Oprava mostu přes vodní nádrž Nové Mlýny po tři čtvrtě roku spěje ke zdárnému konci. Na mostě se v pondělí uskutečnila zátěžová zkouška. Na jednotlivé plochy najelo šest naložených nákladních vozů o celkové tonáži 192 tun a silničáři měřili průhyb. Zkouška ukázala, že se konstrukce vrací do své původní polohy. Termín zprovoznění mostu na silnici I/52 vedoucí z Brna na česko-rakouskou hranici u Mikulova je nejpozději od 13. prosince, řekl novinářům ředitel brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic ČR David Fiala.
Stavba začala 11. března. Hotová musela být do konce roku. Nyní na mostě chybí ještě vodorovné dopravní značení nebo část povrchu. „Stavba byla výjimečná zejména tím, že část betonáže museli provádět potápěči. Betony pod vodou byly v horším stavu, než jsme očekávali. Potápěčům navíc komplikovala práci zčeřená voda, která omezovala viditelnost. Dělníci pracovali také z pontonů, kde byly umístěny jeřáby. Složitější byla i logistika, protože se most nachází v ornitologicky významném území. Montáže vznikaly mimo staveniště a bylo komplikované na stavbu navážet a vysouvat konstrukce,“ popsal Fiala.

Cílem rekonstrukce je zajištění vyšší nosnosti mostní konstrukce. Součástí oprav byla betonáž opěr a kompletní výměna mostní konstrukce, kterou vyrobila firma v brněnském Králově Poli. Most má navíc jedno nové pole, které bude sloužit cyklistům. Dělníci také most izolovali a osadili jej svodidly a zábradlím v místě budoucí cyklostezky.
Uzavírky mostu silničáři využili k opravám povrchu dalších úseků silnice I/52 dohromady za zhruba 180 milionů korun. Dokončili například téměř čtyřkilometrový úsek mezi Pohořelicemi a Novou Vsí a ještě dnes má skončit oprava křižovatky u Aqualandu Moravia. Na jaro příštího roku posunuli v důsledku pokračujícího výběrového řízení na zhotovitele opravu více než pětikilometrového úseku v Bavorách.
V příštím roce silničáři také opraví objízdné trasy, které vedly kromě jiného přes Drnholec nebo Brod nad Dyjí. „Po skončení uzavírky trasy zmonitorujeme, vyhodnotíme jejich stav a opravíme je v co největším rozsahu. Letos odstraníme jen bodové úpravy před zimou,“ uvedl ředitel Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje Zdeněk Komůrka. Ředitelství silnic a dálnic má na tyto opravy vyčleněny desítky milionů korun.
ČTK
hehehe… 2 roky plus 3 roky kecani jak je bridge kaput. kroupa a tok aneb pat a mat… to je divna mentalita
Dost mě překvapila zmínka o potápěčích, ale podle fotek na webu Zakládání staveb to brali opravdu z gruntu: https://zakladani.cz/cs/aktualne/aktualne-zs/rekonstrukce-piliru-silnicniho-mostu-nove-mlyny Zjevně ani spodní stavba mostu moc nevydržela…
Po skončení uzavírky trasy zmonitorujeme…
To jako že se během uzavírky kašle na (zákonem nařízené) prohlídky?
To asi ne, ale je přece snad logické, že ŘSD na své vlastní náklady opraví krajské komunikace do stavu jaký byl předtím, než na ně převedl dopravu patřící na silnici první třídy… A do toho patří jejich monitoring, aby snad náhodou neopravovali něco, co bylo rozbité už předtím, nebo až potom…
Bavorách?
jo Bavory.. drive tam zili Rakusaci
Chapu to spravne, že se otevře most a hned se to rozkope o kousek dál u Bavor?
Ono se to prostě nestihlo. Vždyť na to měli jen dva roky.
Tohle je totální vyhazování peněz, ten most se měl stavět rovnou jako dálniční pro budoucí D52 :-/
Pokud se to nezmenilo, tak on by mel slouzit dale na doprovodne komunikaci k D52. Ktera asi jeste chvili potrva.
nový most bude sloužit pro levou polovinu budoucí dálnice D52… v tomto úseku se ale s žádnou doprovodnou komunikací nepočítá…
Ostatně je to velmi snadno dohledatelné na webu ŘSD, stačí jen chtít a ne se jen domnívat…
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/85/infoletak_d52-prechod-VN-nove-mlyny.pdf
Ovšem na tomhle letáku je to úplně jinak: https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/474/infoletak_s52-pasohlavky-most-52-059.pdf Přitom jeden je z února a druhý z dubna tohoto roku. Tak jak to tedy bude?
Priklanel bych se k variante z dubna. Na druhou stranu, dokud nebude vydane SP a nekopne se do zeme, tak se toho muze jeste hodne zmenit.
Asi jo. Tady je docela obsažná diskuse včetně argumentů pro a proti oběma verzím (estakáda vs. přisypání hráze) http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=89&t=334&start=950 Několikrát už se to převážilo na jednu a pak zas na druhou stranu. To by se ale dnes budovaná cyklostezka dostala do středního dělicího pásu dálnice. 🙂
Se casem zjisti, ze kdyz uz jsme to tak dlouho vydrzeli bez dalnice, tak to tak nechame a zustane jen I/52 🙂
Most se opravit musel a D52 ještě hodno dlouho z důvodu ekologistů nebude.
Spíš z důvodů impotentního státu neschopného vydat platné ZÚR, územko samotné, EIA, SP, ..