Infrastruktura Silnice Stavebnictví Zprávy

Na hlavním tahu mezi Žatcem a Mostem zmizí nebezpečný úsek, údolí v Žiželicích překlene most

Současný nevyhovující úsek silnice I/27 u Žiželic. Pramen: ŘSD
Současný nevyhovující úsek silnice I/27 u Žiželic. Pramen: ŘSD
Nejsložitější součástí stavby bude téměř čtyřistametrové přemostění údolí říčky Hutná

Ze severočeské části frekventovaného tahu I/27 zřejmě zmizí nejproblematičtější úsek, kterým je průjezd Žiželicemi nedaleko chomutovské dálnice D7 a průmyslové zóny Triangle. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vypsalo tendr na obchvat obce, stavba by měla začít příští rok. Potrvá čtyři roky.

Předpokládaná hodnota zakázky je 864 milionů korun bez DPH, silničáři přitom zvolili formu Design&Build. Vítěz soutěže tak stavbu vyprojektuje i postaví. Délka stavby je téměř tři kilometry, její nejsložitější součástí bude téměř čtyřistametrové přemostění údolí říčky Hutná.

Současná trasa silnice údolím prochází, serpentiny a prudké sjezdy do obce jsou přitom, zejména v zimním období, pro řidiče nebezpečné. „Samotný průjezd obcí Žiželice je směrově a šířkově naprosto nevyhovující,“ píše ŘSD v dokumentaci. Stavba díky přemostění rovněž odstraní úrovňový přejezd.

Silnice I/27, obchvat obce Žiželice. Pramen: ŘSD
Silnice I/27, obchvat obce Žiželice. Pramen: ŘSD

Silnice I/27 je důležitou tepnou, která začíná na silnici I/8 v Dubí a pokračuje přes Litvínov, Most, Žatec, Jesenici, Kralovice, Plasy, Kaznějov, Plzeň, Přeštice, Klatovy až k hraničnímu přechodu Železná Ruda. ŘSD jí aktuálně kultivuje především na Plzeňsku, kde se od jara za miliardu buduje šestikilometrová přeložka Šlovice – Přeštice, na čtyřpruh se silnice přestavuje i na severním okraji Plzně, v pokročilé fázi přípravy pak je obchvat Klatov.

42 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
MLB

Ukázkové místo pro obchvat a překonání údolí po mostě. Až se divím, že to tam doposud zůstalo v současné podobě…

Jarda Š.

Ten obchvat měl být už dávno, ale jsou tam geologické problémy, které si vyžádaly podrobný průzkum a monitoring, aby se neopakovalo to, co bylo na D8 u Dobkoviček.

Gejza

Resp. to co bylo o pár km severněji na I/27 u prakticky identického projektu u Velemyšlevsi…

-TR-

Shodou okolností dojde 13.12. k opětovnému otevření vlakové zastávky v Žiželicích. Vlaky tam nestavěly 10 let.

Ten_z_Bíliny

Největší průmyslová zóna triangl…
Bez železniční vlečky a zastávky. Takže vše na kamion a dojíždění autem a autobusem. Gratuluji plánovačům k dobré práci…

V. K.

Problém je v tom, že trať je tam odsud dost daleko, takže by si to vyžádalo tak 4 km novostavby.

Honza D.

Za dob vojenského letiště bývala vlečka, po které se přivážel kerosin do Migů a Suchojů. Její zbytky jsou ještě vidět u vjezdu do firmy KB Blok. Nikdo jí už obnovovat nejspíš nebude, škoda. Pokud by ještě stála, možná by byla užitečná pro Nexen a na něj nabalené firmy.

Jiří Kocurek

A pak by si musel pořídit vlečku ještě každý pneuservis, aby ty pneumatiky z Nexenu přivezli jediným správným způsobem.

Ten_z_Bíliny

Fabrika Nexenu určitě nedodává každému pneuservisu, ale dodává do centrálních skladů překupníků, kteří to pak distribuují do těch pneuservisů.

Tom Matoo

Tech skladu je tolik a gumy potrebuji zitra a ne za tyden kdyz se to dobre povede, ze vlak skutecne neni zadma realna moznost..

Apollo17

Tak než stavět vlečku je asi lepší to naložit do kontejneru a odvézt do nedalekých Obrnic,kde je kontejnerový terminál a skutečně tam něco v těch kontejnerech po železnici vozí.

Pavel Rathouský

Fakt si myslíte, že gumy do pneuservisů vozí dodávky z továrny?

Honza D.

Vzhledem k tomu, že Nexen dodává pneu i do prvovýroby, Váš příspěvěk nechápu…

Paja

„I do“ není totéž co „výlučně“. Že by vlečka do fabriky potěšila pár nadšenců neznamená že by tam měla nějaké opodstatnění a využitelnost.

Gejza

Obnova vlečky se dlouhodobě plánuje. Problém je ovšem, co po ní vozit. Kdyby Nexen distribuoval gumy z nějakého velkoskladu někde v Německu, tak by to možná dávalo smysl. Jestli je ale distribuuje přímo ze Žatce, tak by se nikdy v nějaké relaci nedostal na objemy vhodné pro železniční přepravu. Jedině za předpokladu, že by komplet zásoboval nějakou automobilku. V současnosti v zóně dominují firmy z automotive, kde jede výroba na just-in-time dodávky a objemy přepravy dílů také nestačí na nějaké ucelené vlaky (resp. není čas na to je naplnit). V ČR se vlakem vozí jen hotové automobily, případně karoserie (když… Číst vice »

Pepa z depa

Nexen prave vstoupil do ČR, aby zasoboval v Ml. Boleslavi Škodovku gumama do prvovýroby. Jen se koukněte na čem všechny ty Škochtle obutý… 😉
Mrzi me, ze to nevozi vlakem, ale kvuli tratim mezi Zatcem a Bolkou a tudiz i casem a cenou dopravy tu ta potreba nikdy nevznikne.
Jedine by museli zavest mnohem vetsi myto a snizit naopak poplatek za uziti zel. trate pro pravidelne nakladni soupravy…

Berťa

Dneska každá firma jede na tzv. štíhlou výrobu a chce dodávky v okamžiku potřeby. To naše železnice není schopna garantovat.

Lumpy

Verte ze kdyby ten prumysl tu zeleznici chtel tak uz ji tam ma
Zeleznice se proste musi zmenit a musi vymizet nekonecno nesmyslnych predpisu a narizeni jinak to zadnej prumysl nebude zajimat

K.S.

Asi tak.

Jiří Kocurek

A vodu a zemní plyn dokonce potrubím. Přitom by se to dalo vozit cisternou.

Twix

Kdysi tudy procházela dávno zrušená železniční trať Počerady – Vrskmaň 🙂 Potom někdy v roce 2002 (?) se objevily úvahy o prodloužení mostecké tramvaje přes tuto průmyslovou zónu až do centra Žatce, samozřejmě rychle to zase usnulo. Přes údolí u Žiželic byla kreslena estakáda právě pro tu (vlako)tramvaj.

Rudolf 33

Pletete si Počerady a Postoloprty. Pouhých 20 km rozdíl.

Twix

Ne, Počerady a Postoloprty jsem si nespletl (i když těch 20 km je spíš 8 km), akorát jsem si spletl průmyslové zóny. Bývalá trať Počerady – Vrskmaň procházela skrz dnešní průmyslovou zónu v Havrani, kterou jsem mylně pokládal za Triangle, ale teď vidím že je to trochu jinde. Každopádně pořád platí ta informace, že zvažovaná (vlako)tramvaj z Mostu do Žatce měla zónu Triangle také obsloužit.

Forbach

Na silnici, kde není tranzitní nákladní doprava, mi to přijde malinko luxus. Pro město velmi super.

Démon

jeďte se tam povídat než vypustíte takový blábol.

Honza

Obchvat jim přeji. Nicméně podle sčítání dopravy mi před domem (Lipůvka na I/43) jezdí více než dvakrát tolik aut a ŘSD to moc netankuje :/

MildaIV

Jenže u I/43 je právě problém v tom, že intenzita dopravy už je na plnohodnotnou dálnici. A na tu sehnat všechna razítka je výrazně horší, než na obchvat Žiželic.

Martin V.

Razítka na dálnici kolem Lipůvky šla docela rychle – stačil podpis Mnichovské dohody, kde nám byla A88 – https://cs.wikipedia.org/wiki/Exteritori%C3%A1ln%C3%AD_d%C3%A1lnice_V%C3%ADde%C5%88%E2%80%93Vratislav vnucena, ale v roce 1942 měla Říše už jiné problémy a od té doby se k tomu žádný režim nevrátil, i když krátké kousky využity jsou a diskuse o potřebě toho spojení se dále vedou…

MLB

Tohle si vyřešte spíš v Brně než na ŘSD. Dokud nebude jasný průchod D43 Brnem a její napojení na D1, těžko se může v té jižní části D43 stavět. (Sever je jiná písnička, tam zase nemá moc cenu začínat dřív kvůli napojení na neexistující D35.)

Nekdo

můžete jít nadávat lidem do Bástru…

Aleš

Cajzli si holt staví a Jižní Morava trpí. Protože Jihomoraváci po desetiletí volí neschopná zastupitelstva, územní plán se zadrhává a problémy se neřeší.

Alibaba

Tak ještě zřídit pro pěší a cyklisty trasu v tomhle smyslu ( v té stráni to ale nebude jednoduché): https://mapy.cz/s/fecemonuko a může se zrušit přejezd P63.

Majkii

Ne, nemůže. Žíželice budou napojeny jenom od jihu, v severní části křižovatka nebude.

...

Tomu nerozumíte. U silnice se postaví depo pro nákladní kola přece…

Alibaba

No jo, vidím ten malý křížek na té mapičce.
Nemyslím si, že je to správně, ale asi nechtějí mít dvě křižovatky na obchvatu.

Martin V.

Je to divné. Chápu, že nechtěli dávat křižovatku do oblouku ve stoupání, ale vzhledem k velkorysé výstavbě obslužných komunikací (polňaček), které jsou zmíněny a zobrazeny na videu, mohli Žiželice napojit od severu právě tudy (aspoň jednosměrně). Moc nechápu, k čemu je ten slalom dolů svahem pod estakádou.

libor

škoda, že ŘSD nekultivuje i silnici I/20 mezi Plzní a Pískem. Nějaké snahy jsou, ale vše se strašně vleče…

Jirka

Nějaké obchvaty se tam do budoucna připravují a vzhledem k intenzitám to není priorita.

Pepa z depa

To bych netvrdil, Libore. Zkuste si nekdy jet z Plzne jenom do Nepomuku v pracovni den. Nedejboze ve spicce. Bude vam to trvat klidne necelou hodinu.
Obyvatelum obci na ceste, jako Losina, Chvalenice, Tchořovice, Kasejovice, rozdelena Blatna, Sedlice apod. by se sakra ulevilo, kdyby tam ty obchvaty uz byly.
Na druhou stranu na I/27 by bylo dobre tu trasu naprimit i mezi Plasy a Kaznejovem, nebo az za Jesenici…

Pepa z depa

Pardon, to bych netvrdil Jirko…

libor

osobně nevím proč Sedlice-Hněvkov se už plánuje asi 10 let a nic se pořád neděje. zajímavé, že i silnice v celé obci Sedlice je v dost hrozném stavu. když si vezmu, jak se jinde opravujou úseky, kde je pár horších míst, tak zrovna Sedlice mi připadá, jak kdyby tam byla nějaká válka mezi obcí a ŘSD

libor

Jak píše Pepa z depa, od Plzně po Nepomuk je někdy až peklo. Ano, pak jsou úseky kde ta doprava klesá, ale už zamyšlení, že LKW platí tomto úseku (ČB-D5) mýto je i trochu jasné, že je využívaná jako tranzitní silnice nejen pro lkw.