Singapore Airshow pokračuje, první letošní úspěch slaví čínský COMAC

COMAC B-001A nad letištěn v Šanghaji. Zdroj: Weimeng at www.airliners.net, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia CommonsCOMAC B-001A nad letištěn v Šanghaji. Zdroj: Weimeng at www.airliners.net, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons

Tibet Airlines si objednaly čtyřicet letounů C919 a deset ARJ21. Oba modely chtějí ve speciální vysokohorské variantě.

Čínský výrobce letadel Comac získal na probíhajícím aerosalonu v Singapuru zakázku na výrobu čtyřiceti letounů C919 a deseti ARJ21 pro leteckou společnost Tibet Airlines. Informují o tom přední zpravodajské agentury.

Tibet Airlines si oba typy objednaly ve speciálních variantách určených k provozu ve vysokých nadmořských výškách. Dopravce bude jejich startovacím zákazníkem.

Vysokohorská varianta Comacu C919 vychází ze základního modelu, vyznačuje se nicméně zkráceným trupem a dalšími úpravami, které jí s kapacitou 140-160 cestujících umožňují provoz na všech vysoko položených letištích. Varianta ARJ21 zvládne obsloužit většinu vysokohorských regionálních letišť v západní Číně.

Výkonný ředitel Tibet Airlines agentuře Reuters řekl, že vývoj vysokohorské varianty C919 stále probíhá, přičemž časový plán uvedení do provozu zatím komentovat nemůže. Oznámení o společném zkoumání možností vývoje této varianty C919 oznámil dopravce spolu s Comacem loni v prosinci.

Singapore Airshow je vůbec první akcí mimo Čínu, kde se nový stroj C919 představil při letové ukázce. Na aerosalonu byla rovněž oznámena dohoda Comacu s Čínou podporovanou rozvojovou a investiční skupinou Henan Civil Aviation na šest letounů odvozených od ARJ21 v hasičské, zdravotnické a speciální krizové variantě.

Velká objednávka Thai Airways odstartovala Singapore Airshow, dopravce koupí až 80 Dreamlinerů

Loni v září se Comac pochlubil objednávkami na celkem 1 061 letounů C919. Jako vůbec první je zařadily do provozu s cestujícími aerolinky China Eastern. Jejich celkový výkon je podle aerolinky v zásadě v souladu s jejím očekáváním.

Čína si od C919 slibuje nezávislost na Airbusu, Boeingu a západních technologiích, většina dílů včetně avioniky či motorů je nicméně od ověřených dodavatelů Boeingu a Airbusu. Letadlo pohání motory Leap od CFM International, doletí 5 555 kilometrů.

Úspěšná premiéra nového čínského letadla. Poprvé letělo s cestujícími

Tagy ARJ21 C919 Comac Singapore Airshow Tibet Airlines
13 komentářů