Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Silničáři dnes zprovozňují nový „čtyřpruh“ na severním okraji Plzně

Přestavba silnice I/27 u Plzně na čtyřpruh. Pramen: ŘSD
Přestavba silnice I/27 u Plzně na čtyřpruh. Pramen: ŘSD
Stavba nabrala několikaměsíční zpoždění, za kterým stojí covidová nákaza. Loni vyřadila z provozu obsluhu finišéru.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) po necelých dvou letech výstavby dnes (pravděpodobně odpoledne) uvede do provozu silnici I/27 na severním okraji Plzně v nové podobě. Nebezpečný dvoupruhový úsek o délce 1,6 kilometru od Třemošenského rybníka k Třemošné byl přebudován na čtyřpruhové uspořádání. V Plzni navazuje na čtyřpruhovou Plaskou ulici a na druhém konci na obchvat města Třemošná.

„Silnice bude uvedena do předčasného užívání, v provozu budou oba dva jízdní pásy,“ sdělil deníku Zdopravy.cz ředitel plzeňské odnože ŘSD Zdeněk Kuťák. Provoz bude nově veden ve čtyřech pruzích, ovšem s jednou výjimkou. Na plzeňském začátku úseku budou dělníci ještě 14 dnů odstraňovat dočasný přejezd, takže na zhruba 200 metrech zůstane omezení provozu na 1+1.

Silnice I/27 Plzeň - Třemošná. Pramen: ŘSD
Silnice I/27 Plzeň – Třemošná. Pramen: ŘSD

Stavba nabrala několikaměsíční zpoždění, neboť podle původního harmonogramu měla být hotova loni v listopadu. Za zpožděním stojí covidová nákaza, která loni vyřadila z provozu obsluhu finišéru a znemožnila tak pokládku balené asfaltové směsi před zimou. Stavbu za 217 milionů bez DPH provádějí společnosti Silnice Group a Váhostav-SK. Přestavovaný úsek byl dosud známý neblahými statistikami dopravní nehodovosti, i proto došlo k oddělení obou směrů. Dokončovací práce budou probíhat až do května, hotová ještě není například lávka pro pěší a cyklisty.

Ke stavbě se váže i jedna historická zajímavost, neboť se částečně nachází na území původní středověké vesnice Borek, která byla zničena při obléhání Plzně v období husitských válek. Před zahájením stavby proto archeologové lokalitu podrobně prozkoumali a nalezli řadu předmětů, například velké střepy z nádob, kamenné základy budov, původní říční systém se zachovalou břehovou částí, původní cestu či lom s cihlářským jílem.

Silnice I/27 je důležitou tepnou, která začíná na silnici I/8 v Dubí a pokračuje přes Litvínov, Most, Žatec, Jesenici, Kralovice, Plasy, Kaznějov, Plzeň, Přeštice, Klatovy až k hraničnímu přechodu Železná Ruda. ŘSD jI aktuálně kultivuje především na Plzeňsku, kde se od loňska za miliardu buduje šestikilometrová přeložka Šlovice – Přeštice, v běhu je miliardový tendr na obchvat Klatov. Stejně tak běží soutěž na obchvat Žiželic mezi Žatcem a Mostem.

Odebírat
Upozornit na
guest
20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Luboš Beneš

Potvrzuji, dnes jsem projel a je to konečně super, bylo to potřeba. Do Třemošné je silný provoz. Lávka je stále podepřená a nedodělaná. Ano, pokácelo se pár borovic, ale bohužel 4 pruh se na plochu 2 pruhu nevejde.

Jirkw

Zajímavé, ani slovo o diskutované kvalitě provedených prací a průseru s lávkou…

herkules

Dobrý den, slyšel jsem, že do doby plného provozu se na této silnici nesmí jezdit na elektrokolech. Nevíte prosím o tom někdo více? Děkuji.

Jiří Kocurek

Áno, našli tam bateriožrouta. Živí se litiovými ionty a je velmi nebezpečný. Naštěstí se ho podařilo lokalizovat clonou z kuchyňského octa a brzo bude odchycen.

Jiří Šrámek

Ocet nefunguje (vyzkoušeno). Jediné spolehlivé řešení je Desert Eagle .50 Action Express.

Jiří Kocurek

Na lov divé zvěře raději kulovnici. Je mnohem přesnější.

Willy

Muselo bohužel padnout mnoho stromů kvůli této stavbě.

libor

nejen kvůli této stavbě. můžou se vysadit jinde…

Willy

Mělo, ale o tom se napsalo. Navíc v blízkosti města je škoda každého stromu.

libor

tak asi by bylo složité, kdyby ŘSD mělo počítat stromy a pak hledat místa, kam to dát. ale např. MŽP má akci na výsadbu stromů (alejí) do obcí a to jsou často stromy, co se sází nově (ne jako náhrada). sice to není akce ŘSD, ale dá se prohlásit, že MŽP a ŘSD jsou státní organizace, tak se to dá brát, jakože podpora ze strany státu. Jinak každý občan si může vysadit a hlavně pečovat o své vlastní stromy. zajít na obecní úřad, dát nabídku, koupit stromy, vysázet,….atd..

Daniel Bečvář

Budete se divit, ale ŘSD musí počítat pokácené stromy a následně zajistit výsadbu nových. O tom, kde se nové stromy vysadí, si dokonce mohou obce samy rozhodnout. V případě, že obec nemá o výsadbu zájem (není kde), místo určí MŽP.

libor

no vidíte, dokonce, vím, že SUS když něco pokácí u silnice, tak sází náhradu buď opět u nějaké silničky nebo spíš někdy u polní cesty za obcí…

mirek

Strom do plné funkce roste desítky let. Takže vysadit jinde sice jdou, ale i kdyby se v těchto suchých letech chytily, tak potrvá 30-50 let, než k něčemu budou.

Jan Novak

Tak nechcme vyhladit celou planetu od člověka a už kvli němu nepadne ani jeden strom! Oh, wait…

Vladimír Bílý

… načež si nevšiml, že se v ČR bohužel těží cca 30 milionů m3 dřeva ročně na místech, kde se nestaví vůbec nic a kde ty lesy budou chybět mnohem více.

Pezos

Les? Spíš plantáž…

Zbyněk

a po těch vytěžených stromech zbude betonová plocha nebo zase nový les?

bkv

A jak jinak to měli udělat, když silnice v místě stavby vede lesem?

Michael

A vy byste uměl na vodní elektrárně vyrábět proud bez vody?

Jiří Kocurek

Myslíte stavbu města Plzně?