Škoda Transportation dodá do Brna až 40 trolejbusů 32Tr. Vyjdou dráž, než dopravce očekával
Trolejbus Škoda 32Tr. Foto: Škoda Electric
Nákup nových vozidel má přinést postupně konec vysokopodlažních trolejbusů v Brně.
Nákup nových vozidel má přinést postupně konec vysokopodlažních trolejbusů v Brně.
No, supr, v kratším provedení už parciály nějaké jsou, měli raději nakoupit nějaké kloubové. Zároveň mně až tak neuráží 14Tr a 21Tr už vůbec, zato 15Tr (se kterým jsem jel zrovna včera na 25/26) je křáp exkluzivní (hlavně ten kloub)…
Větší křápy vybrat nemohli…
Mohli. Temsy.
Jejda už je to tady. A tak brzo.
Co proti SORům věichni máte? To, že s tím někdo začal neznamená, že si nemůžete vytvořit vlastní názor, protože věřím, že většina lidí co to říká, to jen převzala od někoho jiného
Léta praxe a teď zkušenosti jako cestující je Vám málo?
Měl jsem tu čest jako řidič, jako cestující ne. Mám jediný názor. ZLATÝ SOLARIS IIIG. Začneme tím, že lednička na H…, odkládacího prostoru plno, reálná využitelnost 0, výhled, obsaditelnost. Dělal jsem jeden týden posilový spoj. Jen jednou jsem si vyžádal 32Tr. A když zůstávali lidi na zastávce, tak to fakt ne.
„Lidi zůstávali na zastávce“ :DDD
Tak aspoň je vidět, že spoustu z těchto hejtů píší najatí trollové a navíc nevalné inteligence!
Příbuzný je řidičem autobusů v Brně a NS12 si docela pochvaloval. Byli tam nějaké výhrady stran výhledu, ale celkově spokojenost.
Narozdíl od nových naftových 12m Urbanů, které jsou prý docela peklo…
Jediné, co mě překvapilo, je objednaný počet kusů. Krátkých trolejbusů je i se čtrnáctkama provozních okolo sedmdesáti, denní výprava je minimálně padesát kusů, možná víc, z hlavy nevím přesně. No a jelikož skončili generálky na 21Tr a Solarisů je jen 10, je potřeba vyřadit mnohem víc kusů, než jen 40…
DPMB už, pokud je mi známo, uplatnil opci na kloubové trolejbusy, takže se zjevně počítá s tím, že část 14Tr a 21Tr nahradí právě 27Tr a v tom případě mi to tak nějak zhruba vychází. A co si budeme povídat, navýšení celkového procenta kloubových trolejbusů v Brně je rozhodně správná cesta.
Tak ještě jsou ty stavebnice…
Ještě je pokud vím v plánu nákup cca 40-60 klasických sólo trolejbusů. Takže se to ještě rozšíří.
Část přebírají kloubové vozy. Už teď je poměr klouby/sóla poprvé v historii překlopen ve prospěch kloubů.
Takže unifikace šla opět do kytek, kvalitou kastle je solárko daleko lepší a po posledních nákupech busů tento typ začínal převažovat. Škoda.
Však ani autobusy Solaris Urbino a trolejbusy Škoda 27Tr nejsou stejné. 😉
Unifikace je nesmysl, z mnoha důvodů nerealizovatelné.
Nevíte někdo proč kloubáky většinou vyhrává solaris a sor pouze krátké trolejbusy/autobusy? Ne že bych si stěžoval.
Tak ono záleží s kým se Škoda domluví na spolupráci
No jo ale podobně to dopadá aji u autobusů ns18. Nevyhraje a místo něj supluje solaris urbino 18. Možná sor prostě neumí moc klouby. Když se na něj podívám tak působí jak z E3 citelisu nebo citybusu, takovej ten kulatej trošku vyvýšenej nad podlahou narozdíl od nových kde je to velkej půlkruh a otáčí se jen polovina.
Vždyť to co říkáš nedává vůbec žádný smysl…co NB18. Přišlo ti, že jich vyrobili málo?
Mluvím o ns 18. Nb 18 je asi ještě levnější než ns 18 a tak tam převažuje cena nevýhody. Jinak do Brna se nb18 nedostalo, pouze jako trolejbus kde převažuje cena za výzbroj.
Kloub v NS jako parciální bus půjde do Prahy na linku 140, ale jinak souhlasím s tím, že náběh řady NS v kloubu z nějakých důvodů drhne i v naftě.
A 26Tr se už nedělá?
Když se hraje o cenu, tak SOR vyhraje.
Když se hraje o kloub, tak SOR prohraje…
Třebas 31Tr
NB série se už nevyrábí
Já měl za to, že ještě jo, že výroba přestane až v polovině roku, kdy se teprve plně najede na NS. Ale možná se pletu.
Výroba už delší dobu pouze dobíhá pro specifické trhy kde převažuje kvalita nad cenou ( ještě víc než ve zbytku čr) a to je východní Slovensko v čele s Prahou.
… nejsou v provozu dva vozy 15Tr, ale jeden.
Ve stavu jsou 2, ale jeden odstaven na poruchu. Není vyřazenej.
Technicky vzato vlastně 3, protože je ještě jeden historický, ale ten už do běžného provozu pochopitelně nezasahuje.
A na lince 31 a 33 budou klouby?
Ne, vozy 21Tr.
A jo ták
Dlouho ne.. Jelikož aktuálně má DP 2 výběrka po 40 vozech.
Klouby na 31/33 nejsou, v případě jejich dostatku, vyloučeny.
No na 33 občas vidím Urbany 18M… tak bych se nedivil, kdyby několik kloubů do Slatiny zamířilo. Koneckonců – 27Tr má být 40 kusů a starých trolejáků je v plánu vyřadit 19 (2+8+9). Takže těch 21 kusů se někam umístit musí 🙂
Ve Slatině není na kloubové trolejbusy momentálně místo. Ale je teoreticky možné vypravovat 31 a 33 z Husovic, akorát je to spousta jalových kilometrů, které musí někdo zaplatit a tak bohužel vyjde levněji i nadále nasazovat na tyto linky posilové autobusy 🙁 Nové klouby bych čekal spíš na 30 a 36, hlavně pak na té posledně jmenované.
Možná teď ve Slatině není na trolejbusy místo, ale brzo bude muset být, když bude Husovická vozovna odříznutá a trolejbusy do Líšně a Vinohrad se budou vypravovat právě ze Slatiny.
Nebo to mají vymyšlený jinak?
Pokud vím, tak Husovice jako takové odříznuté nebudou. Odříznuté budou jen Vinohrady a Líšeň, tedy trasa bývalé 27 prodloužená až na Novolíšeňskou a na to stačí pár sól denně a na ty se snad ještě někde ve Slatině místo najde.
Nicméně je pravda, že do budoucna se počítá s kompletním nahrazením Husovic Slatinou, ale to je běh na dlouhou trasu a nejsem si jistý, jestli se toho někdo z nás ještě dožije LOL
Posilové autobusy na 33 jsou jen z důvodu eliminace jalových kilometrů. Ty autobusy najíždějí na 77 a od hlavního nádraží jede tím směrem co? 33 a na 33 tak probíhají přestávky. Je to jen efektivní využití vozidel a řidičů.
Ano
Když nebudete zlobit tak vám nějakou 22tr na památku do slatiny pošleme
Cena je zajímavá… Krátký parciál z tohoto výběrka 11,8 mil. Kč, klubák bez baterie z loňského výběrka 11,95 mil. Kč. To v podstatě znamená, že „příplatek“ za baterii je podobný jako „příplatek“ za delší kloubový trolejbus…a nebo se ceny za rok výrazně změnily.
Každopádně bylo by zajímavé ještě v Brně stihnout vysoutěžit krátké trolejbusy bez baterky, aby byla případná alternativa pro využité opce.
Zajímavé také je, že ve výčtu linek se objevuje linka 30, na které jsou vpooslední době hojně nasazovány kloubáky.
Řekl bych že klouby na 30 jsou dány výlukou na Žabovřeské. Až bude jednička jezdit zase kolem řeky, přepravní proudy se vrátí – a nebo ne 🙂
Klouby jsou dány prázdninovým rozdělením, po přechodu zpět na klasické PD zase z třicítky klouby zmizí.
Ještě je třetí možnost: na těch 12m vozech výrobce vydělá podstatně více, než na těch 18m.
30 a kloubaky je hlavně kvůli prázdninovému jízdnímu řadu
To ano, nicméně 30 bývá často plná i za normálního jízdního řádu, takže by tam nasazení kloubů dávalo celkem smysl… Na druhou stranu plná neznamená přecpaná.
V některé časy a v jiné zase jezdí poloprázdná.
Ano, všechny linky jezdí během dne někdy i poloprázdné 🙂
Tak si sjedte jako řidič v kloubovém voze linku 30. Dokud nebudou stavební úpravy komunikací, tak tam nejsou vhodné…
V Ostravě vyjde jeden parcial maďarská škoda na 11,23 mil.
https://zdopravy.cz/trolejbusy-do-ostrava-doda-sdruzeni-ganz-skoda-cena-v-soutezi-spadla-o-petinu-99992/
Ale v jaký kastli..