Škoda a ŽOS Trnava rozšířily spolupráci při výrobě jednotek pro jižní Moravu
Nová elektrická jednotka 19Ev Moravia pro Jihomoravský kraj. Foto: IDS JMK
Poslední vyrobený vagon má opustit brány trnavského závodu letos v prosinci.
Ty barvy jsou tak odporné:-)
Nový, komfortní a přesto ošklivý. Aspoň bude mít T-Mobile možnost použít ten vlak v reklamě. 😂
Vlastníkem tedy bude Jihomoravský kraj? A České dráhy budou pronajímat nebo jak? S autobusy je to jak, ty vlastní přímo dopravci??
Ano, vlastník bude JMK a bude sólo soutěžit dopravce, který by měl s jednotkami jezdit po roce 2025. Teoreticky se jedná o zejména o obslužný personál, protože servis bude dělat dodavatel – kupní smlouva je včetně FULL servisu.
Nevíte někdo, jestli budou tyto jednotky stejně hlučné při stání ve stanicích jako současné Regiopantery v JMK?
S největší pravděpodobností ano.
Před časem jsem kolem druhé generace chvilku obcházel a hledal právě rozdíly mezi první generací. Rozdíly jsou sice malé ale je jich docela dost. Stálo to aktivně odstavené a bylo to relativně tiché. Podstatně tišší než první generace. Stadler Flirt to ale není (a nikdy nebude). Škoda.
Rozdíl je hlavně v tom, na jakém systému jsou odstavené. Pod stejnosměrem neběží trafo, usměrňovač, jejich chlazení a oběhové čerpadlo, které bohužel pod střídavým systémem běží (alespoň na panterech 1. generace) trvale na plný výkon i v zimě, přestože odběr při stání, je zanedbatelný. A ložisko bohužel není tak kvalitní, jako na amerických ponorkách.
Plzeň hlavní. I tak to bylo podstatně tišší než první generace.
Škoda že je to Škoda😂
To si dovolujete dost, ty současné patří tomu správnému majitely a mají to správné logo – nemohou být tedy hlučné!
ty současné patří tomu správnému majitely “
Rozinka, běž už spát, ať zítra dáváš ve škole pozor a nepíšeš takové koniny.
Dvě poznámky technicko – designové:
– co navíc kryjí ty boule nad podvozky (tlumič, vím), když je nemají pantery pro Plzeň třeba?
– vím, že na návrh byla soutěž, přesto škoda, že JmK nedrží barvy a u autobusů mají stříbrnošedý spodek, i tady by to vypadalo líp a ne tak kontrastně tvrdě.
Já se spíš divím, že to ty 650.2 pro Plzeň a ČB nemají. Pod krytem jsou části vedení podvozku.
Nechápu to rozhodnutí ty světla nahoře „zarovnat“ černou barvou, vypadá to strašně.
V článku se píše o dalších 11 vložených vozech, které se tedy (jestli chápu správně) budou vkládat do aktuálně vyráběných jednotek? Tím pádem budou některé pětivozové? nebo budou některé dvouvozové zkapacitněné na 3 či 4 vozy?
pardon, už to čtu znova, jen redistribuce výroby.. nic navíc nebude
Je to ještě pořád otevřené – dle smlouvy musí výrobce na výzvu objednatele dodat do řady 550 další vložený díl – tj. udělat ze dvouvozovek třívozovky – nemusí se to ale nutně týkat všech 6 ks a nemusí se to dokonce týkat ani jednoho kusu řady 550 – je to OPTIONAL, nikoliv MANDATORY a ve smlouvě je jasně stanoven fixní termín, kdy výrobce už tuto povinnost mít nebude po jeho vypršení.
Zajímalo by mě, jestli třeba JMK nenasadí první vlaky už během léta. Neví někdo? První jednotky šly na okruh už loni v létě. Výrobce si vyhradil 11 měsíců na zkoušení a certifikaci, ale tady (narozdíl od Siriuse) bych žádnou velkou zradu nečekal. Když existuje 650, tak certifikování 550 musí být celkem (relativně) šup šup.
Kalendář dle smlouvy má tyto milníky: 20.09.2022, 20.10.2022, 20.11.2022 a 20.12.2022 – takže na termín „během léta“ to asi moc nevidím – mmch. do prvního termínu má být dodán 1 ks řady 530 a do toho druhého termínu pak všech 6 ks řady 550 a1 ks řady 530 – čili sumárně 2 ks čtyřvozovky a 6 ks dvouvozovek. Zbytek bude dodán až ke konci roku (tj. listopad/prosinec).