Doprava ve městě Trolejbusy

Škoda uspěla ve Francii, ve spolupráci s Ivecem dodá bateriové trolejbusy pro Limoges

Nový trolejbus je společným projektem Iveca a Škody Electric. Umožní jet až 15 kilometrů mimo troleje. Foto: Škoda Electric
Nový trolejbus je společným projektem Iveca a Škody Electric. Umožní jet až 15 kilometrů mimo troleje. Foto: Škoda Electric

Trolejbusy s elektrickou výzbrojí od Škody Electric budou poprvé jezdit i ve Francii. Škoda Electric získala společně s výrobcem autobusů Iveco zakázku na dva bateriové kloubové trolejbusy s opcí nákupu dalších čtyř vozidel pro město Limoges.

O nové zakázce informovala Škoda Electric v tiskové zprávě. Jde o zcela nový trolejbus Škoda Iveco. Ve Francii začnou kloubové vozy sloužit v první polovině příštího roku. Limoges jedním ze tří měst, v kterých jezdí ve Francii trolejbusy (trolejbusy provozují ještě v Lyonu a St.Etienne, specifický trolejbusový systém s vodícími kolejemi mají v Nancy.)

Vítězství v tendru v Limoges ukazuje, že můžeme být úspěšní i na tak náročných teritoriích, jako je Francie,“ říká obchodní manažer Škody Electric Pavel Kuch. Ten připomněl, že nové vozidlo patří mezi takzvané IMC (in Motion Charging) trolejbusy, se kterými Škoda slavní výrazné obchodní úspěchy.

Takzvané parciální trolejbusy mají pomocný bateriový pohon, takže jsou schopna bez problémů sloužit i na delších úsecích trati, kde není trolejové vedení. „Hlavní výhodou je možnost jejich dobití během jízdy na troleji. Díky tomu budou v Limoges naše trolejbusy obsluhovat část linky v režimu elektrobusu,“ dodal Kuch. „Trolejbusy v designu Crealis tram-look budou vybaveny klimatizací prostoru cestujících a plnohodnotným bateriovým systémem umožňující dojezd až 15 kilometrů mimo trolejové vedení,“ doplňuje.

Pro Škodu jde o první zakázku na trolejbusy ve Francii, v minulosti do Francie ještě dodávala trakční motory. S trolejbusy uspěla i na jiných západoevropských trzích, hlavně v Itálii, Španělsku, Švédsku a Portugalsku.

17 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
    • Ne !
      Iveco Crealis se sériově vyrábí ve Francii.
      Tuším, že v Annonay.

          • Ne!
            Ty co byly vyrobeny ve Vysokém Mýtě, tak ty jsou z ČR.

            Ps. Ikdyž jsem sisehnal dobrej matroš, tož pochopení Vašich komentů, mě dělá kapku problémy.

            • karosy ano, jak to převzal iveco, tak všechno stahl do francie, ve vysokým mýtě se dělá meziměsto a dálkový

  • Jako většina veřejných dopravních prostředků ve Francii i tyto Škodovky vypadají úžasně. Doufám, že třeba brněnský dopravní podnik se inspiruje v Limoges a pořídí si vozidlo v tomto designu, když už je od českého výrobce!

    A je dobře, že Limoges bude zajímavá nejen díky basketbalu. 😀

    • ne u nás jezdit nemůže, nebot se jedná o crealis neo a ten má 18,232M, u nás může jen crealis, je to vlastně designový urbanway a má tych povolených 18m.

      • Može se požádat o vyjímku.
        Stejně, jako si o ni zažádale Pražáce, na van Hoola a Medvěda CapaCity.
        Nebo aj kamiony můžou být delší, než dovoluje vehláška.

        • na slovensku ten medvěd jezdí běžně, ale ta vyjímka je taková, že tomu autobusu určí trasu, a když je na té trase bouračka, stavba? Kdo to odsere? Řidič? Kdyby to bylo tak jednoduchý, tak pražáci ty capacity nakoupí. prostě 18m dost.

        • Já se dívám na vyhlášku a něco je tam 18,75m, u toho van-hoola je 22m, musím zjistit co je kloubový autobus a dvoujčlánkový kloubový autobus, tříčlankový kloubák je ten agg a jestli má více jak 22m nevím. Ale je to teď přísnější, třeba ty skříně na lyže atd. nesmí přesahovat ani o cm, šak je dopravci taky dávají pryč a kupují ty uzké.

  • Proč je na fotce Crealis, když se trolejbus jmenuje Limoges? Nevím co si mám pod tím představit.

  • A ještě jsou trolejbusy v Nancy. Mají sice vznešenější jméno, ale jsou to trolejbusy.

Newsletter

Partneři


Výběr editora