Zprávy

Škoda dodá trolejbusy do Jihlavy i Mariánských Lázní

Trolejbus Škoda 32Tr. Foto: Škoda Electric
Trolejbus Škoda 32Tr. Foto: Škoda Electric

Škoda Electric podepsala během dvou dní dva další kontrakty na dodávku trolejbusů do českých měst. V obou případech jde o trolejbusy s karoserií z produkce SOR Libchavy.

V Mariánských Lázních bude jezdit celkem osm nových trolejbusů Škoda 30 Tr. Jde o vozidla s 13 let starým designem vycházející z autobusu SOR NB 12 City.

Vítězství oznámil na svém facebookovém profilu náměstek hejtmanky Karlovarského kraje pro dopravu a mariánskolázeňský zastupitel Martin Hurajčík. Do soutěže se nikdo jiný než Škoda Electric nepřihlásil. Za osm trolejbusů zaplatí Městská doprava Mariánské Lázně celkem 100,6 milionů korun. Vozidla budou mít baterii, která umožní dojezd až 14 kilometrů mimo trolejové vedení.

Městská doprava Mariánské Lázně s.r.o. dnes uzavřela smlouvu na dodávku 8 trolejbusů pro Mariánské Lázně. Nové…

Gepostet von Martin Hurajčík am Mittwoch, 7. August 2019

Ještě nedávno odepisovaná trolejbusová doprava v Mariánských Lázní se nákupem nových vozidel dočká dalšího impulsu pro svůj rozvoj. Po záchraně provozu tratí dostane město i výraznou podporu z Integrovaného operačního programu (IROP) na nákup nových trolejbusů.
Městská doprava Mariánské Lázně je jedním z devíti příjemců, který dosáhne na dotace z IROP. Ministerstvo pro místní rozvoj oznámilo navýšení objemu peněz na výzvu „Nízkoemisní a bezemisní vozidla“ o celkem 636 milionů korun. Dostalo se tak na projekty, které původně byly na seznamu náhradních. IROP zaplatí v Mariánských Lázních 80 % ceny.

Jasno o dodavateli mají už i v Jihlavě. Dopravní podnik města Jihlavy podepsal se  Škodou Electric smlouvu na dodání celkem 7 parciálních trolejbusů Škoda 32 Tr za 96 milionů korun.   Také v případě Jihlavy byla Škoda Electric jediným zájemcem. Jihlava bude mít ale verzi s modernějším designem vycházející z modelu NS12. Podobné mají například v Opavě. Kromě parciální trolejbusů koupí ještě tři další klasické trolejbusy 32 Tr bez baterie.

9
Diskuze

avatar
3 Komentáře
6 Reakce na komentáře
8 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
8 Autoři komentářů
KubaTondaa8nželezničář v důchoduJarda V. Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Tonda
Host
Tonda

Rád bych se prosím zeptal někoho mimo železnici (tramvaje, trolejbusy, elektrobusy), kdo se profesně dostává do styku se soudobými výrobky Národního výrobce na jeho názor ke kvalitě, dílenskému zpracování, spolehlivosti, dílenskému přístupu, kvalitě a cenám náhradních dílů, apod. Z důvodu porovnání výrobků železničních a městských dopravních prostředků. Jestli jen ty železniční jsou taková katastrofa. Klidně i soukromě do emailu. Díky.

Jarda V.
Host
Jarda V.

Jen mě napadá proč dvě relativně malá města nespojila sily a nekoupila stejne kusy? Určitě by se dosáhlo slevy.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Nedovedu si představit, že by to v současnosti byl někdo schopen a ochoten zorganizovat …

Kuba
Host
Kuba

Je přeci sdružení DP (http://www.sdp-cr.cz/), tak tam by se právě mohli domluvit. Místo vymýšlení blbých reklam. Stejně jako třeba by se mohli domluvit a zatlačit na ministerstvo dopravy, aby trolejbusy už nebyly drážní vozidla, ale silniční… nebylo by to jednoduché, ale třeba by se to časem povedlo.

a8n
Host
a8n

Určitě, když by to dohromady bylo 15 kusů, tedy stále celkem malá zakázka. A když by se stejně přihlásil jen Jediný správný dodavatel.

Pampara
Host
Pampara

„Nedávno odepisovaná“ – bylo by možná fajn, pane Sůro (nebo některý jiný, taktéž nezávislý novináři), investigativně zjistit a novinářsky se rozepsat k příčinám toho co se tenkrát na ML radnici odehrávalo a jaké to má mnohé podobné rysy s partičkou která teĎ chce participovat ze zrušení většiny regionálek.

Jarek
Host
Jarek

Regionálej jako regionálních železničních tratí? Ty se jdou někde rušit?

Dushan
Host
Dushan

Trojbusovou dopravu v ML odepsalo původní vedení, tj. starosta Zdeněk Král (ODS) a místostarosta Petr Horký (ČSSD)…
„Z města zmizely dvě vojenské posádky. To, co je navíc, se musí osekat,“ řekl na jednání zastupitelstva starosta Zdeněk Král (ODS).“ https://zpravy.aktualne.cz/regiony/karlovarsky/marianske-lazne-meni-dopravu-ve-meste-trolejbusy-konci/r~904f13b6267811e38466002590604f2e/

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Citace z textu článku zmíněného v odkazu: „Velké trolejbusy jsou naopak nevýhodou, protože často jezdí téměř neobsazené, navíc údržba trolejové sítě je drahá. Město zvažovalo jako jednu z možností přechod na elektrobusy, ale i tam by muselo hodně investovat.“
– bodejť ne, když jízdné (s výjimkou základního nepřestupního placeného bezhotovostně kartou) je na tak malé město hodně vysoké (a to i pro seniory „70+“ nežijící dlouhodobě v ML, aby se jim vyplatilo pořizovat si oční jízdenku) a při víkendovém intervalu trolejbusových spojů 30 minut je často rychlejší se přesunout pěšky.

Partneři



CSCARGO
RSD