Škoda a ŽOS Trnava rozšířily spolupráci při výrobě jednotek pro jižní Moravu
Poslední vyrobený vagon má opustit brány trnavského závodu letos v prosinci.
Společnost ŽOS Trnava získala od Škody Transportation další práci v procesu výroby elektrických jednotek pro Jihomoravský kraj. Kontrakt z prosince 2019 na 29 elektrických jednotek byl nyní rozšířen o dalších 11 vložených vozů. Oznámila to společnost ŽOS Trnava.
Spolupráce je nastavena tak, že Škoda vyrábí hrubé stavby skříní, podvozky a trakční sety, které dodává do ŽOS Trnava. V rámci rozšířeného kontraktu se na vagonech provádí montáž interiéru s oživením a uvedením do provozuschopného stavu. Oživení a uvedení do provozu celé soupravy EMU310 (18Ev) provádí Škoda Transportation v součinnosti se ŽOS Trnava.
„Tento projekt a spolupráce nám umožňují udržet a mírně navýšit počet odborných pracovníků a dále rozšířit naše výrobní know-how prostřednictvím sofistikovaného výkonu až do roku 2023, kdy budeme navazovat na tyto výkony dalšími devíti kusy EMU300 (14Ev2) pro konečného zákazníka ZSSK. To znamená, že už nyní můžeme z naší strany potvrdit, že v divizi osobních vozů máme zajištěné projekty až do konce roku 2024,“ uvedl ředitel divize osobních vozů ŽOS Trnava Peter Tóth.
Jihomoravský kraj si objednal u Škody Transportation 37 nových elektrických jednotek, pro které vybral obchodní název Moravia. Z toho bude 31 čtyřvozových a šest dvouvozových. První jednotky byly dokončeny loni na podzim, předávání má začít letos.
Nové jednotky mají zajistit zhruba 45 % výkonů na spojích, které objednává kraj. Podle smlouvy budou vlaky jezdit na linkách S2 Křenovice horní nádraží – Brno hl. n. – Březová nad Svitavou (tratě 300 + 260) a S3 – Vlkov u Tišnova – Brno hl. n. – Břeclav (trať 250), případně i na dalších tratích. Do roku 2025 budou jejich provoz zajišťovat České dráhy, pak dopravce, který vzejde z veřejné soutěže.