Doprava ve městě Trolejbusy

Škoda dodá do Teplic pět trolejbusů 32Tr

Trolejbus Škoda 32Tr. Foto: Škoda Electric
Trolejbus Škoda 32Tr. Foto: Škoda Electric

Škoda Electric vyhrála další veřejnou zakázku Teplic na dodávku parciálních trolejbusů. Za pět trolejbusů Škoda 32Tr s bateriovým pohonem zaplatí město 66 milionů korun bez DPH.

Vyplývá to z údajů v registru smluv.  Podle smlouvy bude trolejbusy provozovat Arriva City, která má na starost teplickou MHD. Všech pět trolejbusů má být dodáno do 15 měsíců od podpisu smlouvy, tedy do konce září příštího roku.

Třídveřová vozidla v typicky žlutomodrém barevném provedení budou plně nízkopodlažní s vysokým komfortem výbavy pro cestující,“ uvedla mluvčí Škody Transportation Lubomíra Černá. „Provozovatel bude mít informace o vytíženosti vozidel díky systému počítání cestujících, řidiči ocení kamerový systém sledující interiér i nejbližší prostor vně vozu,“ dodala. Zakázka navazuje na dřívější dodávky Škody do Teplic.

Teplice chtějí postupně rozšířit trolejbusové tratě ve městě, případně na neelektrifikovaných úsecích jezdit s trolejbusy na baterie. Na jaře poslalo město do procesu schvalování plán zatrolejovat dalších 1300 metrů v ulicích Přítkovská, Obránců míru, Maršovská, Jana Koziny a Bohosudovská. Celkem jde o výstavbu 91 nových trakčních sloupů. Napojení na stávající trolejové vedení bude v křižovatce Přítkovská – Bohosudovská a Přítkovská – Obránců míru. Obě křižovatky budou ve tvaru T. Stavba by měla proběhnout příští rok od května do listopadu.

Dojde k náhradě autobusových linek trolejbusy a trolejbusy s alternativním pohonem,“ píše se v dokumentaci EIA. Mimo jiné se v ní poukazuje i na strategický plán města z roku 2017, kdy bylo rozhodnuto převést do roku 2023 celou MHD na elektrický provoz.

Teplice mají trolejbusovou síť od roku 1952. Po dokončení velkých sídlišť v 80. letech však nebyly některé části trolejbusových tras dokončeny. V 90. letech došlo k obnovení velkých investic, část města ale i nadále obsluhují autobusy.

Kvůli dožívajícímu vozovému parku trolejbusů a dožívajícím systémům trakce (výhybky, atd.) město v minulých letech řešilo další směřování MHD. V úvahu připadalo i zrušení trolejbusů, město se ale naopak rozhodlo pro jejich rozvoj. A to i vzhledem k možnostem takzvaných parciálních trolejbusů, které mohou jet část trasy na baterii.
První bateriové trolejbusy převzalo město loni v polovině roku. MHD v Teplicích provozuje společnost Arriva City, která loni získala prodloužení smlouvy do konce roku 2023. Vozidla nicméně patří městu. Součástí trolejbusových investic je i modernizace měnírny Trnovany.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
HonzaEM
Host
HonzaEM

Dožívající vozidla prej, vždyť Teplice vyřadily 14Tr už před dlouhou dobou.

PetrB
Host
PetrB

33Tr bude dodan kdy?

Kubrt
Host
Kubrt

Dplním, že už těch stávajících 5 „parciálních trolejbusů“ umožnilo v Teplicích znatelné rozšíření elektrické trakce mimo troleje. Dobrá práce.

PetrD
Host
PetrD

A kolik km jedou mimo troleje? V Ově jede linka 101 mimo troleje 11km (tam a zpatky po 5,5km)

Kubrt
Host
Kubrt

Nejdelší je trasa do Hudcova, to jsou asi 2 km mimo troleje (celkem tedy 2*2). Jinak jsou to spíš kratší úseky po městě, žádné velké vzdálenosti.

PetrD
Host
PetrD

První použití parciálních trolejbusů mimo troleje v Ově bylo taky na kratší vzdálenosti(2,3 km a tuším že to jezdilo tak pul roku až rok) Tím ověřili, že to funguje a pak následně linku mimo troleje prodloužili.

Y.K.
Host
Y.K.

Nejen jak to funguje, ale i zjištění reálného poměru „dojezd na baterie vs schopnost se zpět dobít na zbytku linky pod trolejí“. Co linka to jiné hodnoty.

Kubrt
Host
Kubrt

Díky za info, nevěděl jsem že ta linka byla prodloužena.

Lukáš F.
Host
Lukáš F.

Jsou to ty Teplice, nebo ta Teplice?

Romanero
Host
Romanero

Ty

Partneři



CSCARGO
RSD