Silničáři pustí auta na nový obchvat Otrokovic už v červnu, město se zbaví tranzitu

Režim provozu bude zpočátku omezený, práce na obchvatu by měly definitivně skončit v říjnu.
Nová jihovýchodní část obchvatu Otrokovic na D55, která měří přes tři kilometry, začne sloužit motoristům už letos v červnu. Oznámilo to dnes Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) s tím, že režim provozu bude zpočátku omezený. Práce na obchvatu by měly definitivně skončit v říjnu, po třech letech od prvního kopnutí.
Otrokovice (a především jejich část Kvítkovice) by se tak měly po dlouhých letech čekání už v červnu zbavit tranzitní dopravy, která míří ve směru Přerov – Uherské Hradiště a Zlín – Uherské Hradiště. „Související dopravní omezení spojená se spuštěním omezeného provozu obchvatu ještě řidičům včas sdělíme,“ uvedlo dnes ŘSD v oznámení.
ŘSD zahájilo stavbu jihovýchodní části dálničního obchvatu Otrokovic v říjnu 2018. Výstavba úseku D55 má vyjít podle smlouvy na 709 milionů korun, zhotovitelem je společnost Eurovia. Budovaná jihovýchodní část obchvatu naváže na už hotový severovýchodní úsek, který byl otevřen v roce 2006.
„Výstavbu jihovýchodního obchvatu Otrokovic v loňském roce naštěstí nezpomalila ani nepříznivá epidemiologická situace,“ uvedl ředitel zlínské správy ŘSD Karel Chudárek.
Obchvat Otrokovic je nicméně příkladem zdlouhavé přípravy dálničních staveb. Od vydání kladného stanoviska EIA k zahájení stavby uplynulo 13 let. Dopravní zátěž zde přitom patří k největším v tuzemsku.