na „zbytečnou“ trať …. kde lze jezdit autobusy ….
Jestli by pan Bednárik nechtěl přijít i k nám domů a udělal něco s naším rodinným rozpočtem?
Aby Vam pak nevyhodil jednoho manazera a par prizivniku 🙂
😀 😀 made my day
Já se obávám, že by vyhodil manželku. Ta odčerpává nejvíce zdrojů.
Optimalizoval by náklady, dobu odpočinku a fond pracovní doby, a „úsměv „manželky by vás velmi rychle vyléčil. 🙂
Pan Bednárik je člověk na svém místě. A i když prosazuje opatření, která mohou někoho hodně bolet, je to jen pro dobro firmy. Přeji ČD stále jen dobré hospodářské výsledky a co nejvíce dopravních výkonů se spokojenými cestujícími a zaměstnanci.
Ing. Josef Bazala byl absolutně nejlepší šéf ČD.
Tak dlouho jsem se nezasmál:) A hned po něm Zelený, že?-)Ale pro řadu dodavatelů ČD a ČD Cargo byl opravdu tím nejlepším šéfem. Zvláště pro takové firmy, kde se něco šušká:)
Jožinek Bazalů je můj podspolužák ze střední školy, i v pozici GŘ jsme spolu vycházeli dobře …. ale raději bez komentáře … Pokud měl někdo z generálních ředitelů ČD skutečně manažerský přístup, tak jím byl ing. Rudolf Mládek – absolvent VŠDS v Žilině + postgraduálu, svého času GŘ DPP, také ředitele odboru osobní přepravy. Do funkce nastupoval v září 1995 po letním „Pepíčkovi Bazalů“ ustanoveném do funkce po demisi Emanuela Šípa v polovině června 1995 … Mládek byl mimo jiné „pachatelem“ SC Manažer a Mladý svět …. rovněž za jeho působení byl rozjet projekt autovlaku z Prahy do Popradu, který… Číst vice »
No a dneska je to spokojený důchodce, co občas komunikuje se ŽESNAD.CZ 😉
Jestli se tento trend potvrdí a bude pokračovat, tak konečně (po 30 letech) začíná ta firma fungovat, jak by měla. Mohlo to být dřív, mohlo to být později, ale je to všechno jen o lidech.
Jestli toto je první vlaštovka konce komunistických rozkrádaček, tak si můžeme jen přát, aby jich bylo víc.
Taky se už obměnila i generace odchovanákomunismem…TT
Ne ve vládě!