Šířka dveří, baterie, objem nádrže. ÚOHS zveřejnil, proč zrušil ústecký miliardový tendr
Autobus SOR v barvách pro linky v Ústeckém kraji. Foto: Kr-ustecky.cz
Úřad pro ochranu hospodářské soutěž výrazně rozšířil veřejně dostupné informace o důvodech, proč zrušil Dopravní společnosti Ústeckého kraje (DSÚK) zatím
Které VŘ není diskriminační? Vždy budeme buď diskriminovat výrobce, nebo riskovat, že to výrobce podstřelí a vyhraje se šrotem. Přijde mi, že je to zase jen snaha o maximální korektnost.
Jo a zapoměl jsem na to, že kdo chce vidět kvalitu Libchavy vs. Vysoké Mýto stačí se podívat na Sorky a Iveca na linkách Dopravy ÚK.
I kdyby jsem dostal 1500 palců dolů, tak si stále budu myslet, že kvalitní výrobce by své produkty nemusel nabízet (čtěte nutit) přes ÚOHS. Ono pak dávají některé články jiné vyznění.
https://zdopravy.cz/dpp-musel-odstavit-nove-autobusy-od-sor-s-klimatizaci-14531/
https://zdopravy.cz/dpp-odhalil-proc-vyradil-z-miliardove-zakazky-iveco-kvuli-zobrazovaci-ktery-drive-nevadil-7333/
No jo, ale když bude předepsaná kapacita nádrže v litrech, stejně může vyhrát šrot. (Pokud by kupujícího zajímal dojezd, předepíše dojezd v km)
Když bude předepsaná šířka předních dveří v horní části, a prostor pro kočárek bude u zadních dveří, tak kočárek budu nosit na hlavě (abych se vešel do dveří) a přes autobus na plošinu.
Odstavení/reklamace, no pár % chybných kousků se občas povede každému, ale smluvní pokuty to můžou omezit.
Díky konci firmy TD Bus v ÚK jsem měl a mám možnost porovnat jak vypadají vozidla Iveco a Sor. Ať se na mne milovníci Sorek nnezlobí, ale stavu vozidel z Libchav odpovídá Karosa C954 (http://busline.ic.cz/foto/2L33262.htm).
A pro hodnocení podminek navštivte prosím toto.
https://www.ds-uk.cz/vyberova-rizeni/30-nakup-linkovych-autobusu-pro-regionalni-dopravu-v-oblasti-usteckeho-kraje
Zde se dočtete jaké jsou konkrétní požadavky a ne jen nesmysli vytržené z kontextu.
Po té bych odpovídal.
No co, tak nechtěli sorky, protože jsou to šroty. To, že někdo vypíše výběrový řízení s tím, že chce kvalitní autobus a ne výrobek z opravny traktorů, a SOR nesplňuje podmínky, hned zavolám známému na UOHS, který vše zařídí.
Ad 2 důležitý je dojezd.
Celý problém je, že byl osloven jeden výrobce. A uvedeny jsou nesmyslné požadavky. Je vidět, že kraj ani neumí zakrýt, když chce obejít zákon.
Ty pravidla jsou nastavený diskriminačně, o tom žádná. Když čtu příspěvek Ondry, který má osobní zkušenost, tak nechápu, proč uživatelé SORů netlačí na výrobce z Libchav, aby zlepšil kvalitu, či uživatelský komfort. Dyť je to v jejich zájmu. Přece nedělá SOR schválně šunky? Také konkurence by měla dotlačit SOR, aby dělal lepší výrobky.
Aha, hlavne ze soutez na pantery a 380 byla koser…
SauberBahn
Máš pravdu.
U vlaků specifická šířka dveří nevadí a u autobusů ano?
Precedens vytvořen, tím samým úřadem.
Opět se potvrzuje národní pravidlo. U soudu nebo úohs, logiku nebo spravedlnost nehledej. Nejdřív si ji totiž musíš koupit.
Ještě bych podotknul, že udávanou šířku dveří, baterku nebo objem nádrže, splňuje většina hlavních (kvalitních) evropských výrobců. Až na jednoho, který je spíš lokální a živ je jen díky laciné parodii na autobusy.
ÚHOS to přestřelil… 1) šířka předních dveří – výrobce SOR nabízí tyto dveře u řady NB, kterou např. dodal do Kladna : https://seznam-autobusu.cz/dokumentacka/218371?carId=67754#photo takže do kategorie dvanáctimetrových vozů se přihlásit mohl… A to, že nechápou rozdíl, tak ať si nastudují normu. Ta právě řeší šířku v ramenou, kterou SOR nesplňuje a vymlouvá se na spodní šířku dveří – nesmysl… Odkaz na normu: https://www.unece.org/fileadmin/DAM/trans/main/wp29/wp29regs/R107r3e.pdf Proto je tento parametr výběrového řízení legitimní! 2) objem palivové nádrže – výrobce SOR, stejně jako většina evropských výrobců, dodává různé velikosti palivových nádrží od 140 po 320 litrů, takže opět nechápu, proč si tento údaj nemohu… Číst vice »
Ad 1 je to sice napsáno dobře ale odkdy nastupuje maminka s kočárkem a nebo vozíčkář předními dveřmi…..
Ad2 sice taky dobr
Až na to, že ÚOHS se v Čechách nenachází. 😉
A8n
Máš recht.
Podle výstupů, které z tohoto paranenormálního úřadu vycházejí, bych tipoval na Střední Tramtárii.
😉
Vyrobce Tractorlibchau ještě dodnes nevyrobil jediný normální autobus a když ty jejich paskvily kraj nechce, tak je hned oheň na střeše…. Za 8 hodinovou šichtu v sorce, jsem sedřený dvojnásobně, oproti té samé službě v patnáctileté Karose 954. To je ten pokrok z Libchav…
No jo, ale když to bude mít široké přední dveře, tak se nesedřeš? Nebylo by lepší vydefinovat odpružení sedačky, další prvky ergonomie?
Pozoruhodné, jak Kraj nastavil okaté diskriminační podmínky. Přitom stačil požadavek na minimální dojezd na jednu nádrž/nabití nebo požadavek na minimální volný prostor před sedícím a mohli to mít nenapadnutelné.
Obsah nádrže je na rozdíl od dojezdu celkem jednoznačně měřitelný. S místem před sedadlem by se mohlo narazit úplně jako s těmi dveřmi … proč by všechna sedadla musela být dimensována pro obry?
Neb i obr Koloděj má právo jet autobusem :-
)
Tady všude seděl. Tam jak sedíš ty, ty a ty.
Dojezd lze definovat například jako kapacita nádrže / spotřeba, spotřeba je definována a dá se změřit jako dieselgate.
Kočárek pravděpodobně nebude nastupovat předními dveřmi a určitě ne horní částí těch dveří.
Přemýšlím, kolikrát v životě jsem už viděl nastupovat do autobusu předními dveřmi kočárek nebo invalidní vozík …
Zduvodneni UOHS naprosto logicke, naopak argumenty kraje smesne.
Dost zavádějící a chabé zdůvodnění co je lehce napaditelné ze strany ÚHOS. Bohužel vždy stejné ve prospěch stěžovatele SOR, když nevyhraje a dodá hrůzu z bakelitu ..
To jste asi prohodil instituce. Kraj (DSÚK=dopravce) má právo na zadání parametrů vyhovující jemu nikoli JZD Libchavy. Navíc bych neřekl, že se jedná o přehnané požadavky. Navíc většina požadavků se často v průběhu výběrového řízení doupravuje či upřesňuje a to právě na základě připomínek(dotazů) uchazečů. Pokud nedokáže výrobce na přání zákazníka dodat vozidlo požadovaných kvalit, tak nemá nárok na stížnosti.
Jo a podmíky jsou na stránkách DS ÚK.
https://www.ds-uk.cz/vyberova-rizeni/30-nakup-linkovych-autobusu-pro-regionalni-dopravu-v-oblasti-usteckeho-kraje