Ředitelství silnic a dálnic dnes výrazně omezilo provoz na zvlněné dálnici D47 (D1) u Ostravy. Částečná uzavírka se týká úseků na kilometrech 357 až 359 a 369 až 369,5 ve směru na Brno. Doprava je svedena do jednoho jízdního pruhu a rychlost omezena na 60 kilometrů v hodině. Ve směru k polským hranicím žádná omezení nejsou.
„Ředitelství silnic a dálnic přistoupilo k omezení z důvodu zajištění bezpečnosti na výzvu Policie ČR,“ uvedl mluvčí silničářů Jan Rýdl. Dodal, že v běhu je výběrové řízení na zhotovitele oprav, nabídky firem již posuzuje komise. Na přelomu listopadu a prosince by se pak mohlo s rekonstrukcí začít.
Půjde ale jen o provizorium zhruba na dva roky. S velkou opravou se čeká až na výsledek soudních sporů ŘSD se zhotoviteli, v jejichž čele stojí Eurovia. Celkem jsou podle Rýdla v běhu čtyři spory, tři jsou vedeny před rozhodčím soudem a jeden je u Obvodního soudu pro Prahu 1.
Soudy mají rozhodnout, kdo za zfušovanou dálnici nese zodpovědnost. Oba zmíněné úseky se otevřely přesně před deseti lety.
To je těžký, když nejdřív píšeš „přehlédne nebo nebude respektovat značení“ a pak argumentuješ nerovností… Jestli je v pořádku značení, tak nevím, co chceš řešit.
Já si myslím, že ta dálnice je nebezpečná. Někdo ze zahraničních řidičů přehlédne nebo nebude respektovat značení. Kdo by taky čekal dálnici, po které se dá jet maximálně šedesátkou. To je asi světový unikát. A třeba u takového patrového autobusu ta terénní nerovnost by mohla udělat pěknou paseku, když je schopna velmi slušně rozhodit osobák.
Jakože na dálnici řidič nemusí koukat před sebe, počítat s překážkou?
Jakože si myslíte, že tu nerovnost okem tak dobře odhadnete?